- 1 Ugaszono pożar na budowie osiedla (169 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (188 opinii)
- 3 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (48 opinii)
- 4 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (149 opinii)
- 5 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (100 opinii)
- 6 Zajrzyj do międzywojennych witryn (36 opinii)
Trolejbusy na akumulatorach dojadą do północnych dzielnic Gdyni
Budowa nowego, krótkiego odcinka sieci trakcyjnej w obrębie Węzła Ofiar Grudnia '70 pozwoli w przyszłym roku na uruchomienie regularnej komunikacji trolejbusowej do północnych dzielnic Gdyni. Pojazdy od przystanków w ciągu ul. Janka Wiśniewskiego pozostałą część trasy będą pokonywały na akumulatorach.
Obecnie trolejbusy pokonują to skrzyżowanie wyłącznie na trasie Janka Wiśniewskiego - al. Solidarności do pętli Stocznia Gdynia.
Po przebudowie trolejbusy jadące od strony centrum będą mogły dojechać do pierwszego przystanku w ciągu ul. Janka Wiśniewskiego za skrzyżowaniem, w kierunku Trasy Kwiatkowskiego. Sieć trakcyjna będzie też zawieszona w kierunku powrotnym do Śródmieścia (nie będzie jednak możliwości dojazdu "pod drutem" na pętlę Stocznia Gdynia).
Od Węzła Ofiar Grudnia '70 tylko na akumulatorach
Na przystankach Węzeł Ofiar Grudnia '70 02 oraz 01 trolejbusy będą odpowiednio odłączały i podłączały się do sieci zasilającej. Od tego miejsca w kierunku Trasy Kwiatkowskiego pojazdy będą poruszały się wyłącznie na akumulatorach.
Docelowo miasto chce w ten sposób realizować połączenia na linii nr 170, łączącej obecnie Pogórze Dolne z placem Kaszubskim, a w zamierzeniach docierającej także na Węzeł Franciszki Cegielskiej.
Rozkłady jazdy - komunikacja miejska Gdańsk, Sopot, Gdynia
Inwestycja w obrębie węzła przy SKM Gdynia Stocznia jest związana z wdrażaniem większego projektu związanego z bezemisyjnym transportem publicznym - "System zielonych inwestycji cz. 2 Gepard".
- W ramach tego projektu miasto Gdynia zakupi również sześć autobusów elektrycznych - trolejbusów ładowanych w ruchu i na postoju. Dostawa przewidziana jest do 15 maja 2020 r., a producentem wyłonionym w drodze postępowania przetargowego jest firma Solaris - mówi Tomasz Labuda, zastępca prezesa Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni.
- Pojazdy zeroemisyjne to przyszłość komunikacji zbiorowej. Gdynia konsekwentnie stawia na czyste powietrze, wysoką jakość życia i komfort swoich mieszkańców. Możliwość dojazdu do północnych dzielnic przy wykorzystaniu nowoczesnych i ekologicznych środków transportu to realizacja naszej długofalowej strategii rozwoju. Wierzymy, że takie działania spotkają się z dużym zainteresowaniem pasażerów. Chcemy, aby miasto w tym względzie nadal było idealnym wzorem do naśladowania dla innych samorządów - dodaje Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki.
Trolejbusy do północnych dzielnic, czyli powrót do przeszłości
Co ciekawe, trolejbusy "tradycyjne", stale zasilane z sieci trakcyjnej, w przeszłości kursowały już do północnych dzielnic Gdyni - na Oksywie Górne oraz Dolne. Ich funkcjonowanie zawieszono w 1972 r., uznając wówczas trolejbusy za środek transportu bardziej problematyczny w eksploatacji od spalinowych autobusów.
Prace budowlane do końca maja przyszłego roku
Wykonawcą robót budowlanych na przebudowę sieci trakcyjnej wraz z oświetleniem w rejonie Węzła Grudnia '70 została firma Inex z Gdańska, która złożyła w przetargu ofertę na kwotę ok. 812 tys. zł. Zgodnie z jego zapisami nowy układ sieci trakcyjnej musi być wykonany do 31 maja 2020 r.
Czytaj też:
55 nowych autobusów na ulicach Gdyni
Filmy trolejbusy
Miejsca
Opinie (177) 4 zablokowane
-
2019-10-24 21:29
TO zaszaleli z budową tracki
- 6 0
-
2019-10-24 22:11
rewolucja to byłaby, gdyby od pętli...
...na Czechosłowackiej jechały przez teren stoczni do Energetyków i dalej na Obłuże. Oczywiście po remoncie ulic. Taka trasa miałaby wzięcie wśród pracowników no i byłaby alternatywą w momencie zakorkowania Wiśniewskiego.
- 10 0
-
2019-10-24 22:25
W d mam trolejbusy (1)
Niech pociągną na skm po starych torach
- 8 1
-
2019-10-25 08:48
W d.. mam skm, niech zrobią drogi, jak powinni.
- 0 0
-
2019-10-24 23:24
Korek
Co za różnica czym jak i tak będzie stał w korku. Mydlenie oczu ludziom przez nieodpowiedzialnych ludzi w samorządzie.
- 3 0
-
2019-10-25 07:15
a czemu nie tunel z polskiej na oksywie
Plan tunel...rozwiaze korki...jak w gdansku a nie pseudo cos...pozatym powinny byc darmowe autobusy dla mieszkancow jak niektore miasta w polsce maja to i korkow mniej by bylo...
- 3 1
-
2019-10-25 07:23
A na ile starczy baterii w tych korkach ?
Dojedzie chociaż do Obłuża Centrum na akumulatorach przy pełnym obciążeniu i w tych korkach ?
- 1 1
-
2019-10-25 07:50
Co niesie ta informacja ?
nic , masło maślane
- 3 0
-
2019-10-25 09:18
(2)
Trolejbusy na północ Gdyni zlikwidowano w 1973. A jak chcecie dbać o czyste powietrze to przestancie puszczać bąki...
- 1 1
-
2019-10-25 11:28
Disle ? (1)
Wiekszośc jezdzi właśnie na ON / dotacje dla rolnictwa / i te czarne obłoki ,lub niespalony on powoduje bardziej uciążliwe skutki .
- 0 0
-
2019-10-25 17:05
I bardzo dobrze!
- 0 0
-
2019-10-25 09:26
Jaki to ma sens?
Na północ Gdyni jest dużo połączeń autobusowych, więc po co dokładać jeszcze trajtki? Żeby tak samo stały w korkach? Są tory, skm-ki nimi puśćcie - dobrze wiecie, że się da. Gdynia to miasto absurdów.
- 5 0
-
2019-10-25 09:34
To nie rozwiąże problemu. Chyba, że będą fruwać.
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.