- 1 Pożar na budowie osiedla "Lewego" (137 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (140 opinii)
- 3 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (74 opinie)
- 4 Wzięli pod lupę punktualność SKM (56 opinii)
- 5 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (405 opinii)
- 6 Remont "trybun" nad Motławą w ramach PPP (129 opinii)
Trolejbusy na akumulatorach dojadą do północnych dzielnic Gdyni
Budowa nowego, krótkiego odcinka sieci trakcyjnej w obrębie Węzła Ofiar Grudnia '70 pozwoli w przyszłym roku na uruchomienie regularnej komunikacji trolejbusowej do północnych dzielnic Gdyni. Pojazdy od przystanków w ciągu ul. Janka Wiśniewskiego pozostałą część trasy będą pokonywały na akumulatorach.
Obecnie trolejbusy pokonują to skrzyżowanie wyłącznie na trasie Janka Wiśniewskiego - al. Solidarności do pętli Stocznia Gdynia.
Po przebudowie trolejbusy jadące od strony centrum będą mogły dojechać do pierwszego przystanku w ciągu ul. Janka Wiśniewskiego za skrzyżowaniem, w kierunku Trasy Kwiatkowskiego. Sieć trakcyjna będzie też zawieszona w kierunku powrotnym do Śródmieścia (nie będzie jednak możliwości dojazdu "pod drutem" na pętlę Stocznia Gdynia).
Od Węzła Ofiar Grudnia '70 tylko na akumulatorach
Na przystankach Węzeł Ofiar Grudnia '70 02 oraz 01 trolejbusy będą odpowiednio odłączały i podłączały się do sieci zasilającej. Od tego miejsca w kierunku Trasy Kwiatkowskiego pojazdy będą poruszały się wyłącznie na akumulatorach.
Docelowo miasto chce w ten sposób realizować połączenia na linii nr 170, łączącej obecnie Pogórze Dolne z placem Kaszubskim, a w zamierzeniach docierającej także na Węzeł Franciszki Cegielskiej.
Rozkłady jazdy - komunikacja miejska Gdańsk, Sopot, Gdynia
Inwestycja w obrębie węzła przy SKM Gdynia Stocznia jest związana z wdrażaniem większego projektu związanego z bezemisyjnym transportem publicznym - "System zielonych inwestycji cz. 2 Gepard".
- W ramach tego projektu miasto Gdynia zakupi również sześć autobusów elektrycznych - trolejbusów ładowanych w ruchu i na postoju. Dostawa przewidziana jest do 15 maja 2020 r., a producentem wyłonionym w drodze postępowania przetargowego jest firma Solaris - mówi Tomasz Labuda, zastępca prezesa Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni.
- Pojazdy zeroemisyjne to przyszłość komunikacji zbiorowej. Gdynia konsekwentnie stawia na czyste powietrze, wysoką jakość życia i komfort swoich mieszkańców. Możliwość dojazdu do północnych dzielnic przy wykorzystaniu nowoczesnych i ekologicznych środków transportu to realizacja naszej długofalowej strategii rozwoju. Wierzymy, że takie działania spotkają się z dużym zainteresowaniem pasażerów. Chcemy, aby miasto w tym względzie nadal było idealnym wzorem do naśladowania dla innych samorządów - dodaje Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki.
Trolejbusy do północnych dzielnic, czyli powrót do przeszłości
Co ciekawe, trolejbusy "tradycyjne", stale zasilane z sieci trakcyjnej, w przeszłości kursowały już do północnych dzielnic Gdyni - na Oksywie Górne oraz Dolne. Ich funkcjonowanie zawieszono w 1972 r., uznając wówczas trolejbusy za środek transportu bardziej problematyczny w eksploatacji od spalinowych autobusów.
Prace budowlane do końca maja przyszłego roku
Wykonawcą robót budowlanych na przebudowę sieci trakcyjnej wraz z oświetleniem w rejonie Węzła Grudnia '70 została firma Inex z Gdańska, która złożyła w przetargu ofertę na kwotę ok. 812 tys. zł. Zgodnie z jego zapisami nowy układ sieci trakcyjnej musi być wykonany do 31 maja 2020 r.
Czytaj też:
55 nowych autobusów na ulicach Gdyni
Filmy trolejbusy
Miejsca
Opinie (177) 4 zablokowane
-
2019-10-28 18:25
sPiSek
a może tak tunel od Chrzanowskiego do Śmidowicza i Arciszewskich? Dodatkowo odnowić starą Wiśniewskiego i pociągnąć ją koło ECIII do Puckiej. Można ? można . Tylko trzeba chcieć. No i ważna rzecz !!! Drugi mostek nad torami na ul. Dąbka pomiędzy Obłużem Górnym a Pogórzem Górnym. O drugim pasie jezdni na ul. Kwiatkowskiego nie wspomnę.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.