- 1 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (46 opinii)
- 2 Był senator skazany na więzienie (203 opinie)
- 3 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (482 opinie)
- 4 Mała uliczka, duży problem (217 opinii)
- 5 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (106 opinii)
- 6 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (132 opinie)
Trolejbusy po blisko 50 latach znów dojadą na Obłuże
Siedem trolejbusów nowej linii 32 ma latem rozpocząć kursowanie z Węzła Franciszki Cegielskiej do Pogórza Dolnego. Kończą się prace przy budowie koniecznego do ich uruchomienia nowego, krótkiego odcinka sieci trakcyjnej w obrębie Węzła Ofiar Grudnia '70, a do zajezdni trafiają zakupione trolejbusy. 1/3 wartej 16,5 mln zł inwestycji to dofinansowanie rządowe.
Nowa sieć trakcyjna i sześć trolejbusów
Wtedy rozpoczęły się prace przy przebudowie układu trolejbusowej sieci trakcyjnej w obrębie Węzła Ofiar Grudnia '70 w pobliżu przystanku SKM Gdynia Stocznia. Ich koszt to 800 tys. zł.
Z przebudową powiązany jest zakup sześciu trolejbusów z programu Gepard, który realizuje Ministerstwo Środowiska. To jednoczłonowe pojazdy niskopodłogowe napędzane bateriami litowo-tytanowymi. Pomieszczą 75 pasażerów, z czego 30 na miejscach siedzących. Kosztują 16,6 mln zł. 5 mln zł pochodzi z dofinansowania rządowego.
Gdynia poczeka dłużej na trolejbusy
Poszczególne egzemplarze trafiają do zajezdni przy ul. Zakręt do Oksywia. Sieć trakcyjna ma być gotowa do końca maja. Gdy trolejbusy będą gotowe, by wyjechać na trasę zostanie uruchomione nowe połączenie. Według wstępnych planów ma to nastąpić 1 lipca.
Część trasy na akumulatorach
Po przebudowie trolejbusy jadące od strony centrum będą mogły dojechać do pierwszego przystanku w ciągu ul. Janka Wiśniewskiego za skrzyżowaniem, w kierunku Trasy Kwiatkowskiego. Sieć trakcyjna będzie też zawieszona w kierunku powrotnym do Śródmieścia (nie będzie jednak możliwości dojazdu "pod drutem" na pętlę Stocznia Gdynia).
Podwyżki cen biletów w ZKM Gdynia
Na przystankach Węzeł Ofiar Grudnia '70 pojazdy będą odpowiednio odłączały i podłączały się do sieci zasilającej. Od tego miejsca w kierunku Trasy Kwiatkowskiego pojazdy będą poruszały się wyłącznie na akumulatorach.
Trasa linii 32 będzie wiodła z Pogórza do Placu Kaszubskiego i zostanie wydłużona do Węzła Franciszki Cegielskiej przez ul. Świętojańską . Zakupione pojazdy na nowym odcinku oraz wcześniejszym na ul. Janka Wiśniewskiego będą poruszały się podłączone do trolejbusowej sieci trakcyjnej. Pozostały odcinek będą pokonywały tylko z wykorzystaniem baterii.
Odjazdy w szczycie co 15 minut
Według wstępnych planów trolejbusy w dni powszednie mają jeździć z częstotliwością co 15 minut w godzinach szczytów i co 20 minut w pozostałym czasie i co pół godziny wieczorem. W soboty do 15 pojadą co 20 minut, a przez resztę dnia i w niedzielę od godz. 13 co 30 minut. Będzie kursować siedem trolejbusów.
Rozkład jazdy ZKM Gdynia
Linia ma ruszyć 1 lipca, ale data pozostaje na razie wstępną.
- Pojazdy zeroemisyjne to przyszłość komunikacji zbiorowej. Gdynia konsekwentnie stawia na czyste powietrze, wysoką jakość życia i komfort swoich mieszkańców. Możliwość dojazdu do północnych dzielnic przy wykorzystaniu nowoczesnych i ekologicznych środków transportu to realizacja naszej długofalowej strategii rozwoju. Wierzymy, że takie działania spotkają się z dużym zainteresowaniem pasażerów. Chcemy, aby miasto w tym względzie nadal było idealnym wzorem do naśladowania dla innych samorządów - dodaje Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki.
Filmy trolejbusy
Miejsca
Opinie (90) 5 zablokowanych
-
2020-05-21 19:24
pow wow
- 2 1
-
2020-05-21 17:44
opat należy jak najszybciej budować opat
- 14 4
-
2020-05-21 17:43
opat opat opat budujcie opat opat opat
- 11 5
-
2020-05-21 17:36
Co w zamian zlikwidują?
Linię 170?
Informacja jest niepełna.- 19 0
-
2020-05-21 17:33
to juz nawet trakcja z białej farby tylko?
- 15 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.