• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Skomplikowana budowa wiaduktu Biskupia Górka na półmetku

Michał Brancewicz
17 lipca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Na niemal gotowym pierwszym z nowych wiaduktów w najbliższym czasie wylewana będzie nawierzchnia.
  • Na niemal gotowym pierwszym z nowych wiaduktów w najbliższym czasie wylewana będzie nawierzchnia.
  • Na niemal gotowym pierwszym z nowych wiaduktów w najbliższym czasie wylewana będzie nawierzchnia.
  • Na niemal gotowym pierwszym z nowych wiaduktów w najbliższym czasie wylewana będzie nawierzchnia.
  • Na niemal gotowym pierwszym z nowych wiaduktów w najbliższym czasie wylewana będzie nawierzchnia.

Prace przy budowie wiaduktów Biskupia Górka zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku dobiegają półmetka. Wkrótce rozpocznie się układanie nawierzchni na pierwszym z nich. Gdy to się stanie, auta pojadą nowym obiektem, stary zostanie rozebrany, a w jego miejscu powstanie kolejny. Skomplikowana pod wieloma względami inwestycja zostanie zrealizowana do października 2020 roku.



Jakich inwestycji drogowych najbardziej potrzebuje twoje miasto?

Jak przyznają budowniczowie, największym wyzwaniem tego kontraktu jest jego lokalizacja. Nowy układ drogowy powstaje na 800-metrowym odcinku drogi krajowej nr 91 na wysokości Biskupiej Górki, przystanku SKM Śródmieście i Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego.

- Jest to szczególnie newralgiczne miejsce, gdzie ruch z Pruszcza Gdańskiego wpada do śródmieścia Gdańska i łączy się z drogą krajową nr 7 w kierunku Warszawy. Jednocześnie wszystkie prace mostowe wykonujemy nad ruchem kolejowym bez wstrzymywania pociągów - mówi Damian Kryszewski, dyrektor kontraktu z firmy Budimex SA.
  • Pomiędzy nowym wiaduktem i siedzibą marszałka i wojewody pomorskiego, powstanie piętrowy parking dla samochodów.
  • Na niemal gotowym pierwszym z nowych wiaduktów w najbliższym czasie wylewana będzie nawierzchnia.
  • Na niemal gotowym pierwszym z nowych wiaduktów w najbliższym czasie wylewana będzie nawierzchnia.
Pierwsza nitka wiaduktu wraz z dojazdami ma być gotowa w czwartym kwartale 2019 roku. Wówczas przeniesiony zostanie na nią ruch i będzie można rozebrać wybudowany 60 lat temu wiadukt. Mniej więcej w jego śladzie powstanie druga nitka nowego wiaduktu.

- Mówiąc w dużym skrócie: istniejący wiadukt zostanie przecięty w połowie rozpiętości, sprężony dodatkową konstrukcją, a następnie zsunięty poza torowisko i tam bezpiecznie wykonamy skucie obu części wiaduktu - wyjaśnia Damian Kryszewski.
W ramach inwestycji powstanie też piętrowy parking, częściowo podziemny, naprzeciwko budynku Urzędu Wojewódzkiego i Marszałkowskiego.

- W związku ze znaleziskami archeologicznymi uznanymi przez konserwatora zabytków za godne wyeksponowania jako pomniki historii, konstrukcja parkingu i jego otoczenie zostanie zrealizowane tak, by stworzyć możliwości nie tylko funkcjonale dla użytkownika, ale również by mogła cieszyć oko zwiedzających - mówi Michał Wrzosek, rzecznik prasowy Budimeksu.
Prace zaawansowane są w ok. 40 proc. Kontrakt o wartości 147 mln zł realizuje Budimex. Zakończenie prac planowane jest w październiku 2020 roku.

Opinie (223) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    W Strategii Gdańska 2030+ wyrażnie zapisano, że remonty istniejących ulic w Gdańsku (17)

    oraz dbanie o interesy pieszych są ważniejsze niż budowa tzw. arterii przelotowych, których już wiele zbudowano i okazały się jedynie arteriami pseudodolotowymi do wjeżdżania w zakorkowane miasto. Zapisy Strategii jedno, a budowa zbędnych wielopiętrowych parkingów w centrum to drugie, Jak na razie nadal mamy do czynienia z niespójną wewnętrznie polityką komunikacyjną i przestrzenną miasta. Ten rok warto poświęcić do ich przewartościowania. Dobrze, że lobby infrastruktury drogowej napotyka na coraz większy opór ze strony coraz lepiej zorientowanego społeczeństwa i pomysły na budowę arterii "przelotowych" napotykają na ripostę w postaci oczekiwań na poprawę jakości nawierzchni i budowę buspasów w całym mieście. Bez nowej linii kolejowej do Gdańska Południe niewiele się poprawi.

    • 52 61

    • Arteria przelotowa?

      Ta droga to nie tylko arteria przelotowa. Mieszkańcy Oruni, to mieszkańcy Gdańska drugiej kategorii?

      • 3 0

    • Popierwsze trzeba wyparowadzac ruch blachosmrodów z miasta a nie go wpompowywać! (4)

      zwierzać ulice i ograniczając prędkości uspakajać ruch wszędzie bus pasy i przejścia naziemne!!Priorytetem jest pieszy ,rower komunikacja miejska a szkodnikiem blachosmrody.

      • 1 14

      • (2)

        a do sklepów, restauracji i innych punktów usługowych zaopatrzenie dojedzie na grzbietach osłów, koni i mułów? Kto tu jest szkodnikiem umysłowym bo możne konne pogotowie ratunkowe tez będzie bardziej ekologiczne? A o rikszach i rowerach zapomniałem, ale to zamiast TIR-ów.

        • 5 1

        • zaopatrzenie wielu sklepów i innych lokali może śmiało dotrzeć przy pomocy rowerów cargo (1)

          wspomaganych elektrycznie oraz/lub wielu innych typów pojazdów. Można też wyobrazić sobie strefy miasta wolne od jeżdżących i parkujących samochodów, w których samochody z zaopatrzeniem dopuszczane są tylko w niektórych godzinach.
          Zanim się oskarży kogokolwiek o głupotę, warto spokojnie rozważyć argumenty za i przeciw, a także poznać rozwiązania wdrożone już gdzie indziej (nie tylko za tzw. granicą).

          • 1 0

          • Rowery cargo

            Preferuję drogę powietrzną - drony będą lepsze!

            • 2 1

      • Blachoco? Tepaku, w zacofanej Agryce znaja pojecie samochodu, a ty wciaz nie? Na samolot trz mowisz stalowy ptak?

        • 2 1

    • strategię moąna zweryfikować (1)

      nie wiem jak sie ma do Twojej opinni budowa wiaduktu na skrzyżowaniu łostowickiej i Havla.
      Moim zdaniem jest konieczna abu odkorkować to skrzyżowanie. W Warszawie zbudowano dwa wiadukty w Alejach Jerozolimskich, i nie słyszałem aby któs podnosił problem zakorkowanego śródmieścia. Wiadukt także wyprowadzi szybciej ruch ze śródmieścia. Ale pewnie włodarze Gdańska sa "mądrzejsi" niż warszawscy. Korki na Havla mają być, taki mamy klimat

      • 4 1

      • jak się ma uszy nastawione tylko na jeden typ sygnałów, to się innych nie odbiera i nie słyszy

        W Warszawie jest dużo za dużo samochodów w centrum miasta i wiele środowisk zastanawia się, co z tym zrobić. W każdym razie jest wiele środowisk, które dąży do poprawy warunków ruchu pieszych i rowerzystów oraz innych niezmotoryzowanych w centrum Warszawy, w którym estakady i pseudobezkolizyjne skrzyżowania pasują, tak jak w innych miastach , jak przysłowiowej świni siodło. Brakuje od wielu lat zdecydowanego odejścia od prosamochodowej struktury inwestycji miejskich i skojarzenia, że nadmiar samochodów w mieście to podstawowa przyczyna pogarszającej się jakości życia w nim, co skutkuje obumieraniem centrum miasta.

        • 0 3

    • odp (2)

      Ale akurat ta inwestycja jest przykładem myślenia Polaka przed szkodą - buduje się nowy wiadukt, bo stary się zużył i nie spełnia założeń zwiększonego ruchu samochodowego (patrz nieszczęśliwe doświadczenia wiaduktowe autostrady w okolicach Genui). A parkingów nigdy dość. Ostatnio w Lizbonie dane mi było obserwować idealnie wkomponowane w tkankę kamienic starej dzielnicy parkingi podziemne i automatyczne.

      • 6 1

      • w Berlinie liczba samochodów na 1000 mieszkańców jest dwa razy mniejsza niż w Gdańsku (1)

        i maleje. CIekawe, jak jest w Lizbonie i ile uzytkownicy płacą za parkowanie w tych "wkomponowanych w tkankę kamienic starej dzielnicy parkingi podziemne i automatyczne."
        Teza, że parkingów "nigdy dość" świadczy o zaawansowanej samochodozie i ograniczeniu wyobraźni. W Brukseli pseudobezkolizyjne estakady się likwiduje. Podobnie w wielu miastach amerykańskich. Wiadukt nad torami w Gdańsku ma sens, budowa wielopiętrowych parkingów (makabrył) w pobliżu centrum historycznej części Gdańska nie. I to by było na razie na tyle.

        • 0 5

        • Lizbona rzeczywiście - poza starym miastem - jest bardzo samochodowa

          Ma jednak równocześnie dość gęstą sieć metra. Co więcej sądzę, że tam bardzo łatwo się buduje pod ziemią, bo stacje metra czy tunele są bardzo duże. Zdecydowanie większe niż w Londynie czy Warszawie (z czego londyńskie to klatki dla szczurów).

          Sam byłem w hotelu, gdzie zbudowano 7 pięter w górę i 6 w dół... Sądzę, że przy Motławie nikt by tego nie zrobił.

          • 1 0

    • Arterie przelotowe to chyba nad albo pod (1)

      Deweloperskim budowlami. Teraz to można pomarzyć o nowych drogach

      • 1 2

      • ma Pan chyba na myśli koszmary, nie marzenia

        Nie chodzi o to, aby przez miasto można szybko przejechać samochodem, ale aby po mieście móc się szybko poruszać. Niekoniecznie samochodem.

        Także, aby nie było potrzeby robienia dziennie 100km. Tyle tylko, że to wymaga planowania z odpowiednim wyprzedzeniem. łatwiej jest sprzedać działki i zbudować 2-pasmową drogę z ekranami.

        • 1 3

    • bo żadna z tych "arterii" (3)

      Nie została zbudowana zgodnie z planem i założeniami.
      Najczęściej skończyła się kasa... W punkcie "od" albo "do"
      Ale sukces musi, być więc fanfary idą w lud.
      Ten każdego optymistycznego newsa łyknie...
      Szczególnie że jest "piękny, młody i bogaty"... Oraz "europejski" ...

      • 11 7

      • to nie tak (2)

        Budowa nowego wiaduktu w tym miejscu była techniczną koniecznością, gdyż stary zbudowany w roku 1968 zaczął się już sypać.

        • 7 0

        • to dlatego budują dwa + parking w miejsce parku ? (1)

          • 1 4

          • czy oby na pewno tam była park?

            • 3 3

  • Wszystko ma opóźnienia a na horyzoncie brak nowych inwestycji. (45)

    • 55 106

    • W Gdańsku idzie OK/. Dlatego tak Gdańsk jest solą w Oku pana Kurdupla. (29)

      To jest najlepiej rozwijające się miasto w Polsce. Każdy to widzi gołym okiem. Na szczęście też, w Gdańsku nie rządzi PiSlam. Kaczor białej gorączki dostaje kiedy o tym myśli.

      Ale spoko, zapowiedział że jeszcze 4 lata pociągnie. Mam nadzieję, ze krócej. Wtedy nastąpi koniec pisu i wojna domkowa pisodelfinków. Popijam kawusię i uśmiecham się pod nosem.

      • 37 21

      • Panie wyłącz Pan tefałen (9)

        Zacznij oceniać realnie. Za tyle sprzedanych gruntów w ciągu ostatnich lat w Gdańsku powinniśmy narzekać na jakieś drobnostki, a tutaj infrastruktura drogowa jest w strzępach, dosłownie. Nie ważne kto rządzi, liczą się efekty. Rozwój w Gdańsku jest dla kolesi z UM, którzy inwestycje robią fenomenalne i się wyprzedają. Prosty przykład z GPECem, miastu się nie opłacało, przyszedł Lipsk nic nie zrobił TA DAM się opłaca. Saur? Ta sama historia :)

        Każda inwestycja grubo przepłacona i po terminie, ale ważne że pisu nie ma kochani. najważniejsze! Każą się wypinać co rano to nie ma problemu, ale nie ma pisu.

        Masakra.

        • 22 34

        • Przeciez to Jamroz od Kaczynskiego sprzedal Saur (2)

          • 18 12

          • A co to zmienia kto sprzedał?! (1)

            To nadal był wielki błąd :)

            • 3 3

            • to był ruch w dobrą stronę

              wraz z wprowadzeniem opłat za wodę, radykalnie ograniczono jej marnotrawstwo. Poziom niezawodności w zapewnianiu dostaw wody ciepłej i zimnej uległ radykalnej poprawie. Okres wyłączenia ciepłej wody w okresie letnim na tzw. remonty i konserwację systemu uległ radykalnemu skróceniu. Terminy usuwania awarii wodociągów także. Przestań pisać dyrdymały oparte o stosowanie tylko jednego kryterium.

              • 0 0

        • sam jesteś masakra

          • 0 0

        • "Każda inwestycja grubo przepłacona i po terminie" (2)

          Jak się nie znasz na jakiejkolwiek branży to proszę nie opowiadaj. Jak chcesz taniej to nic się nie będzie dziać bo nikt tego robić nie będzie. A po terminie? W jaki sposób to to władz wina? W jakichkolwiek inwestycjach budowlano-drogowych jest to najnormalniejsza ze spraw, 99,9 % budów zalicza większe lub mniejsze opóźnienia, nie ważne gdzie, kto i za ile.
          Taka specyfika branży, która jest uzależniona od baaardzo wielu czynników.
          Sagrade Familie już prawie 130 lat budują i dalej końca nie widać.

          • 5 1

          • Specyfika? Zatrudnić chińskie firmy. Będzie jakość, cena i terminy.

            Chorwacja, Węgry, Rumunia korzystają z korzystnych chińskich ofert a co za tym idzie także linii kredytowych. Dzięki temu nie ma podbijania cen bo jest konkurencja.

            • 2 3

          • Z takim podejściem

            i brakiem egzekwowania w takiej tendencji zostaniemy. budowa musi być spóźniona panie inaczej się nie da :D

            • 1 3

        • Młody jesteś, doczytaj, kiedy i dlaczego Saur dostał koncesję...

          • 6 4

        • Wyłącz TVPiS

          • 13 7

      • Weź człowieku wyjedź kiedyś z Gdańska.

        Wyjedz chociażby do Elbląga, do np Kamienicy Elbląskiej na wieś, do Torunia, czy do jakiegokolwiek innego miasta. W naprawdę niewielu miejscachsą tak nierówne i dziurawe nawierzchnie dróg jak w Gdańsku (glówna Grunwaldzka to jakaś masakra). Dworca autobusowego (czyli pewnego rodzaju wizytówki miasta), takiego jak w Gdańsku to nie ma chyba nigdzie. Tereny prawie w centrum (przy SKM Stocznia ) zaniedbane od 30 lat i zarośnięte trawą na metr, a Podwale Przedmiejskie (czyli scisłe historyczne centrum) i związana z ta ulicą infrastruktura wola o pomstę do nieba. Wymieniłem tylko podstawowe braki w najważniejszych i reprezentacyjnych miejscach. Pochodzę z prowincji i widzę jak się na przestrzeni ostatnich 15 lat zmieniła tam rzeczywistość. Gdańsk odstaje na minus i to bardzo. Ale jest kaska na Rydwanik i to jest najważniejsze..

        • 0 1

      • Pojedź do Wrocławia, przestaniesz pisać głupoty. (1)

        Gdańsk przy Wrocławiu to duża wieś i pustynia architektoniczna. Wrocławianie dbają o swoje miasto.

        • 2 4

        • Podobnie jest w Katowicach. Miasto pięknieje i zachowuje swój klimat.

          W Gdańsku poza nowymi szkaradkami architektonicznymi mamy ulicę Długą z popękanymi płytami i wypadającą kostką brukową. To na być wizytówka miasta? Gdańsk na razie odcina darmowe kupony wynikające ze świetnej lokalizacji. Pora się obudzić bo za moment (10lat) może być wielkie zdziwienie.

          • 1 2

      • Kurdupel nie sprzedaje Niemcom miejskich spółek (7)

        Tak jak to zrobiła gdanska banda. LIPSK z zysków buduje baseny a zadowolone głaby składają się na ecs

        • 19 23

        • (1)

          Kto i kiedy i komu sprzedał "Pas Startowy" na Gdańskiej Zaspie?

          • 1 2

          • za pewnego wojewody...

            • 0 0

        • Jak nie sprzedaje jak sprzedahe np SNG czy Stocznia Gdańska (4)

          • 14 10

          • Stocznie sprzedał Jaworski (1)

            Potem PiS wmawiał wszystkim że to Tusk

            • 19 8

            • Tutaj błąd został naprawiony, może nie do końca, sprzedali i ponownie odkupili, tylko kasa inna.

              • 1 0

          • Kłamstwa, manipulacje i półprawdy (1)

            Stocznię sprzedał rząd PiS. Saur nie jest "sprzedany", tylko ma 30-letnią koncesję od lat 90., która za dekadę wygasa, a zmodernizowane wodociągi zostają. Właścicielem GPEC faktycznie jest Lipsk, ale Gdańsk ma dalej swoje udziały, z których proporcjonalnie czerpie zyski. To nie są tajne informacje, łatwo sprawdzić fakty

            • 19 5

            • Głupi cię sprowadzi do swojego poziomu

              I pokona doświadczenien

              • 4 10

      • PO chciała zlikwidowac CBA, ciekawe czemu??? (1)

        • 3 5

        • Kto ci takie głypoty naopowiadał?

          TW Balbina czy TW Wolfgang??

          • 3 0

      • ale masz kompleksy dotyczące Prawa i Sprawiedliwości... (5)

        • 14 17

        • (3)

          pis to formacja oparta na miernych i zakompleksionych i w tym jej sila bo tacy sa super wierni dewloperowi od wziatek w kopercie, gotowi na kazde skinienie cysorza wykonywac nawet najbardziej dranskie zadania, w gdansku mozemy obserwowac to kazdego dnia

          • 7 8

          • jak oni tacy łatwi, to było ich kupić (2)

            Opozycja nie miałaby problemu z elektoratem i programem...
            No ale sama sobie wychodowała konopie na stryczek...
            Sami to sobie zrobili...

            • 6 4

            • wtedy funkcjonowalo jeszcze cos takiego jak przyzwoitosc, takze dbalosc o panstwo teraz rzadzacy kieruja sie tylko zdobywaniem wladzy dla samej wladzy i to wszelkimi sposobami, podstawowym narzedziem zdobywania i sprawowania wladzy stalo sie klamstwo

              • 2 2

            • po co nam g*wno

              • 1 7

        • Czego ? prawa i sprawiedliwosci ?

          Aaaahhhaa Ale sobie nazwę wymyślili....

          • 8 5

    • Brak inwestycji na horyzoncie? (9)

      Chyba żyjemy w dwóch różnych miastach. Ja mieszkam w Gdańsku.

      • 38 13

      • Na co teraz są przetargi ? (4)

        • 7 11

        • (1)

          Nie umiesz odpalić strony drmg i sobie przeczytać ?

          • 20 5

          • Nieladnie odpowiadac pytaniem na pytanie...

            • 0 1

        • Na rozbudowę Lotniska chociażby trollu. (1)

          • 2 1

          • Chyba o Bliźniacze Terminale im. Braci Kaczyńskich

            • 2 0

      • Rydwan i stół, to najważniejsze inwestycje. (3)

        • 15 24

        • Cały czas Pisiorek piszesz te same głupoty , wymyśl inną treść

          • 1 0

        • A można było dać Premierowi... (1)

          Prawie 500 rydwanów w samych działkach i to dla jednej osoby :D

          • 7 2

          • Żołnierze WMG na rydwanach. To brzmi dumnie i imponująco.

            Dulkiewicz prawie jak Faraon.

            • 4 3

    • To ty pisuar masz opózniony rozwój

      • 0 0

    • (1)

      Pani Prezydent powiedziąła że 3mld-owym budżecie musi szukac cięć na około 120-150 mln zł. Ciekawe co obetnie ?

      • 7 4

      • No raczej nie obetnie 150 mln dotacji na rydzykowe muzeum, bo to rozdawnictwo ministerialne.

        • 2 0

    • Na otarcie łez miasto roześle mieszkańcom konstytucję.

      Zresztą po co nowe inwestycje rydwanem po wszystkim przejedziesz

      • 2 3

    • Kacper twój horyzont kończy się na Nowogrodzkiej więc się tu nie wypowiadaj pampersie

      • 9 7

  • oby nie wyszedl z tego jakis nowy bubel (1)

    do poprawki za rok czy 2

    • 2 8

    • Bazgrzesz aby bazgrać ,nie szkoda ci czasu

      • 0 0

  • po co ten wiadukt tam? jeden juz jest, do tego budują węższy, wyzszy i zasłania zabytki (1)

    • 5 4

    • Jakie zabytki, ruiny zwykle...

      • 0 0

  • No wygląda fajnie. (3)

    ale tak się zastanawiam, droga wiedzie przecież do/z centrum Gdańska. To po kiego diabła kierowczykom taka droga? Przecież trzeba zamknąć w niedalekiej przyszłości centrum miasta dla samochodziarzy. Nie zmieszczą się po prostu. Nie lepiej było jakiegoś takiego kilometrowego łuku zrobić daleko od miasta?

    Kierowcy! Wyp..a.lać z centrum miast. Zostawcie swoje rzęchy pod swoimi oborami na przedmieściach. Z czym do ludzi kiedy do miasta przyjeżdżacie? Dość hegemonii samochodziarzy.

    • 4 16

    • Prawka sie nie zdalo, to plujemy jadem?

      • 1 1

    • Zamknij jedyny przejazd przez to miasto. (1)

      30 lat od komuny bez nowych połączeń

      • 3 2

      • nieprawda. Zbudowanie stacji SKM Gdańsk Śródmieście stworzyło wiele nowych połączeń

        jeśli ktoś myśli wyłącznie o poruszaniu się samochodem po mieście, można mu tylko współczuć.

        • 0 2

  • Ta cała inwestycja to poprawi jedynie wyjazd z tunelu w kierunku olszynki (5)

    Reszta bez zmian. No wycięte 40 drzew i betonowy parking dla tych co rządzi miastem.

    • 15 11

    • (2)

      Jarek. Jesteś kotku w błędzie, ponieważ Kiciusiowi ani w Pomorskim Urzędzie Wojewódzkim, ani w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego jak sama nazwa wskazuje nie rządzi się miastem. Parking mruczki jest tam potrzebny, bo każdy ma prawo zaparkować przy swoim miejscu pracy.

      • 4 4

      • posiadanie samochodu nie tworzy automatycznie prawa do parkowania za darmo w żadnym punkcie przestrzeni miejskiej (1)

        Nie każdy urzędnik jest posiadaczem samochodu i nie każdy chce docierać do pracy samochodem - zwłaszcza do miejsc dobrze obsługiwanych komunikacją publiczną.

        • 1 1

        • Nie tworzy? A powinno.

          • 0 0

    • Od 50 lat mieszkam na oruni

      I w nosie mam kto czym tam włada. Wiem jedno nie ma już TIME ani drzew na skwerze. Jak były 4 pasy na Orunię tak będą też 4. Plus wydane setki milionów.

      • 4 2

    • Ten wpis dowodzi, że nie jesteś z Gdańska.

      Ten parking jest dla urzędników z Urzędu Wojewódzkiego i Urzędu Marszałkowskiego. A oni nie rządzą miastem.

      • 9 1

  • tragiczny projekt (7)

    po cholerę to takie wysokie i na co, żeby przykryć koszt parkingu dla urzędasów - a szaraczek niech czasowa beznadziejną komunikacją miejską. No i ten czas budowy... wolniej się nie da.

    • 66 81

    • Urzędasy nie wszystkie mieszkają w GDA (1)

      Część urzędasów mieszka poza GDA gdzie nie ma połaczeń komunikacji miejskiej i są skazani na auta Muszą gdzieś parkować.

      • 4 7

      • To niech ida byc urzedasami na swoich wiochach..

        • 1 0

    • nie

      wysokość wiaduktu wynika z regulacji prawnych dot. budowy tras nad liniami kolejowymi 'dużych prędkości'...

      • 2 0

    • (1)

      no kto by pomyślał, że wiaduktów nie przywożą gotowych z fabryki wiaduktów. Przecież każdy wie, że wiadukty się przywozi kurierem na drugi dzień roboczy (pocztą trochę dłużej). Kto to widział tyle robić wiadukt w środku miasta i to nad torami tyle czasu!

      • 35 10

      • Zobacz jak szybko buduje się w Niemczech, Irlandii mądralo.

        W Gdańsku wszystko trwa długo, długo. Pięciu robotników na budowie. Podobnie jest z remontami.

        • 1 2

    • kolejny ekspert :D (1)

      • 18 8

      • kolejny "esteta" urzędowy

        ...

        • 5 10

  • Ten wiadukt to tragedia (27)

    Wzięli gotowy projekt z obwodnicy Radomia? Jak to paskudztwo wygląda na tle zabytkowej panoramy miasta? Gdzie był konserwator?

    • 76 49

    • Nie z Radomia tylko z Nowej Wałowej... (16)

      Po prostu przeskalowali w AutoCAD projekt wiaduktu na torami kolejowymi, wybudowany kilka lat temu w ciągu Nowej Wałowej (obecnie to ul. Popiełuszki). Sprawdźcie, czy to nie ta sama firma projektowała :) O ile przy Stoczni to jeszcze jakoś pasuje, to na Biskupiej Górce - tragedia!

      • 25 12

      • Opinia wyróżniona

        To jest obiekt inżynieryjny (13)

        On ma być trwały i spełniać wymogi technologiczne a nie wyglądać na "zabytkowy". Zresztą obok jest Forum co zasłoniło panoramę Starego Miasta, gorzej nie będzie

        • 118 53

        • Prawda (3)

          Te Forum to syf. Myślę ze za 30 lat to wyburza. Piękna panorama jak się zjeżdżało z Armi została zasłonięta przez ten betonowy monstrum. W środku nie lepiej nie mówiąc o cieknącym dachu, czterech windach z klatka po drugiej stronie parkingu.

          • 15 7

          • Sorry, ale panorama miasta dla osób zjeżdżających samochodem nie powinna być priorytetem

            ciekawe, że nikomu nie przeszkadza, że ta piękna panorama była zniszczona estakadą i trasą przelotową.

            O ile Forum mam wiele do zarzucenia, to kwestia panoramy dla ludzi jadących samochodem jest argumentem niezwykle słabym

            • 0 2

          • Jaka panorama?

            Panorama na lot obskurny czy urząd miejski została zasłoniona? Forum to chyba najładniejsza galeria w Gdańsku. I najbardziej funkcjonalna

            • 1 6

          • Piękna panorama? No bez jaj :D

            Forum zasłania 3 brudne "zabytkowe" kamienice, niewiele lepiej prezentujący się budynek Lotu, i wiadukt.

            Żadnej panoramy zza nich nie było widać.

            • 11 18

        • Inżynierski :)

          • 0 1

        • Ty jesteś stary. Forum srorum to Ci mogło przysłonić Główne Miasto, albo Górkę nie mył z Biskupią .

          • 2 0

        • "Zabytkowy" wygląd, hłe, hłe (4)

          Można było zrobić żelbetową płytę nad torami, taką samą jak pod Forum - nie byłoby żadnej ingerencji w krajobraz.

          • 9 6

          • Można było... (3)

            ...ciekawe tylko, kto za to by zapłacił? Bo za płytę pod Forum płacił prywatny inwestor.

            • 4 8

            • to sprawdź dokładniej, w jakiej "formule" było budowane Forum

              i jakie daje to możliwości.

              • 5 1

            • Jeden z najgłupszych wpisów, jakie tu przeczytałem :) Wiadukt jest budowany charytatywnie, tak? :)))

              • 9 1

            • most ktory buduja jest za darmo?

              • 8 3

        • Głównego Miasta...

          Stare jest za Huciskiem patrząc w lewo podczas zjazdu...
          I z Armii go nie widać.

          • 11 1

        • pesymista jesteś...

          będzie, będzie...
          Już jest...

          • 11 2

      • Sprawdziłam. Ta sama. Również most kolejowy koło mostu wantowego też oni.

        • 2 0

      • Znasz program AutoCad ? Wąski... ale Ty mi teraz zaimponowałeś.

        • 10 2

    • (7)

      Bardzo dobrze wygląda, tworząc dla wjeżdżających linię widokową z wieżą. I o niebo lepiej będzie wyglądać, niż stary wiadukt ;) ten to dopiero był z Radomia ;)

      • 13 11

      • (6)

        stary wiaduk byl widokowo neutralny, nie narzucal sie wygladem okolicy, nie wiem jakie mozna miec wobec niego zarzuty

        • 9 5

        • (5)

          Stary, wąski, potencjalnie niebezpieczny. Przez lata obowiązywało na nim ograniczenie do trzydziestki, bo od torów kolejowych odgradzała samochody tylko licha barierka.

          • 3 9

          • do trzydziestki to tam przez lata było tylko dla samochodów ciężarowych (1)

            teraz już wiem skąd tylu jadących 40, czy 30 na pięćdziesiątce

            • 4 0

            • Coś tam wiesz, ale albo za krótko żyjesz, albo wręcz przeciwnie i pamięć już nie ta sama:

              Naści, nawet obrazki masz, panie głupiomądry - najpierw w 2009 było ograniczenie dla wszystkich, a potem dopiero w 2013 - tylko dla pojazdów ciężarowych. Następnym razem sugeruję poinformowanie się przed próbą szydery.
              "Przez miasto 30 km/h, bo bariery są stare
              14 listopada 2009 (artykuł sprzed 9 lat)" "Na wiadukcie nad torami w ciągu Traktu świętego Wojciecha stoi ograniczenie prędkości do 30 km/h. Urzędnicy przekonują, że zakaz zwiększa bezpieczeństwo. Kierowcy nie dowierzają".

              "
              Nowy most, wiadukt i nawierzchnia na Trakcie św. Wojciecha, ale nie wszystko na raz
              29 kwietnia 2013 (artykuł sprzed 6 lat)"

              "Wiadukt Biskupia Górka, posadowiony nad magistralą kolejową tuż przy Pomorskim Urzędzie Wojewódzkim, zostanie rozebrany w ciągu najbliższych 5-6 lat. Obiekt jest mocno zużyty. Mogą nim jeździć teraz wyłącznie samochody o masie całkowitej nie przekraczającej 30 ton, czyli o 20 mniej niż w przypadku nowych obiektów. Ponadto kierowców pojazdów ciężarowych obowiązuje zakaz jazdy z prędkością większą niż 30 km/h z uwagi na brak dostatecznych zabezpieczeń chroniących pojazd przed upadkiem z wiaduktu "

              "Będzie trzeci w historii wiadukt przy Biskupiej Górce
              23 marca 2018 (artykuł sprzed 1 roku)" "Po istniejącym obiekcie przez pewien czas nie mogły się poruszać samochody szybciej niż 30 km/h. Powód? Brakowało barier. Do teraz nie mogą poruszać się ciężarówki z prędkością wyższą niż 30 km/h i cięższe niż 30 ton.

              Zgodnie z ekspertyzą ze stycznia 2009 roku stan techniczny obiektu był już wtedy zły."

              • 2 2

          • "nie narzucal sie wygladem" (2)

            odnieś się do wypowiedzi.
            Twoje argumenty, choć prawdziwe, są nie na temat.

            • 2 5

            • (1)

              Skoro spełnia inne wymagania i robi to lepiej, to raczej ciężko, żeby wyglądał tak samo i niepozornie. To nie karta microSD, c'nie?

              • 3 6

              • ani spełnia, ani lepiej

                jest nowszy - to wszystko...
                Z punktu widzenia budowlańca, to karta SD.
                Pytaniem jest, czy w tym miejscu powinna być karta SD. Na takie pytanie odpowiada architekt. Niezależnie od branży...

                • 3 0

    • jak to gdzie był?!

      W kieszeni był...
      Inaczej tego nie da się wytłumaczyć...

      • 3 1

    • Byle go nie doświetlili nocą LEDami RGB

      bo będzie wyglądać jak choinka.

      • 10 6

  • Nie ma takiej dzielnicy Biskupia Górka... (1)

    To są dwie oddzielne dzielnice ale słoiki z Olsztyna tego nie wiedzą.
    Jak chcecie pisać o Gdańsku to zapraszam do mapy.

    • 1 7

    • Jakie dzielnice? Biskupia i Górka to nazwy ulic, słoiku ze Starej Kiszewy.

      • 0 1

  • W budynku marszałka było kiedyś super technikum. (4)

    Ale budynioland zaorał

    • 24 23

    • W Wolnym Mieście Gdańsku była polska szkoła. (2)

      W PRL było Technikum Mechaniczno-Elektryczne. Potem CKUMiE. Dziś jest urząd.
      Jestem absolwentem TME z 1982 roku.

      • 5 0

      • TME na ul. Augustyńskiego (1)

        To było dobre technikum. Po maturze wielu uczniów dostawało się na studia na Politechnice.

        • 4 0

        • Szkoły.

          To była szkoła z tradycjami,gdzie wiedza uczni była ważniejsza niż czerwony pasek na świadectwie.W Gdańsku było kilka takich, między innymi Conradinum,T.P.S,Łączności,Samochodówka i ze dwa ogólniaki.

          • 2 0

    • Szkoły.

      Dzisiaj płacz że brak miejsc w szkołach dla czerwonych pasków.

      • 9 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane