• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Skomplikowana budowa wiaduktu Biskupia Górka na półmetku

Michał Brancewicz
17 lipca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Na niemal gotowym pierwszym z nowych wiaduktów w najbliższym czasie wylewana będzie nawierzchnia.
  • Na niemal gotowym pierwszym z nowych wiaduktów w najbliższym czasie wylewana będzie nawierzchnia.
  • Na niemal gotowym pierwszym z nowych wiaduktów w najbliższym czasie wylewana będzie nawierzchnia.
  • Na niemal gotowym pierwszym z nowych wiaduktów w najbliższym czasie wylewana będzie nawierzchnia.
  • Na niemal gotowym pierwszym z nowych wiaduktów w najbliższym czasie wylewana będzie nawierzchnia.

Prace przy budowie wiaduktów Biskupia Górka zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku dobiegają półmetka. Wkrótce rozpocznie się układanie nawierzchni na pierwszym z nich. Gdy to się stanie, auta pojadą nowym obiektem, stary zostanie rozebrany, a w jego miejscu powstanie kolejny. Skomplikowana pod wieloma względami inwestycja zostanie zrealizowana do października 2020 roku.



Jakich inwestycji drogowych najbardziej potrzebuje twoje miasto?

Jak przyznają budowniczowie, największym wyzwaniem tego kontraktu jest jego lokalizacja. Nowy układ drogowy powstaje na 800-metrowym odcinku drogi krajowej nr 91 na wysokości Biskupiej Górki, przystanku SKM Śródmieście i Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego.

- Jest to szczególnie newralgiczne miejsce, gdzie ruch z Pruszcza Gdańskiego wpada do śródmieścia Gdańska i łączy się z drogą krajową nr 7 w kierunku Warszawy. Jednocześnie wszystkie prace mostowe wykonujemy nad ruchem kolejowym bez wstrzymywania pociągów - mówi Damian Kryszewski, dyrektor kontraktu z firmy Budimex SA.
  • Pomiędzy nowym wiaduktem i siedzibą marszałka i wojewody pomorskiego, powstanie piętrowy parking dla samochodów.
  • Na niemal gotowym pierwszym z nowych wiaduktów w najbliższym czasie wylewana będzie nawierzchnia.
  • Na niemal gotowym pierwszym z nowych wiaduktów w najbliższym czasie wylewana będzie nawierzchnia.
Pierwsza nitka wiaduktu wraz z dojazdami ma być gotowa w czwartym kwartale 2019 roku. Wówczas przeniesiony zostanie na nią ruch i będzie można rozebrać wybudowany 60 lat temu wiadukt. Mniej więcej w jego śladzie powstanie druga nitka nowego wiaduktu.

- Mówiąc w dużym skrócie: istniejący wiadukt zostanie przecięty w połowie rozpiętości, sprężony dodatkową konstrukcją, a następnie zsunięty poza torowisko i tam bezpiecznie wykonamy skucie obu części wiaduktu - wyjaśnia Damian Kryszewski.
W ramach inwestycji powstanie też piętrowy parking, częściowo podziemny, naprzeciwko budynku Urzędu Wojewódzkiego i Marszałkowskiego.

- W związku ze znaleziskami archeologicznymi uznanymi przez konserwatora zabytków za godne wyeksponowania jako pomniki historii, konstrukcja parkingu i jego otoczenie zostanie zrealizowane tak, by stworzyć możliwości nie tylko funkcjonale dla użytkownika, ale również by mogła cieszyć oko zwiedzających - mówi Michał Wrzosek, rzecznik prasowy Budimeksu.
Prace zaawansowane są w ok. 40 proc. Kontrakt o wartości 147 mln zł realizuje Budimex. Zakończenie prac planowane jest w październiku 2020 roku.

Opinie (223) ponad 10 zablokowanych

  • śródmieście rowerem nieprzejezdne, a ci sie bzdurami zajmują (5)

    jeden wiadukt wiecej kosztuje niż cała infrastruktura rowerowa w mieście jest warta. Tak nie może być

    • 27 43

    • Popłacz się. (2)

      • 4 8

      • Sam będziesz płakał, jak na wiadukcie godzinę w korku postoisz. (1)

        • 7 5

        • Ja tam nie stoję.

          • 2 2

    • niedługo powstanie przejazd rowerowy przez Wały Jagiellońskie, więc nie narzekaj (1)

      Przez Śródmieście regularnie przejeżdżam rowerem prawie codziennie: najlepiej mi się jedzie ulicą Heweliusza przecinając Rajską na wyniesionym progu spowalniającym.

      • 5 2

      • Na co mi "przejazd rowerowy" z znikąd do donikąd będzie prowadził?

        • 2 1

  • Brawo Gdańsk. Tutaj wszystko się rozwija n razy szybciej niż na pisowskiej wiosce. (3)

    • 39 32

    • Jak papier toaletowy

      • 4 4

    • Chyba wali...ul. Do Studzienki, tunel, zakorkowane Pd dzielnice, itd (1)

      • 3 4

      • Akurat "korki na pede dzielnicach" są konsekwencją gwałtownego rozwoju miasta i sprowadzania się multum imigrantów ekonomicznych, których "stać na auto" ;)

        • 0 3

  • A ja się zastanawiam, kiedy zostanie dokończona Armii Krajowej. (4)

    Brak wiaduktu nad Łostowicką chyba wszystkich boli.

    • 68 8

    • (2)

      Najbardziej sloikom, którzy nalegaja na wywalenie ponad 150 mln zł by przesunąć korek na 3 Maja.

      • 15 12

      • Pamiętaj, że wiadukt jest w dwie strony (1)

        • 15 3

        • A korek jest naprzemiennie

          • 5 1

    • mnie boli brak porządnej komunikacji szynowej do dzielnic Gdańsk Południe

      i brak torów między jezdniami ulicy Armii Krajowej. Po co łożyć pieniądze na rozwiązania, które i tak będą zakorkowane codziennie?

      • 7 5

  • (2)

    Fajna ta autostrada, która za grube miliony złotych nie rozwiąże żadnego problemu komunikacyjnego, a jedynie pogorszy sytuację w centrum miasta.

    • 33 29

    • To nie z tego powodu (1)

      Istniejący wiadukt jest już zużyty. Budowa nowego to nie fanaberia a konieczność

      • 19 1

      • nikt tego nie kwestionuje

        ale każdą rzecz można zrobić jedynie na dwa sposoby - dobrze albo źle.
        To jest kolejna źle zrobiona w tym miejscu rzecz.

        • 3 10

  • uwaga uwaga

    Mam dobry wóz, więc i tak mnie wszyscy puszczają, nawet w korki, szkoda więc kasy żeby robić dla mnie wyłącznie wiadukt.

    • 8 16

  • Kolejny rok na dwóch pasach

    Będzie się działo.

    • 16 9

  • (1)

    A co z mniej zaawansowaną inwestycją na Trakcie?

    • 11 8

    • Trakt Konny jest remontowany.

      Bardzo dobrze to wygląda.

      • 1 0

  • W budynku marszałka było kiedyś super technikum. (4)

    Ale budynioland zaorał

    • 24 23

    • Szkoły.

      Dzisiaj płacz że brak miejsc w szkołach dla czerwonych pasków.

      • 9 0

    • W Wolnym Mieście Gdańsku była polska szkoła. (2)

      W PRL było Technikum Mechaniczno-Elektryczne. Potem CKUMiE. Dziś jest urząd.
      Jestem absolwentem TME z 1982 roku.

      • 5 0

      • TME na ul. Augustyńskiego (1)

        To było dobre technikum. Po maturze wielu uczniów dostawało się na studia na Politechnice.

        • 4 0

        • Szkoły.

          To była szkoła z tradycjami,gdzie wiedza uczni była ważniejsza niż czerwony pasek na świadectwie.W Gdańsku było kilka takich, między innymi Conradinum,T.P.S,Łączności,Samochodówka i ze dwa ogólniaki.

          • 2 0

  • Pierwsza nitka ma być gotowa w czwartym kwartale br. a tytuł artykułu informuje o "półmetku" gdzie w ostatnim akapicie mamy info że jest gotowa w 40%. Cała inwestycja ma być gotowa do października przyszłego roku i biorąc pod uwagę zakres prac jeszcze do wykonanie myślę że jest to niewykonalne.

    • 18 7

  • Odpowiedź do ankiety: (4)

    Zwężanie jezdni, spowalnianie ruchu, likwidacja miejsc parkingowych.

    • 12 9

    • zrównoważony transport po gdańsku (2)

      z jednej strony namawia się na rower i komunikacje publiczną, z drugiej robi wszystko żeby najwygodniej i najszybciej jeździło się po mieście samochodem.

      Dla kierowców szerokie sześć pasów dla pieszych i rowerzystów wspólny wąski chodniczek.
      Tak to wygląda w rzeczywistości.

      • 7 6

      • A autobusy to po czym jeżdżą? (1)

        Poruszam się komunikacją publiczną - autobusową - codziennie na tej trasie i baaardzo się cieszę, że wreszcie autobusy będą normalnie jeździć. Liczę też na buspasy. Pozdrawiam

        • 6 0

        • kilka metrów buspasa za 150mln?
          Dałoby się efektywniej zagospodarować tyle kasy.
          Zresztą średnio wierze że ten buspas dużo pomoże.
          Zasadnicze też pytanie czy w ogóle powstanie

          • 1 1

    • A najgorsze jest to

      że kierofczykom też to w żaden sposób nie pomaga. Jedyny efekt to przesuwanie korków. Czas dojazdu nie skróci sie nawet o 1 min.

      • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane