- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (237 opinii)
- 2 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (150 opinii)
- 3 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (277 opinii)
- 4 Nabrzeże Hanzy na Wyspie Spichrzów (140 opinii)
- 5 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej (51 opinii)
- 6 Nocna akcja SAR na Bałtyku (67 opinii)
Skomplikowana budowa wiaduktu Biskupia Górka na półmetku
Prace przy budowie wiaduktów Biskupia Górka w Gdańsku dobiegają półmetka. Wkrótce rozpocznie się układanie nawierzchni na pierwszym z nich. Gdy to się stanie, auta pojadą nowym obiektem, stary zostanie rozebrany, a w jego miejscu powstanie kolejny. Skomplikowana pod wieloma względami inwestycja zostanie zrealizowana do października 2020 roku.
- Jest to szczególnie newralgiczne miejsce, gdzie ruch z Pruszcza Gdańskiego wpada do śródmieścia Gdańska i łączy się z drogą krajową nr 7 w kierunku Warszawy. Jednocześnie wszystkie prace mostowe wykonujemy nad ruchem kolejowym bez wstrzymywania pociągów - mówi Damian Kryszewski, dyrektor kontraktu z firmy Budimex SA.
Pierwsza nitka wiaduktu wraz z dojazdami ma być gotowa w czwartym kwartale 2019 roku. Wówczas przeniesiony zostanie na nią ruch i będzie można rozebrać wybudowany 60 lat temu wiadukt. Mniej więcej w jego śladzie powstanie druga nitka nowego wiaduktu.
- Mówiąc w dużym skrócie: istniejący wiadukt zostanie przecięty w połowie rozpiętości, sprężony dodatkową konstrukcją, a następnie zsunięty poza torowisko i tam bezpiecznie wykonamy skucie obu części wiaduktu - wyjaśnia Damian Kryszewski.
W ramach inwestycji powstanie też piętrowy parking, częściowo podziemny, naprzeciwko budynku Urzędu Wojewódzkiego i Marszałkowskiego.
- W związku ze znaleziskami archeologicznymi uznanymi przez konserwatora zabytków za godne wyeksponowania jako pomniki historii, konstrukcja parkingu i jego otoczenie zostanie zrealizowane tak, by stworzyć możliwości nie tylko funkcjonale dla użytkownika, ale również by mogła cieszyć oko zwiedzających - mówi Michał Wrzosek, rzecznik prasowy Budimeksu.
Prace zaawansowane są w ok. 40 proc. Kontrakt o wartości 147 mln zł realizuje Budimex. Zakończenie prac planowane jest w październiku 2020 roku.
Opinie (223) ponad 10 zablokowanych
-
2019-07-17 07:19
śródmieście rowerem nieprzejezdne, a ci sie bzdurami zajmują (5)
jeden wiadukt wiecej kosztuje niż cała infrastruktura rowerowa w mieście jest warta. Tak nie może być
- 27 43
-
2019-07-17 08:53
Popłacz się. (2)
- 4 8
-
2019-07-17 09:26
Sam będziesz płakał, jak na wiadukcie godzinę w korku postoisz. (1)
- 7 5
-
2019-07-17 10:42
Ja tam nie stoję.
- 2 2
-
2019-07-17 09:43
niedługo powstanie przejazd rowerowy przez Wały Jagiellońskie, więc nie narzekaj (1)
Przez Śródmieście regularnie przejeżdżam rowerem prawie codziennie: najlepiej mi się jedzie ulicą Heweliusza przecinając Rajską na wyniesionym progu spowalniającym.
- 5 2
-
2019-07-17 10:07
Na co mi "przejazd rowerowy" z znikąd do donikąd będzie prowadził?
- 2 1
-
2019-07-17 07:22
Brawo Gdańsk. Tutaj wszystko się rozwija n razy szybciej niż na pisowskiej wiosce. (3)
- 39 32
-
2019-07-17 12:32
Jak papier toaletowy
- 4 4
-
2019-07-17 13:32
Chyba wali...ul. Do Studzienki, tunel, zakorkowane Pd dzielnice, itd (1)
- 3 4
-
2019-07-17 17:38
Akurat "korki na pede dzielnicach" są konsekwencją gwałtownego rozwoju miasta i sprowadzania się multum imigrantów ekonomicznych, których "stać na auto" ;)
- 0 3
-
2019-07-17 07:52
A ja się zastanawiam, kiedy zostanie dokończona Armii Krajowej. (4)
Brak wiaduktu nad Łostowicką chyba wszystkich boli.
- 68 8
-
2019-07-17 08:02
(2)
Najbardziej sloikom, którzy nalegaja na wywalenie ponad 150 mln zł by przesunąć korek na 3 Maja.
- 15 12
-
2019-07-17 08:32
Pamiętaj, że wiadukt jest w dwie strony (1)
- 15 3
-
2019-07-17 10:18
A korek jest naprzemiennie
- 5 1
-
2019-07-17 09:45
mnie boli brak porządnej komunikacji szynowej do dzielnic Gdańsk Południe
i brak torów między jezdniami ulicy Armii Krajowej. Po co łożyć pieniądze na rozwiązania, które i tak będą zakorkowane codziennie?
- 7 5
-
2019-07-17 08:01
(2)
Fajna ta autostrada, która za grube miliony złotych nie rozwiąże żadnego problemu komunikacyjnego, a jedynie pogorszy sytuację w centrum miasta.
- 33 29
-
2019-07-17 08:54
To nie z tego powodu (1)
Istniejący wiadukt jest już zużyty. Budowa nowego to nie fanaberia a konieczność
- 19 1
-
2019-07-17 09:50
nikt tego nie kwestionuje
ale każdą rzecz można zrobić jedynie na dwa sposoby - dobrze albo źle.
To jest kolejna źle zrobiona w tym miejscu rzecz.- 3 10
-
2019-07-17 08:07
uwaga uwaga
Mam dobry wóz, więc i tak mnie wszyscy puszczają, nawet w korki, szkoda więc kasy żeby robić dla mnie wyłącznie wiadukt.
- 8 16
-
2019-07-17 08:14
Kolejny rok na dwóch pasach
Będzie się działo.
- 16 9
-
2019-07-17 08:19
(1)
A co z mniej zaawansowaną inwestycją na Trakcie?
- 11 8
-
2019-07-17 21:58
Trakt Konny jest remontowany.
Bardzo dobrze to wygląda.
- 1 0
-
2019-07-17 08:29
W budynku marszałka było kiedyś super technikum. (4)
Ale budynioland zaorał
- 24 23
-
2019-07-17 09:16
Szkoły.
Dzisiaj płacz że brak miejsc w szkołach dla czerwonych pasków.
- 9 0
-
2019-07-17 22:05
W Wolnym Mieście Gdańsku była polska szkoła. (2)
W PRL było Technikum Mechaniczno-Elektryczne. Potem CKUMiE. Dziś jest urząd.
Jestem absolwentem TME z 1982 roku.- 5 0
-
2019-07-17 22:15
TME na ul. Augustyńskiego (1)
To było dobre technikum. Po maturze wielu uczniów dostawało się na studia na Politechnice.
- 4 0
-
2019-07-18 10:08
Szkoły.
To była szkoła z tradycjami,gdzie wiedza uczni była ważniejsza niż czerwony pasek na świadectwie.W Gdańsku było kilka takich, między innymi Conradinum,T.P.S,Łączności,Samochodówka i ze dwa ogólniaki.
- 2 0
-
2019-07-17 08:42
Pierwsza nitka ma być gotowa w czwartym kwartale br. a tytuł artykułu informuje o "półmetku" gdzie w ostatnim akapicie mamy info że jest gotowa w 40%. Cała inwestycja ma być gotowa do października przyszłego roku i biorąc pod uwagę zakres prac jeszcze do wykonanie myślę że jest to niewykonalne.
- 18 7
-
2019-07-17 09:48
Odpowiedź do ankiety: (4)
Zwężanie jezdni, spowalnianie ruchu, likwidacja miejsc parkingowych.
- 12 9
-
2019-07-17 10:19
zrównoważony transport po gdańsku (2)
z jednej strony namawia się na rower i komunikacje publiczną, z drugiej robi wszystko żeby najwygodniej i najszybciej jeździło się po mieście samochodem.
Dla kierowców szerokie sześć pasów dla pieszych i rowerzystów wspólny wąski chodniczek.
Tak to wygląda w rzeczywistości.- 7 6
-
2019-07-17 10:28
A autobusy to po czym jeżdżą? (1)
Poruszam się komunikacją publiczną - autobusową - codziennie na tej trasie i baaardzo się cieszę, że wreszcie autobusy będą normalnie jeździć. Liczę też na buspasy. Pozdrawiam
- 6 0
-
2019-07-17 15:47
kilka metrów buspasa za 150mln?
Dałoby się efektywniej zagospodarować tyle kasy.
Zresztą średnio wierze że ten buspas dużo pomoże.
Zasadnicze też pytanie czy w ogóle powstanie- 1 1
-
2019-07-17 10:24
A najgorsze jest to
że kierofczykom też to w żaden sposób nie pomaga. Jedyny efekt to przesuwanie korków. Czas dojazdu nie skróci sie nawet o 1 min.
- 3 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.