- 1 Potrąciła motocyklistę i uciekła (160 opinii)
- 2 Brakuje wielu kandydatów na radnych (55 opinii)
- 3 CBA: Gdynia straciła miliony na węźle Karwiny (420 opinii)
- 4 Niż Genueński. Trójmiasto niezagrożone (91 opinii)
- 5 Która prezydent udostępniła swój kalendarz? (104 opinie)
- 6 "Trzeba zbudować nowy Dar Młodzieży" (282 opinie)
Trudny wrzesień na drogach. Wiele remontów w całym Trójmieście
To może być trudny powrót na trójmiejskie drogi po wakacyjnej przerwie. W wielu miejscach toczą się prace i remonty, co przy wzmożonym ruchu może powodować spore korki. Gdzie można spodziewać się utrudnień i jak im zaradzić? Sprawdźmy.
W dodatku wśród nich są miejsca newralgiczne, co może oznaczać, że początek września wiele osób spędzi w korkach.
Gdzie utrudnienia mogą być największe?
Pierwszym miejscem jest zwężony przejazd przy dworcu Gdańsk Główny, gdzie powstaje naziemne przejście dla pieszych. Od kilku dni zarówno w kierunku Zieleniaka, jak i Huciska jezdnia jest tam zwężona z trzech do dwóch pasów ruchu.
Drugim miejscem, którego obawiają się kierowcy, jest odcinek al. Grunwaldzkiej na Strzyży. Latem na prawym pasie powstał tam buspas (na razie tymczasowo) i nawet przy mniejszym niż zwykle ruchu tworzyły się tam korki. Wiele osób już teraz przewiduje, że we wrześniu to może być jedno z najbardziej zatkanych miejsc w Gdańsku.
Gdzie jeszcze postoimy w korkach?
Kolejnym miejscem jest Osowa, gdzie w pobliżu skrzyżowania Kielnieńskiej i Wodnika wprowadzono ruch wahadłowy. Może to korkować zarówno wjazd do dzielnicy od strony Spacerowej, jak i wyjazd z południowej części Osowej w kierunku obwodnicy. Warto rozważyć alternatywną trasę, np. przez węzeł Owczarnia.
Inne mniejsze remonty i modernizacje:
Od środy, 28 sierpnia, trwa przebudowa skrzyżowania Narwickiej z Marynarki Polskiej, gdzie powstaje wyniesione przejście dla pieszych i przejazd rowerowy. Prace potrwają do drugiej połowy października.
Od poniedziałku, 2 września, zostanie zamknięty fragment ul. Ogarnej od Zbytki do Garbary. To ostatni etap przebudowy ulicy. Przywrócony zostanie przejazd do ul. Pocztowej przez skrzyżowanie ul. Ogarna/ul. Zbytki. Na odcinku od ul. Słodowników do posesji Ogarna 111/112 będzie obowiązywał ruch dwukierunkowy z dopuszczeniem wjazdu dla posiadaczy identyfikatorów typu GM. Taka organizacja ruchu ma obowiązywać do końca października.
Od wtorku, 3 września, będą prowadzone na 200-metrowym odcinku ul. Pastelowej od skrzyżowania z ul. Starogardzką. Dodatkowo przebudowany zostanie również przylegający do skrzyżowania fragment ul. Starogardzkiej.
We wrześniu kontynuowane będą też prace przy budowie naziemnego przejścia dla pieszych przy skrzyżowaniu al. Rzeczypospolitej z al. Legionów i Hynka. Zebra ma być gotowa w listopadzie.
Zmiany na węźle Gdańsk Południe
Także we wrześniu czekają nas zmiany w organizacji na przebudowywanym węźle Gdańsk-Południe na Obwodnicy Trójmiasta. W połowie miesiąca - zgodnie z przyjętym harmonogramem przez GDDKiA - środek węzła ma zostać zamknięty, a ruch zostanie poprowadzony po nowych łącznicach. Zmiany te miały nastąpić już latem, ale drogowcy bali się paraliżu na drogach i przenieśli ten etap prac na "po wakacjach".
Utrudnienia także w Sopocie i Gdyni
W korkach większych niż zwykle we wrześniu postoimy też w Sopocie i Gdyni.
W Sopocie newralgicznym punktem będą z pewnością toczące się prace na al. Niepodległości między ul. 23 Marca do ul. Andersa.
W Gdyni z kolei sen z powiek kierowcom jeszcze przez kilka tygodni może spędzać przedłużający się remont ul. Unruga. Tam prace mają potrwać aż do połowy 2025 r.
Także jesienią mają ruszyć prace remontowe na Morskiej, Kartuskiej i Kopernika.
Komunikacja alternatywą dla samochodu
Być może wrześniowe remonty i związane z nimi utrudnienia będą dobrą okazją do pozostawienia samochodu pod domem i skorzystania z komunikacji miejskiej.
Zwłaszcza że ZTM w Gdańsku zapowiedział wzmocnienie linii tramwajowych nr 2, 3, 6, 7 i 12 (w sumie 15 nowych kursów i 19 wydłużonych). Szybciej niż zwykle mają kursować też autobusy. Wspomniany wcześniej buspas umożliwi szybsze kursy na liniach 122, 158, 199 i 258. Więcej szczegółów w ramce pod artykułem.
Wrześniowe zmiany w komunikacji miejskiej
TRAMWAJE
Wzmocniona zostanie szczególnie obsługa odcinków Żabianka - Oliwa - Strzyża oraz Śródmieście - Siedlce - Piecki-Migowo - Ujeścisko. Rozszerzamy godziny szczytu, rozwijamy ofertę przewozową w dni powszednie, przede wszystkim ok go.dz. 9:00 i 18:00. Zakończą funkcjonowanie tramwajowe linie sezonowe.
Linia 2
Ze względu na koordynację z innymi liniami kursy z Jelitkowa o godz. 08:41, 09:01, 09:21 i 09:41 zostaną przyspieszone o 2 minuty.
Linia 3
Ze względu na koordynację z innymi liniami kurs z pętli Łostowice Świętokrzyska o godz. 17:53 zostanie przesunięty na godz. 17:59. Kurs z przystanku "Brzeźno Dom Zdrojowy" 01 o godz. 17:04 zostanie przesunięty na godz. 17:02.
Linia 6
Zmieniony zostanie rozkład jazdy na całej trasie w obu kierunkach:
- kursy z pętli Łostowice Świętokrzyska o godz. 07:43, 08:03, 08:23, 16:23, 17:03, 17:23 i 18:03 dotychczas wykonywane na trasie skróconej do przystanku "Strzyża PKM", będą wykonywane na pełnej trasie do Jelitkowa;
- uruchomione zostaną nowe kursy z Jelitkowa do Strzyży PKM o godz. 08:46, 09:06, 09:26, 17:29, 18:05, 18:25 i 19:37;
- będą przesunięcia godzin odjazdów pojedynczych kursów.
Linia 7
Uruchomione zostaną nowe kursy:
- o godz. 17:00 z przystanku "Władysława IV" 01 (kierunek Łostowice Świętokrzyska);
- o godz. 17:57 z przystanku "Łostowice Świętokrzyska" 01 (kierunek Nowy Port Zajezdnia).
Linia 12
Zmieniony zostanie rozkład jazdy na całej trasie w obu kierunkach:
- kursy, które dotychczas były realizowane na skróconej trasie Zajezdnia - Ujeścisko o godz. 10:23, 10:43 i 11:03, będą realizowane na pełnej trasie z pętli Zaspa, odpowiednio o godz. 09:57, 10:17 i 10:37;
- kursy, które do tej pory były wykonywane na skróconej trasie Zaspa - Strzyża PKM o godz. 09:35, 17:07, 17:27, 17:59 i 18:28, będą realizowane na pełnej trasie do pętli Ujeścisko, odpowiednio o godz. 09:35, 17:12, 17:32, 17:52 i 18:12;
- kursy dotychczas realizowane na skróconej trasie Ujeścisko - Strzyża PKM o godz. 08:57, 9:17, 12:37 i 12:57, będą wykonywane na pełnej trasie do pętli Zaspa;
- uruchomiony zostanie nowy kurs Strzyża PKM - Zaspa o godz. 09:30;
- uruchomione zostaną nowe kursy Ujeścisko - Strzyża PKM o godz. 14:04, 18:38, 18:58, 19:18 i 19:41;
- będą przesunięcia godzin odjazdów pojedynczych kursów.
AUTOBUSY
Linia 122
Dzięki uruchomieniu nowego buspasa zostaną skrócone czasy przejazdów na odcinku między przystankami "Wojska Polskiego" 04 a "Galeria Bałtycka" 06.
Na odcinku od przystanku "Galeria Bałtycka" 06 do Portu Lotniczego w dni powszednie w szczycie popołudniowym będą wcześniejsze godziny odjazdów.
Linia 123
W dni powszednie kurs z przystanku "Wały Piastowskie" 02 w kierunku Równej o godz. 13:37 zostanie przesunięty na godz. 13:42. Tym samym kurs powrotny z przystanku "Równa" 01 również zostanie opóźniony o 5 minut i będzie o godz. 14:05.
Linia 126
W dni powszednie obecny kurs z przystanku "Żukowo Urząd Gminy" 03 o godz. 06:45 zostanie przyspieszony o 5 minut. Od przystanku "Banino Pszenna" 01 godziny odjazdów bez zmian.
Linia 127
W dni powszednie nie będzie skróconych kursów z Oliwy PKP do Grudziądzkiej o godz. 08:07, 08:27 i 08:44.
Na wniosek mieszkańców autobusy jadące w kierunku Oliwy PKP będą się zatrzymywały na nowym przystanku "Chłopska" 02 (między przystankami "Obrońców Wybrzeża" 01 a "Bora Komorowskiego" 04.
Linie 158/258
Dzięki uruchomieniu nowego buspasa będą skrócone czasy przejazdów na odcinku między przystankami "Wojska Polskiego" 04 a "Galeria Bałtycka" 05. We wszystkie dni tygodnia po godz. 20:00 zostanie zwiększona częstotliwość kursowania do co 30 minut.
Linia 166
W dni powszednie kurs ze Sztutowskiej o godz. 16:10 zostanie wydłużony do Wałów Piastowskich.
Linia 167
W dni powszednie kurs dotychczas rozpoczynający się na przystanku "Wały Piastowskie" 02 o godz. 14:33 zacznie się na przystanku "Dworzec Główny" 10 o godz. 14:36.
Linia 189
W dni powszednie w rozkładzie jazdy będzie nowa para kursów:
o godz. 16:48 z Wałów Piastowskich do Starogardzkiej;
o godz. 17:14 ze Starogardzkiej do Dworca Głównego.
Linia 199
Dzięki uruchomieniu nowego buspasa będą skrócone czasy przejazdów na odcinku między przystankami "Wojska Polskiego" a "Wrzeszcz PKP" 06. Skorygowane zostaną godziny odjazdów na całej trasie, w obu kierunkach. Krótszy czas przejazdu powoduje, że komunikacja miejska staje się bardziej atrakcyjna dlatego, by sprostać rosnącemu zainteresowaniu, w dni nauki szkolnej w godz. 08:00-14:00 częstotliwość kursowania będzie zwiększona do co 10 minut. W godzinach szczytu (około 06:00-08:00 i 14:00-18:00) częstotliwość również będzie wynosić 10 minut.
Linia 307
Na wniosek mieszkańców, celem poprawy skomunikowania, w dni powszednie kurs z godz. 14:00 z przystanku "Pruszcz Gdański Tczewska" 01 zostanie opóźniony o 7 minut i będzie o godz. 14:07. Kurs z godz. 14:18 z przystanku "Pruszcz Gdański Osiedle Wschód" 01 również zostanie opóźniony o 7 minut i będzie o godz. 14:25.
Linia 512
Kursy z Przegaliny o godz. 07:35, 08:35 i 09:35 będą realizowane z obsługą przystanku "Radosna" 01 (przy Zespole Kształcenia Podstawowego i Przedszkolnego nr 1).
Linie 607 i 612
Zakończą funkcjonowanie w tym roku.
Linie 606 i 622
Autobusy będą jeździć we wszystkie dni tygodnia do godz. 14:00.
Linia 658
Działać będzie w soboty i niedziele.
Linia N4
Kursy dotychczas realizowane o godz. 04:00 i 05:00 z przystanku "Dworzec Główny" 05 odpowiednio do przystanków: "Strzyża PKM" (n/ż) 05 i "Galeria Bałtycka" (n/ż) 03 zostaną wydłużone do Oliwy PKP.
Opinie wybrane
-
2024-09-02 07:31
Gdańsk Południe (6)
To będzie dramat na najbliższe pół roku. Z drugiej strony: przeżyłem Węzeł Wielki Kack i "przebudowę" Karwin...
- 120 2
-
2024-09-03 06:42
W wakacje ... (1)
Rodzice nie mają problemu, by te dzieci w wakacje same szlajały się po okolicznych parkach, po mieście etc... Przychodzi wrzesień i nagle te dzieci są niezdolne według rodziców do poruszania się samodzielnego po mieście
- 4 0
-
2024-09-03 10:51
Bez kitu, wychowują pokolenie kalek
Jedna kobiet au mnie w pracy specjalnie wozi codziennie syna do szkoły, chłop 16 lat ma i mógłby od siebie z Jelitkowa tramwajem jechać a tak to nawet nie wie jak skorzystać z niego. Jak na treningi z piłki nie ma kto go zawieźć to nie jedzie, bo nie wie jak... patologia
- 1 1
-
2024-09-02 22:46
Na Radunskiej 4 tydzen przejscie wyniesone stawiają
Już połowa prawie gotowa. Bedze powtórka z akcji na Nowinach?
- 4 0
-
2024-09-02 08:40
Bez paniki (2)
Jeżeli będą po dwa pasy w każdą stronę to będzie ok, teraz jeździmy zygzakiem a na nowych nitkach będzie prościej więc może okazać się, że będzie lepiej niż obecnie
- 9 2
-
2024-09-02 12:45
Nawet jeśli będą, bo i tak ruch będzie bardzo utrudniony. Cały węzeł zamienia się we wielkie rondo. Np. auta jadące na Warszawę od strony Gdyni będą musiał nawracać bypassem za budowanym węzłem, włączyć się do ruchu, zmienić pas i wjechać na istniejącą łącznicę na Warszawę. Nie brzmi trudno prawda? Przy dużym natężeniu i pomysłowości niektórych kierowców trasa będzie wiecznie zakorkowana.
- 10 0
-
2024-09-02 11:16
Chyba nie poznaleś jeszcze planu objazdu
- 10 0
-
2024-09-02 13:34
Maleńkie 16 letnie dzieci nie mają jak dotrzeć do szkoły oddalonej kilometr od domu (9)
Trzeba je wozić zapychając to nieszczęsne miasto, które i bez tego jest komunikacyjnym żartem. Proponuję rodzicom by przesiedli się na lektyki - komfort dla cennego dzieciątka jeszcze wyższy, a i można tym wjechać pod samą klasę
- 78 20
-
2024-09-03 13:37
Widać, że jesteś oderwany od rzeczywistości. Duża część dzieci ma dodatkowe zajęcia po lekcjach (1)
i to nie w ich szkołach: języki obce, basen i inne zajęcia, czasami bardzo ważne w rozwoju dziecka. Takie zajęcia są popołudniami i dla unikniecia sytuacji, że dziecaki jadą komunikacją zbiorową do domu (to trwa długo, są opóźnienia, autobusy wylatują z rozkładu), to takie zajęcia musiałyby odbywać sie o 18 czy 19, co jest trudne do przyjęcia
- 1 1
-
2024-09-03 15:59
Biedulki! Tak jakbyśmy sami nie mieli nigdy zajęć po szkole!
- 1 0
-
2024-09-02 14:13
Widać że nie masz dzieci (2)
Nikt nie jeździ specjalnie po to żeby dzieci wozić. Zazwyczaj podrzucasz je do szkoły w drodze do pracy.
- 9 15
-
2024-09-02 17:56
I zawsze mają szkołę po drodze? Bo z tego co widzę to nie za bardzo. Dzieciaki mają nogi i darmową komunikację i jak dla mnie to wystarczy. Ja rzeczywiście dzieci nie mam i w
sumie korki mało mnie interesują bo do pracy mam z 200 metrów. Nie rozumiem tylko jak można tak wydziwiać z dowożeniem pod drzwi szkoły, a potem zwalać winę na remonty, które i tak muszą być zrobione. Wy to sobie sami robicie- 19 6
-
2024-09-02 15:42
No ja nie wiem... w klasie wiele mam bezrobotnych ale samochodem latorosl dowoza prawie pod sama lawke.
- 14 4
-
2024-09-02 14:07
(2)
zazwyczaj rodzice podrzucaja dzieci i sami jada do pracy wiec samochodow bedzie tyle samo...
- 8 6
-
2024-09-02 22:39
a wszyscy oni mogą jechać zbiorkomem...
- 5 1
-
2024-09-02 16:53
Tylko że nie bedą gnały w tę i z powrotem przez pół miasta.
- 4 3
-
2024-09-02 13:54
Przecież nie ma bliskich szkół średnich
Ponadto połowa dzisiejszych dzielnic nie ma szkół średnich Jasień kowale Karczemki Kokoszki kiełpino Matarnia Osowa Sobieszewo ujeścisko szadółko Matenblęwo nie ma szkoły średniej nie wspominając o terenach na około Gdańska jak myślisz czy oni chcą spędzać cenne godziny w autobusie lub samochodzie. Oni nie mają wyboru
- 22 5
-
2024-09-02 10:09
(43)
grunwaldzką nie da sie obecnie jeździć w zasadzie niezależnie od pory dnia. jestem za buspasami ale nie dla kilku autobusów na godzinę kosztem ludzi załatwiających sprawy w ciągniu dnia
- 153 18
-
2024-09-02 16:12
(2)
Ludzie z autobusów też załatwiają sprawy w ciągu dnia.
- 6 10
-
2024-09-02 16:54
Równolegle do tego buspasa jest skm i tramwaj. (1)
Mieszkałem w okolicy i nigdy nie jechałem tym autobusem.
- 14 1
-
2024-09-03 10:52
A ja mieszkam i dużo częściej korzystam z tych busów niż SKM, która jest mi zupełnie nie po drodze
- 0 0
-
2024-09-02 15:42
lol (1)
pracujac w alchemii jakos nie widze zeby 24/7 byly korki, ba, ostatnio jest pusciutko na drogach xd
- 5 8
-
2024-09-02 21:20
Cicho, psujesz im narrację :D
Jak zrobili buspas, to muszą być korki po horyzont i już!
- 6 1
-
2024-09-02 13:08
to jest efekt lewackich ideologii na zasadzie "zróbmy dobrze 30 osobom a niech cierpi 300" (5)
Oczywiście tam gdzie się robi te buspasy to nie polega na dobudowaniu dodatkowego pasa tylko na zabraniu tych już istniejących. Właśnie tak się to argumentuje, niech przejedzie 1 autobus na pół godziny (i może 50 ukraińsko-gruzińskich tzw taksówkarzy) a samochody niech sobie stoją. Niech wiekszosć cierpi w imię dobra dla mniejszosći. Całkowite
Oczywiście tam gdzie się robi te buspasy to nie polega na dobudowaniu dodatkowego pasa tylko na zabraniu tych już istniejących. Właśnie tak się to argumentuje, niech przejedzie 1 autobus na pół godziny (i może 50 ukraińsko-gruzińskich tzw taksówkarzy) a samochody niech sobie stoją. Niech wiekszosć cierpi w imię dobra dla mniejszosći. Całkowite odwórcenie pojęć i kierunku takiego, że trzeba w sferze publicznej działać tak, żeby większosc miała z tego pożytek a nie odwrotnie. Ale wybralisćie sobie ekipę do rządzenia i czemu jesteście zdziwieni. Przecież oni tak robiili i bedą robić, nic nowego się nie dzieje.
- 33 4
-
2024-09-03 10:54
Chyba na odwrót
Robi się dobrze kierowcom a cierpią na tym ludzie w komunikacji zbiorowej. W autobusie kilkadziesiąt osób, tyle samo osób każda w osobnym samochodzie robi już konkretny zator
- 0 2
-
2024-09-02 15:43
(3)
Tak dokladnie tak jest. Specjalnie robimy te remontyu zeby zrobic na zlosc kierowcom. ZAbieramy kolejne pasy zeby wszystkim bylo zle. Wszyscy obowiazkowo czytamy tez lewacki ksiazki zeby jeszcze lepiej doszkolic sie jak jeszcze bardziej robic wszystkim na zlosc. I codziennie machamy teczowa flaga... o tak jest!
- 5 5
-
2024-09-02 16:56
Transport publiczny nigdy nie wygra z indywidualnym. (2)
Jedyną możliwością jest utrudnienie życia w transporvie indywidualnym, bo zbiorowego się nie poprawi.
- 7 0
-
2024-09-02 23:17
W Gdańsku się nie poprawi (1)
Za to w każdym innym europejskim mieście władzę przynajmniej starają się poprawiać komunikację miejską
- 1 1
-
2024-09-03 21:34
Nie ma szans na to zeby transport zbiorowy dogonił indywidualny.
Ponieważ taka jest charakterystyka transportu zbiorowego. Swego czasu musiałem jeździć z dzieckiem z Gdańska do Gdyni. Miałem świetne połączenie. Tramwaj koło domu, przesiadka w SKM na Śródmieściu i przesiadka na autobus w Gdyni. Teoretycznie idealny układ. Czas od wyjścia z mieszkania do celu 1,5h. Samochodem 30 minut, 45 przy dużym ruchu. W jaki sposób transport publiczny ma to przebić?
- 0 0
-
2024-09-02 12:34
Czekaj, czekaj. (3)
Czyli właśnie napisałeś, że ludzie poruszający się autobusami nie "załatwiają spraw w ciągu dnia" tylko jeżdżą nimi dla przyjemności? Ok. Niech tak będzie.
To ja zadam inne pytanie - skoro korki tak bardzo Cię uwierają (chociaż gdybyś kiedyś pojechał do miasta z prawdziwego zdarzenia, to stwierdziłbyś, że w Gdańsku korki nie istnieją) toCzyli właśnie napisałeś, że ludzie poruszający się autobusami nie "załatwiają spraw w ciągu dnia" tylko jeżdżą nimi dla przyjemności? Ok. Niech tak będzie.
To ja zadam inne pytanie - skoro korki tak bardzo Cię uwierają (chociaż gdybyś kiedyś pojechał do miasta z prawdziwego zdarzenia, to stwierdziłbyś, że w Gdańsku korki nie istnieją) to dlaczego nie przesiądziesz się do tego autobusu/tramwaju/skm? No dobra. Niech Ci będzie - nie lubisz tłoku. Więc możesz poruszać się taksówką - one też mogą korzystać z buspasów. Za drogo? To zawsze możesz kupić motocykl i mieć korki w pompce.- 11 24
-
2024-09-02 15:45
(2)
Jeszcze mozna kupic elektryka, one tez jezdza buspasami i jeszcze moga parkowac za free. Ale duzo latwiej jest stac w korku jadac po pietruszke do wazywaniaka za rogiem i potem wylewac zale na forum.
- 3 8
-
2024-09-02 19:14
Przecież to już koniec balu z elektrykami (1)
Jak planujesz zakup pod tym kątem to się spóźniłeś 10 lat. Po 2025 koniec przywilejów dla samochodów elektrycznych.
- 2 0
-
2024-09-02 21:18
Jest ich tak mało, że na 99% przedłużą o kolejne parę lat. To nie Norwegia.
Poza tym do 2025 są tylko buspasy. Darmowe parkowanie w strefach płatnego parkowanie jest bezterminowe.
- 0 0
-
2024-09-02 11:15
(5)
Tam jest jeszcze w planach kilka przejść naziemnych i zabranie pasa pod roszczeniowych rowerzystów, tylko zaczekaj..
- 14 4
-
2024-09-02 14:22
(4)
"Roszczeniowy rowerzysta" - Chce dojechać z A do B drogą rowerową.
"Nieroszczeniowy kierowca" - Dziesięć pasów obwodnicy to za mało, trzeba dodać więcej.- 10 13
-
2024-09-02 17:30
Jaki jest sens inwestowac w transport ktory jest realnie wylączony z uzytkowania przez pol roku? (3)
W dodatku połowa społeczeństwa jest wykluczona bo nawet jakby chciała to nie da rady.
Dodajmy do tego pozostałe problemy jak konieczność wzięcia prysznica przed pracą, co sprawia że to sposób transportu dla wybranych.- 6 1
-
2024-09-02 21:14
Ach te argumenty kogoś, kto rowerem ostatni raz jechał za dzieciaka po podwórku (2)
Po pierwsze, patrząc na mevo, zimą jeździ 1/3 tego co w lecie, więc to nie jest transport wyłączony z użytkowania. Po drugie, nawet jeśli połowa społeczeństwa jest wyłączona, to druga połowa nie jest - to mało? Po trzecie, te bajki o prysznicu mógł wymyślić tylko ktoś kto nigdy nie jechał rowerem do pracy - większość ma albo z górki (górny taras)
Po pierwsze, patrząc na mevo, zimą jeździ 1/3 tego co w lecie, więc to nie jest transport wyłączony z użytkowania. Po drugie, nawet jeśli połowa społeczeństwa jest wyłączona, to druga połowa nie jest - to mało? Po trzecie, te bajki o prysznicu mógł wymyślić tylko ktoś kto nigdy nie jechał rowerem do pracy - większość ma albo z górki (górny taras) albo krótki dystans (obc i okoliczne sypialnie) albo ma elektryka. Poza tym hulajnogi elektryczne, prywatne i na wynajem, też korzystają z dróg rowerowych.
- 1 2
-
2024-09-02 22:23
Super argument. Czyli jak w lato jeździ trzech, a w zimę dwóch, to w zimę jest całkiem nieźle bo to aż 1/3?
Ilość użytkowników Mevo nie powala, więc to że w zimę jeździ 1/3 to żaden argument. Poza tym skoro 2/3 nie jeżdżą zimą to mamy im budować podwójną infrastrukturę? Czy zimą się nie przemieszczają?
Potencjalna ilość użytkowników rowerów jest bardzo mała, ponieważ, to że wyklucza połowę społeczeństwa na starcie to dopiero początek. Zakładanie żeIlość użytkowników Mevo nie powala, więc to że w zimę jeździ 1/3 to żaden argument. Poza tym skoro 2/3 nie jeżdżą zimą to mamy im budować podwójną infrastrukturę? Czy zimą się nie przemieszczają?
Potencjalna ilość użytkowników rowerów jest bardzo mała, ponieważ, to że wyklucza połowę społeczeństwa na starcie to dopiero początek. Zakładanie że większość osób ma blisko do pracy i to jeszcze, z górki, jest kolejnym bezsensownym założeniem. Chyba że dla ciebie blisko to 6km. Ogólnie nie widzę możliwości żeby nie było konieczności wzięcia prysznica po jeździe rowerem do pracy, chyba że mówimy o jakiś 2km, ale takie dystanse to się chodzi. uwaga jeżeli uważasz, że nie śmierdzisz, to tylko tak uważasz.
Potem odejmijmy sobie tych wszystkich którzy muszą odebrać dzieci ze żłobka czy przedszkola. Oczywiście są przyczepki, ale nawet jeżeli ktoś jest hardkorem i jeździ zimą czy w deszczu, to już widzę jak wiezie tak małe dziecko, więc ich też można odjąć bo przecież nikt nie będzie budował osobnej infrastruktury na lato i na zimę. Następnie pojawiają się kwestię zakupów i innych spraw do załatwienia. Odpada sporo dziewczyny, które nie będą poprawiać makijażu w pracy.
Podsumowując jeździć rowerem do pracy mogą mężczyźni, bez zobowiązań (albo tacy co ich zobowiązania ogarnia małżonka samochodem), mieszkający w miarę blisko pracy, mający dostęp do szatni i prysznica. Ile jest takich osób?- 1 0
-
2024-09-02 22:06
Czyli nie trzeba brać prysznica po jeździe rowerem do pracy? Przekaż moje wyrazy współczucia współpracownikom.
- 0 0
-
2024-09-02 10:36
(21)
Ja jestem przeciwny buspasom obok torów tramwajowych. Jak ktoś się spieszy i chce ominąć korek to niech się przesiądzie. Jak ktoś woli wygodnie i bez przesiadki to niech zostanie w autobusie, ale niech się liczy ze staniem w korku tak samo, jak wszyscy inni uczestnicy ruchu drogowego.
- 25 6
-
2024-09-03 10:55
Ten buspas nijak się ma do tramwajów na Wita Stwosza
- 0 0
-
2024-09-02 10:59
Autobus = samochód? No nie (19)
Jaka jest sprawiedliwość gdy w autobusie siedzi 70 osób i stoi w korku za samochodem w którym siedzi 1 osoba?
- 16 10
-
2024-09-02 17:34
Tam masz 4 autobusy na godzinę. (1)
Przyjmijmy te 70 osób w każdym (chociaż to mrzonka). Wychodzi nam 280 osób. Jeżeli wierzyć w propagandę antysamochodową to oznacza 280 samochodem (bo w samochodzie zawsze siedzi jedna osoba, najwyżej prowadzi niemowle). Jakby tam jechało 280 samochodów na godzinę to nie byłoby korka. Czyli równanie sprawiedliwości wygląda tak
Tysiące osób w samochodach vs 280 osób w autobusach.- 7 0
-
2024-09-05 08:33
Teraz już 7 autobusów co godzinę przypominam
- 0 0
-
2024-09-02 11:48
(16)
według prawa wszyscy są równi dlaczego jakiś tam autobus ma zyskiwać na czasie kosztem wydłużenia podróży kierowcy samochodu?Komusza bolszewia już tak ma że aby wyrównać niemożliwe do wykonania czyli uczynić autobus szybszym od samochodu należy maksymalnie zakorkować drogi i to właśnie ci pacjenci ze sreberka wybrani do rządzenia w Gdańsku starają
według prawa wszyscy są równi dlaczego jakiś tam autobus ma zyskiwać na czasie kosztem wydłużenia podróży kierowcy samochodu?Komusza bolszewia już tak ma że aby wyrównać niemożliwe do wykonania czyli uczynić autobus szybszym od samochodu należy maksymalnie zakorkować drogi i to właśnie ci pacjenci ze sreberka wybrani do rządzenia w Gdańsku starają się zrobić wszystko co wyprawia ta banda id..tów właśnie temu służy i ten bus pas i to przejście koło dworca zatkać i zniszczyć układ drogowy potem się zacznie skowyt korki za dużo aut więc może zakazać poruszania się w wybrane dni albo jednego dnia z parzystą lub nieparzystą rejestracją kreatywność lewackiego poj..bu nie zna granic
- 12 17
-
2024-09-05 08:32
>według prawa wszyscy są równi dlaczego jakiś tam autobus ma zyskiwać na czasie kosztem wydłużenia podróży kierowcy samochodu
Dlatego, że równi są ludzie, a nie pojazdy. Autobus w którym jedzie 70 osób jest 70-krotnie ważniejszy od samochodu osobowego gdzie siedzi jedna osoba.- 0 0
-
2024-09-03 10:56
Lewackiego?
Gdańskiem nie rządzą lewicowcy, niestety
- 0 0
-
2024-09-02 12:38
"według prawa wszyscy są równi" (4)
No są. I co dalej? Masz całe spektrum pojazdów, którymi możesz się poruszać. A pojazdy jak ostatnio sprawdzałem nie były klasyfikowane jako ludzie.
No ale dobra. Idźmy dalej Twoją pokrętną logiką - niech wszystkie pojazdy na drogach obowiązują te same przepisy. Prędkość, możliwość wyprzedzania, warunki techniczne etc. A może jeszcze pójdźmy o krok dalej i niech będą te same wymagania dotyczące kierowców tirów i osobówek :)
Dalej chce Ci się tej równości?- 2 8
-
2024-09-02 13:13
Ile razy widzę "wszyscy są równi", zawsze okazuje się że ma na myśli żeby równać w górę do osobówek (3)
Zapytasz go czemu nie ma tachografu w osobówce, to się gość zatka.
- 3 6
-
2024-09-02 17:35
A czemu ma być tachograf? Moze ich zamyka ze śmiechu z glupoty Twojego pytania. (1)
- 3 0
-
2024-09-02 21:07
Tachograf ma być temu, że jak twierdzą samochodziarze "wszyscy mają być równi"
To oczywiście absurd. Dziwnym trafem zawsze chodzi im o to, żeby rowerzyści, motocykliści i autobusy grzecznie stali w korku, to będzie sprawiedliwie i równo. "Równość" dziwnym trafem nigdy nie dotyczy zwiększenia obowiązków dla kierowców osobówek.
- 2 0
-
2024-09-02 15:08
A masz tachograf na rowerze?
- 3 0
-
2024-09-02 12:10
Sposób na korki jest banalny. (8)
Wystarczą prawdziwe przeglądy, zamiast przyklepywania trupów. Januszy przyspawanych do foteli zazwyczaj nie stać na sprawny samochód.
- 9 4
-
2024-09-02 12:18
(7)
sposób na korki jest jasny nie niszczyć przynajmniej tego co parędziesiąt lat temu wymyślili ludzie mądrzejsi auta coraz większe i szersze a te czuby porąb..ne zwężają pasy ruchu w Rumi te zj..by na Gdańskiej zrobiły tak wąską jezdnie po remoncie że autobus jedzie jedną i drogą stroną prawie po krawężniku
- 6 6
-
2024-09-02 13:15
(2)
Kolejny który myśli, że najlepszy sposób na schudnięcie, to kupić dłuższy pasek.
- 4 2
-
2024-09-02 14:23
(1)
Mamy aktywistów miejskich myślały że najlepszy sposób na wodogłowie to kupić dziecku większą czapkę.
- 4 0
-
2024-09-02 15:38
I własnie dlatego najbardziej zakorkowane miasto w Polsce, to zupełnie przypadkiem to, w którym rządzą prosamochodowi raktywiści.
Co do wodogłowia się zgadzam, widać że nie leczone.- 1 5
-
2024-09-02 13:02
(3)
w Gdańsku zrobili tak wąską, że autobus się nie mieści i objeżdża tę nową ulicę i traci 5 min
- 6 0
-
2024-09-02 14:23
Nie mieści się na ulicy, czy między nielegalnie zaparkowanymi samochodami? (2)
- 1 8
-
2024-09-02 15:08
Ulica Bażyńskiego, głąbie
- 6 0
-
2024-09-02 14:55
nie mieści się na ulicy Bazyńskiego w Gdańsku ! Tam nie ma źle zaparkowanych aut, tylko droga jest źle zaprojektowana i wyremontowana
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.