• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trwa budowa drogi rowerowej wzdłuż ul. Potokowej

as
24 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Droga rowerowa będzie prowadzić od PKM Brętowo do skrzyżowania z ul. Słowackiego. Droga rowerowa będzie prowadzić od PKM Brętowo do skrzyżowania z ul. Słowackiego.

Nowy chodnik, kanalizacja deszczowa, przebudowa oświetlenia, sygnalizacji świetlnej i zjazdów. Na ul. Potokowej trwają prace związane z przebudową starej drogi rowerowej. Termin realizacji zadania ustalono na sierpień 2020 r.


Jak oceniasz stan infrastruktury rowerowej w Gdańsku?

Ci, którzy jeżdżą lub jechali kiedykolwiek rowerem ul. Potokową, wiedzą o tym, że jest tam droga rowerowa, ale daleko jej do obecnych standardów. Obecnie ścieżka po prawej stronie jezdni, prowadząca do ul. Słowackiego, jest przebudowywana.

W listopadzie ub. r. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska podpisała umowę z wybranym w postępowaniu przetargowym wykonawcą. W styczniu 2020 r. wykonawca rozpoczął realizację zadania od skrzyżowania ul. Potokowej z ul. Słowackiego. Część starej drogi rowerowej została rozebrana. W lutym drogowcy układali warstwy podbudowy drogi rowerowej na odcinku przy skrzyżowaniu ul. Potokowej i Słowackiego. Z kolei w marcu prace koncentrują się na układaniu kolejnych warstw nawierzchni oraz łączeniu z istniejącą drogą rowerową na ul. Słowackiego.

W lutym drogowcy układali warstwy podbudowy drogi rowerowej na odcinku przy skrzyżowaniu ul. Potokowej i Słowackiego.
W lutym drogowcy układali warstwy podbudowy drogi rowerowej na odcinku przy skrzyżowaniu ul. Potokowej i Słowackiego.
- Wykonane zostaną brakujące fragmenty trasy. Zakres zadania obejmuje również przebudowę skrzyżowania ul. Potokowej z ul. Ogrodową, korektę jezdni ul. Potokowej przy skrzyżowaniu z ul. Ogrodową oraz budowę pasa do zawracania skierowanego w stronę ul. Rakoczego - mówi Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. I dodaje: - Oprócz prac związanych z budową ścieżki rowerowej wzdłuż trasy wybudowany zostanie chodnik. Inwestycja przewiduje także budowę kanalizacji deszczowej oraz przebudowę oświetlenia, sygnalizacji świetlnej i zjazdów.
Długość drogi rowerowej to ok. 1 km. Długość drogi rowerowej to ok. 1 km.
Wykonawcą zadania jest firma WPRD Gravel. Prace potrwają do sierpnia 2020 r., a ich koszt wyniesie prawie 4,5 mln złotych.
as

Miejsca

Opinie (65) 2 zablokowane

  • Po co? (1)

    Tu nie ścieżka i chodniki były problemem. Być może kanalizacja była do przebudowy. Ale prawda jest tak że lewo i prawo skręty powinny być rozbudowane a nie poszerzone chodniki i nowa ścieżka rowerowa. Nie to było istotą problemu tego skrzyżowania.

    • 1 6

    • co to znaczy istota problemu skrzyżowania?

      Problemem na większości skrzyżowań w Gdańsku było branie pod uwagę głównie potrzeb kierowców, a potrzeby pieszych i rowerzystów były podporządkowywane potrzebie maksymalizowania przepustowości tych skrzyżowań dla pojazdów. To się na szczęście powoli zmienia: miasto i jego infrastruktura uliczna i drogowa powinna być kształtowana z myślą o potrzebach ludzi przede wszystkim, potrzeby pojazdów są tylko częścią całego systemu zaspokajania potrzeb mobilności. To nie jest mechanika kwantowa, wystarczy przyznać rację tezie, że samochód nie jest jedynym sposobem poruszania się po dobrze zaprojektowanym mieście. Całe szczęście w Gdańsku powoli traci swoja uprzywilejowaną pozycję, trochę to potrwa, ale w czasie kryzysu najważniejsza jest wyobraźnia i zdolność do empatii - rozumienia punktów widzenia innych ludzi.

      • 3 0

  • nie cierpie kolarzy!

    • 1 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane