- 1 Ugaszono pożar na budowie osiedla (171 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (191 opinii)
- 3 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (53 opinie)
- 4 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (154 opinie)
- 5 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (485 opinii)
- 6 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (100 opinii)
Trwa montaż "kreta" maszyny TBM
Kolejne części maszyny TBM trafiały z ładowni statku Deo Volente na Nabrzeże Rudowe Gdańskiego portu.
Coraz więcej elementów maszyny TBM dociera do Gdańska. Generalny wykonawca tunelu pod Martwą Wisłą sprowadził już połowę mechanicznego kreta. Rozruch urządzenia planowany jest na styczeń przyszłego roku.
Statek Deo Volente wpływa do gdańskiego portu.
Każdą część z ładowni statku podnosił żuraw wodny. Ten, z zawieszonym na ramieniu elementem, podpływał do Nabrzeża Rudowego, gdzie czekała już naczepa do przewozu towarów ponadgabarytowych. Po załadunku na ciężarówkę element maszyny przewożony był na plac budowy - kilkaset metrów dalej. Każda taka operacja zajmowało portowcom mniej więcej godzinę.
- Maszynę TBM udało się nam przetransportować w ok. 50 proc. Scalenie jej poszczególnych fragmentów ułatwia nam specjalnie skonstruowana na terenie budowy suwnica. Przed nami jeszcze ok. 100 transportów części TBM drogą lądową z Niemiec - wyjaśnia Janusz Sokolnicki, dyrektor kontraktu w firmie OHL, która jest głównym wykonawcą tunelu i całego czwartego etapy budowy Trasy Słowackiego.
Przypomnijmy, że w połowie września, w fabryce firmy Herrenknecht, gotowa maszyna TBM została odebrana przez wykonawcę tunelu pod Martwą Wisłą - firmę OHL. Za urządzenie budowlańcy zapłacili 80 mln zł. Wtedy też rozpoczął się jej żmudny proces rozbiórki i transportu do Gdańska.
Maszyna TBM, która wydrąży tunel pod Martwą Wisłą.
- operator TBM (osoba kierująca tarczą TBM, sterująca układem prowadzącym oraz wszystkimi operacjami, kontrolująca przy tym parametry drążenia),
- operator podłoża (odpowiedzialny za uzupełnianie i stabilizację pierścieni poprzez wypełnianie 15 cm odcinka substancjami wiążąco-uszczelniającymi oraz za nawadnianie podłoża u czoła tarczy),
- monter obudowy pierścieniowej (odpowiedzialny za układanie i dostarczanie gotowych elementów do złożenia pierścienia),
- operator zarabiania betonu,
- elektryk (odpowiedzialny za oświetlenie tunelu i maszyny wewnątrz),
- główny mechanik TBM,
- dwóch górników do czyszczenia, konserwacji i przedłużania rurociągów, instalacji oświetleniowej, szyn, kanału wentylacyjnego, etc.,
- osoba na tyle tarczy (odpowiedzialna za transport na tyły maszyny oraz wywóz urobku),
operator przenośnika ślimakowego
- dwóch operatorów kierujących kolejkami transportowymi.
Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy do ul. Budowlanych . Długość: 2,8 km. Termin oddania: koniec października 2011 r. Zakończenie prac: grudzień 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.
Odcinek miejski - od ronda de la Salle do al. Rzeczypospolitej . Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r. - zagrożony, przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: OHL. Budżet: 159 mln zł.
Droga Zielona - od al. Hallera do ul. Marynarki Polskiej . Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. - niezagrożony. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.
Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej do ul. Ku Ujściu . Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. - niezagrożony. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.
Miejsca
Opinie (64) 3 zablokowane
-
2012-10-22 15:47
Budować nie marudzić
Budować, budować
Ten tunel i zmodernizowana ulica Sucharskiego skrócą drogę na południowe przedmieścia i odciążą ruch przez wrzeszcz i śródmieście.
Czekam na to z niecierpliwością.- 8 0
-
2012-10-22 15:51
reklamy
A czy w tym tunelu będą miejsca na reklamy? bo bym chciał kierowcom swoje towary i usługi przedstawiać żeby wiedzieli gdzie co kupić...
- 3 2
-
2012-10-22 16:13
spektakl trwa (1)
teraz przez pięć lat bedzie spektakl który ma pokazać ze coś sie w mieście dzieje. Nie ważny koszt i efekt końcowy, jak coś nie wyjdzie to temat sie zamknie jak ze słowackiego. Teraz jest pompowanie balona i przedstawienie kret. Przynajmniej raz w msc trzeba leminga informować o POstepach prac.
- 3 11
-
2012-10-22 16:53
Idz sie przewietrz na spacer albo przespij,dotleń mózg ;)
- 6 1
-
2012-10-22 16:56
Kasa w błoto
Lepiej było dać Muziołowi albo Guziiewiczowi - oni by lepiej ją spożytkowali;)
- 4 2
-
2012-10-22 17:19
Co to jest "żuraw wodny"
Panie redaktorze to po prostu "dźwig pływający". Tego pana "żurawia" nie ma nawet w encyklopedii PWN
- 2 0
-
2012-10-22 17:23
Dlaczego żuraw/dźwig wodny został użyty? (5)
Z filmu wynika że obok są żurawie które mogą się przesuwać wzdłuż nabrzeża. Wytłumaczy mi ktoś?
Czy nie było by szybciej i taniej?- 0 3
-
2012-10-22 17:31
Maja ma udźwig 200 ton (4)
dźwignice portowe -"nieco" mniejszy.
- 3 0
-
2012-10-22 21:34
udźwig (1)
dźwigi na nabrzeżu maja udźwig 8ton. Ten pływający an filmiku, 160t. Jest jeszcze jeden o nazwie Maja który ma jeszcze większy udźwig.
- 0 0
-
2012-10-22 22:08
Żuraw pływający REM 220!
Na filmiku jest żuraw pływający Gdańskiej Stoczni Remontowej o udźwigu 220T. A te części TBM na statku ważyły dużo więcej niż udźwigi żurawi nabrzeżowych.
- 1 0
-
2012-10-23 12:29
Maja
ma udźwig do 330T , mądralo!
- 0 0
-
2012-10-23 12:29
i to nie była Maja
- 0 0
-
2012-10-22 17:24
no to jak wygląda, -nijak, czyli jak przez okno ;) zespół raczej "składa się z" (nie w pół),
,chyba że w artykule pokazuje się fotografię rzeczonego zespołu ;)
"Tak wygląda zespół pracowników tunelowych, którzy w systemie trzyzmianowym będą pracować przy budowie tunelu:"- 0 0
-
2012-10-22 17:45
Wniosek z komentarzy poniżej:
Najlepiej nic nie budować.
- 4 1
-
2012-10-22 18:11
Te tunele to chyba po to by obecna władza miała którędy przed gniewem mieszkańców uciekać.
- 2 6
-
2012-10-22 18:39
trwa.....
a może przy okazji tunel z Gdyni na Hel.
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.