- 1 Ugaszono pożar na budowie osiedla (168 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (185 opinii)
- 3 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (141 opinii)
- 4 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (34 opinie)
- 5 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (97 opinii)
- 6 Wzięli pod lupę punktualność SKM (82 opinie)
Trwa rozbiórka starego wiaduktu na Biskupiej Górce
28 sierpnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat)
Najnowszy artykuł na ten temat
Zablokowali przycinkę drzew, parkując pod nimi swoje auta
W ciągu trzech miesięcy całkowicie zostanie rozebrany stary wiadukt na Biskupiej Górce . Najbardziej spektakularne prace prowadzone będą w porze nocnej przy całkowitym wyłączeniu kolejowej sieci trakcyjnej. Kierowcy korzystają już z nowego wiaduktu, którego druga nitka powstanie do października 2020 r.
Prace rozbiórkowe są o tyle dodatkowo skomplikowane, że odbywają się nad czynną linią kolejową. Poziom trudności wyburzenia obiektu jest wysoki także ze względu na niedużą ilość miejsca w pobliżu budowy.
Otwierają nitkę wiaduktu Biskupia Górka
Stary wiadukt Biskupia Górka zostanie rozcięty w połowie
W pierwszej kolejności zdemontowano balustrady i oświetlenie. Obecnie zrywane są kolejne warstwy jezdni, a równolegle wykonywane są prace polegające na montażu tymczasowych podpór, po których "ślizgać się" będą demontowane elementy wiaduktu.
Najbardziej spektakularne prace rozpoczną się w pierwszej połowie września.
- Obiekt zostanie przecięty w połowie i rozpocznie się sukcesywne zsuwanie połowy wiaduktu po tymczasowych podporach - wyjaśnia Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Rozbiórka zacznie się od strony centrum Gdańska. Podczas operacji fragmenty wiaduktu zostaną rozdrobnione i zutylizowane. Po zsunięciu połowy wiaduktu od strony centrum Gdańska analogicznie zostanie wykonana rozbiórka drugiej połowy obiektu od strony Oruni.
Wyburzanie wiaduktu na Biskupiej Górce: zaawansowane prace nocą
Jako że pod starym wiaduktem przechodzi linia kolejowa, jego "ściąganie" przy użyciu podpór będzie prowadzone nocą, gdyż wymaga wyłączenia sieci trakcyjnej. W późniejszym etapie operacji roboty będą prowadzone poza obszarem ruchu pociągów, w dzień. Prace rozbiórkowe mają potrwać do trzech miesięcy.
Oprócz budowy wiaduktu inwestycja obejmuje również budowę mostu nad kanałem Raduni . Powstanie też nowy układ drogowy, który obejmie rejon od ulicy 3 Maja do ulicy Augustyńskiego . Równocześnie przy ulicy Okopowej powstaje parking kubaturowy.
Budowa ma zakończyć się w październiku 2020 roku.