- 1 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (118 opinii)
- 2 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (180 opinii)
- 3 Nowy menadżer Śródmieścia poszukiwany (68 opinii)
- 4 Martwe dziki z Karwin miały ASF (263 opinie)
- 5 Dwóch 29-latków z narkotykami (88 opinii)
- 6 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (418 opinii)
Trwa zbiórka rzeczy dla koczujących na polsko-białoruskiej granicy
W Trójmieście zawiązała się grupa "rodziny bez granic", która organizuje zbiórkę najpotrzebniejszych rzeczy dla uchodźców przebywających przy polsko-białoruskiej granicy. Pomóc może każdy - potrzebne są m.in. śpiwory, karimaty, ciepła odzież. W czwartek w Gdańsku zaplanowano manifestację, której uczestnicy będą się domagać pomocy dla uchodźców i imigrantów.
Oddział tej inicjatywy zawiązał się też w Trójmieście. Obecnie prowadzi zbiórkę ciepłych ubrań i innych przedmiotów, które pomogą migrantom przetrwać podczas coraz niższych temperatur. W lasach na terenach granicznych poza mieszkańcami Afganistanu koczują także Irakijczycy, Kurdowie, Syryjczycy.
- Mamy trzy punkty zbiórki: w Gdyni, Gdańsku i Słupsku, do których można przynosić dary. W naszą akcję włączyło się już też pięć szkół, które prowadzą swoje zbiórki. Wsparł nas zarówno kler, jak i poseł Lewicy. Nasze działanie jest apolityczne i ma wymiar humanitarny. Akcja trwa do końca października - mówi nam Aleksandra Jaglarska, jedna z koordynatorek trójmiejskiej grupy.
Jakie rzeczy są zbierane?
- karimaty,
- śpiwory,
- ogrzewacze chemiczne,
- ciepła odzież,
- żywność z długim terminem przydatności,
- naczynia do przyrządzania posiłków,
- środki higieny osobistej.
Gdzie można przynieść dary w ramach akcji?
- Biuro poselskie Marka Rutki, Gdynia, ul. Zgoda 8, w godz. 14-17.
- Kawiarnia Lang.fuhr, Gdańsk, ul. Aldony 6.
- SCOPIS, ul. Niedziałkowskiego 6, Słupsk.
W czwartek kolejna manifestacja w Gdańsku
Niezależnie od prowadzonych w Trójmieście zbiórek regularnie organizowane są też manifestacje dotyczące pomocy dla imigrantów z różnych krajów, którzy próbują przedostać się do Polski z Białorusi. Najbliższa odbędzie się w czwartek, 14 października, o godz. 18 przed Katownią w Gdańsku.
Wydarzenie pod hasłem "Żądamy pomocy dla uchodźców!" organizuje grupa Rhythms of Resistance Trójmiasto.
- Nie możemy dłużej patrzeć na dramat rozgrywający się na granicy. Na granicy umierają ludzie. Protestujemy przeciwko wszelkim działaniom władz, które do tego dopuszczają. Protestujemy przeciwko milczącemu przyzwoleniu na tę śmierć i cierpienie. Żądamy zakończenia stanu wyjątkowego i dopuszczenia medyków, prawników oraz organizacji pozarządowych do pomocy osobom na granicy. Domagamy się udzielenia azylu ludziom, którzy o to proszą. Żądamy przestrzegania Konwencji Genewskiej i Konwencji Praw Dziecka. Żądamy podjęcia natychmiastowych działań przez polski rząd - czytamy w opisie wydarzenia.
Organizatorzy zastrzegają, że demonstracja ma charakter oddolny i pozapartyjny.
- Prosimy wszystkie osoby, które chcą w niej uczestniczyć o nieprzynoszenie flag, transparentów i przypinek, które promują organizacje, firmy, partie polityczne. Miejmy ze sobą tylko hasła prouchodźcze - wskazują.
Pomorski Oddział Okręgowy Polskiego Czerwonego Krzyża od początku października prowadzi zbiórkę darów oraz finansową.
Zebrane rzeczy pomagają PCK w tworzeniu pakietów pomocowych dla migrantów. Obecnie najpotrzebniejsze są: kurtki, polary, swetry, grube skarpetki, ciepłe obuwie, czapki, szaliki, koce i śpiwory.
W Trójmieście dary przyjmowane są w gdyńskim (ul. Zgoda 6/11) i gdańskim (ul. Kurkowa 8) oddziale PCK.
- Przyjmujemy również żywność wysokoenergetyczną typu batony, czekolady, suszone owoce oraz artykuły spożywcze typu pasztety i inne konserwy drobiowe, konserwy rybne, suchary, wafle ryżowe, itp. Aby móc skutecznie działać, potrzebujemy wsparcia finansowego, dlatego uruchamiliśmy także zbiórkę środków na konto. Każdy kto chce wesprzeć ten cel może dokonać dowolnej wpłaty na konto o numerze: 16 1160 2202 0000 0002 7718 3060 z dopiskiem "Na ratunek uchodźcom" - informuje PCK.
Zebrane środki zostaną przeznaczone na zakup niezbędnej odzieży termicznej i butów dla migrantów oraz na kolejne pakiety pomocowe i środki medyczne.
Wydarzenia
Miejsca
Opinie (688) ponad 100 zablokowanych
-
2021-10-13 14:32
Opinia wyróżniona
Trochę mają rację, a trochę nie... (45)
Bo z jednej strony ludzi szkoda, zwłaszcza dzieci, które niczemu nie zawiniły, ale przecież kto je tam przyprowadził? Nie do końca wierzę, że rodzice chcieli tylko ich dobra. Mam nadzieję, że się mylę, ale wygląda to na to, jakby używali ich niczym żywych tarcz. Pomoc? Tak! Ale mądra i naprawdę przemyślana, by przyniosła długofalowe, a nie tylko doraźne skutki...
- 294 84
-
2021-10-15 10:00
Mt 25, 41-46
Wtedy odezwie się i do tych po lewej stronie: "Idźcie precz ode Mnie, przeklęci, w ogień wieczny, przygotowany diabłu i jego aniołom!
Bo byłem głodny, a nie daliście Mi jeść;
byłem spragniony, a nie daliście Mi pić;
byłem przybyszem, a nie przyjęliście Mnie;
byłem nagi, a nie przyodzialiście Mnie;
byłem chory i wWtedy odezwie się i do tych po lewej stronie: "Idźcie precz ode Mnie, przeklęci, w ogień wieczny, przygotowany diabłu i jego aniołom!
Bo byłem głodny, a nie daliście Mi jeść;
byłem spragniony, a nie daliście Mi pić;
byłem przybyszem, a nie przyjęliście Mnie;
byłem nagi, a nie przyodzialiście Mnie;
byłem chory i w więzieniu, a nie odwiedziliście Mnie."
Wówczas zapytają i ci: "Panie, kiedy widzieliśmy Cię głodnym albo spragnionym, albo przybyszem, albo nagim, kiedy chorym albo w więzieniu, a nie usłużyliśmy Tobie?" Wtedy odpowie im: "Zaprawdę, powiadam wam: Wszystko, czego nie uczyniliście jednemu z tych najmniejszych, tegoście i Mnie nie uczynili". I pójdą ci na mękę wieczną, sprawiedliwi zaś do życia wiecznego.- 0 1
-
2021-10-14 09:02
Cytat: "Bo z jednej strony ludzi szkoda, zwłaszcza dzieci, które niczemu nie zawiniły, ALE..." Nie wierzę, że matka trójki dzieci podała tu jakieś "ale". Gdyby moje dzieci zamarzały w lesie nie widziałbym żadnych ale i wszelką politykę kto je przyprowadził i co knuje miał głęboko.
- 5 5
-
2021-10-14 08:14
Przestancie robic cyrki.
od tego sa osrodki dla azylantów. Tylko trzeba sie do nich zglosić legalnie.
Jakich cieplych ubran?- 10 1
-
2021-10-14 08:12
Bez względu na okoliczności, trzeba pomóc i byc człowiekiem
Najważniejsze jest życie dzieci, bez względu na to z jakiego powodu i przez kogo zostało na granice doprowadzone. W pierwszej kolejności trzeba im pomóc, a potem zastanawiać się kto zawinił i kto miał jakie zamiary. Dziwie się że matka trójki dzieci, poddaje dyskusji tak oczywisty temat
- 4 9
-
2021-10-14 06:49
Pomarzna i sobie pójdą gdzie indziej.
- 6 0
-
2021-10-13 22:57
Nie zapominaj, że przeważnie to analfabeci którzy
obraz świata mają z TV i to kreuje ich wizje Europy. Sam w latach 80 oglądałem jako dzieciak Dynastię czy Powrót do Edenu. Myślałem, że tak żyje w USA czy Australii każdy. Potem miałem okazję zwiedzić świat i okazało się, że jest inaczej. Tak samo będzie w ich przypadku te dzieci czy młodzi mężczyźni zorientują się, że pod pozorną równością są ukryte bariery rasowe itp. i nie mają tam zbyt dużych perspektyw. Potem wizyty w meczecie, iman który robi sieczkę, radykalizacja i ... bum!!
- 8 2
-
2021-10-13 17:30
Tyle tych dzieci że worek jeden ubrań wystarczy (1)
A gdzie kot?
- 13 3
-
2021-10-13 18:44
Wielka 3,14 Du dała jedna rękawiczkę... Lewą
- 3 1
-
2021-10-13 17:24
To są zdjęcia z 2015 z Serbii
- 12 3
-
2021-10-13 17:04
kto te dzieci przywiózł ?
rodzice, wydaje ci się, że jak pojedziesz z dzieckiem pod granicę np Australii, Kanady, Japonii, Rosji albo USA to cię wpuszczą i jeszcze za free wyżywią ? Heh powodzenia, jedź i postój na granicy, a czeka cię ścieżka zdrowia, paka za przekroczenie strefy granicznej, wpis w papierach i zakaz wstępu. U nas tak samo być powinno.
- 25 3
-
2021-10-13 16:47
"Matka trójki dzieci" - czy dzieci to twoje jedyne życiowe osiągnięcie? Rozmnożyć się potrafi nawet robak. (3)
Nie jest się czym chwalić.
- 15 19
-
2021-10-13 18:43
Ty z kolegą nie dasz rady
- 5 5
-
2021-10-13 18:14
ale proszę Ty się nie rozmnażaj
- 7 4
-
2021-10-13 17:31
A ty byłeś udręka?
- 2 6
-
2021-10-13 15:10
(7)
Mylisz się, nikt nie ucieka z własnego kraju w taki sposób - ucieka, kiedy jest w nim wojna, przestępczość, głód, korupcja. Jak można napisac, że rodzice chcieli nie tylko ich dobra???!!!
- 12 24
-
2021-10-14 07:33
Niestety jesteśmy takim ostro chrześcijańskim narodem, nawet chrześcijan z Syrii nie przyjeliśmy. (1)
Ukraińcy i Białorusini też są dla nas problemem, my po prostu nienawidzimy innych.
- 8 11
-
2021-10-14 11:01
Wy tak, nienawidzicie. Ale wasza ojczyzna to. Izrael
- 1 1
-
2021-10-14 06:46
(2)
Jakby zależało im na dobrze dziecka to nie uciekali by 4000km tylko by uciekli do pierwszego kraju gdzie nie ma wojny. Zobacz na mape i zobaczysz że sporo takich jest krajów po drodze do naszej granicy.
- 9 4
-
2021-10-14 07:34
TO sprawdź co to za kraje. (1)
- 2 2
-
2021-10-14 10:00
Sprawdziłem.
- 3 0
-
2021-10-13 15:20
(1)
no to czekamy na całą Afrykę, Południową Amerykę i większą część Azji ;) spoko, zmieścimy się, a te parszywe, kapitalistyczne pieniądze po prostu się dodrukuje
- 42 4
-
2021-10-13 17:28
Wolny Nepal!
- 2 0
-
2021-10-13 14:55
Przestań myśleć emocjami (4)
Są na Białorusi niech Białoruś się nimi zajmę jak ich ściągnęła
- 63 8
-
2021-10-13 17:27
Wjechali na Białoruś.
A te baby ze zdjęciami niech pomagają dzieciom w Nepalu
- 26 5
-
2021-10-13 15:11
(2)
To ty "myslisz emocjami". Kieruja toba ksenofobia.
- 8 58
-
2021-10-13 18:45
Niech Starostka da ten wibrator z Muzeum Bursztynu
- 12 4
-
2021-10-13 17:27
Zamilcz przegrana 6 razy istoto
- 17 5
-
2021-10-13 14:38
dokladnie tak jest dlaczego emigranci z krajów arabskich nie emigruja tam gdzie maja najblizej i jest cieplo cały rok (16)
graniczą z Arabią Saudyjska i innymi ,ale pchają sie do nas bo im powiedziano ze tutaj bedą żyli jak pączki w masle na nasz koszt!!
- 82 14
-
2021-10-14 09:05
nie pchają się tutaj
tylko do "Germany, Berlin". Gdyby chcieli azylu w Polsce to by zgłosili się na przejście graniczne, złożyli wniosek i zostali by przewiezieni do polskiego ośrodka dla uchodźców. Legalnie. Ale oni nie chcą w Polsce, chcą do Niemiec więc wolą się z dziećmi nocą przez bagna i druty kolczaste przedzierać. Dzieci to dla nich taki sam towar jak dla naszej patologii- każde dziecko to więcej zasiłku w Niemczech i tyle, bezpieczeństwo nie ma znaczenia.
- 9 2
-
2021-10-13 17:25
Ba tam nie ma tzw. Socjalu dla nierobów, dlatego (1)
- 14 1
-
2021-10-14 06:44
Socjal jest i to sporo wyższy niż w UE ale tylko dla obywateli nie dla uchodźców czy imigrantów
- 5 0
-
2021-10-13 15:41
Bo Arabia nie wpuszcza braci w wierze jeśli nie mają określonego wysokiego statusu (1)
I grubego portfela. Saudowie płacą innym krajom ropą by do nich nie kierować imigrantów.
- 32 2
-
2021-10-13 17:29
A te baby nie mają innych zajęć?
Płacą dalej po 100 złotych za ten cyrk?
- 19 5
-
2021-10-13 15:07
Może dlatego że spierniczają od radykalnych islamistów, których w Arabii Saudyjskiej nie brak? (10)
Poza tym, od kiedy w Polsce da się żyć jak pączek w maśle na koszt podatnika? :D
- 24 50
-
2021-10-14 11:00
Jasne
Wojnę i brak kultury mają w sobie więc przed niczym nie uciekają tylko to tu przynoszą. Plany Sorosa na destrukcję Europy.
- 2 2
-
2021-10-14 04:06
(1)
Wystarczy być uchodźcą, repatriantem i miasto przyzna CI mieszkanie, załatwi pracę. Uważasz, że to mało?
- 5 3
-
2021-10-14 10:59
Repatrianci to Polacy. Szwabie
- 3 0
-
2021-10-13 17:26
Dziwnym trafem omijają Izrael..
- 24 2
-
2021-10-13 15:19
(5)
jak się umiejętnie ciągnie socjal to można.
- 38 9
-
2021-10-13 17:28
Proponuję tym 3,14 aby przyjęły do siebie połowę Chin
- 9 4
-
2021-10-13 16:06
Patologia w Polsce żyje z alimentów, nie z socjalu. (3)
Socjalu by Ci na rachunek za prąd nie starczyło :D
- 13 12
-
2021-10-14 07:31
Oj, nie. Starczyłoby na rachunej za prąd. (1)
Mam patologię za ścianą i wiem, że by starczyło. Tylko muszą być dwa warunki spełnione, w okolicy musi być jadłodajnia Caritasu, łaźnia i jakaś organizacja zaopatrująca w ciuchy. Nawet do fryzjera raz w miesiącu pójdą. Wg mnie to wegetacja, ale oni śmieją się ze mnie, że jestem frajerem i chodzę do pracy. Zeszłej jesieni nawet nie musieli wychodzić po posiłki, pewna szlachetna organizacja dowoziła je do domu. A potem rusza szlachetna paczka i jest telewizor, pralka i takie tam inne sprzęty.
- 7 1
-
2021-10-14 12:09
wystarczy przejrzeć rodziny zgłoszone do szlachetnej paczki, by wiedzieć jakich ludzi do tego ciągnie. zdrowych bidoków z piątką dzieci nigdy nie brakuje. zawsze staramy się więc wybierać albo ludzi mocno starszych, albo z niepełnosprawnościami.
- 0 0
-
2021-10-14 06:40
Leci taki program jak sprawa dla reportera i nie raz podają tam sumy socjalu jaki ludzie dostają i nie są to jakieś drobne tylko 7-8 tys więc sorry z alimentów takiej sumki nie uzbierali
- 8 1
-
2021-10-13 14:38
każda próba rozwarzania prowadzi do niczego. Jasne jest że granicy unijnej przekroczyć nie można. Jasne jest że do osób po stronie białoruskiej nie ma możliwości dostarczyc niczego. WIęc po co to bicie piany. Zaakceptujmy że mamy impas i czekajmy do czego posuną sie białorusini, aby Nato mogło w końcu zareagować.
- 28 5
-
2021-10-13 13:18
Opinia wyróżniona
(25)
Cel zbiórki szczytny ale proszę o informację jaki macie plan, sposób na dostarczanie owoców tej zbiórki dla ich adresatów. Czy sadzicie że władze które wprowadziły stan wyjątkowy otworzą korytarz pomocy humanitarnej? a gdy nasi żołnierze wykonają to polecenie to białoruscy pogranicznicy pozwolą organizatorom tej zbiórki na wkroczenie bez pozwolenia władz Mińska na swoje terytorium?
- 383 35
-
2021-10-16 04:42
Uchodźcy
Myślę że nie ma takiej opcij
- 0 0
-
2021-10-15 15:20
komunikat PCK powyżej głosi że można przynieść pasztet ale ten pasztet musi być "arabskokoszerny" bo przecież oni wolą umrzeć z głodu niż tknąć mięso wieprzowe. A paniom ze zdjęcia z tymi kartonami chciałbym powiedzieć ,że w Białorusi nic nie grozi tym imigrantom gdyż tam nie ma "strefy wojny" więc są tam bezpieczni - skoro Białoruś ich
komunikat PCK powyżej głosi że można przynieść pasztet ale ten pasztet musi być "arabskokoszerny" bo przecież oni wolą umrzeć z głodu niż tknąć mięso wieprzowe. A paniom ze zdjęcia z tymi kartonami chciałbym powiedzieć ,że w Białorusi nic nie grozi tym imigrantom gdyż tam nie ma "strefy wojny" więc są tam bezpieczni - skoro Białoruś ich sprowadziła by im ratować życie to o co chodzi ? . Aha pani na zdjęciu z tym dresem z napisem "Konstytucja" pokazuje gdzie ma konstytucję - spostrzegawczy dostrzegą ,że ten napis jest na "pośladkach" . Brawo ta pani.
- 1 0
-
2021-10-15 14:52
jaki korytarz ? , humanitarny ? , przecież tam można "normalnie" wjechać
proponuję załadować busa ciuchami i wjechać na teren Białorusi przez normalne przejscie graniczne. Tym co nie zaznali "komuny" otworzą się oczy jak zetkną się z "biało"ruskim pogranicznikiem i "tamożnikiem". pazdrawlaju
- 2 0
-
2021-10-15 08:24
Niech siedza na Bialorusi ido pracy lasy rabac
- 2 0
-
2021-10-14 09:34
Nieważne.
Lewactwo to stan umysłu.
- 6 1
-
2021-10-14 08:28
Do tego na zdjęciu
Polacy chcący dostać azyl w Kanadzie czy Australii musieli się wykazać czymś.
Juz sie nie ośmieszaj.
MASZ miedzynarodowe umowy. Osrodki dla azylantów. unhcr. mowi ci to coś?- 1 4
-
2021-10-14 08:16
Żadnego bo to amatorzy i glupcy.. jest coś takiego jak legalne osrodki dla azylantów.
Im po prostu nie podoba sie pis. :P
- 5 1
-
2021-10-13 20:16
przez przejście graniczne legalnie (1)
dostarcza żywność i ubrania Irakijczykom pewnie Białorusini ich przepuszczą
- 3 3
-
2021-10-15 15:00
taaa czekają na te transporty z otwartymi rękoma. Przekraczałeś kiedyś indywidualnie "ruską" granicę ?
- 0 0
-
2021-10-13 14:23
Widzieliście co uchodźcy robią w Niemczech czy Francji?! Sorry, ale nie pomagam!
- 73 9
-
2021-10-13 13:54
chyba przejadą przez granicę, bo imigranci są na Białorusi. Jeżeli mają inny plan, to znaczy, że to zwykła pokazówka (3)
- 46 6
-
2021-10-14 10:17
Polska gościnność (2)
Zwłoki znajdowano też na polskim terytorium.
- 2 1
-
2021-10-15 14:58
no i ? , po co się pchali przez lasy ? , przecież mogli przejść normalnym przejściem granicznym
albo lecieć samolotem bezpośrednio do Berlina , bo przecież tam jest ich cel podróży . Po co pchają się przez polskie bagna ?
- 3 1
-
2021-10-14 22:46
Oczywiście.
Ale jak szukać ludzi którzy się ukrywają w lasach ?
- 1 1
-
2021-10-13 13:51
Do dzieła, obywatele. (3)
A w jaki sposób władza ma utworzyć ten korytarz pomocy humanitarnej? Nielegalnie przerzucać przez granicę?! Jest lepszy sposób. Zebrać potrzebne rzeczy, załatwić transport, wszelkie pozwolenia i przez przejście graniczne przewieźć i rozdać potrzebującym. Dla chcącego nic trudnego. Ale trzeba najpierw chcieć , a potem zrobić.
- 23 9
-
2021-10-13 15:36
Przecież już. była taka akcja - Białoruś nie wpuściła konwoju z pomocą (2)
- 38 2
-
2021-10-13 15:42
(1)
To była rządowa akcja, a nie obywatelska!
- 4 31
-
2021-10-13 16:29
3 tumanków ma sklerozę:)
- 7 1
-
2021-10-13 13:47
Białoruscy pogranicznicy pewnie wszystkich naiwnych "pomagaczy" wpuszczą... a potem aresztują za nielegalne przekroczenie granicy! Po czym media podniosą wrzask, że Białoruś porwała naszych obywateli i dlaczego wstrętny PiS jeszcze nie wysłał GROMu do ich uwolnienia.
- 75 5
-
2021-10-13 13:22
są organizacje jakie dostarczą, ciężko jest ale dostarczają (5)
- 10 82
-
2021-10-14 08:19
UNHCR - polecam wszystkim komentujacym i ewelinie oleksy zanim znów cos napisze. (1)
dwa to unicef. marginalizujecie odpowiedzialne umowami miedzynarodowymi organizacje.
- 1 4
-
2021-10-14 10:08
Kto ich wpuśi na granię?
Tylko nie pisz, że białoruskie służby.
- 1 0
-
2021-10-14 04:09
Dostarczą przez granicę. Nie biegają po lasach i roznoszą dary...
- 2 3
-
2021-10-13 14:52
Ci ludzie są po stronie białoruskiej. Zbiórkę organizujcie na Białorusi.
- 70 10
-
2021-10-13 13:37
oczywiście, oczywiście. Się żyje na ludzkiej naiwności.
- 99 8
Wszystkie opinie
-
2021-10-13 13:18
Opinia wyróżniona
(25)
Cel zbiórki szczytny ale proszę o informację jaki macie plan, sposób na dostarczanie owoców tej zbiórki dla ich adresatów. Czy sadzicie że władze które wprowadziły stan wyjątkowy otworzą korytarz pomocy humanitarnej? a gdy nasi żołnierze wykonają to polecenie to białoruscy pogranicznicy pozwolą organizatorom tej zbiórki na wkroczenie bez pozwolenia władz Mińska na swoje terytorium?
- 383 35
-
2021-10-13 13:22
są organizacje jakie dostarczą, ciężko jest ale dostarczają (5)
- 10 82
-
2021-10-13 13:37
oczywiście, oczywiście. Się żyje na ludzkiej naiwności.
- 99 8
-
2021-10-13 14:52
Ci ludzie są po stronie białoruskiej. Zbiórkę organizujcie na Białorusi.
- 70 10
-
2021-10-14 04:09
Dostarczą przez granicę. Nie biegają po lasach i roznoszą dary...
- 2 3
-
2021-10-14 08:19
UNHCR - polecam wszystkim komentujacym i ewelinie oleksy zanim znów cos napisze. (1)
dwa to unicef. marginalizujecie odpowiedzialne umowami miedzynarodowymi organizacje.
- 1 4
-
2021-10-14 10:08
Kto ich wpuśi na granię?
Tylko nie pisz, że białoruskie służby.
- 1 0
-
2021-10-13 13:47
Białoruscy pogranicznicy pewnie wszystkich naiwnych "pomagaczy" wpuszczą... a potem aresztują za nielegalne przekroczenie granicy! Po czym media podniosą wrzask, że Białoruś porwała naszych obywateli i dlaczego wstrętny PiS jeszcze nie wysłał GROMu do ich uwolnienia.
- 75 5
-
2021-10-13 13:51
Do dzieła, obywatele. (3)
A w jaki sposób władza ma utworzyć ten korytarz pomocy humanitarnej? Nielegalnie przerzucać przez granicę?! Jest lepszy sposób. Zebrać potrzebne rzeczy, załatwić transport, wszelkie pozwolenia i przez przejście graniczne przewieźć i rozdać potrzebującym. Dla chcącego nic trudnego. Ale trzeba najpierw chcieć , a potem zrobić.
- 23 9
-
2021-10-13 15:36
Przecież już. była taka akcja - Białoruś nie wpuściła konwoju z pomocą (2)
- 38 2
-
2021-10-13 15:42
(1)
To była rządowa akcja, a nie obywatelska!
- 4 31
-
2021-10-13 16:29
3 tumanków ma sklerozę:)
- 7 1
-
2021-10-13 13:54
chyba przejadą przez granicę, bo imigranci są na Białorusi. Jeżeli mają inny plan, to znaczy, że to zwykła pokazówka (3)
- 46 6
-
2021-10-14 10:17
Polska gościnność (2)
Zwłoki znajdowano też na polskim terytorium.
- 2 1
-
2021-10-14 22:46
Oczywiście.
Ale jak szukać ludzi którzy się ukrywają w lasach ?
- 1 1
-
2021-10-15 14:58
no i ? , po co się pchali przez lasy ? , przecież mogli przejść normalnym przejściem granicznym
albo lecieć samolotem bezpośrednio do Berlina , bo przecież tam jest ich cel podróży . Po co pchają się przez polskie bagna ?
- 3 1
-
2021-10-13 14:23
Widzieliście co uchodźcy robią w Niemczech czy Francji?! Sorry, ale nie pomagam!
- 73 9
-
2021-10-13 20:16
przez przejście graniczne legalnie (1)
dostarcza żywność i ubrania Irakijczykom pewnie Białorusini ich przepuszczą
- 3 3
-
2021-10-15 15:00
taaa czekają na te transporty z otwartymi rękoma. Przekraczałeś kiedyś indywidualnie "ruską" granicę ?
- 0 0
-
2021-10-14 08:16
Żadnego bo to amatorzy i glupcy.. jest coś takiego jak legalne osrodki dla azylantów.
Im po prostu nie podoba sie pis. :P
- 5 1
-
2021-10-14 08:28
Do tego na zdjęciu
Polacy chcący dostać azyl w Kanadzie czy Australii musieli się wykazać czymś.
Juz sie nie ośmieszaj.
MASZ miedzynarodowe umowy. Osrodki dla azylantów. unhcr. mowi ci to coś?- 1 4
-
2021-10-14 09:34
Nieważne.
Lewactwo to stan umysłu.
- 6 1
-
2021-10-15 08:24
Niech siedza na Bialorusi ido pracy lasy rabac
- 2 0
-
2021-10-15 14:52
jaki korytarz ? , humanitarny ? , przecież tam można "normalnie" wjechać
proponuję załadować busa ciuchami i wjechać na teren Białorusi przez normalne przejscie graniczne. Tym co nie zaznali "komuny" otworzą się oczy jak zetkną się z "biało"ruskim pogranicznikiem i "tamożnikiem". pazdrawlaju
- 2 0
-
2021-10-15 15:20
komunikat PCK powyżej głosi że można przynieść pasztet ale ten pasztet musi być "arabskokoszerny" bo przecież oni wolą umrzeć z głodu niż tknąć mięso wieprzowe. A paniom ze zdjęcia z tymi kartonami chciałbym powiedzieć ,że w Białorusi nic nie grozi tym imigrantom gdyż tam nie ma "strefy wojny" więc są tam bezpieczni - skoro Białoruś ich sprowadziła by im ratować życie to o co chodzi ? . Aha pani na zdjęciu z tym dresem z napisem "Konstytucja" pokazuje gdzie ma konstytucję - spostrzegawczy dostrzegą ,że ten napis jest na "pośladkach" . Brawo ta pani.
- 1 0
-
2021-10-16 04:42
Uchodźcy
Myślę że nie ma takiej opcij
- 0 0
-
2021-10-13 13:18
W życiu warszawy (2)
- 94 8
-
2021-10-13 13:57
ktoś mi wreszcie odpowie? Wpuścimy tych co tam są i co dalej? Następnych już nie czy też wpuścimy?
A kiedy przestaniemy wpuszczać? Jak Łukaszenko sprowadzi ich 10 milonów? Czy 20 milionów? Proszę o jasną odpowiedź co jak wpuścimy tych i Łukaszenko sprowadzi następne setki tysięcy, oczywiście z dziećmi żeby sera skruszyć.
A i zwracam uwagę, że jak ich wpuścimy, a oni przejdą do Niemiec i tam zostaną zatrzymani to mogą zgodnie z prawem zostać cofnięci....do Polski. I co wtedy? O ile podatki w górę jesteście w stanie znieść? 40%? 60%? Jesteście w stanie znieść paliwo po 12 złotych za litr? A chleb za 8zł jesteście w stanie znieść?- 41 1
-
2021-10-13 14:51
jeździe na Białoruś i tam pomagajcie tym ludziom zanim wejda do lasu granicznego
- 18 1
-
2021-10-13 13:19
Ciekawią mnie wyniki ankiety. (2)
Ciekawią mnie wyniki ankiety.
- 85 3
-
2021-10-13 18:19
Ja bym chciał kolejnej - ile razy takie osoby Polakowi/Polce w potrzebie pomogły
Bo pewnie ani razu. A tu robią akcje, manifestacje, zbiórki. Dla obcych. Turystów zasiłkowych oraz przest(pcow. Migrować to oni niech sobie, owszem - do sąsiadów w Azji: Arabia Saudyjska, Kuwejt. W Polsce zresztą ła mie się konstytucję: najniższe zasiłki z OPS plus obiady dla Polaka/Polki to 700 zł miesięcznie (zasiłek połowa, 350), a na przest^pcę, co naszą granicę przekroczył n!elegalnie - aż 1700 ! 2,5 raza więcej.Tylko o tym "polskie" media milczą. "M1granci" mają znacznie lepsze ciuchy, buty, telefony niż dziesiątki tysięcy Polaków ! I jeszcze im dodawać??
- 16 1
-
2021-10-13 19:36
Zaskoczenia chyba nie ma i dobrze.
- 3 0
-
2021-10-13 13:20
pomagać w ich ojczyznach (6)
w żadnym wypadku nie zapraszać do Polski, nie wpuszczać
- 247 16
-
2021-10-13 13:22
czemu nie idą na przejścia graniczne, legalnie? (1)
Tylko szturmują granicę po nocach?
- 49 7
-
2021-10-13 17:41
bo ich policja białoruska przywozi do lasu, bije i gna na polską granicę. Oszukują ich
- 7 1
-
2021-10-13 15:05
typowa Polska gościnność (2)
- 6 21
-
2021-10-13 16:02
Typowy lewacki bełkot...
- 24 1
-
2021-10-13 17:26
Bierz ich na chatę, nawet 20 osób, pokaż nam swoją gościnność.
- 17 1
-
2021-10-13 18:21
Ale czemu "pomagać"?
Czy oni naszym potrzebującym przez ostatnie np. 12 lat pomagali? Oni śpią na ropie, a broń ich armia z kasy za nią ma lepszą i nowszą niż polska !
- 6 1
-
2021-10-13 13:21
Ciekawe czy przy stole wigilijnym (43)
chociaż na chwilę przez głowę chrześcijanom przejdzie myśl o koczujących w zimnie na granicy.
- 66 307
-
2021-10-13 13:23
nie przejdzie, oni widzą tylko własny koniec nosa (6)
- 16 78
-
2021-10-13 13:48
Głupota ludzka nie ma granic ? Kto Ci broni zaprosić do swego domu tzw. uchodźcę . Proceduera jest znana i bądź dobrym samarytaninem. Po co pyszczysz na chrześcijan. Dlaczego ich bracia muzułmanie im nie pomagają . Dlaczego inni semici im nie pomagają . Ci z Izraela . Dlaczego ich nie wymieniasz ?
- 87 9
-
2021-10-13 13:50
koczują z własnej woli, poza tym w tamtym miejscu uchodźcą może być wyłącznie Białorusin (2)
bo uchodźcą jest się w 1 bezpiecznym kraju po opuszczeniu swojego. Ponieważ na Białorusi panuje reżim to Białorusin od uciekający od Łukaszenki do Polski jest uchodźcą, ale nie Irakijczyk czy Afgańczyk bo oni są uchodźcami tylko na Białorusi i to pod warunkiem, że przylecą tam samolotem. A zatem każda osoba nie będąca Białorusinem czy Białorusinką w tamtym miejscu jest migrantem, a nie uchodźcą.
- 68 5
-
2021-10-13 15:15
(1)
Co za brednie! Albo Białoruś jest niebezpiecznym reżimem albo bezpiecznym krajem. Plączesz sie w zeznaniach, ksenofobie.
- 6 33
-
2021-10-13 15:36
nie ma wojny na Białorusi więc nie kłam
jest przemoc skierowana przez reżim wobec własnych obywateli
Pracujesz dla reżimu Łukaszenki?? Zarabiasz na przemycie uchodźców? A może po prostu wykonujesz antypolską robotę? Sprowadzanie masowe tych ludzi do Polski spowoduje destabilizacje Polski, na której zależy Putinowi i Łukaszence.- 31 2
-
2021-10-13 13:59
Sam ich przyjmij nihilisto,otwórz się na ich pełną miłosci kulturę którą cię zapewne wzbogacą.
- 54 6
-
2021-10-14 09:35
Dekiel
Akurat zbiórki na syryjczyków i irakijczyków odbywają sie regularnie u nas w parafii... a ty ile dałeś?
- 6 0
-
2021-10-13 13:31
a p co tam koczują?
Mogą przecież zgłosić się na przejście graniczne
- 42 2
-
2021-10-13 13:31
Skoro chłop zabulił kilkanaście tysięcy dolarów na wycieczkę na Białoruś, (1)
zgodnie z planem wycieczki, przyleciał na miejsce samolotem, zwiedził Mińsk, prze nocował w ładnym hotelu i później został podrzucony na granicę, gdzie od rezydenta w mundurze białoruskim dostał wytyczne co i jak dalej to ja nie mam powodu przy stole wigilijnym rozmyślać dlaczego jego tour-opetator nie wywiązał się z reszty programu.
- 95 5
-
2021-10-13 20:54
Prawda.
- 12 2
-
2021-10-13 13:34
a czy, pomyślałeś/łaś chociaż raz o ludziach, których sprzedano wraz z kamienicami?
albo o ludziach, których wyrzucają z kamienic czyściciele?
czy choć raz ktoś nad nimi sie pochylił?
to są tragedie tu i teraz!- 67 4
-
2021-10-13 13:36
a dlaczego koczują?
na przejście niech się zgłoszą
- 35 2
-
2021-10-13 13:57
(2)
A kto koczuje na granicy? NIKT! Migranci stoją po białoruskiej stronie, czyli w obcym państwie. Ciekawe, czy takim jak ty, manipulantom, choć przez głowę przejdzie myśl, jak im pomóc w legalny sposób? O jakiekolwiek działania na ich rzecz cię nie podejrzewam. Sądząc po wpisie, zdolny jesteś do wysługiwania się innymi. Najlepiej ludźmi wierzącymi.
- 51 2
-
2021-10-13 16:22
Opuszczają pas graniczny Bialorusi . (1)
Udaje im się przedostać na teren Polski,gdzie szukają schronienia, a Polacy tam mieszkający im pomagają oraz tatarskie gminy muzułmańskie.
- 3 17
-
2021-10-13 16:32
Zabawnego tumanka z siebie robisz:)
- 7 2
-
2021-10-13 14:02
a po co koczują?
Na przejście graniczne niech się zgłoszą
- 37 2
-
2021-10-13 14:14
Chrześcijanie pomagają (1)
Są zbiórki w kościołach na pomoc Afgańczykom. Ale ci na białoruskiej granicy to nie uchodźcy tylko nielegalni emigranci z Iraku itp. czyli krajów gdzie nie ma wojny. Odczep się więc od Chrześcijan bo korzystacie z chrześcijańskich wartości w tak wybiórczy i perfidny sposób jak Tusk i Dulkiewicz gdy potrafią zrobić znak krzyża pod publikę i przed kamerami, a jednocześnie głosować za aborcją.
- 46 2
-
2021-10-13 18:22
nikt normalny nie popiera aborcji z powodu fanaberii ale z powodów medycznych. Nie przekręcać.
- 3 6
-
2021-10-13 14:23
Najpierw
pomoge potrzebującym w rodzinie, potem obcym
- 34 3
-
2021-10-13 14:43
żałosny komentarz!!!! (1)
pomyśl za nim cokolwiek napiszesz .....
- 4 14
-
2021-10-13 16:06
A ty już komuś pomogłeś?
- 10 0
-
2021-10-13 15:24
Zaproś do domu na kolację Wigilijną (1)
Najlepiej Muzułmanów , i zaPOdaj im golonkę.
- 28 4
-
2021-10-13 17:29
Dokładnie, oni uwielbiają golonkę, zajadają sie nią całymi dniami.
- 9 1
-
2021-10-13 15:29
a ty przy stole wigilijnym myślisz o biednej staruszce sąsiadce która święta spędza sama? myślisz
o dzieciach spędzających święta w bidulu bo patorodzice o nich zapomnieli? myślisz o rodzicach niepełnosprawnych dzieci, których po opłaceniu rehabilitacji i leków nie stać już na prezenty? myślisz o czeczeńskich uchodźcach, których jest w Polsce niemało?
nie myślisz, bo to mało atrakcyjna codzienność. teraz na fejsbuczku i tłiterku najlepiej schodzą dramatyczne posty o tym jak to ci źle z tym, że masz ciepłą kołderkę a ludzie na granicy marzną.- 39 2
-
2021-10-13 16:03
Krzyczysz: pomagajcie chrześcijanie. A może ty byś pomógł? Dał coś od siebie jako wolontariusz? (2)
W domu dziecka, w szpitalu w hospicjum...
- 34 1
-
2021-10-13 16:34
To troll. Wyluzuj:)
- 6 6
-
2021-10-14 04:49
Myślę, że każdy organizator tej akcji powinien
na swój koszt ugościć jedną rodzinę chociaż przez miesiąc a wtedy połajanki że ktoś coś musi.
- 7 0
-
2021-10-13 16:13
Szkoda ludzi ,a najbardziej dzieci (3)
Szkoda ludzi, a najbardziej małych dzieci,które nie są niczemu winne,a muszą się tułać po lasach i opuszczonych domach.Glodni,mokrzy,zziębnięci i chorzy. Trzeba im pomóc.
- 4 21
-
2021-10-13 16:26
czemu szkoda? czego się można spodziewać podczas nielegalnego przekraczania granicy? kwiatów i m3 w prezencie?
- 20 2
-
2021-10-13 18:26
No, podać adres na Białorusi
Gdzie mogą kupić bilet lotniczy z Mińska do Arabii Saudyjskiej czy Kuwejtu. A dalej, nie narzucajmy, niech do urzędów danego państwa idą czy ambasady np. Niemiec, to już jak tam chcą.
- 11 2
-
2021-10-13 20:13
Weź ich do siebie i to już !!!!!!! Na swój garnuszek
- 12 4
-
2021-10-13 17:56
Hahahha
Miłuj bliźniego swego jak siebie samego - jeśli sam się miłuje to dbam o własne dobro i bezpieczeństwo co oznacza że nie mogę zaakceptować ryzykowania że jakiś muzułmanin postanowi zabić mnie i moją rodzinę. Tyle w temacie tak bardzo uogólniając na przykładach wziętych wprost z państw europejskich ;)
- 9 3
-
2021-10-13 18:28
Nie, nie ciekawe.
- 1 0
-
2021-10-13 18:33
Mi na pewno nie
- 2 0
-
2021-10-13 19:31
No coś ty. Polak myśli tylko o żarciu i piwku. (1)
Byle samemu się nachapac
- 2 11
-
2021-10-14 08:14
A muzol
myśli tylko jak tu psa nożem...
- 1 1
-
2021-10-13 19:31
Oni nie znoszą wigilii bo to nieczyste i niegodne muzułmanina
- 7 1
-
2021-10-13 20:11
Mam to głęboko
- 4 1
-
2021-10-13 20:26
To są mus lini- nie obchodzą naszych świat
I maja nas gdzieś
- 6 1
-
2021-10-13 21:24
Ciekawe
ile ludzi ze środowiska LGBT przyjęło do siebie uchodźców
- 6 4
-
2021-10-13 23:14
Na własne życzenie koczują. Wystarczy zamiast
10 tys $ płacić białoruskim naganiaczem iść do ambasady pokazać, że ma się środki na zwiedzanie i dostać legalnie wizę.
- 3 0
-
2021-10-14 08:24
nie, bo jestem Polskim nacjonalistą, interesuje mnie tylko dobrostan Polaków
który może być zagrożony po przyjęciu wrogich kulturowo ludzi, którzy na dzień dobry chcą złamać nasze ważne prawa. Niech siedzą sobie w białoruskim lesie, jak im tak fajnie
Nie, nie szkoda mi ich- 1 4
-
2021-10-14 09:34
Ciekawe czy socjaliscie przy kolacji wigilijnej 1 maja czy roczynicy rewolucji
chociaż na chwilę przez głowę przejdzie myśl o koczujących w zimnie na granicy.
- 1 3
-
2021-10-13 13:23
Niektórzy przez media mają przeprane mózgi (2)
Niektórzy przez media mają przeprane mózgi... Przecież to jest wojna hybrydowa z Białorusią, czy wy nie dostrzegacie problemów społeczno-kulturowych jakie mają zachodnie kraje?
Pojedzcie sobie do portów we Francji...
Spytajcie polskich kierowców co tam się dzieje- 279 18
-
2021-10-13 13:30
(1)
jak wygląda ta wojna hybrydowa? Na jakich frontach jest przeprowadzany atak?
- 4 38
-
2021-10-13 15:41
na wschodniej granicy Polski w miejscu gdzie obowiązuje stan wyjątkowy
jest to znany już i powtarzany atak bronią D (demograficzną) - jest to już opisane pojęcie stosowane w militarystyce
- 26 2
-
2021-10-13 13:24
Myślicie, że to biedni uchodźcy? (1)
Oj naiwni...
- 247 19
-
2021-10-13 17:12
Mnie by nie było stać
Żeby zapłacić 10000 dolarów za taką podróż, to dla mnie powinni zbierać te ubrania.
- 27 1
-
2021-10-13 13:25
Ale po co jak nie da się tego podarowac?
No chyba że nosny temat a ktoś na tym dobrze zarobi. Tak czy sie rząd musi to załatwić i basta. Nie może wszystko spadać na obywateli zważywszy że mają w 100% związane ręce
Ankieta tendencyja bez ważnego pytanie czy nie podoba sie- 53 10
-
2021-10-13 13:25
Po czyjej stronie się oni znajdują?
Chyba to sprawa państwa, w którym aktualnie przebywają.
- 263 13
-
2021-10-13 13:26
To zemsta Putina za wtrącanie się w jego sprawy. Łukaszenka czeka tylko na pretekst. To wojna nerwów.
- 110 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.