- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (316 opinii)
- 2 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (265 opinii)
- 3 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (87 opinii)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (115 opinii)
- 5 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (255 opinii)
- 6 "Lex deweloper" pomoże na Przymorzu? (122 opinie)
Trzech chętnych na budowę węzła Chylonia
Trzy firmy złożyły oferty na budowę węzła integracyjnego Chylonia . Najtańsza opiewa na ponad 45 mln zł. To o 15 mln zł mniej niż w pierwszym przetargu, ale o 10 mln zł więcej, niż miasto planowało wydać. Teraz urzędnicy przeanalizują oferty i podejmą decyzję, czy wydać więcej, czy też ogłosić trzeci przetarg.
Przypomnijmy:
- W grudniu otwarto oferty w pierwszym przetargu.
- Jedyną złożyła firma Budimex.
- Wyniosła 60 mln 529 tys. 669 zł 17 gr brutto z realizacją przez dwa lata.
- Gdynia zamierzała wydać 30 mln 912 tys. 541 zł 40 gr brutto, co spowodowało, że przetarg został unieważniony.
- Rozpisano nowy przetarg, a Gdynia założyła, że wyda ponad 35 mln zł.
Do drugiego przetargu przystąpiły już trzy firmy:
- Budimex SA. - 65 mln 338 tys. 236,53 złotych brutto, z okresem gwarancji i rękojmi osiem lat i deklarowanym czasem wykonania prac - 86 tygodni;
- Warbud SA. - 53 mln 985 tys. 386,34 złotych brutto, z okresem gwarancji i rękojmi osiem lat i deklarowanym czasem wykonania prac 93 tygodni;
- konsorcjum: Roverpol Sp. z o.o. - lider, Rover Infraestructuras SA - partner - 45 mln 799 tys. złotych brutto, z okresem gwarancji i rękojmi 8 lat i deklarowanym czasem wykonania prac w 96 tygodni.
- Powtórzenie przetargu na węzeł Chylonia przyniosło efekt. Mamy aż trzy oferty, które teraz będziemy analizować pod względem formalnym. Cieszę się, że teraz mamy możliwości wyboru i liczę, że w najbliższym czasie przejdziemy do realizacji tej jakże ważnej dla mieszkańców Chyloni inwestycji - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Co się zmieni po przebudowie?
W ramach inwestycji planowana jest m.in. budowa parkingu podziemnego, przebudowa trakcji trolejbusowej oraz drogi rowerowej wzdłuż ul. Kartuskiej. Powstanie też jednokondygnacyjny obiekt z przejściem podziemnym, zespół toalet publicznych, nowe oświetlenie i monitoring.
Wartość projektu "Rozwój zrównoważonego transportu publicznego w Gdyni poprzez inwestycje infrastrukturalne, m.in. utworzenie węzła integracyjnego Gdynia Chylonia", w ramach którego powstanie węzeł Chylonia, wynosi 66 mln zł. Dofinansowanie unijne to około 40 mln zł.
Opinie (92) ponad 10 zablokowanych
-
2019-06-11 07:01
tu za 30 lat będzie węzeł Chylonia. masakra. (20)
- 48 22
-
2019-06-11 07:09
(12)
Co wybudowali misiewicze horaly?
- 10 12
-
2019-06-11 07:17
Co zrobił szczurek? (7)
- 11 7
-
2019-06-11 07:59
wbrew pozorom dużo (1)
ale tego nie widzisz, a misiewicze poukrywali się po spółkach, a Horała wypiął zad i udaje eksperta od Vatu, a faktury nie potrafi wystawić.
- 10 10
-
2019-06-11 08:04
duzo zrobił czyli co przez 25 lat???
- 10 4
-
2019-06-11 08:04
imprezki i pomniki, to zrobił szczurek.
- 9 4
-
2019-06-11 08:07
szczurek duzo zrobił, np sprzedał prawie wszystkie działki miejskie i zapożyczył miasto na 700 milionów złotych (3)
- 13 6
-
2019-06-11 08:39
Które miasto nie sprzedaje działek i nie zaciąga kredytów? Zajrzyj do Sopotu, Gdańska... (2)
i potem się wypowiadaj. No chyba że znasz miasto, które nie ma długów i nie spłaca żadnych pożyczek, to proszę podziel się nazwą tego miasta w PL.
- 9 7
-
2019-06-11 09:15
w którym mieście nie ma żadnych inwestycji? (1)
- 7 1
-
2019-06-11 10:11
W Nibylandii
wyimaginowanej przestrzeni w twojej wyobrazni.
- 3 4
-
2019-06-11 08:37
No jak to co. Poseł Horała w 2014 r. rozpoczął budowę OPAT w Chylonii. Wbijał przecież szpadel w ziemię. (2)
- 4 5
-
2019-06-11 09:16
szczur rządzi od 25 lat (1)
- 8 2
-
2019-06-11 13:13
Smarkaczem jesteś.
- 0 4
-
2019-06-11 10:33
A są prezydentami tego miasta od 20 lat?
Zarządzają miliard siedemset milionami co roku? Nie, więc porównanie bez sensu.
Porównaj z prezydentami innych miast podobnej skali.- 7 0
-
2019-06-11 08:05
piniedzy na inwestycje nie ma i nie będzie:))) (2)
radni Gdyni zdjęli z tegorocznego budżetu dziesiątki milionów złotych, przeznaczone na utworzenie węzła integracyjnego przy stacji Pomorskiej Kolei Metropolitalnej na Karwinach i wydatki towarzyszące. Warto bowiem przypomnieć, że przy okazji tej inwestycji powstać mają również buspasy wzdłuż ul. Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej. Na te właśnie zadania zdjęta została łącznie kwota aż 33,6 miliona złotych. Oznacza to, że planowana w tym roku budowa węzła się nie rozpocznie.
Z budżetu gminy zdjęte zostało ponadto 27 mln zł przeznaczone na rozpoczęcie w tym roku rozbudowy ul. Chwarznieńskiej, najważniejszej drogi, prowadzącej do Gdyni Zachód- 9 3
-
2019-06-11 13:16
Od kilku lat ten sam tekst. (1)
Nawet powtarzasz słowo "piniedzy" z małej litery na początku zdania.
- 0 4
-
2019-06-11 15:12
news jest z tego roku. w tym roku szczur uwalił te inwestycje.
- 2 1
-
2019-06-11 08:43
a tylu go wybrało :))? ciekawe
pewnie Witomino, Chwarzno. etc etc
- 6 0
-
2019-06-11 10:04
(2)
A dlaczego te budynki nie bendą miały okien i wszystkie na biało? Biały przy torach to zaras bendzie ródy.
- 5 1
-
2019-06-11 13:17
Dureń jesteś i tyle. (1)
Z takim hejtem to gdzieś indziej.
- 1 3
-
2019-06-12 10:06
Mieszkam przy torach i widzem jak pył z torowizka zalega na wszystkim dookoła.
- 0 0
-
2019-06-11 07:03
Hmm... Wycena rozmija się z najtańszą ofertą o 30%. (9)
Niekompetentni urzędnicy czy chciwe konsorcja budowlane? Wiem, że wyliczanie wartości przetargu to ciężka robota i wiele osób nad tym spędza naprawdę sporo czasu, ale różnica jest dość znaczna.
- 29 10
-
2019-06-11 07:05
Raczej chodzi o to żeby nic nie robić. (2)
To dobry powód żeby ogłosić kolejny przetarg a czas leci:)
- 10 4
-
2019-06-11 07:07
Dobre!
Od tej strony do tego nie podchodziłem, genialne w swojej prostocie. Dało mi to do myślenia ;-)
- 7 2
-
2019-06-11 17:48
piszesz bzdury - kolejny fachowiec internetowy
- 1 1
-
2019-06-11 08:43
Lepiej porównaj ofertę najdroższą - 65 mln, z najtańszą - 45 mln, czyli 20 mln różnicy. (2)
Oczywiście, Budimex za 65 mln zbuduje w 86 tygodni, a Roverpol 96 tygodni, ale skąd taka różnica aż 20 mln zł? Czy Budimex przeszacował i chce zarobić, czy może Roverpol w akcie desperacji, żeby wygrać dał taką dumpingową cenę?
- 3 0
-
2019-06-11 09:12
I tak pewnie będą opoznienia żaden z nich niedotrzyma terminu
A 20 mln to trochę duże roznica , dziwne bardzo. I rozkopia A potem bez robic 5 lat zamiast 2
- 2 1
-
2019-06-11 15:56
Roverpol - Hiszpańska firma a Hiszpanie są znani w Europie jako Spanish suicide, którzy nie doszacowują kontraktów.
- 1 0
-
2019-06-11 13:12
Urzędnicy nie sporządzaja kosztorysów tylko projektanci dokumentacji projektowej.
hejt stop
- 0 0
-
2019-06-11 16:48
Tanie mieso jedza psy
- 0 0
-
2019-06-11 17:46
Ludzie, tu nie ma trafnych i nietrafnych kalkulacji.
Wyceny do przetargów publicznych robi się wg katalogów sekocenbud, które opisuja średnią cen z rynku w danym kwartale. Nie ma innej standardowej metody, a próby stosowania wycen "na czuja" to szarlataneria. Zaś firmy wykonawcze sobie kalkulują tak, aby odbić sobie straty z ostatniej pięciolatki, gdy ceny poszły pionowo w górę, a rekompensat nie było. I te firmy nie muszą się tłumaczyć ze sposobu wyceny. Po prostu podają kalkulację i już. Bierzesz albo nie.
- 4 1
-
2019-06-11 07:04
Szczurek obiecywał węzeł jeszcze w poprzedniej kampani wyborczej (5)
Tyle lat minęło a te słabe władze wciąż analizują.
Jak chcesz przenieść się w czasie to proponuje wyjść z Chyloni w stronę Hutniczej.- 65 12
-
2019-06-11 07:54
(3)
A ty trollu obiecywałes, że po wyborach się zmyjesz stąd i przestaniesz zaśmiecać ten portal od samego rana swoimi udawanymi konwersacjami, które nigdy nie miały nic wspólnego prawdą
- 5 9
-
2019-06-11 08:06
kto ci trollu każe czytać (2)
- 5 1
-
2019-06-11 08:33
Szef mu każe - to jego praca w piwnicach UMG: (1)
Czytanie komentarzy i obrażanie krytyków Szczurka.
Gdyby przestał to nie dostanie wypłaty i nie starczy na opłacenie wynajętej kawalerki na Zamenhoffa - musiałby wrócić do rodzinnego Markowa.- 7 5
-
2019-06-11 11:23
Nie krytyków tylko jednego krytyka edzia, który w drugiej części swojej wypowiedzi dokładnie nam opisał skąd i dlaczego wypisuje codziennie swoje brednie
- 2 3
-
2019-06-11 10:40
ale
Ale trzeba temat podgrzać jeszcze przy następnych wyborach!
- 3 0
-
2019-06-11 07:30
cieszę się , że Marek się cieszy
- 14 0
-
2019-06-11 07:32
Po co nowy węzeł? Tak zaplączą, że kobiety będą jeździły jak zakręcone...
- 9 11
-
2019-06-11 07:32
Mi już ta niemoc Szczurka który znalazł sposób na kampanię aby się nie pokazywać przeszła na węzły ale chłonne.
- 27 9
-
2019-06-11 07:44
Tanio tanio a potem będzie się rozpadać
- 15 4
-
2019-06-11 07:49
Mtm (1)
A czemu nie ma mtm? Przecież to sabotaż
- 19 5
-
2019-06-11 10:50
Na razie muszą zakończyć remont Płk. Dabka i Kwiatkowskiego, bo brandzlują się z tym strasznie, od pażdziernika przez kilka miesięcy 3 osoby na budowie w godzinach 9-15, a teraz jak termin się zbliża, to zamieszanie, pełno koparek i chyba z 30 osób na placu.
- 5 2
-
2019-06-11 07:51
Takie wysokie ceny wnikają z absurdalnego wymogu gwarancji (2)
Firmy wykonawcze dokładają ok. 2-3 % ceny za każdy rok gwarancji. 8 lat to nawet GDDKiA nie żąda bo wie, że wtedy oferty są wywalone w kosmos.
Wykonawcy mają taki tok myślenia - podnieśmy ofertę o 20 % z tytułu gwarancji a jak trzeba będzie naprawiać to i tak już Zamawiający nam zapłacił w momencie wyboru oferty. A jak nie trzeba będzie naprawiać to mamy 20 % ekstra zarobek.- 18 2
-
2019-06-11 08:13
(1)
w ogóle ustalenie kryterium wyboru ceny i dołożenie do tego x lat gwarancji jest bez sensu. Nie dość, że musisz dać mega niską cenę i siłą rzeczy robić na najgorszych materiałach, z drugiej przez x lat żyjesz w niepewnosci że wezwą cię do kosztownej naprawy czegoś, co na ich własne życzenie było lepione z byle czego
- 6 1
-
2019-06-11 13:27
A jakie niewłaściwe materiały masz na myśli?
- 1 0
-
2019-06-11 08:00
Po co komu to? (6)
Węzeł działa. A przejazdy kolejowe w Chyloni dawno przestały spełniać swoje założenia. Zamiast być szybciej po drugiej stronie torów bardzo często czeka się 30 minut i nic z tego nie wynika... Proszę poczytać w internecie artykuły gdzie ludzie z innych miejscowości burzą się że muszą czekać 5-7 min aby przejechać przez rogatki.
- 50 8
-
2019-06-11 08:17
(4)
Często czeka się 40-50minut.
Ponieważ jeżdżę codziennie od 10 lat to znam sytuację.
Otwarcie szlabanow jest całkowicie uznaniowe. Te same pociągi, te same godziny - bez opóźnień ' a szlaban otworzą lub nie. Żadnej logiki żadnej powtarzalności. Czasem stoi się 12 minut i żaden pociąg nie jedzie. Szlaban zamknięty. Czasem otworzą i zamkną i pociąg jest po 30sekundach.
Nad tym nikt nie panuje. Rządzi tym Pani która ma wajchę od szlabany - nie sądzę żeby gdzieś dzwoniła i uzgadniala otwarcie jak twierdzi pkp- 21 2
-
2019-06-11 08:24
(3)
Tam już od roku nie ma Pani. Jest automat, tak samo na Piaskowej.
- 0 6
-
2019-06-11 08:38
To nie są automaty (1)
Otwieranie szlabanów na Piaskowej i Puckiej odbywa się zdalnie z sterowni przy ul. Północnej. Ale cały czas ktoś wciska guzik.
- 9 0
-
2019-06-11 10:15
Nie, nie odbywa się.
- 0 0
-
2019-06-12 08:15
Jest Pani
Stojąc na Północnej - widać ją - zwłaszcza jak zamyka - rozglada się - opuszcza, podnosi. Wkurza się jak się trąbi.
Obsady nie ma na Puckiej - to robią zdalnie na kamerach- 1 0
-
2019-06-11 22:48
Nielegalni imigranci
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.