Fakty i opinie

Trzech chętnych na budowę węzła Chylonia

Tak ma wyglądać Węzeł Chylonia po przebudowie.
Tak ma wyglądać Węzeł Chylonia po przebudowie. mat. Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego, graf. P. Lewi

Trzy firmy złożyły oferty na budowę węzła integracyjnego Chylonia zobacz na mapie Gdyni. Najtańsza opiewa na ponad 45 mln zł. To o 15 mln zł mniej niż w pierwszym przetargu, ale o 10 mln zł więcej, niż miasto planowało wydać. Teraz urzędnicy przeanalizują oferty i podejmą decyzję, czy wydać więcej, czy też ogłosić trzeci przetarg.



Przypomnijmy:

  1. W grudniu otwarto oferty w pierwszym przetargu.
  2. Jedyną złożyła firma Budimex.
  3. Wyniosła 60 mln 529 tys. 669 zł 17 gr brutto z realizacją przez dwa lata.
  4. Gdynia zamierzała wydać 30 mln 912 tys. 541 zł 40 gr brutto, co spowodowało, że przetarg został unieważniony.
  5. Rozpisano nowy przetarg, a Gdynia założyła, że wyda ponad 35 mln zł.


Do drugiego przetargu przystąpiły już trzy firmy:

  • Budimex SA. - 65 mln 338 tys. 236,53 złotych brutto, z okresem gwarancji i rękojmi osiem lat i deklarowanym czasem wykonania prac - 86 tygodni;
  • Warbud SA. - 53 mln 985 tys. 386,34 złotych brutto, z okresem gwarancji i rękojmi osiem lat i deklarowanym czasem wykonania prac 93 tygodni;
  • konsorcjum: Roverpol Sp. z o.o. - lider, Rover Infraestructuras SA - partner - 45 mln 799 tys. złotych brutto, z okresem gwarancji i rękojmi 8 lat i deklarowanym czasem wykonania prac w 96 tygodni.


- Powtórzenie przetargu na węzeł Chylonia przyniosło efekt. Mamy aż trzy oferty, które teraz będziemy analizować pod względem formalnym. Cieszę się, że teraz mamy możliwości wyboru i liczę, że w najbliższym czasie przejdziemy do realizacji tej jakże ważnej dla mieszkańców Chyloni inwestycji - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Co się zmieni po przebudowie?



Tu zajdą największe zmiany.
Tu zajdą największe zmiany. graf. Trojmiasto.pl
W ramach inwestycji planowana jest m.in. budowa parkingu podziemnego, przebudowa trakcji trolejbusowej oraz drogi rowerowej wzdłuż ul. Kartuskiej. Powstanie też jednokondygnacyjny obiekt z przejściem podziemnym, zespół toalet publicznych, nowe oświetlenie i monitoring.

Wartość projektu "Rozwój zrównoważonego transportu publicznego w Gdyni poprzez inwestycje infrastrukturalne, m.in. utworzenie węzła integracyjnego Gdynia Chylonia", w ramach którego powstanie węzeł Chylonia, wynosi 66 mln zł. Dofinansowanie unijne to około 40 mln zł.

Opinie (92) ponad 10 zablokowanych

  • tu za 30 lat będzie węzeł Chylonia. masakra. (20)

    • 48 22

    • (12)

      Co wybudowali misiewicze horaly?

      • 10 12

      • Co zrobił szczurek? (7)

        • 11 7

        • wbrew pozorom dużo (1)

          ale tego nie widzisz, a misiewicze poukrywali się po spółkach, a Horała wypiął zad i udaje eksperta od Vatu, a faktury nie potrafi wystawić.

          • 10 10

          • duzo zrobił czyli co przez 25 lat???

            • 10 4

        • imprezki i pomniki, to zrobił szczurek.

          • 9 4

        • szczurek duzo zrobił, np sprzedał prawie wszystkie działki miejskie i zapożyczył miasto na 700 milionów złotych (3)

          • 13 6

          • Które miasto nie sprzedaje działek i nie zaciąga kredytów? Zajrzyj do Sopotu, Gdańska... (2)

            i potem się wypowiadaj. No chyba że znasz miasto, które nie ma długów i nie spłaca żadnych pożyczek, to proszę podziel się nazwą tego miasta w PL.

            • 9 7

            • w którym mieście nie ma żadnych inwestycji? (1)

              • 7 1

              • W Nibylandii

                wyimaginowanej przestrzeni w twojej wyobrazni.

                • 3 4

      • No jak to co. Poseł Horała w 2014 r. rozpoczął budowę OPAT w Chylonii. Wbijał przecież szpadel w ziemię. (2)

        • 4 5

        • szczur rządzi od 25 lat (1)

          • 8 2

          • Smarkaczem jesteś.

            • 0 4

      • A są prezydentami tego miasta od 20 lat?

        Zarządzają miliard siedemset milionami co roku? Nie, więc porównanie bez sensu.
        Porównaj z prezydentami innych miast podobnej skali.

        • 7 0

    • piniedzy na inwestycje nie ma i nie będzie:))) (2)

      radni Gdyni zdjęli z tegorocznego budżetu dziesiątki milionów złotych, przeznaczone na utworzenie węzła integracyjnego przy stacji Pomorskiej Kolei Metropolitalnej na Karwinach i wydatki towarzyszące. Warto bowiem przypomnieć, że przy okazji tej inwestycji powstać mają również buspasy wzdłuż ul. Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej. Na te właśnie zadania zdjęta została łącznie kwota aż 33,6 miliona złotych. Oznacza to, że planowana w tym roku budowa węzła się nie rozpocznie.
      Z budżetu gminy zdjęte zostało ponadto 27 mln zł przeznaczone na rozpoczęcie w tym roku rozbudowy ul. Chwarznieńskiej, najważniejszej drogi, prowadzącej do Gdyni Zachód

      • 9 3

      • Od kilku lat ten sam tekst. (1)

        Nawet powtarzasz słowo "piniedzy" z małej litery na początku zdania.

        • 0 4

        • news jest z tego roku. w tym roku szczur uwalił te inwestycje.

          • 2 1

    • a tylu go wybrało :))? ciekawe

      pewnie Witomino, Chwarzno. etc etc

      • 6 0

    • (2)

      A dlaczego te budynki nie bendą miały okien i wszystkie na biało? Biały przy torach to zaras bendzie ródy.

      • 5 1

      • Dureń jesteś i tyle. (1)

        Z takim hejtem to gdzieś indziej.

        • 1 3

        • Mieszkam przy torach i widzem jak pył z torowizka zalega na wszystkim dookoła.

          • 0 0

  • Hmm... Wycena rozmija się z najtańszą ofertą o 30%. (9)

    Niekompetentni urzędnicy czy chciwe konsorcja budowlane? Wiem, że wyliczanie wartości przetargu to ciężka robota i wiele osób nad tym spędza naprawdę sporo czasu, ale różnica jest dość znaczna.

    • 29 10

    • Raczej chodzi o to żeby nic nie robić. (2)

      To dobry powód żeby ogłosić kolejny przetarg a czas leci:)

      • 10 4

      • Dobre!

        Od tej strony do tego nie podchodziłem, genialne w swojej prostocie. Dało mi to do myślenia ;-)

        • 7 2

      • piszesz bzdury - kolejny fachowiec internetowy

        • 1 1

    • Lepiej porównaj ofertę najdroższą - 65 mln, z najtańszą - 45 mln, czyli 20 mln różnicy. (2)

      Oczywiście, Budimex za 65 mln zbuduje w 86 tygodni, a Roverpol 96 tygodni, ale skąd taka różnica aż 20 mln zł? Czy Budimex przeszacował i chce zarobić, czy może Roverpol w akcie desperacji, żeby wygrać dał taką dumpingową cenę?

      • 3 0

      • I tak pewnie będą opoznienia żaden z nich niedotrzyma terminu

        A 20 mln to trochę duże roznica , dziwne bardzo. I rozkopia A potem bez robic 5 lat zamiast 2

        • 2 1

      • Roverpol - Hiszpańska firma a Hiszpanie są znani w Europie jako Spanish suicide, którzy nie doszacowują kontraktów.

        • 1 0

    • Urzędnicy nie sporządzaja kosztorysów tylko projektanci dokumentacji projektowej.

      hejt stop

      • 0 0

    • Tanie mieso jedza psy

      • 0 0

    • Ludzie, tu nie ma trafnych i nietrafnych kalkulacji.

      Wyceny do przetargów publicznych robi się wg katalogów sekocenbud, które opisuja średnią cen z rynku w danym kwartale. Nie ma innej standardowej metody, a próby stosowania wycen "na czuja" to szarlataneria. Zaś firmy wykonawcze sobie kalkulują tak, aby odbić sobie straty z ostatniej pięciolatki, gdy ceny poszły pionowo w górę, a rekompensat nie było. I te firmy nie muszą się tłumaczyć ze sposobu wyceny. Po prostu podają kalkulację i już. Bierzesz albo nie.

      • 4 1

  • Szczurek obiecywał węzeł jeszcze w poprzedniej kampani wyborczej (5)

    Tyle lat minęło a te słabe władze wciąż analizują.
    Jak chcesz przenieść się w czasie to proponuje wyjść z Chyloni w stronę Hutniczej.

    • 65 12

    • (3)

      A ty trollu obiecywałes, że po wyborach się zmyjesz stąd i przestaniesz zaśmiecać ten portal od samego rana swoimi udawanymi konwersacjami, które nigdy nie miały nic wspólnego prawdą

      • 5 9

      • kto ci trollu każe czytać (2)

        • 5 1

        • Szef mu każe - to jego praca w piwnicach UMG: (1)

          Czytanie komentarzy i obrażanie krytyków Szczurka.

          Gdyby przestał to nie dostanie wypłaty i nie starczy na opłacenie wynajętej kawalerki na Zamenhoffa - musiałby wrócić do rodzinnego Markowa.

          • 7 5

          • Nie krytyków tylko jednego krytyka edzia, który w drugiej części swojej wypowiedzi dokładnie nam opisał skąd i dlaczego wypisuje codziennie swoje brednie

            • 2 3

    • ale

      Ale trzeba temat podgrzać jeszcze przy następnych wyborach!

      • 3 0

  • cieszę się , że Marek się cieszy

    • 14 0

  • Po co nowy węzeł? Tak zaplączą, że kobiety będą jeździły jak zakręcone...

    • 9 11

  • Mi już ta niemoc Szczurka który znalazł sposób na kampanię aby się nie pokazywać przeszła na węzły ale chłonne.

    • 27 9

  • Tanio tanio a potem będzie się rozpadać

    • 15 4

  • Mtm (1)

    A czemu nie ma mtm? Przecież to sabotaż

    • 19 5

    • Na razie muszą zakończyć remont Płk. Dabka i Kwiatkowskiego, bo brandzlują się z tym strasznie, od pażdziernika przez kilka miesięcy 3 osoby na budowie w godzinach 9-15, a teraz jak termin się zbliża, to zamieszanie, pełno koparek i chyba z 30 osób na placu.

      • 5 2

  • Takie wysokie ceny wnikają z absurdalnego wymogu gwarancji (2)

    Firmy wykonawcze dokładają ok. 2-3 % ceny za każdy rok gwarancji. 8 lat to nawet GDDKiA nie żąda bo wie, że wtedy oferty są wywalone w kosmos.
    Wykonawcy mają taki tok myślenia - podnieśmy ofertę o 20 % z tytułu gwarancji a jak trzeba będzie naprawiać to i tak już Zamawiający nam zapłacił w momencie wyboru oferty. A jak nie trzeba będzie naprawiać to mamy 20 % ekstra zarobek.

    • 18 2

    • (1)

      w ogóle ustalenie kryterium wyboru ceny i dołożenie do tego x lat gwarancji jest bez sensu. Nie dość, że musisz dać mega niską cenę i siłą rzeczy robić na najgorszych materiałach, z drugiej przez x lat żyjesz w niepewnosci że wezwą cię do kosztownej naprawy czegoś, co na ich własne życzenie było lepione z byle czego

      • 6 1

      • A jakie niewłaściwe materiały masz na myśli?

        • 1 0

  • Po co komu to? (6)

    Węzeł działa. A przejazdy kolejowe w Chyloni dawno przestały spełniać swoje założenia. Zamiast być szybciej po drugiej stronie torów bardzo często czeka się 30 minut i nic z tego nie wynika... Proszę poczytać w internecie artykuły gdzie ludzie z innych miejscowości burzą się że muszą czekać 5-7 min aby przejechać przez rogatki.

    • 50 8

    • (4)

      Często czeka się 40-50minut.
      Ponieważ jeżdżę codziennie od 10 lat to znam sytuację.
      Otwarcie szlabanow jest całkowicie uznaniowe. Te same pociągi, te same godziny - bez opóźnień ' a szlaban otworzą lub nie. Żadnej logiki żadnej powtarzalności. Czasem stoi się 12 minut i żaden pociąg nie jedzie. Szlaban zamknięty. Czasem otworzą i zamkną i pociąg jest po 30sekundach.
      Nad tym nikt nie panuje. Rządzi tym Pani która ma wajchę od szlabany - nie sądzę żeby gdzieś dzwoniła i uzgadniala otwarcie jak twierdzi pkp

      • 21 2

      • (3)

        Tam już od roku nie ma Pani. Jest automat, tak samo na Piaskowej.

        • 0 6

        • To nie są automaty (1)

          Otwieranie szlabanów na Piaskowej i Puckiej odbywa się zdalnie z sterowni przy ul. Północnej. Ale cały czas ktoś wciska guzik.

          • 9 0

          • Nie, nie odbywa się.

            • 0 0

        • Jest Pani

          Stojąc na Północnej - widać ją - zwłaszcza jak zamyka - rozglada się - opuszcza, podnosi. Wkurza się jak się trąbi.
          Obsady nie ma na Puckiej - to robią zdalnie na kamerach

          • 1 0

    • Nielegalni imigranci

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.