• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trzech chętnych na budowę węzła Chylonia

neo
11 czerwca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Tak ma wyglądać Węzeł Chylonia po przebudowie. Tak ma wyglądać Węzeł Chylonia po przebudowie.

Trzy firmy złożyły oferty na budowę węzła integracyjnego Chylonia zobacz na mapie Gdyni. Najtańsza opiewa na ponad 45 mln zł. To o 15 mln zł mniej niż w pierwszym przetargu, ale o 10 mln zł więcej, niż miasto planowało wydać. Teraz urzędnicy przeanalizują oferty i podejmą decyzję, czy wydać więcej, czy też ogłosić trzeci przetarg.



Przypomnijmy:

  1. W grudniu otwarto oferty w pierwszym przetargu.
  2. Jedyną złożyła firma Budimex.
  3. Wyniosła 60 mln 529 tys. 669 zł 17 gr brutto z realizacją przez dwa lata.
  4. Gdynia zamierzała wydać 30 mln 912 tys. 541 zł 40 gr brutto, co spowodowało, że przetarg został unieważniony.
  5. Rozpisano nowy przetarg, a Gdynia założyła, że wyda ponad 35 mln zł.


Do drugiego przetargu przystąpiły już trzy firmy:

  • Budimex SA. - 65 mln 338 tys. 236,53 złotych brutto, z okresem gwarancji i rękojmi osiem lat i deklarowanym czasem wykonania prac - 86 tygodni;
  • Warbud SA. - 53 mln 985 tys. 386,34 złotych brutto, z okresem gwarancji i rękojmi osiem lat i deklarowanym czasem wykonania prac 93 tygodni;
  • konsorcjum: Roverpol Sp. z o.o. - lider, Rover Infraestructuras SA - partner - 45 mln 799 tys. złotych brutto, z okresem gwarancji i rękojmi 8 lat i deklarowanym czasem wykonania prac w 96 tygodni.


- Powtórzenie przetargu na węzeł Chylonia przyniosło efekt. Mamy aż trzy oferty, które teraz będziemy analizować pod względem formalnym. Cieszę się, że teraz mamy możliwości wyboru i liczę, że w najbliższym czasie przejdziemy do realizacji tej jakże ważnej dla mieszkańców Chyloni inwestycji - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Co się zmieni po przebudowie?



Tu zajdą największe zmiany. Tu zajdą największe zmiany.
W ramach inwestycji planowana jest m.in. budowa parkingu podziemnego, przebudowa trakcji trolejbusowej oraz drogi rowerowej wzdłuż ul. Kartuskiej. Powstanie też jednokondygnacyjny obiekt z przejściem podziemnym, zespół toalet publicznych, nowe oświetlenie i monitoring.

Wartość projektu "Rozwój zrównoważonego transportu publicznego w Gdyni poprzez inwestycje infrastrukturalne, m.in. utworzenie węzła integracyjnego Gdynia Chylonia", w ramach którego powstanie węzeł Chylonia, wynosi 66 mln zł. Dofinansowanie unijne to około 40 mln zł.
neo

Opinie (92) ponad 10 zablokowanych

  • Zły plan (1)

    A po warzywa trzeba jechać na najbliższy rynek do Rumii

    • 11 1

    • kopacz mówiła, że w biedronce warzywka są super

      • 3 2

  • Co za partacze! (1)

    Kto w tym urzędzie odpowiada za przetargi?!
    90% inwestycji drogowych w trojmiescie nie jest wykonana bo ktoś zawsze ma problem z oszacowanie realnej ceny! Może czas na zmianę? Szkolenie?

    • 7 2

    • To celowe działanie ludzi szczura

      • 1 1

  • Cieszymy się, że Władze miasta zmieniają to miejsce, (2)

    ale widać rząd także podjął działania i ma wybudować Dworzec PKP/SKM?PKM? . Piszący tu komentarze mogliby - jako interesariusze przyczynić się do zdecydowanego rozwoju tego terenu. Zintegrowane Centrum Komunikacyjne Chylonia powinno stworzyć dogodne miejsce przesiadek dla dalszej podróży. Skupić w jednym miejscu różne środki transportu: pociągi, SKM autobusy i busy i trolejbusy. Połączyć komunikację linii regionalnych, podmiejskich, miejskich i aglomeracyjnych z przystankami linii mikrobusowych odjeżdżającymi do miejscowości wypoczynkowych , miejscami postoju taksówek, parkingów samochodów osobowych i rowerów, hulajnogi.
    Nowy, dużo większy dworzec powinien być uniwersalny połączony z 24 h CH zająć takze wolną przestrzeń po stronie tzw. Mexyku. A w sąsiedztwie dworca PKP, na terenie np. z drugiej strony torów PKS, który byłby wykorzystywany w dużym stopniu zwłaszcza w sezonie letnim. powinien to być obiekt energooszczędny i maksymalnie samowystarczalny" pod względem energetycznym i cieplnym, przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Pod dworcem PKS powinni takze przewidzieć parking na 100 miejsc postojowych.
    Miasto winno dodatkowo przebudować okoliczny układ komunikacyjny a do tego wybudować ca dwa stanowiska wyposażone w ładowarki dla autobusów elektrycznych.

    • 5 1

    • Zejdź na ziemię

      • 2 2

    • Rząd podjął takie działania? Pisz dalej, to ciekawe!

      Zwłaszcza ten regionalny węzeł dla hulajnóg jest interesujący. BTW, nie myślałeś o kosmodromie?

      • 0 2

  • i znowu durna śmieszka rowerowa na pełnym ludzi chodniku na kartuskiej po cholerę ci durnie są tacy uparci by na chama mieszać ruch pojazdów jakimi są rowery czy elektryczne hulajnogi z pieszymi

    • 13 0

  • Hehe

    Przed burzą: Są chętni na budowę Węzła Chylonia.
    Po burzy: Chętni wycofali oferty.

    • 7 0

  • po co ten parking podziemny?

    żeby było drożej i zalewało podczas takich ulew jak wczoraj

    • 9 2

  • Może Redakcja napisze, co słychać z inwestycją:

    Budowa węzła integracyjnego Gdynia Chylonia Etap II Północny?
    to tez wesoły temat
    a właściwie jego aktualny brak....

    • 4 1

  • a remont dworca w gdańsku ponad 100 milionów. (2)

    • 3 0

    • A do końca remontu bardzo daleko.

      • 2 1

    • To też wina Szczurka???

      • 3 0

  • Puste Plany (2)

    Kompletnie bezmyslne planowanie! Zanim cokolwiek sie rusza (np.targowisko Chylonia) trzeba wczesniej miec plany i informowac w czasie co bedzie! Gdynia jest kompletnie bezmyslna,planowanie jest czyms obcym (Plyta Redlowska,Maxim w Orlowie itd,itp).....Ja sie pytam,czy w Urzedzie Miejskim siedza amatorzy czy ludzie odpowiedzialni za Miasto i jego rozwoj! Czas tam na porzadne zmiany i to szybko! Wydaje mi sie w 100%,ze czaka sie na Dewelopera i on to "jakos" zrobi! Kochani...minie wiele lat za nim cos tam sie urodzi!!!! Pozdrawiam

    • 6 0

    • Amatorzy i dyletanci. Wezeł na Chylonii. A po co pytam

      • 3 1

    • Nie w urzędzie siedzą kumaci ludzie ale w tym mieście to nie oni podejmują decyzje...tylko sama góra

      • 1 0

  • Znowu ten Ucyk. dramat jakiś

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane