Jak zmieniły się szyldy i witryny w Gdańsku

Najnowszy artukuł na ten temat Wielka reklama na falowcu jest legalna

Minęły właśnie trzy lata od wejścia w życie Uchwały Krajobrazowej Gdańska. Podejrzeliśmy, jak przez ten czas zmieniły się szyldy i witryny restauracji, sklepów czy zakładów z usługami.



Najważniejsze informacje na temat uchwały krajobrazowej



Jak podobają ci się nowe szyldy w Gdańsku?

Zobacz wyniki (1374)
Od 2 kwietnia 2020 r. obowiązuje w pełnym brzmieniu gdańska uchwała krajobrazowa. Nie ma już podziału na "stare" i "nowe" nośniki reklamowe.

Wcześniej bowiem kary nakładano jedynie na tych, którzy sytuowali nowe nośniki po wejściu w życie uchwały Rady Miasta Gdańska z 2 kwietnia 2018 r.

Oznacza to, że właściciele wszystkich nieruchomości muszą dostosować się do nowych regulacji.

Sprawdziliśmy, jak obecnie prezentują się gdańskie szyldy i witryny. O tym, co myślą o zmianach w miejskiej przestrzeni, zapytaliśmy także mieszkańców miasta.

Co o nowych szyldach myślą mieszkańcy?



- Bardzo podoba mi się Gdańsk w takim wydaniu. Mam wrażenie, że w mieście nagle zrobiło się dużo bardziej klimatycznie, kiedy zniknęła pstrokacizna, a szyldy czy semafory dopasowane są charakterem i kolorystyką do zabudowy. Przyjemniej się spaceruje - twierdzi Magda, która w Gdańsku mieszka od 15 lat.
- Przyznam, że jak o tym przeczytałem, to miałem wątpliwości, czy uchwała nie wprowadzi czegoś na kształt "reklamowych mundurków" i wszystko w mieście będzie takie same, szarobure. Ale okazuje się, że wystarczyła estetyczna zmiana witryny czy usunięcie jaskrawych liter i nagle nieschludny sklepik stał się ciekawym, jakby "hipsterskim" miejscem - śmieje się Adam, gdańszczanin od urodzenia.
Tymczasem przedsiębiorcom, którzy chcieliby poddać reklamę czy szyld swojej działalności "krajobrazowemu liftingowi", w sukurs przyjść mogą wskazówki zawarte na stronie Uchwały Krajobrazowej Gdańska.

Dzięki poradnikowi "Szyld gdański" właściciele punktów mogą dowiedzieć się jak - w estetyczny, profesjonalny oraz zgodny z prawem sposób - umieścić szyld i reklamę działalności.

- Podpowiemy ci, jak dobrać szyld, by stał się wizytówką twojego lokalu - deklarują eksperci.

W jaki sposób zmieniały się szyldy i witryny sklepowe?



"Reklamowy lifting" w Gdańsku sprawdził nasz fotoreporter.

Reklamy i witryny stały się dużo bardziej czytelne. Niektóre nawiązują do historycznego charakteru dzielnicy.

Zniknęła pstrokacizna i krzykliwość. Zastąpiły je stonowane barwy, które wpasowały się w krajobraz miasta.

Uspokojenie "reklamozy" doceniają mieszkańcy, którzy zgodnie przyznają, że okolica wyładniała, a spacery stały się przyjemniejsze.

- Reklama nie musi być krzykliwa, żeby wywołać efekt. Przeciwnie, im bardziej stonowana, tym bardziej profesjonalne wrażenie wywołuje - twierdzą eksperci.




Quiz Znane budynki Trójmiasta. Które obiekty znasz? Średni wynik 58%

Znane budynki Trójmiasta. Które obiekty znasz?

Rozpocznij quiz

Opinie wybrane


wszystkie opinie (139)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najnowsze

więcej artykułów »