• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trzy tygodnie dużych utrudnień przez budowę Nowej Warszawskiej

Ewelina Oleksy
19 kwietnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla
Budowa linii tramwajowej na Nowej Warszawskiej trwa od roku. Budowa linii tramwajowej na Nowej Warszawskiej trwa od roku.

Objazdy, zmiana organizacji ruchu dla samochodów i zmiana tras autobusów. Mieszkańców południa Gdańska czekają trzy tygodnie sporych utrudnień w związku z budową Nowej Warszawskiej. Linia tramwajowa, która docelowo usprawni ruch na ciągle zakorkowanym Ujeścisku ma być gotowa na początku przyszłego roku.



Denerwują cię utrudnienia drogowe związane z prowadzeniem inwestycji?

Budowa Nowej Warszawskiej wchodzi w kolejny etap. W związku z tym mieszkańcy południa Gdańska muszą się liczyć z kolejnymi - dużymi - utrudnieniami.

Od 20 kwietnia zmiany na ul. Warszawskiej i ul. Łódzkiej



Od środy, 20 kwietnia, zmieni się organizacja ruchu na ul. WarszawskiejMapkaul. ŁódzkiejMapka

Od godz. 7 rano odcinek ul. Łódzkiej - od ul. Warszawskiej do al. Havla - stanie się drogą jednokierunkową.

- Dojazd do ul. Warszawskiej i ul. Łódzkiej z kierunku al. Havla możliwy będzie poprzez skrzyżowanie al. Havla i al. Armii KrajowejMapka z wykorzystaniem pasa do zawrotki lub z lewego pasa jezdni. Ta druga opcja wiąże się z jazdą poprzez al. Armii Krajowej i al. Adamowicza - informuje Aneta NiezgodaDyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Powyższe zmiany utrzymają się przez ok. 3 tygodnie, ale termin może się wydłużyć - wszystko zależy od pogody.

  • Zmiany w ruchu od 20 kwietnia.
  • Zalecany objazd do ul. Łódzkiej.

Od 22 kwietnia kolejne zmiany



W piątek, 22 kwietnia rano, zamknięty zostanie fragment ul. Łódzkiej na wysokości budowanego przejazdu tramwajowegoMapka.

Jakie zmiany w ruchu?

  • Wyjazd z ul. Łódzkiej poprowadzony będzie ul. Łódzką w kierunku do ul. Świętokrzyskiej, ul. Świętokrzyską do al. Havla,
  • dojazd do ul. Warszawskiej i ul. Łódzkiej z kierunku al. Havla możliwy będzie poprzez skrzyżowanie al. Havla i al. Armii Krajowej z wykorzystaniem pasa do zawrotki lub lewoskrętu (ta druga opcja wiąże się z jazdą poprzez al. Armii Krajowej i al. Adamowicza),
  • wyjazd z ul. Łódzkiej w kierunku Gdańska poprowadzony będzie ul. Łódzką do tymczasowego łącznika z al. Havla, al. Havla do ul. Wilanowskiej i ul. Wilanowską w kierunku al. Armii Krajowej.

Ta organizacja ruchu też ma obowiązywać przez trzy tygodnie i podobnie jak w pierwszym przypadku, termin może się wydłużyć.

Zmiany w ruchu od 22 kwietnia. Zmiany w ruchu od 22 kwietnia.

Komunikacja miejska po nowemu



Spora rewolucja czeka też tych, którzy w rejonie Nowej Warszawskiej poruszają się komunikacją miejską. Zmienią się bowiem trasy i rozkłady wszystkich jeżdżących tamtędy autobusów.

- Zmiany będą obowiązywać do odwołania - zaznacza Dagmara SzajdaZarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.
Zmiany w kursowaniu komunikacji miejskiej. Zmiany w kursowaniu komunikacji miejskiej.
W środę, 20 kwietnia, wprowadzone zostaną zmiany w funkcjonowaniu linii dziennych: 115, 118, 120, 156, 174 i 195 zmiany będą obowiązywać od pierwszych porannych kursów, a na liniach nocnych N2 i N4 od godz. 03.00 w nocy ze środy na czwartek 20/21 kwietnia.

Czytaj też:

Nowa Warszawska: takiego skrzyżowania nie ma w całym Gdańsku



Jak będą kursować autobusy?

  • Linie 115, 156, 174 - W kierunku Jaworzniaków/Kowal/Otomina, na odcinku pomiędzy przystankami "Cmentarz Łostowicki" 01 i "Kielecka" 02, autobusy tych linii pojadą objazdem przez ul. Warszawską (z pominięciem al. Havla, ul. Nowej Warszawskiej oraz ul. Łódzkiej). Będą zatrzymywać się na tymczasowym przystanku "Wilanowska" 94 na początku ul. Warszawskiej, na wysokości stacji paliw.
  • Nieobsługiwane będą przystanki: "Wilanowska" 04 i "Przemyska" 05.
  • W kierunku przeciwnym - przystanek "Kielecka" 01 zostanie przeniesiony z ul. Łódzkiej na ul. Warszawską, przed skrzyżowanie z ul. Łódzką.
  • Linie 118, 120, N2, N4 - W kierunku Jeleniogórskiej/Portu Lotniczego/Grudziądzkiej/Jaworzniaków, na odcinku pomiędzy przystankami "Płocka" 03 i "Kielecka" 02, autobusy pojadą objazdem przez: al. Havla, zawrócą na skrzyżowaniu al. Armii Krajowej i ul. Łostowickiej. Na trasie objazdu obowiązują przystanki: "Przemyska" 03 oraz "Wilanowska" 94 (na wysokości stacji paliw). Dla linii nocnych przystanki te będą "na żądanie".
  • Nieobsługiwany będzie przystanek "Przemyska" 05.
  • W kierunku przeciwnym - przystanek "Kielecka" 01 zostanie przeniesiony z ul. Łódzkiej na ul. Warszawską, przed skrzyżowanie z ul. Łódzką.
  • Linia 118 - w dni powszednie zmiana godzin odjazdów w obu kierunkach celem zmniejszenia prawdopodobieństwa wystąpienia opóźnień.
  • Linia 120 - we wszystkie dni tygodnia, na odcinku Łostowice Świętokrzyska - Przemyska, odjazdy zostaną przyspieszone w stosunku do stałego rozkładu jazdy o 3 do 6 minut. Na odcinku Kielecka - Port Lotniczy i w kierunku powrotnym godziny odjazdów bez zmian.
  • Linia N2 - we wszystkie dni tygodnia, na odcinku Maćkowy - Przemyska, godziny odjazdów wszystkich kursów będą przyspieszone będą o 3 minuty. W kierunku przeciwnym bez zmian.
  • Linia N4 - we wszystkie dni tygodnia, na odcinku Kielecka - Jaworzniaków, godziny odjazdów będą opóźnione o 3 minuty. W kierunku przeciwnym bez zmian.
  • Linia 195 - W kierunku Cedrowej, od przystanku "Cmentarz Łostowicki" 01, autobusy jeździć będą objazdem przez ul. Warszawską (z pomięciem: al. Havla, ul. Nowej Warszawskiej i ul. Łódzkiej). Na trasie objazdu zatrzymywać się będą na tymczasowym przystanku "Wilanowska" 94 (na wysokości stacji paliw).
  • Nieobsługiwane będą przystanki: "Wilanowska" 04 i "Przemyska" 05.
  • W kierunku przeciwnym nie będzie obsługiwany przystanek "Kielecka" 01, który tymczasowo zostanie przeniesiony z ul. Łódzkiej na ul. Warszawską (przed skrzyżowanie z ul. Łódzką) i nie znajdzie się na trasie linii 195.



Harmonogram budowy Nowej Warszawskiej przewiduje zakończenie robót w listopadzie 2022 roku. Nowa linia tramwajowa uruchomiona zostanie w pierwszym kwartale 2023 roku. Wykonawcą prac jest konsorcjum firm MTM Firma Budowlano-Drogowa MTM SA - Lider, Przedsiębiorstwo Usługowo Handlowe RAJBUD Sp. z o.o.- Partner. Koszt inwestycji to ok. 60 mln złotych.
07:00 20 KWIETNIA 22

Zmiany w komunikacji przez budowę Nowej Warszawskiej (10 opinii)

Linie 115, 118, 120, 156, 174, 195, N2, N4 mają tymczasowe zmiany tras i rozkładów jazdy w związku z budową trasy tramwajowej Nowa Warszawska

W środę 20.04.2022 r. wprowadzone zostaną zmiany w funkcjonowaniu komunikacji autobusowej w tym rejonie.

Na liniach dziennych: 115, 118, 120, 156, 174 i 195 zmiany będą obowiązywać od pierwszych porannych kursów, a na liniach nocnych N2 i N4 od godz. 03:00 w nocy ze środy na czwartek 20/21.04.2022 r.
Linie 115, 118, 120, 156, 174, 195, N2, N4 mają tymczasowe zmiany tras i rozkładów jazdy w związku z budową trasy tramwajowej Nowa Warszawska

W środę 20.04.2022 r. wprowadzone zostaną zmiany w funkcjonowaniu komunikacji autobusowej w tym rejonie.

Na liniach dziennych: 115, 118, 120, 156, 174 i 195 zmiany będą obowiązywać od pierwszych porannych kursów, a na liniach nocnych N2 i N4 od godz. 03:00 w nocy ze środy na czwartek 20/21.04.2022 r.
Zobacz więcej

Miejsca

Opinie (134) 3 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Czy ten tramwaj tam był konieczny? Nie lepiej było przełożyć te środki na nową Świętokrzyską? (7)

    • 39 56

    • Tak. Nie.

      • 12 8

    • Zburzyć miasto i zbudować same ulice

      technik Maliniak z Nowogrodzkiej

      • 8 6

    • O Świętokrzyską idź sołtysa Kolbud pytać. (1)

      • 12 9

      • do czasu jak nie zabudowano łąk we wsiach Łostowice i Ujeścisko to sołtys Kolbud jechał Syreną do centrum Gdańska 20 min.

        • 4 2

    • nie da się tych środków przełożyć bo były one na komunikacje publiczną i rowery

      na samochody unia nie daje kasy. samochody się kończą. trzeba się z tym pogodzić.

      • 10 7

    • Nie bo to kolo ciebie

      • 3 3

    • I co im zrobisz ?

      Po co Nową Świętokrzyską ? Deweloperzy i tak bez niej budują osiedla. Mają zieloną kartkę z Urzędu miasta .Mają. Mogą mieszkańcy wyjechać z dzielnicy ,mogą .Miasto nie zrobi audytu na temat przeciążenia istniejącego układu drogowego. Dalekowzroczność naszych rządzących jest w kontaktach z deweloperami a interes mieszkańców i rozwój dzielnicy to ... kiedyś się zrobi.

      • 3 1

  • (5)

    żadnych nowych świętokrzyskich. tam same sloiki mieszkają płacące pit w swojej wiosce na mazurach

    • 26 61

    • (4)

      Idź zobacz czy ci pod oknem na Długiej ktoś nie gra koncertu.

      • 16 7

      • Gra i nawet mu rzucam banknoty pięćsetzłotowe z okna. (3)

        Te, których trzy sztuki na wypłatę dostajesz biedaku umysłowy. Możesz te dwa zaoszczędzone na m² które wepchnąłeś w nos wyciągnąć i też dorzucić, ale wtedy nie będziesz już czuć lawendy.

        • 5 16

        • bo w gdansku nie czuc lawenda czasem

          • 1 2

        • Internet, zamiast psychiatry

          Wygodniej, ale czy skutecznie...

          • 3 0

        • ale ty jesteś obrzydliwym człowiekiem

          • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Tramwaj ma odkorkować ulice? (23)

    Śmiech na sali, na co tam ten tramwaj, zamiast tego tramwaju trzeba było zrobić cztery pasy w tym dwa buspasy i puścić autobus. Wyszło by taniej i sprawniej.

    • 152 93

    • nie (11)

      masz racji

      • 31 22

      • Powiedz mi, co by było gdyby każda ulica zamiast tramwaju miała buspasy. (10)

        Absolutnie każda,
        Np popatrzmy na Wrzeszcz, przez całą jego długość zamiast torów tramwajowych buspasy na wyłączność autobusów.
        Mniejsza awaryjność, większa elastyczność.
        A wyprzedzając pytanie o ekologię. To z czego wytwarzany jest prąd dla tramwajów.

        • 19 9

        • A na buspasach Janusze

          • 7 3

        • słowo klucz to koszt eksploatacji (7)

          tramwaje są tańsze

          • 6 1

          • do tego szybsze i nie kopcą. (6)

            • 3 2

            • Są szczególnie szybkie, (1)

              gdy jeden się zepsuje i zablokuje za sobą wszystkie następne. Gdyby w śladzie torów były buspasy, to zepsuty na buspasie autobus kolejne pojazdy ominą zjeżdżając na chwilę na jezdnię główną.

              • 8 5

              • Teoria sobie, praktyka sobie.

                Kiedy ostatnio tramwaj się zepsuł na trasie?
                Zazwyczaj jest to zderzenie z samochodem, które tak samo blokuje drogę, jak i tory.

                • 2 3

            • Trolejbusy też nie kopcą, a są kilka razy tańsze od tramwaju. (3)

              • 1 1

              • Trolejbusy stoją w korkach. (1)

                Tramwaje nie.

                • 2 0

              • za to na światłach juź tak i marnują tam masę czasu.

                • 0 0

              • nie są, nie doliczasz szkód powodowanych w infrastrukturze drogowej - nikt tego celowo nie robi

                co roku ciągłe niekończące się remonty dróg vs. raz na parę lat szlifowanie torów ;)

                • 0 0

        • Nawet jak by były wszędzie buspasy to autobusy i tak by się wpychały na nieswoje pasy i powodowały na nich korki.

          Im nie wytłumaczysz, że mają sobie robić korek u siebie na buspasie a pozostałe pasy pozostawić przejezdne.

          Problemem są też nieprecyzyjne przepisy przez co trudno jest ukarać kierowcę autobusu za to że nie korzystają z buspasu - to podchodzi pod utrudnianie ruchu ale policji nie chce się w to bawić. Trzeba by w taryfikatorze jasno napisać: za jechanie autobusem drogą obok buspasa mandat X zł i Y punktów karnych.

          A w kwestii ekologii chodzi raczej o brak katalizatora, filtra cząstek stałych i stare, zdezelowane silniki w autobusach przez co za autobusem jest zawsze chmura śmierdzącego dymu.
          Gdyby wymienić silniki (albo całe autobusy) na nowoczesne, przystosowane do pracy na LPG albo CNG to problemu zanieczyszczeń by nie było.

          • 0 1

    • 30 pasów dla szoferzyn (2)

      • 32 14

      • (1)

        Fajnie szoferzyny szoferzyki będzie trzeba stosować na tych co narzekają na korki które sami wytwarzają
        Kierofczyny się już mi nudzi

        • 5 11

        • W ogóle się tam wam za bardzo nudzi na Srebrzysku, a personel kompletnie nie panuje nad korzystaniem z internetu przez pacjentów.

          • 4 2

    • (1)

      powinno być tak, że do każdego auta z salonu powinien być w gratisie dodatkowy pas ruchu

      • 28 4

      • I co 100 metrów darmowe miejsce do parkowania

        technik Maliniak z Nowogrodzkiej

        • 23 3

    • (5)

      Adamowicza- bez sensu, tramwaje jeżdżą puste, a ta niteczka ma po jednym pasie:(( jak zwykle brak pomyślunku, i teraz znowu to samo:((

      • 12 25

      • Szofery bez sensu

        technik Maliniak z Nowogrodzkiej

        • 13 9

      • Ja na Adamowicza korkow nie widze (3)

        Wiec po co te dwa pasy tam , oddałbyś swoją działkę miastu żeby Ci pas drogi zrobili ?

        • 13 6

        • (2)

          Mi właśnie zabrali żeby takie stolec zrobić, jak zaczniesz jeździć wcześniej to i korki zobaczysz i puste tramwaje

          • 3 4

          • Więcej osób będzie tam ...

            Gdy tramwaj przeciągną bezpośrednio do Wrzeszcza więcej osób będzie w tramwajach. Poza tym jechałem i tramwaj był pełny nie wiem gdzie i kiedy widujesz je puste. Na ulicy nie tworzą się aż takie korki aby wymusić budowę dwóch dodatkowych pasów. Poza tym tramwaj musiał tam powstać by miasto dostało dofinansowanie tej inwestycji.

            • 4 2

          • Moze Ty wczesniej wyjedz i korkow nie zobaczysz

            A tramwaj pusty bo już wszyscy z rana pojechali

            • 0 0

  • (3)

    Tramwaj?Nie lepiej metro?

    • 19 12

    • Tak tak metro - najlepiej na twój ROD :)

      • 8 6

    • Lotnisko drugie

      technik Maliniak z Nowogrodzkiej

      • 5 3

    • Dopiero jak majciochy zmienisz, albo chociaż wypierzesz XD

      • 5 4

  • Żeby jeszcze Rząd PiS sypnął kaskę Gdańskowi to robota poszłaby szybciej. W Pcimiu już chyba zrobili wszystko? (1)

    Pora na Gdańsk! Ale my nie głosujemy na PiS dlatego musimy liczyć wyłącznie na własne siły :)

    • 18 26

    • Nie dawać złodziejom na bloki

      technik Maliniak z Nowogrodzkiej

      • 3 2

  • (4)

    Grzebią się z tą trasą okrutnie

    • 56 18

    • Idź pomóż, będzie szybciej.

      • 8 6

    • Zamiast harnasia z rana to pomórz

      technik Maliniak z Nowogrodzkiej

      • 2 10

    • katarzyna D. ma wolne moce przerobowe!,w trzy dni to zalatwi!!!

      • 0 2

    • Jak 3 smutnych pracuje to jeszcze 5 lat będą robić

      • 5 2

  • Pogoda

    Pogoda bedzie ale termin sie wydłuży to ja wam mowie gdańszczanin nigdy na czas!

    • 44 9

  • na majowke (4)

    z Ujesciska nie wyjedziesz, takie beda korasy
    Wszystko dla Gdanska

    • 26 13

    • I dobrze szoferki już chodzić nie potrafią (1)

      technik Maliniak z Nowogrodzkiej

      • 6 7

      • szoferki potrafią, nie potrafią szoferaki

        • 0 2

    • Sloikowa chciała do domu jechać:;))

      • 1 2

    • Z ujesciska wyjedziesz. Gorzej z osiedlem Szadółki, ale tam prawie nikt mieszkania nie kupował, bo to tbsy, więc darowanemu koniowi się nie zagląda ...

      • 0 5

  • Kiedy Nowa Świetokrzyska (6)

    Narazie tylko korki przez źle ustawione światła i wysokie natężenie ruchu przez nowe bloczki

    • 32 17

    • (5)

      W kazdym aucie jedna osoba

      • 10 5

      • (1)

        Jeżdżąca w dodatku bez sensu

        • 7 5

        • Żeby nie zrobili Nowej Świętokrzyskiej jak Nowej Warszawskiej

          Na początku sensowne plany na pasy ruchu i tramwaj, a skończyło się na samym tramwaju. Do tego wyszło drożej niż pierwotna koncepcja z drogą dla samochodów, bo w czasie jak się guzdrali z decyzją ceny poszły mocno w górę.

          • 2 1

      • To znajdź mi kogoś kto mnie zawiezie do roboty (2)

        I odwiezie do domu. Z chęcią się zabiorę

        • 7 5

        • Wymagania. Sam sobie poszukaj leniu (1)

          • 4 2

          • Ale on już znalazł rozwiązanie

            Więc japa tam

            • 0 0

  • Robić mnie to szybko

    O cholewka,jak ja teraz do swojego apartamentowca w TBS dojadę?

    • 14 13

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane