- 1 Ugaszono pożar na budowie osiedla (164 opinie)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (181 opinii)
- 3 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (120 opinii)
- 4 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (90 opinii)
- 5 Wzięli pod lupę punktualność SKM (71 opinii)
- 6 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (452 opinie)
Trzywagonowy tramwaj wraca na tory
Skład został utworzony z wagonów 1349, 1350, 1346, z czego tylko pierwszy posiada kabinę motorniczego.
Po kilku latach przerwy na gdańskie torowiska ponownie wyjedzie trzywagonowy skład tramwajowy. Dzięki temu w tramwajach linii 8 w godzinach szczytu będzie panował nieco mniejszy ścisk. Jednocześnie skład będzie atrakcją dla miłośników komunikacji miejskiej przed całkowitym wycofaniem z ruchu "stopiątek".
"Stopiątki", choć są przestarzałymi konstrukcjami, pozbawionymi niskiej podłogi i klimatyzacji, należą do najbardziej pojemnych tramwajów. Trzywagonowy skład jest w stanie pomieścić ok. 363 pasażerów. Dla porównania, Pesa Swing przewiezie jednorazowo nie więcej niż ok. 245 osób, Pesa Jazz Duo - 207 osób, a tramwaj typu N8C - 213 osób.
I to właśnie zapotrzebowanie na tabor o dużej zdolności przewozowej - szczególnie w sezonie letnim - jest jedną z przyczyn sformowania jednego trzywagonowego tramwaju do obsługi linii 8, kursującej na trasie Jelitkowo - Stogi Pasanil (Plaża ) przez Przymorze - Zaspę.
- Po różnych zdarzeniach drogowych, w których uszkodzeniu uległy pierwsze wagony w składach podwójnych "stopiątek", pozostały nieużytkowane drugie wagony, pozbawione kabin motorniczego. Stąd pomysł, aby wykorzystać je do obsługi pasażerskiej w dłuższych, ok. 42-metrowych składach. Niestety niewielka liczba "wolnych" wagonów [Gdańsk w ostatnich latach sukcesywnie kasuje wysłużone tramwaje - dop. red.] nie pozwala na utworzenie więcej niż jednego "potrójniaka" - wyjaśnia Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego ds. przewozów.
W ubiegłym tygodniu dokonano przejazdu technicznego nowym - starym tramwajem. Zgodnie z przypuszczeniami największym problemem okazała się obsługa niedawno zmodernizowanych przystanków, które postanowiono skrócić podczas przebudowy - m.in. Brama Żuławska oraz Kliniczna Szpital .
- Ponieważ część przystanków jest za krótka, z przyczyn bezpieczeństwa czwarte drzwi w ostatnim wagonie będą zablokowane na stałe i nie będzie można z nich korzystać. Na drzwiach tych zostanie umieszczona stosowna informacja - informuje Zomkowski.
"Potrójniak" będzie kursował od najbliższej środy (24 maja) do czasu rozpoczęcia remontu torów na Stogach, co jest planowane pod koniec tego roku. Będzie to przypuszczalnie ostatnia okazja, by sfotografować taki skład przed całkowitym wycofaniem "stopiątek" z ruchu liniowego w najbliższych latach - po zakupie i wprowadzeniu do ruchu 15-30 całkowicie nowych tramwajów.
Wstępnie planowane godziny odjazdu trójskładu 105Na z pętli Jelitkowo: 04:56, 07:11, 09:36, 12:07, 14:41, 17:01, z pętli Stogi Plaża: 08:21, 10:49, 18:05, z pętli Stogi Pasanil: 06:03, 13:26, 15:51. Tramwaj będzie kursował tylko w dni powszednie od poniedziałku do piątku.
Materiał archiwalny z 2015 r.
Transport na złom wysłużonych tramwajów 105Na.
Trzywagonowe tramwaje już na torach (21 opinii)
W Gdańsku pojawiły się pierwsze potrójne składy Konstal 105Na, które jednorazowo mogą przewieźć nawet 363 pasażerów. Ostatnie drzwi w ostatnim składzie są zablokowane, bo niektóre z przystanków na których się zatrzymuje tramwaj są zbyt krótkie.
W Gdańsku pojawiły się pierwsze potrójne składy Konstal 105Na, które jednorazowo mogą przewieźć nawet 363 pasażerów. Ostatnie drzwi w ostatnim składzie są zablokowane, bo niektóre z przystanków na których się zatrzymuje tramwaj są zbyt krótkie. Zobacz więcej
Miejsca
Opinie (234) 4 zablokowane
-
2017-05-22 17:43
hehe
Znając pana prezydenta z koncepcji najtaniej co nam udowodnił już robiąc łostowicką pętle skasował na orunie wszystkie prawie autobusy przpomne tylko że jeździły przez ptasia 213 275 254 154 213 113 256 a zostały tylko dwa tak wiec spodziewajmy się tego na 8 że będzie jeździł 2 razy na godzinę bo zabierze wtedy 200 osób hehe powodzenia jak dobrze że już ta obszcz*na komunikacja już nie jeżdżę tylko furą
- 3 5
-
2017-05-22 17:45
Tak sie promuje komunikacje miejską podnosi ceny biletów i reaktywuje szrot!
A kierowcom w zamian bezpłatne miejsca parkingowe lub po symbolicznej opłacie.
Taka linia powinna być bezpłatna !! Pasażerowie maja prawo wymagać odpowiedniego standardu podroży.A nie wmawiac im ze stary złom to atrakcja turystyczny !Moze jeszcze bedą kazali se zanią doplacac? :)- 3 12
-
2017-05-22 17:46
Mega inwestycja w bolkowie.
- 8 3
-
2017-05-22 17:47
(1)
Ale robia siare z tymi drzwiami kurka przystanki za krotkie to co?to drzwi beda zablokowane to po h..j ten trzeci wagon
- 14 5
-
2017-05-23 11:09
siłownia plenerowa
Bedzie można po kilku piwach sprawdzić kto ma dość siły żeby je na chama otworzyć.
- 4 0
-
2017-05-22 18:01
Na Hucisku będą dantejskie sceny..
...dołożenie dodatkowego wagonu wymusi zmianę programu sygnalizacji świetlnej.
- 11 3
-
2017-05-22 18:03
tradycja (1)
Jak widać już nawet gniazdka między wagonami mają zdezelowane, że muszą w każdym wagonie pantografy na sztorc mieć. A hamulce jeszcze działają, czy szynowymi (awaryjnymi) hamują? Chociaż atrakcja byłaby dla turystów jeszcze większa - poczuć prawdziwy klimat gdańskich stopiątek. Dodatkowo obowiązkowo trzaskające drzwi i otwarte łomoczące klapy nad drzwiami i w szafach rozdzielczych.
- 16 3
-
2017-05-23 03:47
Trzeci patyk dla picu by ładnie wyglądało.
- 0 1
-
2017-05-22 18:05
Jeszcze
Przyczepę rowerową i niech motorniczy odpowiada za mocowanie rowerów
- 5 0
-
2017-05-22 18:10
Ten co prowadził (2)
na filmie ten skład, to mówił, że miał śmierć w oczach
- 9 3
-
2017-05-22 19:29
To jakiś mlody? (1)
- 0 3
-
2017-05-22 19:31
To człowiek
Z nadzoru
- 2 1
-
2017-05-22 18:10
Przez Hucisko nie raz latały 3 wagony razem spięte.
Nie ma problemu.
- 12 1
-
2017-05-22 18:12
się będą wykolejały... fiu fiu
- 2 9
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.