- 1 Ugaszono pożar na budowie osiedla (172 opinie)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (195 opinii)
- 3 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (61 opinii)
- 4 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (158 opinii)
- 5 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (100 opinii)
- 6 Miejsce zbrodni w liceum. Policjanci spotkali się z uczniami (15 opinii)
Trzywagonowy tramwaj wraca na tory
Skład został utworzony z wagonów 1349, 1350, 1346, z czego tylko pierwszy posiada kabinę motorniczego.
Po kilku latach przerwy na gdańskie torowiska ponownie wyjedzie trzywagonowy skład tramwajowy. Dzięki temu w tramwajach linii 8 w godzinach szczytu będzie panował nieco mniejszy ścisk. Jednocześnie skład będzie atrakcją dla miłośników komunikacji miejskiej przed całkowitym wycofaniem z ruchu "stopiątek".
"Stopiątki", choć są przestarzałymi konstrukcjami, pozbawionymi niskiej podłogi i klimatyzacji, należą do najbardziej pojemnych tramwajów. Trzywagonowy skład jest w stanie pomieścić ok. 363 pasażerów. Dla porównania, Pesa Swing przewiezie jednorazowo nie więcej niż ok. 245 osób, Pesa Jazz Duo - 207 osób, a tramwaj typu N8C - 213 osób.
I to właśnie zapotrzebowanie na tabor o dużej zdolności przewozowej - szczególnie w sezonie letnim - jest jedną z przyczyn sformowania jednego trzywagonowego tramwaju do obsługi linii 8, kursującej na trasie Jelitkowo - Stogi Pasanil (Plaża ) przez Przymorze - Zaspę.
- Po różnych zdarzeniach drogowych, w których uszkodzeniu uległy pierwsze wagony w składach podwójnych "stopiątek", pozostały nieużytkowane drugie wagony, pozbawione kabin motorniczego. Stąd pomysł, aby wykorzystać je do obsługi pasażerskiej w dłuższych, ok. 42-metrowych składach. Niestety niewielka liczba "wolnych" wagonów [Gdańsk w ostatnich latach sukcesywnie kasuje wysłużone tramwaje - dop. red.] nie pozwala na utworzenie więcej niż jednego "potrójniaka" - wyjaśnia Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego ds. przewozów.
W ubiegłym tygodniu dokonano przejazdu technicznego nowym - starym tramwajem. Zgodnie z przypuszczeniami największym problemem okazała się obsługa niedawno zmodernizowanych przystanków, które postanowiono skrócić podczas przebudowy - m.in. Brama Żuławska oraz Kliniczna Szpital .
- Ponieważ część przystanków jest za krótka, z przyczyn bezpieczeństwa czwarte drzwi w ostatnim wagonie będą zablokowane na stałe i nie będzie można z nich korzystać. Na drzwiach tych zostanie umieszczona stosowna informacja - informuje Zomkowski.
"Potrójniak" będzie kursował od najbliższej środy (24 maja) do czasu rozpoczęcia remontu torów na Stogach, co jest planowane pod koniec tego roku. Będzie to przypuszczalnie ostatnia okazja, by sfotografować taki skład przed całkowitym wycofaniem "stopiątek" z ruchu liniowego w najbliższych latach - po zakupie i wprowadzeniu do ruchu 15-30 całkowicie nowych tramwajów.
Wstępnie planowane godziny odjazdu trójskładu 105Na z pętli Jelitkowo: 04:56, 07:11, 09:36, 12:07, 14:41, 17:01, z pętli Stogi Plaża: 08:21, 10:49, 18:05, z pętli Stogi Pasanil: 06:03, 13:26, 15:51. Tramwaj będzie kursował tylko w dni powszednie od poniedziałku do piątku.
Materiał archiwalny z 2015 r.
Transport na złom wysłużonych tramwajów 105Na.
Trzywagonowe tramwaje już na torach (21 opinii)
W Gdańsku pojawiły się pierwsze potrójne składy Konstal 105Na, które jednorazowo mogą przewieźć nawet 363 pasażerów. Ostatnie drzwi w ostatnim składzie są zablokowane, bo niektóre z przystanków na których się zatrzymuje tramwaj są zbyt krótkie.
W Gdańsku pojawiły się pierwsze potrójne składy Konstal 105Na, które jednorazowo mogą przewieźć nawet 363 pasażerów. Ostatnie drzwi w ostatnim składzie są zablokowane, bo niektóre z przystanków na których się zatrzymuje tramwaj są zbyt krótkie. Zobacz więcej
Miejsca
Opinie (234) 4 zablokowane
-
2017-05-22 18:16
Przystanki WPK i SKM powinny być w samej Forum Raduni PODOBNIE WJAZD DLA taxi
tak by w deszcz czy w zimie na dwór nie wyłazić po próżnicy.
Nie wiem czy i bocznego toru nie powinni zrobić dla dalekobieżnych... a i paralotnie itp na dachu tez mogą siadać...- 1 1
-
2017-05-22 18:16
Daj w łape budyniowi
Budyn sprzedal petle na Jana z Kolna i zajezdnie na Hallera a na tramwaje niema?łapowkarz i złodziej
- 11 0
-
2017-05-22 18:16
Przywali w drugiego, czy się wykolei?
- 1 1
-
2017-05-22 18:19
no i co mi zrobisz ?
Nasikasz na F o r u m Tadunia ?
- 1 3
-
2017-05-22 18:22
Motorniczych
Motorniczych samobójców brakuje to dali trzeci wagon, taka prawda
- 4 8
-
2017-05-22 18:24
Lepiej przednie drzwi zakleić, a nie ostatnie
- 6 1
-
2017-05-22 18:25
jak zrobią konkurs z mieszkaniem jako nagrodą to mogę puścić siedem wagonów
albo podwyższę Fo um Rakunię o dwa piętra na koszt kminy.
- 2 1
-
2017-05-22 18:37
105ki są najlepsze (1)
jadą po wszystkim, torach, betonie, asfaldzie, wystarczy że się trochę rozpędzą i mają jeden hamulec szynowy do wszystkiego. One są niezniszczalne, jak czołg wszystko taranują
- 15 2
-
2017-05-22 19:12
i dobrze i wygodnie
nie to co szmelc z bydgoszczy
- 6 0
-
2017-05-22 18:45
Przypominam motorniczym o koszuli i krawacie w lato, nawet jak będzie 40'C w kabinie
- 12 0
-
2017-05-22 18:50
(2)
Czterowagonowy byłby większą atrakcją
- 7 0
-
2017-05-22 19:17
w maju chyba 2003 r. były testy 4-wagonowca (1)
- 6 1
-
2017-05-23 11:13
Nie test a przejazd tramfilii
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.