- 1 Podwodny dron był 17 godz. w zatoce (58 opinii)
- 2 Czy PO wystawi kandydata na prezydenta? (317 opinii)
- 3 Starowiejska nigdy nie była tak świąteczna (53 opinie)
- 4 Od lat bił żonę i syna. Usunęli go z domu (177 opinii)
- 5 Dwa poważne wypadki na S7 pod Gdańskiem (65 opinii)
- 6 Kolejarze wyrzucą taxi z "kiss & ride" (219 opinii)
Tu w Trójmieście można "umrzeć w korku". Top pięć najgorszych miejsc
Droga tak zakorkowana, że pasażerowie wysiedli z autobusu, by iść piechotą, codzienny paraliż przez zamknięty szlaban kolejowy, zator w związku z niekończącymi się robotami drogowymi czy źle ustawiona sygnalizacja świetlna. Na których ulicach w Trójmieście można "umrzeć w korkach"? "Top pięć" tras, o których informowali nasi czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta.
Numer jeden. Niechlubnym i jednocześnie niekwestionowanym liderem ostatnich zgłoszeń w Raporcie z Trójmiasta jest ulica Wielkopolska w Gdyni
To nie powrót z koncertu (59 opinii)
Numer dwa. Hutnicza.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Apartamenty z garażami, ale tylko dla milionerów
Co prawda, jak donosili nam kierowcy, ostatni raz zator spowodowany był przez zamknięte rogatki, jednak w godzinach szczytu sprawne pokonanie trasy graniczy z cudem.
Numer trzy. Paraliż Karwin.
- Karwiny totalnie zablokowane. Wyjazd możliwy tylko w kierunku obwodnicy. Najlepsze jest to, że po zakończeniu inwestycji nie zmieni się nic. Układ drogowy pozostanie ten sam, który był przed remontem. Władze przemieliły pieniądze, żeby zaserwować nam nowy buspas i wtłoczyć na Wielkopolską ruch z nowej trasy S6 - to tylko jeden z wielu oburzonych głosów sytuacją w tej okolicy.

Numer cztery. Paraliż południowych dzielnic Gdańska w godzinach szczytu. Problemy wróciły wraz z rozpoczęciem roku szkolnego.
- Nowa szkoła, nowe osiedla, tylko drogi po staremu i brak sensownej komunikacji miejskiej. Na Ujeścisko dalej puste tramwaje jeżdżą? Bo na Świętokrzyskiej tłok - napisał jeden z internautów w Raporcie.
Numer pięć. Al. Armii Krajowej w Gdańsku
Większość mieszkańców Gdańska zdaje się ich już nie zauważać, bo się... przyzwyczaili.
Opinie wybrane
-
2023-10-01 19:04
Jabłoniowa (22)
Korek na AK jedzie chociaż płynnie, to jest pikuś do tego co stoi codziennie od Otomina do "ronda" na Jabłoniowej
- 153 6
-
2023-10-01 19:19
I bardzo dobrze. (8)
I stójcie dalej. Nie jesteście z Gdańska to sobie postójcie. Wasze podatki nie idą do Gdańska.
- 34 52
-
2023-10-01 19:31
A kto ich żałuje? (1)
Niech stoją,przecież mają klimę
- 19 8
-
2023-10-02 07:30
no ciebie na pewno nikt nie żałuje pa...
- 0 3
-
2023-10-01 19:31
Domator
Rozumiem, że nie ruszasz się poza granice Gdańska, bo płacisz podatki tylko w tym mieście. Myślenie masakra
- 45 9
-
2023-10-01 19:59
(1)
i**ota i w dodatku nieuk, bez pojęcia gdzie i jak się płaci PIT.
- 16 6
-
2023-10-02 06:26
Pit
Jest jeszcze CIT, który płaci firma do której jedzie się w korku. Zaiste gość piszący o podatkach powinien liznąć trochę teorii, potem pomyśleć a dopiero wtedy się wypowiedzieć. Złość na otaczający świat nie jest dobrym doradcą :)
- 5 1
-
2023-10-01 21:06
no niestety to gdańsk stoi :)
- 3 2
-
2023-10-02 06:11
Same słoje stoją w korkach , gdanszczanie mieszkają w centralnych dzielnicach
- 4 15
-
2023-10-02 07:30
współczuję twoim rodzicom, zamiast być z ciebie dumnymi to codziennie płaczą w poduszkę że jesteś na świecie
- 3 3
-
2023-10-01 19:29
Ja tam lubię patrzeć (1)
jak stoicie wkorkach
- 6 9
-
2023-10-01 21:08
ja też :)
- 4 5
-
2023-10-01 20:59
ale gumiśie
wiecie, że tramwaj AK jeździ, szybko, miło i bez korków - tylko jak janusze i grazynki mają tam wsiąść skoro sąsiedzi pomyślą, że biedni
- 17 15
-
2023-10-01 21:06
(2)
od jakiego otomina? ja z otomina wyjeżdżam normalnie, stoi się na jabłoniowej, bo są światła i dalej całe lawendowe wzgórze. Ja na szczęście skręcam w obwodnicę i mijam to korkowo....
- 4 1
-
2023-10-02 06:28
Godziny (1)
Napisz jeszcze czy o 7.00 i 16.00 tak zgrabnie Ci idzie. Bo może Ty piszesz o tym Otominie koło Żukowa? ;)
- 4 1
-
2023-10-02 13:06
koło Żukowa to jest Otomino :-)
- 0 0
-
2023-10-01 21:07
ciekawe jak osowa? hihihi
- 8 0
-
2023-10-01 21:07
a jak straszyn i borkowo ;)
- 3 0
-
2023-10-01 21:17
(1)
chyba niezrozumienie tematu, bo stoi odcinek gdański, ktoś napisał kierunek od Otomina, ale sam Otomin w korkach nie stoi, większość zjeżdża Źródlaną lub na Obwodnicę :)
- 5 1
-
2023-10-02 06:28
Korek
Stoisz w korku do obwodnicy
- 1 1
-
2023-10-02 08:18
Śmieszny ten artykuł bo dot. korków spowodowanych remontami (1)
Cała Osowa, Spacerowa, Słowackiego, Budowlanych. Tutaj korki były i są wieczne. Czasami z Olivia Business Centre do Parku Oliwskiego droga zajmuje lekko 30 minut. Większość Gdańska to drogowa patologia bo nawet boczne ulice od głównych są zakorkowane.
- 8 1
-
2023-10-02 13:07
prawda
- 0 1
-
2023-10-02 08:45
nic nowego
- 1 0
-
2023-10-01 18:55
Gdańsk jest sparaliżowany od godziny 7 do godziny 20 , Jest to wynik wdrażania tak zwanych spowolnień ruchu i stref parkowania (30)
Wyznaczanie stref płatnego parkowania odbywa się poprzez wydzielenie z jezdni jednego pasa ruchu na parking płatny , takich parkingów w strefach parkowania jest większość , spowolnienie ruchu to produkcja masowa bus pasów ,wprowadzania na siłę skrzyżowań równorzędnych - bez względu na warunki bezpieczeństwa ruchu ,montaż progów zwalniajacych na
Wyznaczanie stref płatnego parkowania odbywa się poprzez wydzielenie z jezdni jednego pasa ruchu na parking płatny , takich parkingów w strefach parkowania jest większość , spowolnienie ruchu to produkcja masowa bus pasów ,wprowadzania na siłę skrzyżowań równorzędnych - bez względu na warunki bezpieczeństwa ruchu ,montaż progów zwalniajacych na niektorych ulicach nawet co 50 metrów , budowanie przejść naziemnych równolegle do przejść tunelami - co nie jest bez wpływu na bezpieczeństwo ( wypadki w tych miejscach już się zdarzały i nadal będa się zdarzać .Budowanie osiedli mieszkalnych bez zabezpieczenia drogowego i parkingowego !!!!!!!!
- 448 153
-
2023-10-01 19:42
(5)
Miasto powoli wraca do ludzi. Może już czas, abyś wyjechał do miasta bardziej komunistycznego.
- 68 102
-
2023-10-01 19:50
(4)
Takie miasto jak Berlin czy nawet nasza Warszawa moga sobie pozwolic na wygaszanie ruchu samochodowego. Ale komunikacja miejska jaka jest w trojmiescie to kabaret, zreszta dokladnie taki kabaret powstal i jest gdzies na stronach tego portalu. Tu jadac z dzielnicy Gdyni do Gdnska albo z Poludnia Gdanska na Polnoc to czasy mierzone w godzinach.
- 82 25
-
2023-10-02 07:03
Wbrew pozorom Berlin to miasto całkiem przyjazne kierowcom (3)
To że trójmiejscy raktywiści uważają inaczej wynika z tego, że w d... byli i g... widzieli
- 32 11
-
2023-10-02 07:52
przyjazne bo jest ich mało (2)
jak u nas chociaż co trzeci odspawa się do samochodu to Gdańsk też stanie się przyjazny
- 18 24
-
2023-10-02 09:05
Właśnie potwierdzasz
Że w d... byłeś i g... widziałeś
- 14 5
-
2023-10-03 14:46
prosimy polityków o przykład
może zamisat nas zmuszać pokażecie politycy, i celebrycie , że chodzicie pieszo lub rowerami, ale lamorgini , porche nikt nie zmieni na rower, układasz bajeczkę na pelikanów
- 2 0
-
2023-10-01 20:01
do tego przejścia naziemne tam gdzie są tunele dla pieszych ( Zaspa) (1)
naszym mieście bardzo słabo są ustawione światłą. Dzisiaj jechałem Kościuszki, skrzyżowanie z Legionów na zielonym przejeżdżało 5 samochodów. Tak krótko świeciło się zielone. Dodatkowo żółte w całym Gdańsku świeci się trzy sekundy. To stanowczo za krótko żeby bezpiecznie wyhamować. Wysłał bym inżynierów ruchu to Warszawy na szkolenie i żeby zobaczyli jak można sterować ruchem żeby przejechało jak najwięcej samochodów.
- 37 34
-
2023-10-02 01:15
?
To dlatego w rankingu najbardziej zakorkowanych stolic w Europie, Warszawa jest na 2 miejscu (85 godzin rocznie)?
Gorzej jest tylko w Bukareszcie.
Sam sobie jedź na szkolenie do Wa-wy, może wrócisz mądrzejszy- 14 9
-
2023-10-01 20:02
(10)
Obojętnie ile pasów zrobisz to i tak będzie korek. Jazda samochodem jest bez sensu, chyba, że jedziesz w kilka osób. W USA mają po 8 pasów w każdą stronę i też ogromne korki. Jak masz 2 pasy to jak zrobisz 3 pasy to będziesz miał taki sam korek, ale na 3 pasach.
- 54 43
-
2023-10-02 00:20
Im więcej pasów tym mniejszy korek (8)
Powtarzasz bzdury za urzędem rozpaczliwie broniącym swoich nieprzemyślanych decyzji ukierunkowanych tylko na efekt finansowy.
To zostało już dawno zmierzone i wyjaśnione.
Więcej pasów spowodowało krótszą długość korka, co spowodowało że dojazdy do części ulic się odblokowały i część aut dojechała do celu bez stania w korku i tamowaniaPowtarzasz bzdury za urzędem rozpaczliwie broniącym swoich nieprzemyślanych decyzji ukierunkowanych tylko na efekt finansowy.
To zostało już dawno zmierzone i wyjaśnione.
Więcej pasów spowodowało krótszą długość korka, co spowodowało że dojazdy do części ulic się odblokowały i część aut dojechała do celu bez stania w korku i tamowania kolejnych aut. Łącznie każdy dodatkowy pas w mieście o kilkanaście do kilkudziesięciu procent skraca czas postoju w korku. Zwężenie działa dokładnie na odwrót.- 34 35
-
2023-10-02 03:02
Tu bardziej chodzi o efekt oddalony w skali
Więcej pasów = więcej kierowców na drogach
- 16 14
-
2023-10-02 06:11
To nie są bzdury, to są doświadczenia państw, które to przerobiły i uspokoiły ruch w miastach.
Więcej pasów, to więcej samochodów na tych pasach. Trzeba poprawić komunikację miejską, a pasów nie da się zwiększać w nieskończoność.
- 22 11
-
2023-10-02 07:55
(5)
O Michał - nie wiesz o czym piszesz, to może nie pisz.
Więcej pasów sprawia, że więcej osób wybiera auto i korek robi się większy już kilka tygodni, maksimum kilka miesięcy, po oddaniu nowych pasów ruchu. Wszędzie i zawsze działa to tak samo. I w dodatku wiemy to od jakichś 60 lat. Można sprawdzić paradoks Downsa/Thomsona + prawo Lewisa-Mogridgea i następnym razem nie błaźnić się wypisywaniem oczywistych bzdur w internecie :P- 19 9
-
2023-10-02 09:07
O, prawo Lucyny-Małgorzaty (4)
Dawno nie widziałem, myślałem że raktywiści przestali się już błaźnić
- 6 6
-
2023-10-02 11:02
(3)
No ja widzę tutaj gościa, który wymyśla przezwiska dla prawa Lewisa-Morgridge'a i pisze o błaźnieniu się. To się samo komentuje.
- 4 4
-
2023-10-02 11:26
(2)
Beczunia dotyczy tego, że raktywiści traktują to prawo bardziej serio od prawa powszechnego ciążenia, podczas gdy sami twórcy pisali, że nie jest ono uniwersalne i nie działa w każdym analizowanym przypadku.
- 5 4
-
2023-10-02 12:37
(1)
No nie - "beczunia" dotyczy wpisu gościa, który twierdzi, że poszerzenie dróg zmniejsza korki i że "każdy dodatkowy pas w mieście o kilkanaście do kilkudziesięciu procent skraca czas postoju w korku". Gdyby twierdził, że tak jest, bo on tak zarządził swoim autorytetem albo na zasadzie "no mówię Ci Stary" to jeszcze pół biedy. Ale autor wpisu
No nie - "beczunia" dotyczy wpisu gościa, który twierdzi, że poszerzenie dróg zmniejsza korki i że "każdy dodatkowy pas w mieście o kilkanaście do kilkudziesięciu procent skraca czas postoju w korku". Gdyby twierdził, że tak jest, bo on tak zarządził swoim autorytetem albo na zasadzie "no mówię Ci Stary" to jeszcze pół biedy. Ale autor wpisu twierdzi, że: "To zostało już dawno zmierzone i wyjaśnione." No ciekawe gdzie. Zwłaszcza z tymi procentami skuteczności i uniwersalnością.
Poza tym - kolego szanowny "raktywiści"? Naprawdę? Piszesz na przerwie w szkole? Czy po prostu nie dojrzałeś?- 3 5
-
2023-10-05 16:08
Michałku
Kolega podał konkretne nazwy zjawisk i paradoksów, które wynikają z poszerzania ulic. Poguglaj troszkę.
- 0 0
-
2023-10-03 14:49
to idź pieszo
g...o wiesz , w stanach nie ma chodników na wielu osiedlach, tylko centra wielkich miast mają , a tak tylko autem , komunikację jeździ biedota, u nas żaden polityk czy aktor, czy sedzia nie chodzi pieszo nie jeździ rowerem bo to niebezpieczne jak radni wawy uchwalili na wniosek, że mają jeździć rowerami nie autami.
- 1 0
-
2023-10-01 20:21
Ale żart :-)
Jaka masowa produkcja buspasow...
W Gdańsku jest chyba 5 km buspasow - po których i tak jeżdżą osobówki..., a w ostatnim roku powstało chyba tylko 800 metrów...- 36 14
-
2023-10-01 22:47
a w Gdyni nie trzeba wdrażać
- 1 2
-
2023-10-02 02:58
Wszystko wypunktowane
-Kurier
- 3 3
-
2023-10-02 06:15
Widzę benzyna już przepaliła styki w "mózgu"
- 6 6
-
2023-10-02 07:51
tak, to oczywiście wcale nie jest spowodowane nadmiarem samochodów :)
- 8 4
-
2023-10-02 08:13
Nie zgodzę się z częścią argumentów
Skrzyżowania równorzędne i spowolnienia ruchu ratują to miasto, że jeszcze nie pękło i w ogóle daje się jako tako po nim poruszać. Ograniczenia do 30 i 50 niestety ale to nasza przyszłość, samochodów więcej niż 30 lat temu to ruch trzeba dostosować. Taka jest prawda i można marudzić ale trzeba się pogodzić albo po prostu wyprowadzić za obwodnice.
- 5 8
-
2023-10-02 19:23
Za duży odsetek aut, tyle nie ma nawet w Niemczech,Anglii (1)
Polske na to stać
- 3 3
-
2023-10-02 21:51
za małe zrozumienie sensu restrykcyjnej polityki parkingowej
za mało promocji korzystania z rowerów, rowerów wspomaganych elektrycznie i przejazdów w trybie rower+ SKM
- 0 0
-
2023-10-03 14:33
za tanie są samochody widocznie : )
- 0 1
-
2023-10-03 14:45
pas nadmorski w korku
a miasto pozwala budować nowe wiezowce i bloki, dlatego krkują dojazd przez czerwona falę na świtałach, żeby udzi stali wszędzie a nie tylko w wybranych miejscach, nie szuka się rozwiązań , tylko zmusza ludzi by sobie odpuścili i pojechali wieczorem po 20 gdzieś
- 1 0
-
2023-10-04 09:33
Miasto jest dla ludzi nie dla blaszanych zabawek
- 0 1
-
2023-10-01 18:11
Południe Gdańska na 4 pozycji (25)
Stanowcze niedocenienie tematu. Trzy pierwsze to tematy z ostatniego czasu i jest szansa na poprawę w perspektywie nawet dłuższego czasu. Południe gdanska to temat znany od dawna i tutaj z góry wiadomo ze nic się nie zmieni. Mieszkańcy miasta wiedza gdzie można by poprowadzić drogę żeby odciążyć te dzielnice, ale kto by sie ich pytał.
- 349 22
-
2023-10-01 18:23
Gdzie? (15)
Pod oknem sąsiada, bo ekspresówką każdy chciałby jeździć (o ile stanie w korku można nazwać jazdą), ale mieć ją pod domem to już pod żadnym pozorem...
- 19 31
-
2023-10-01 18:55
Jeszcze niedawno były tu same pola, było dużo miejsca na budowę tras szybkiego ruchu (11)
ale włodarze z PO musieli wszystko sprzedać deweloperom, a że później mieszkańcy nie będą mieli jak dojechać do pracy? To już nie nas problem, to nie my będziemy tracić życie na stanie w korku.
- 59 29
-
2023-10-01 20:54
W miastach nie buduje się tras szybkiego ruchu (5)
Jedynym co można zarzucić tutaj to jest brak odpowiedniej komunikacji miejskiej. Ale SKM na Poludnie to na szczęście zmieni
- 26 14
-
2023-10-01 20:57
nie będzie żadnego SKM południe, oni 1km drogi budują 15 lat
- 45 6
-
2023-10-01 23:06
(2)
Zmieni, najwcześniej za 10 lat. A jakie rozwiązanie masz na teraz dla tysięcy mieszkańców którzy nie mogą wyjechać z osiedla?
- 26 1
-
2023-10-02 05:36
Nie wyjeżdżać :D
- 7 4
-
2023-10-02 06:13
Komunikacja, ale miasta są odarte z wpływów z podatków, nie ma z z czego.
- 3 8
-
2023-10-02 09:09
Guzik zmieni.
30% pojazdów z południa nie jedzie do centrum, tylko skręca na południe (Pruszcz, Tczew itd.). Nikt normalny jadący w tamtą stronę nie przesiądzie się do PKMki.
- 6 1
-
2023-10-01 21:00
A co
Wolałabyś pewnie ,żeby działki poszły w ręce pewnej żony
- 17 10
-
2023-10-02 06:56
Przecież to pis rządzi od 8 lat. (2)
- 7 16
-
2023-10-02 07:10
W Gdańsku!!? (1)
- 19 3
-
2023-10-04 21:19
A gdzie kasa z UE?
Zapytaj swoich praworządnych pisowni wców
- 0 1
-
2023-10-02 09:19
popatrz na miejscowy plan dla tych dzielnic
od samego początku były wyznaczone główne drogi
deweloperzy dostali działki przy tych "planowanych drogach"
bloki są pobudowane ale miasto nie chce budować głównych arterii
gdzie nowa Świętokrzyska?
gdzie łącznik Lawendowe Wzgórze - Porębskiego?
plan dróg jest ciekawy i nawet przemyślany, ale czy te drogi powstaną ?- 18 1
-
2023-10-01 21:33
(2)
Nalezy polaczyc adamowicza (ha tfu) ze swietokrzyska w koncu. Mpzp jest juz od dawna
- 15 6
-
2023-10-02 01:32
To nic nie da
Bulonska i tak stoi w korku i to dłuższym niż świętokrzyska. Jedynie co potrzeba to poprawy skrzyżowania havla świętokrzyska oraz budowy tej trasy do kampinowskiej. Skierowanie ruchu tamtendy i nagle świętokrzyska ruszy.
- 5 6
-
2023-10-02 11:25
jest połaczona drogą rowerową szerszą od dróg dla samochodów.
- 1 1
-
2023-10-01 18:27
Syf za PO w Gdańsku i Gdyni (1)
Tylko koperty od developer ów się liczą
- 38 22
-
2023-10-01 18:41
Nie mierz wszystkich...
... miarą swoją i swojego guru. Nie każdy taki jest i nie musi być.
- 19 22
-
2023-10-01 18:47
Południe a zarządzania miastem to "stan umysłu". Najpierw zaplanować megadzielnicę, a później sprawdzać wytrzymałość ludzi (2)
- 53 5
-
2023-10-01 20:55
(1)
Problem z Południem jest właśnie taki, że ono nie jest zaplanowane, a losowo zabudowane
- 56 1
-
2023-10-01 21:09
a co osowa? stara dzielnica, a gorzej niż na południu z niej wyjechać?
- 9 2
-
2023-10-01 19:43
Wielkopolska
Przysięgam Ci że w roku szkolnym Wielkopolska bez remontu była by na właśnie porównywalnym miejscu z poł. Gdańska
- 7 0
-
2023-10-01 20:30
Turzycowa-Czerminskiego już 3 razy
Projekt miał opóźnienie, a gdzie budowa drogi.
- 2 0
-
2023-10-01 22:31
Plany piękne, wykonanie jak zwykle.
Nowa Warszawska, Nowa Jabłoniowa, Nowa Bulońska, Unruga, Nowa Świętokrzyska, Nowa Małomiejska, Nowa Niepołomicka, Nowa Łódzka i żyłoby się lepiej, a udało się ledwo z połową Bulońskiej (Adamowicza) i Łódzką (Havla).
- 16 1
-
2023-10-02 21:55
Południe Gdańska może odkorkować tylko PKM do Kowal
Żadne miasto na świecie nie zredukowało korków przez rozbudowę / poszerzanie dróg/ Wiele miast na świecie poprawiło jakość życia i warunki ruchu ludzi przez zdecydowane postawienie na poprawę warunków ruchu rowerzystów i pieszych a także przez radykalną poprawę komfortu i bezpieczeństwa dostępu stacji lokalnej kolei dla pieszych i rowerzystów.
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.