• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tunel lub prom. Jak przeprawiać rowerzystów przez Martwą Wisłę?

Maciej Naskręt
15 marca 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Rowerzyści, tak jak kierowcy, chcą się przeprawiać na drugą stronę Martwej Wisły. Ale czy będzie to dla nich atrakcyjna wyprawa? Rowerzyści, tak jak kierowcy, chcą się przeprawiać na drugą stronę Martwej Wisły. Ale czy będzie to dla nich atrakcyjna wyprawa?

Trwa dyskusja w jaki sposób przeprawiać rowerzystów przez Martwą Wisłę w rejonie Nowego Portu i Wisłoujścia. Najbliższe realizacji jest przewożenie ich autobusem tunelem pod Martwą Wisłą. Alternatywą: wynajęcie promu na sezon letni.



A może prom, choć niekoniecznie tak duży, mógłby przeprawiać rowerzystów na drugą stronę w okresie letnim? A może prom, choć niekoniecznie tak duży, mógłby przeprawiać rowerzystów na drugą stronę w okresie letnim?

Przeprawa promowa przy Twierdzy Wisłoujście okiem kierowcy.

Jak powinni być przeprawiani rowerzyści przez Martwą Wisłę?

Maszyna TBM na początku marca rozpoczęła drążenie drugiej nitki tunelu pod Martwą Wisłą. Budowa podwodnej przeprawy ma zostać ukończona w październiku tego roku, ale odbiory techniczne potrwają do połowy 2015 r. Wtedy też pojadą tylko samochody. Do podwodnej przeprawy nie zostaną wpuszczeni piesi i rowerzyści.

Wszystko wskazuje na to, że właśnie pieszych pod Martwą Wisłą przewiezie autobus linii 158, który będzie kursował między Wrzeszczem, a Stogami. Ale czy do tego samego autobusu wsiądą też rowerzyści?

Warto zaznaczyć, że prognozy wskazują, iż ruch turystyczny - rowerowy - w najbliższych latach wokół Martwej Wisły będzie się powięszał. Tym bardziej, że miasto planuje na ten rok kolejną inwestycję, czyli budowę drogi rowerowej między Węzłem Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska a Westerplatte zobacz na mapie Gdańska o długości 2,5 km i szerokości 3 metrów, przebiegającej wzdłuż ul. Sucharskiego zobacz na mapie Gdańska.

- Dopiero rozpoczynamy rozmowy, zarówno z Referatem Aktywności Mobilnej w sprawie zakresu przewozu rowerów, jak i z innymi jednostkami, odpowiedzialnymi m.in. za funkcjonowanie promu. Musimy poczekać na ich efekty - informuje Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ds. przewozów Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.

Miasto rozważa dwie główne koncepcje. Pierwsza to przewóz rowerzystów właśnie wspomnianym autobusem linii 158. - Odbywałoby się na podobnych zasadach, jak w tej chwili w autobusie linii 169 na Osowę, ale w nieco zmienionym układzie. Chcemy wyjść z założenia, że liczba i częstotliwość przejazdów autobusów w tunelu nie powinna być mniejsza niż liczba kursów promu - wyjaśnia Remigiusz Kitliński z gdańskiego magistratu, odpowiedzialny za politykę rowerową w Gdańsku.

Zaletą tego rozwiązania są przede wszystkim niskie koszty jego wprowadzenia. W tym przypadku ograniczamy się do wysłania na linię dostosowanego taboru do rowerzystów i ustawienia stojaków rowerowych na przystankach przed tunelem. Wadą natomiast jest mało atrakcyjny przejazd autobusem i dłuższa trasa, jaką trzeba pokonać jadąc rowerem na przykład z pasa nadmorskiego do przystanku przyszłej linii 158.

Drugi sposób transportu to przewóz rowerzystów promem przy Twierdzy Wisołujście. - Jest to bardzo atrakcyjna forma przeprawiania rowerzystów, ale należy pamiętać, że jest ona wyjątkowo droga - wyjaśnia Remigiusz Kitliński.

Obecny prom pływający przy Twierdzy Wisłoujście, który przewozi samochody przez pięć dni w tygodniu od 6 do godz. 18 to wydatek dla miasta ok. 1,5 mln zł. Prawdopodobnie dotychczasowa jednostka przestanie kursować po otwarciu tunelu. Gdyby w to miejsce jednak zatrudnić mniejszą jednostkę i kursy ograniczyć wyłącznie do sezonu rowerowego - od 1 kwietnia do 31 października - można zmniejszyć koszty nawet o 40 proc.

Zaletą tego rozwiązania jest także krótki przejazd rowerem - jadąc z Pasa Nadmorskiego tą samą ścieżką, dojeżdżamy do przystani promowej. Wadą jest brak infrastruktury rowerowej za wschodnim brzegiem Martwej Wisły. Tam rowerzyści muszą już podróżować jezdnią.

W magistracie nikt nie bierze pod uwagę tramwajów wodnych. To nie dziwi, bo miasto posiada tylko dwie jednostki. Ponadto tramwaje wodne są bardzo wolne, co eliminuje je z kursów o charakterze transportowym.

Urzędnicy odpowiedzialni za transport w mieście mają twardy orzech do zgryzienia, ale też i sporo czasu na znalezienie rozwiązania. Wszystko sprowadza się do tego, że muszą postawić na transport praktyczny lub praktyczny z elementami atrakcji turystycznej.

Miejsca

Opinie (282) ponad 10 zablokowanych

  • Poradzą sobie (6)

    Dajcie spokój.Rowerzyści poradza sobie.Wjadą do tunelu trzymajac sie auteczka z przodu i przemkną pod Wisełką.

    • 49 55

    • Najlepszym rozwiązaniem rower wodny...

      • 26 8

    • rowery

      rower na plecy i wplaw :)

      • 19 7

    • rowerowi kapelusznicy (1)

      zaanektują kolejny piękny rejon, już teraz mi smutno

      • 12 33

      • a jak ci wesoło jak trawniki przy pętli tramwajowej w Brzeźnie są zastawione samochodami?

        • 16 7

    • niejeden

      niejeden rowerzysta umieści pewnie film jak jedzie tunelem i prześle go potem na tromiasto.pl:)

      • 7 4

    • Za martwą wis łą nic nie ma ciekawego do zwiedzania dl rowerzysty,brudne peryferia i tyle,jedynie westerpllate...tk że moje koła tam nie postaną

      • 2 10

  • Czy nie prościej było zaprojektować w tunelu trasy dla rowerów? (37)

    • 193 55

    • (6)

      jeśli wpuścili by rowerzystów to żulki, pijaczki, domorośli terroryści, no i przede wszystkim lokalne dresiki też by weszły ;-)
      bo JUMA to podstawa bytu niektórych

      • 34 21

      • samochodami jeżdżą sami gentlemani (5)

        bez Rolls Royce'a ani rusz

        • 26 8

        • cmoknij mnie w spocony worek jak wyjdzie z lajkry (4)

          mam kask i ubranie specjalne i wąskie siodełko wyczynowe i macie mnie przepuszczać bemewiarze

          • 12 17

          • Najwyraźniej notoryczny... (1)

            ucisk krocza wąskim siodełkiem źle wpływa na psychikę.

            • 16 7

            • ty się mego krocza nie lep

              bo nie tacy przed tobą się lepili a ja jak będę chciał to i na samej ramie pojadę jak będzie wyczynowa bo jestem Rowerzystom wyczynowym i sportowo amatorskim i żaden plebs mi nie podskoczy

              • 8 2

          • taaak ???? (1)

            ciekawe...zmuś mnie...brak siodelka jak widać kończy sie paranoją...a jak sie pocisz to po co w worku chodzisz ????

            • 1 5

            • nie chodzę w worku tylko w lajkrze

              czasami jak jest gorąco to albo prawą albo lewą wypuszczam wora na wietrzenia i mnie tam cmokaj

              • 7 0

    • ale w sumie to jeśli jest jezdnia to można jechać tam rowerem, chyba, że postawia zakaz (9)

      • 22 8

      • wówczas autem miast 3-4 minut będzie trzeba się wlec za dzieckiem dwóch pedałów (5)

        15 minut. Cały sens szybkiej przeprawy samochodowej znika. A niech jeszcze się taki w rajtuzach wywróci, bo spalinek się nawdycha...pewnie AT trzeba będzie wzywać bo to kamikadze

        • 18 47

        • no właśne dlatego powinna byc sciezka rowerowa (1)

          • 32 15

          • zamiast tego będzie "eska" bez "eski"

            2pasy. Szerokość pasów ruchu: 3,5 . Prędkość projektowa: 60km/h. Wystarczyłoby zejść do klasy G a nawet Z (pozwala zachować tę prędkość przy pasie szerokości 3,0m), a to pozwoliłoby poszerzyć chodnik techniczny - jakby ktoś chciał, to by sobie legalnie przeszedł lub przepedałował. Ale nie - ponieważ kiedyś miała tam być droga kategorii A/S (Via Hanseatica) zostawiono szerokie pasy... a limit prędkości zmniejszono jak tylko się dało (na Grunwaldzkiej szybciej się jeździ). Gdzie sens?

            • 12 4

        • a w koreczku za beemwiczkami z jaką prędkością jeździsz po Grunwaldzkiej w godzinach szczytu? (1)

          warto, byś czasem pomyślał perspektywicznie

          • 28 7

          • do niedawna w Gdyni jeździło się rowerem po Zwycięstwa

            j

            • 3 0

        • 15 minut to zajmuje przejście takiego odcinka piechotą.
          ale nie ograniczaj się.
          bez kozery powiedz 500 minut.

          • 5 1

      • Do jazdy rowerem prawko niepotrzebne takze śmiało można łamać przepisy (2)

        • 11 15

        • a z prawem jazdy to juz nie mozna ?

          • 15 2

        • Brak prawa jazdy

          Nie zwalnia z przestrzegania przepisów.

          • 7 0

    • Tunel dla wszystkich ? (14)

      Proszę o przykład tak zaprojektowanego tunelu.
      Chyba nie często masz okazję (czy w ogóle) korzystać z takiego tunelu. Najbliższy jest w Warszawie. Proszę się przejechać samochodem i pomyśleć jak by to miało wyglądać.
      Tego typu tunele służą przede wszystkim do wyciągnięcia samochodów z centrum (tych małych jak i tych dużych) a nie ułatwienia dla okolicznych mieszkańców szczególnie tych niezmotoryzowanych. Niestety.

      Fajnie by było. Ale niestety była by to głupota.

      • 27 11

      • jak szukasz przykładów, skorzystaj z Google'a (2)

        rowerowych tuneli i rowerowych przepraw mostowych w Europie i Ameryce jest cała masa. Nawet w Polsce jest ich sporo.

        • 10 12

        • masz przykłady tunelu?

          • 4 0

        • tak dużo tych tuneli, że zapomniałeś podać choć jednego przykładu...

          • 2 1

      • (10)

        Polecam prześledzić rozwiązanie chociażby Maastunel'u w Rotterdamie. Otwarty w latach 40-tych ubiegłego wieku, stworzony zarówno dla ruchu samochodowego, rowerowego i pieszego i do dziś działa doskonale ;-)

        • 18 6

        • I gdzie tam jest wspólny tunel ?
          Chyba że chodzi ci o osobne tunele to tak.

          • 2 2

        • Chyba sobie kpisz, porównujesz tunel wybudowany w innych warunkach, inną metodą i do zupełnie innych celów. (8)

          Tunel w Rotterdamie powstał metodą zatapiania i ma zupełnie oddzielne nitki zarówno dla pieszych jak i rowerzystów.

          Jako rowerzysta ubolewam, że gdański tunel nie będzie podobnie wyglądał ale jednocześnie zdaje sobie sprawę, że w takim miejscu ruch pieszy i rowerowy nigdy nie będzie taki duży by wydawanie ogromnej ilości publicznych pieniędzy na budowę i utrzymanie choć jednej dodatkowej nitki miało sens.

          No cóż, autobus nie jest rozwiązaniem idealnym ale spełni swoje zadanie.

          • 17 2

          • (7)

            Jak litr paliwa będzie kosztował 40 zł, a pensja 1200 zł, to zapewniam, że ruch rowerowy będzie coraz większy.

            • 8 3

            • tak jest! Coraz więcej dostaw będzie przewożona na rowerach (5)

              pieczywo do piekarni, beton na budowę, zaopatrzenie do sklepów, wszystko wożone na rowerach. Tak tak, przyjdzie taki czas rowerowej dominacji!

              • 10 4

              • (1)

                rusofile popieraja wozenie nawet gazety, a nie tylko zadka, samochodami, oraz zalania calego swiata asfaltem, z eksmisja pieszych do kazamatow i katakumb, jak na terminatorze

                a rowerzysci nie sa uzaleznieni od ruskiego paliwa

                • 7 4

              • wązkie siodełko

                zdemolowało Ci prostatę i problemy spodu uderzyły Ci w czerep ...

                • 4 4

              • no tak. wspomnij o dojazdach rowerem do pracy (2)

                zaraz odezwie się ktoś, kto swoim TICO wozi chleb do sklepu, beton na budowę, a także szyny kolejowe, przywozi tramwaje i wszelkie nadgabaryty.

                • 8 2

              • (1)

                i co dzień rozwozi pięcioro dzieci z dałnem do pięciu szkół specjalnych, każda w innej dzielnicy

                • 7 3

              • nikt się ciebie nie pytał co twoja matka robi z tobą i resztą rodzeństwa

                • 2 3

            • odstaw klej wizjonerze od siedmiu boleści...

              • 2 2

    • samolot można by wyczarterować, mają rowery i drogi dla rowerów niech po nich jeżdżą ,po co wydano na te drogi tyle pieniędzy

      • 0 2

    • można by tylko nie wiem czy byś długo wytrzymał w tunelu bez czystego powietrza chyba że z workiem foliowym na tym głupim łbie (1)

      • 4 2

      • jest taki wynalazek jak wentylacja
        i tak musi byc wymuszony obieg powietrza dla smierdzieli też
        bo jak by kiedy staneli i zrobili korek, to by sie potruli jak koty

        • 6 1

    • Brawo bezmyślni!!! (1)

      Dla autorów pomysłów, aby wpuścić ruch rowerowy w tunel drogowy o długości łącznej ponad 1 km (w którym prowadzić będzie droga samochodowa ruchu przyspieszonego) proponuję dodać żądania posiadaczy psów, aby w tunelu prowadzić zwierzęta na smyczy!

      • 4 6

      • kpisz, bo jesteś wsiun-checiok, co świata nie widział

        pojeździł byś kiedyś rowerem np po północnej Norwegii

        niektóre tunele są wielokilometrowe
        niektóre są pod dnem oceanu, na wyspy,
        nawet na pozornych pipidówiach jak Kirkenes
        tymi drogami jeżdżą TIRy z świeżą rybą
        zapieprzają, bo już następnego dnia rano ta ryba
        jest na giełdach i na stołach we Włoszech, Francji itd
        a tam wolno jeździć rowerami i wielu jeździ
        tylko przed wjazdem do tunelu jest w paru językach
        w tym po polsku, przypomnienie żeby zapalić
        światła i że w tunelu przez cały rok jest zzzimno

        • 10 1

  • He (1)

    rowerzyści zaznajomią się z gdańskim standardem dróg typ "Ku Ujściu" :)

    • 45 4

    • zrobić mostek zwodzony dla

      rowerzystów i po problemie

      • 5 4

  • Autobusem gratis, jeśli promem (3)

    odpłatnie. Utrzymanie połączenia promowego jest b. drogie więc niech za to rowerzyści, w tym osławiony wojt, płacą. A do autobusów wystarczy domontować bagażniki jakie są np. w Danii. Na jeden autobus się nie załapią, to poczekają chwilę na drugi.

    • 42 14

    • Skazani mogą się przydać

      Mam propozycję by przeprawiać promem przeciąganym z jednej strony na drugą przez skazanych jako sposób na resocjalizację, a nie grzanie tyłeczków w wypasionych celach.

      • 27 3

    • zmienic prawo aby mozna bylo transportowac min. 2 rowery autobusem i po problemie!!

      z zonka kiedys zonka mielismy jak nie moglismy wsiasc z 2 rowerami.. masasakra!!
      po co wynajmowac prom?!

      • 5 5

    • prawo...

      Nasza kochana Unia Europejska zabrania montowania bagażników i przewożenia nimi rowerów na takich autobusach.

      • 2 0

  • w jaki sposób pieszy ma się przedostać na drugą stronę ... upraszać kierowcę? (3)

    • 50 15

    • czytaj ze zrozumieniem..autobusem! (1)

      • 19 4

      • a np po 22 gdy autobus już nie jeździ?

        • 3 0

    • Jak masz zgrabne nogi to długo prosić nie będzie trzeba ;)

      • 0 1

  • (1)

    tylko żeby wpuszczali z wózkami rowerowymi do środka !!!

    • 18 9

    • i z widłowymi też !!! jak wieś, to po całości...

      • 13 9

  • teraz się zastanawiają ? nie ma nad czym (7)

    Tunel, który skróci czas i drogę samochodom, dla rowerzystów będzie bezużyteczny.
    1. nie po to jadę rowerem, by zatrzymać się i czekać na autobus, który przewiezie mnie ten około kilometr przez tunel (a może czasem na drugi kurs gdyby pierwszy nie zabrał z braku miejsca)
    2. nie po to jadę rowerem, żeby płacić za bilety (autobusowe czy też promowe)

    pozostanie tak jak do tej pory objazd przez śródmieście, to jest moje zdanie

    można byłoby wprowadzić prawy pas w tunelu jako ten z dozwolonym ruchem rowerów ale w to nie wierzę

    • 87 51

    • "tramwaje wodne są bardzo wolne, co eliminuje je z kursów o charakterze transportowym"

      a do czego ten twór się w ogóle nadaje oprócz celów turystycznych w sezonie letnim? Dotacje unijne wzięte? Wystarczy. I po to ten miś powstał.

      • 13 4

    • moby_dick (3)

      niestety nie ma takiej opcji aby w tak dlugim tunelu mogli poruszac sie piesi lub rowerzysci - ja tam nie ubolewam, przynajmniej dluzsza trasa do pedalowania bedzie na okolo.

      • 10 4

      • a ja tego nie rozumiem, moze ktos to wytlumaczy? (1)

        Na wszystkich obrazeczkach pokazują, ze dla samochodow bedzie tylko gorna polowka przekroju tunelu. Bo w poprzek bedzie rodzaj przepony, jezdnia, a dol bedzie stal pusty.

        Dlaczego nie bedzie tam drogi technicznej? Dlaczego nie puscic tam chodnika dla pieszych? Dlaczego by nie dopuscic przejazdu rowerem na zasadzie ddrip? Czy ze strachu przed napadami, obszczymurstwem i menelstwem? Czy postawienie stalego monitoringu i stalego jednoosobowego posterunku straznika miejskiego nie bylo by njtanszym, najprostszym, najoczywistszym rozwiazaniem?

        • 4 2

        • urzędnikom za myślenie nie płacą
          tylko "za zgodność z wytycznymy"

          • 1 0

      • nie ma opcji, bo ktoś zwyczajnie nie pomyślał

        zaprojektowano tunel o parametrach drogi szybkiego ruchu (prawie), ale nie ma pasów awaryjnych) i z tego powodu może on być "zaledwie" GP. Samochody pojadą w nim 50, maksymalnie 60km/h - tyle, ile na zwykłej ulicy (60km/h w nocy). Przy tej średnicy tunelu i tak niskiej prędkości projektowej można było nie szaleć z szerokością pasów - a dla separacji ruchu wystarczyłyby bariery energochłonne (zajmujące 15cm) i ewentualnie przepierzenie z lekkiego szkła organicznego. Żaden przepis nie zabrania puszczenia rowerzysty długim tunelem drogowym.

        • 5 1

    • (1)

      Powinnno być inaczej - skoro nie ma drogi dla pieszych ani rowerów, a prom jest zlikwidowany, to przez tunel powinien kursować autobus "w tę i z powrotem" i powinien on być bezpłatny - lub kosztować tyle, co dawniej prom (bodajże 1,40zł).... Tylko takie rozwiązanie byłoby uczciwe.

      • 5 1

      • Popieram

        To najlepsze rozwiązanie, o którym miałem zamiar napisać. Nawet jeśli bilet będzie po 5 zł (pieszy + rower) a bus będzie kursował jak teraz prom tylko trochę częściej np. co 30 min w sezonie to będzie to najlepsze wyjście.

        • 2 0

  • Problem jest spory, po drodze nie ma rezerwatu, który możnaby spychaczami upiększyć. (4)

    • 13 14

    • Kładkę dla pieszych i rowerzystów zbudować :D (3)

      • 6 6

      • Rozum cenniejszy niż złoto (2)

        Pomyśl bidulku!!!!
        A statki będą chyba skakać przez kładkę.

        • 7 2

        • MM - kładka może być otwierana (1)

          czy zawsze masz tak ograniczoną wyobraźnię?

          • 1 10

          • Nie widziałeś

            Jakie "twory" wprowadzają Wisłą w tym miejscu, statki, platformy wiertnicze itp, kładka musiała by się otwierać na całej szerokości kanału, czasem nawet druty wysokiego napięcia ściągają żeby wprowadzić obiekt do portu/stoczni, więc jak sobie to wyobrażasz?

            • 8 0

  • CO? (18)

    niby jak to sobie wyobrażają że autobusem? do autobusu zmieszczą się co najwyżej 3 rowery,a co z większą rodziną? mają się dzielić na grupy i czekać na kolejny autobus? a matki z wózkami? bo tak trudno było zaprojektować tunel ze ścieżką rowerową,Autobus odpada teraz niech wynajmują prom od maja do końca września

    • 56 22

    • CO??? (16)

      A od czego macie pedały?
      A do tej pory jak jeździliście?
      W pedałach wam się poprzewracało drodzy obcisłogaci i tyle.
      Najpierw wykupcie obowiązkowe ubezpieczenie OC i płaćcie podatek drogowy, to wtedy możecie stawiać dziwaczne wymagania.
      Pobudowano w mieście dziesiątki kilometrów ścieżek rowerowych, którymi pomyka jeden rowerzysta na 5 minut, a jednocześnie stłoczono pieszych na jednej czwartej albo i mniej (Nowe Ogrody - budynek SO) części dotychczasowego chodnika. Bo przecież musi być szeroko dla jaśnie państwa, gdyż inaczej się pedałami zahaczycie.

      • 34 48

      • frustracie takim jak ty powinno sie odbierać prawo jazdy

        bo jesteś zagrożeniem dla wszystkich pieszych ,rowerzystów i innych kierowców!!

        • 27 16

      • wku...wiony wyp.alaj do siebie na wieś jak nie pasi!

        mam wykupione OC na rower a podatek płacę jak tankuje samochód i s.am na bał.nów w samochodach

        • 22 15

      • (1)

        a od czego samochód ma silnik, jak do tej pory jeździliście? - po kiego wam ten tunel?

        • 17 7

        • Zapytaj władz miasta dlaczego źle inwestuje publiczne, czytaj nasze pieniądze

          błędne inwestycje:
          ECS
          tunel pod Wisłą
          kolej metropolitalna
          przebudowa jednego pasa drogi al. Wojska Polskiego oraz ul. Wita Stwosza na ścieżkę rowerową

          • 5 11

      • Do tej pory promem

        Jak prom zniknie to koniec przeprawy dla rodziny lub grupki osób

        • 5 3

      • TO.. (1)

        Najpierw schudnij bo 20 kg nadwaga niszczy ci mózg potem naucz się jeździć na rowerze bo pewnie nawet na hulajnodze się nie utrzymasz

        • 9 8

        • standardowy rowerzysta

          • 1 2

      • jak zwykle... (5)

        ciotexy w ciasnych majtach się spluły widze, bo ktoś prawdę powiedział ?? wszystko byście chcieli, takie wam to potrzebne, tylko że wy jesteście miastu i ludziom niepotrzebni !!! I guzik mnie obchodzi że masz OC, AC, GC, czy WC na instalację i za co płacisz podatki !!! rób sobie co chcesz i przestań sie afiszować i pokazywac fanatyzm rowerowy bo sie ośmieszasz...nie bedziesz decydował kto ma mi prawko zabrać, bo nie ty je wydałeś, a schudnąc przydałoby sie wam - mentalnie, bo chuderlawe kurczaki sie wożą jak pawie po GUANie...

        • 11 19

        • (4)

          Miastu akurat rowerzyści są bardzo potrzebni do uzasadniania marnotrawienia kasy z UE. Kierowcy są za to niepotrzebni, co widać po braku remontów nawierzchni.

          • 7 10

          • na braku remontów nawierzchni najbardziej cierpią... rowerzyści (3)

            dziury dla kierowcy powodują dyskomfort. Rowerzysta za to może szybko złapać flaka i/lub ulec wypadkowi. Zamiast ścieżek w debilnych miejscach (np. wymieniona w artykule ścieżka na Westerplatte) wolałbym połatanie ulic w centrum miasta.

            • 4 2

            • (2)

              Widać, że samochodu się nigdy nie dorobisz z takim pojęciem, albo na kołkach będzie stał. Dyskomfort masz pod czachą, a warsztaty zarabiają grubą kasę na kierowcach.

              • 1 1

              • jak masz problem z zawieszeniem, to zastanów się, jakie auto kupiłeś (1)

                dzisiejsze auta są tak delikatne, że zawieszenie psuje im się od kręcenia kierownicą.

                • 1 2

              • Wszyscy kierowcy, zwłaszcza dużo jeżdżący po Polsce mówią, że takich dziur jak w Gdańsku nie ma. Większość czasu jeżdżę w Warszawie, Poznaniu i Łodzi, nic nie muszę naprawiać. W Gdańsku naprawiałem co chwila. Dziwne co?
                W Gdańsku, taksówkarze są załamani, auto na zawieszenie stoi średnio raz na kwartał, stąd ceny taksówek 20% wyższe, niż gdzie indziej.

                Nie masz pojęcia, lub zapomniałeś, jak powinna wyglądać jezdnia. Pewnie długo takiej nie zobaczysz w Gdańsku, ale w Gdyni już tak.

                • 1 1

      • Lepsi obcisłogaci niż obwisłobrzusi... (2)

        A tak na marginesie, zacznij się leczyć... nie tylko z nadwagi.

        • 14 10

        • (1)

          sam jesteś margines, tak na marginesie...to że nie jeżdzę instalacja nie znaczyże jestem zalany tłuszczem...poluzuj kask bo masz scieśnjaśnośc na mózgu...

          • 4 5

          • Mówisz?

            Nigdy nie próbowałem, ale możesz opowiedzieć jak to jest grać na cudzych fletach. Albo właściwie zachowaj to dla siebie:-) Nie będę wnikał w twoje orientacje.

            • 4 5

    • To nic nowego ze budyń i jego kolesie partyjni są ograniczeni umysłowo!!

      Kolejny raz udowodnili że maja gdzie mieszkańców i nie potrafią prostej rzeczy wykonać narażając mieszkańców na ogromne straty teraz wszyscy bedą płacić własnych podatków za prom dla rowerzystów ,a Budyń i jego świta jak zawsze nie poniosą żadnej odpowiedzialności za niegospodarność i marnowanie naszych podatków na szczęście będzie można im to pokazać na wyborach do europarlamentu!!

      • 9 9

  • wydrążyć trzeci tunel, dla pieszych i rowerów (11)

    • 104 11

    • gdzie terroryści na pedałach przegonią pieszych (3)

      i będzie to najdroższy na świecie tunel dla gości w rajtuzach

      • 21 20

      • pochwaliłes sie juz swoją głupotą i teorie spiskowe zachowaj dla równie głupich jak ty

        a teraz wracaj do telewizora na domowe przedszkole:)

        • 19 10

      • Uśmiechnij się. (1)

        Uśmiech przegania frustrację i koi nerwy. Wiem że aura dziś nie sprzyja dobremu nastrojowi, ale myślę ze warto przezwyciężyć chandrę i przeżyć dzień w spokoju. Pozdrawiam i życzę pozytywnego nastawienia do świata i ludzi.

        • 12 2

        • Uśmiechnięty rowerzysta? To chyba tylko stara babcia na rowerze, bo tym młodym chyba za bardzo rajtuzy wpijają się w tyłek...

          • 8 8

    • naturalnie w koncu za wszystko zaplaci podatnik a zagłupote budynia w nagrode wybierze go ponownie

      • 4 6

    • . (1)

      Trzeci dla rowerzystów,czwarty dla pieszych i piąty dla wózków.A co?Stać nas.

      • 22 5

      • jak na pusty stadion co straty w milionach przynosi nas stac to i na wszystko nas stac

        • 13 8

    • (3)

      Kto za to zapłaci ? A może ci lobbyści rowerzystów ?

      • 6 4

      • jak na razie sam płacisz za stanie w korkach (1)

        i szukanie miejsca do parkowania w pobliżu miejsca pracy. Po prostu ci współczuję.

        • 5 6

        • nigdy nie szukam miejsca, po prostu parkuję gdzie chce i tyle :) korki, jakos nie miewam tej przyjemności, zawsze objazd jest :) trzeba znać miasto to nie problem to zrobić :)

          • 6 5

      • a za smrod z blachosmrodow

        wszyscy placimy - zdrowiem. Kiedys byly chociaz geste krzaki i drzewa w wiekszej ilosci kolo drog - teraz to albo wycieli albo rozjechali. A nowe nie chce rosnac bo za duzo zanieczyszczen. Stac nas i to powinno byc wlasciwie priorytetem - ograniczenie ruchu samochodowego czyt. spalinowego w poblizu siedzib ludzkich. Wszystko dla samochodow i ich kierofcuf? Chyba jestes rozsadny ale inaczej. Pozdro .

        • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane