- 1 Ugaszono pożar na budowie osiedla (171 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (192 opinie)
- 3 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (57 opinii)
- 4 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (154 opinie)
- 5 Miejsce zbrodni w liceum. Policjanci spotkali się z uczniami (15 opinii)
- 6 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (485 opinii)
700 tys. zł na tunel, który nikomu nie służy
- Kończy się remont tunelu pod ul. Wielkopolską w Gdyni. Przeprowadzono konserwację przejścia, które niczego nie ułatwia ani kierowcom, ani pieszym. Za to znacznie utrudnia poruszanie się sporej grupie mieszkańców Gdyni. Poza tym zawsze będzie to miejsce odpychające, szare, a po zmroku niebezpieczne. Wydano na to 700 tys. zł - pisze nasz czytelnik, pan Kajetan.
Tunel zawsze będzie szary i niewygodny
Należy oddać sprawiedliwość i wyręczyć rzecznika Urzędu Miasta - większość środków wydano na wzmocnienie konstrukcji stropów. Każdy kierowca jadąc (a właściwie pędząc, bo nie znam nikogo, kto by w tym miejscu jeździł regularnie zgodnie z obowiązującymi przepisami) czuł delikatną "hopkę".
Część środków została wydana na tzw. estetyzację przejścia. Żadne pieniądze jednak nie zmienią faktu, że jest i zawsze będzie to miejsce odpychające, szare, a po zmroku niebezpieczne. Wyłożenie schodów szarą kostką Bauma w żaden sposób nie zmienia tego, że osoby starsze, kurczowo trzymając się poręczy (owszem - nowej, z chromowanej stali) będą schodzić jedno piętro w dół, by za 60 metrów (taką szerokość ma ulica Wielkopolska w tym miejscu) wdrapywać się z powrotem na powierzchnię. Dla osoby na wózku inwalidzkim taki tunel jest całkowicie bezużyteczny - to dyskryminacja w czystej postaci.
Tunel dla pieszych? Przecież korzystają kierowcy
W imię czego takie bariery w mieście eufemistycznie nazywane są "tunelami dla pieszych"? To nie pieszy odnosi korzyści z ich użytkowania. Beneficjentem istnienia takich przejść są kierowcy samochodów, którzy Wielkopolską mogą mknąć niczym Kapitan Ameryka autostradą poprzez prerie. Tyle że na Wielkopolskiej obowiązuje ograniczenie prędkości do 50 km/h, kilkaset metrów dalej w każdą stronę są skrzyżowania ze światłami, a wokół mieszkają ludzie. W dodatku skrzyżowanie Spokojna/Wielkopolska to również dojazd na cmentarz, na działki, do lasu i wieży widokowej na Kolibkach.
Przejście naziemne nie spowoduje korków. One już są
Wielkopolska to ulica należąca do czołówki gdyńskich dróg pod względem zabierania praw jazdy za przekroczenie dozwolonej prędkości w terenie zabudowanym o ponad 50 km/h.Czas najwyższy, by wszyscy mogli w cywilizowany sposób przemieszczać się w tym rejonie. Należy pomyśleć o wyznaczeniu naziemnej alternatywy dla pieszych w tym miejscu lub o całościowej przebudowie skrzyżowania Wielkopolska/Spokojna, uwzględniając potrzeby wszystkich uczestników ruchu, nie tylko kierowców jadących w relacji Śródmieście-Karwiny.
Ktokolwiek próbował wyjechać z ulicy Spokojnej w stronę Karwin wie, jak trudno jest włączyć się do ruchu w tym rejonie. Tradycyjny straszak "nie, bo będą korki..." w tym przypadku nie zadziała - bo korki w tym miejscu już są. W godzinach szczytu porannego kierowcy i tak stają w korku na wysokości ul. Łowickiej , a w szczycie popołudniowym w korku przed ul. Sopocką . W pozostałych godzinach "tnie" się Wielkopolską 100 km/h na godzinę. To ulica należąca do czołówki gdyńskich dróg pod względem zabierania praw jazdy za przekroczenie dozwolonej prędkości w terenie zabudowanym o ponad 50 km/h.
Nie konferencje, a konkretne, odważne decyzje
Wbrew pozorom, Gdynia myśli o osobach z niepełnosprawnościami. Sukcesywnie likwiduje się bariery architektoniczne w budynkach, mamy eksperta ds. dostępności, przejścia dla pieszych oznaczone są specjalnymi guzkami dla niewidomych, wszystkie sygnalizacje w mieście mają sygnał dźwiękowy. Gdynia wydała i wydaje setki milionów złotych na niskopodłogowy tabor autobusowy i trolejbusowy. Po co, skoro po wyjściu z autobusu lub trolejbusu na przystanku "Lidzka" trzeba pokonać 50 schodów? Co ciekawe, kiedy budowlańcy realizowali zlecenie przy ul. Lidzkiej, 3 km dalej - w PPNT - odbywała się konferencja, na której zastanawiano się, co zrobić, by przestrzeń miasta była dostępna dla wszystkich.
Bierzmy przykład z Warszawy i Gdańska
Jeśli Gdynia chce być nowoczesnym miastem - takim na wzór Kilonii, a nie Czelabińska - należy podjąć działania na rzecz likwidacji pozostałych barier. Wyznaczanie przejść dla pieszych z sygnalizacją to nie są koszty, które wywrócą budżet miasta.
W Warszawie, Wrocławiu i Szczecinie takie tunele zbudowane za czasów Edwarda Gierka lub gen. Jaruzelskiego są albo likwidowane, albo pieszym daje się alternatywę. Swoje przejścia podziemne na Podwalu Przedmiejskim w najbliższym czasie chce "unieszkodliwić" Gdańsk. Zrobił to już także przy ul. Wita Stwosza , Czas najwyższy, by Gdynia również włączyła się w ten trend.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (359) 1 zablokowana
-
2016-11-06 18:46
(1)
Wszystkim się nie dogodzić. Co by nie zrobili to zawsze w komentarzach krytyka. Żałosne.
- 3 3
-
2016-11-06 18:53
zauważ konstruktywne elementy wielu krytycznych opinii
smucenie nie jest dobrym pomysłem na udział w debacie
- 1 1
-
2016-11-06 19:28
Zamontować windy (1)
Zamontować windy dla wózków. A nad schodami dac dach by śnieg nie zasypał schodów. Przejście stanie się dostępne dla wszystkich. Wydamy kasę oczywiście, ale jak nie zainwestujesz to.... nic się nie zmieni. Pozdrawiam pieniaczy i gimbusy.
- 2 2
-
2016-11-06 19:32
można od razu na etapie drzwi wyspawać na drzwiach napis
"winda nieczynna, najbliżsa czynna winda w hotelu Heweliusz"
niestety, sprawdzają się tylko rampy, podjazdy
ale te bolandyjskie żłoby chcą je np. w Oliwie rozwalić i zastąpić stromymi schodami i windą towarową jak w Orłowie
money, money, money, always sunny in the rich rat's world- 1 1
-
2016-11-06 19:57
hehehe
50 km/h.......dobrze że wogóle można tamtędy jeździć.......
- 0 0
-
2016-11-06 20:01
to to samo co przejście pod Domem Pogodnej Starosci na Witominie !!!
To musi być wymysł tego samego szpeca z UM !.
- 3 0
-
2016-11-06 20:08
URZĘDNICY GDYŃSCY uwielbiają wydawać wspólną kasę...
http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Orlowo-na-plazy-kladka-otoczenie-bez-zmian-n101485.html
- 3 0
-
2016-11-06 20:08
Szedłem tamtędy wczoraj do Orlika (2)
gdyby nie tunel musiałbym nadłożyć 300m x 2 = prawie 600m
- 1 5
-
2016-11-06 20:52
(1)
A jakbyś miał przejście dla pieszych, to byś zaoszczędził 7 m w pionie.
- 1 2
-
2016-11-07 07:06
i zaryzykowal ,ze cos w ciebie wjedzie.
- 2 0
-
2016-11-06 20:12
tunel.....
dlaczego włodarze nyślą znowu du..mi a nie głowami
- 2 1
-
2016-11-06 20:13
Autor sugeruje,że należy zbudować za 3000 000 przejście
z windami, wodotryskami, zjazdami dla rowerzystów,neonami,diodami, bajerami.
- 2 2
-
2016-11-06 20:24
Tyle było krzyku i pretensji, że nie remontują
W końcu wyremontowali i co?
- 3 1
-
2016-11-06 20:31
Bzdurny artykul (2)
Tunel uchronil nie jedno zycie i uchroni nastepne.
- 8 4
-
2016-11-06 22:28
Zamiast komisariatów budujmy tunele! One chronią życie! Czy już wymontowałeś poduszki powietrzne w samochodzie? Tunel jest skuteczniejszy!
- 0 2
-
2016-11-07 07:07
100/100
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.