• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tunel na stacji Gdańsk Główny jest już otwarty

Wioleta Stolarska
14 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 

Otwarty tunel przy Dworcu Głównym w Gdańsku


Ponownie możliwe jest dojście tunelem na perony stacji Gdańsk Główny zarówno od strony miasta, jak i od strony dworca autobusowego. Wykonawca zakończył wymianę ścian oraz sufitu. Tunel jest w stanie surowym i do stycznia 2020 roku będą w nim kontynuowane prace wykończeniowe oraz przebudowa peronu dalekobieżnego.



Jak często bywasz na dworcu Gdańsk Główny?

Prace w tunelu łączącym dworzec autobusowy przy ul. 3 Maja z ul. Podwale Grodzkie zobacz na mapie Gdańska oraz peronami trwały od 4 lutego. W tym czasie wykonawca wybudował nowe ściany i sufit (płytę stropową) bezpośrednio pod peronem nr 1 i przylegającymi do niego torami. Zakres prac wymagał - ze względów bezpieczeństwa - zamknięcia tej części przejścia.

Na przebudowywany peron nr 1 będą prowadzić nowe schody. Przygotowano już miejsce pod montaż schodów ruchomych. Wykonawca wybudował także szyb windowy, w którym wkrótce zamontowane zostanie urządzenie.

- Wykonawca skupi się teraz na pracach wykończeniowych w obu przejściach. Będzie nowa posadzka i wystrój ścian. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. poprawi estetykę i funkcjonalność tunelu. Przejścia, podobnie jak perony, będą przystosowane do obsługi wszystkich osób podróżujących koleją. Istotnym ułatwieniem na peronach i w dojściach będą cztery windy oraz cztery pary schodów ruchomych. Będzie odpowiednie oznakowanie i ścieżki naprowadzające ze specjalną wypukłą fakturą - informuje Martyn Janduła z zespołu prasowego spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.
  • Od 4 lutego trwały intensywne prace w tunelu łączącym dworzec autobusowy przy ul. 3 Maja z ul. Podwale Grodzkie oraz peronami.
  • Od 4 lutego trwały intensywne prace w tunelu łączącym dworzec autobusowy przy ul. 3 Maja z ul. Podwale Grodzkie oraz peronami.
  • Od 4 lutego trwały intensywne prace w tunelu łączącym dworzec autobusowy przy ul. 3 Maja z ul. Podwale Grodzkie oraz peronami.
  • Od 4 lutego trwały intensywne prace w tunelu łączącym dworzec autobusowy przy ul. 3 Maja z ul. Podwale Grodzkie oraz peronami.
  • Od 4 lutego trwały intensywne prace w tunelu łączącym dworzec autobusowy przy ul. 3 Maja z ul. Podwale Grodzkie oraz peronami.

Rośnie nowy peron na stacji



Na stacji Gdańsk Główny przebudowywany jest także peron dalekobieżny nr 1 oraz przyległe tory. Powstał już zarys konstrukcji nowego obiektu. Wykonawca od strony południowej rozpoczął w kwietniu układanie antypoślizgowej nawierzchni z kostki brukowej.

  • Od 4 lutego trwały intensywne prace w tunelu łączącym dworzec autobusowy przy ul. 3 Maja z ul. Podwale Grodzkie oraz peronami.
  • Od 4 lutego trwały intensywne prace w tunelu łączącym dworzec autobusowy przy ul. 3 Maja z ul. Podwale Grodzkie oraz peronami.
  • Od 4 lutego trwały intensywne prace w tunelu łączącym dworzec autobusowy przy ul. 3 Maja z ul. Podwale Grodzkie oraz peronami.
  • Od 4 lutego trwały intensywne prace w tunelu łączącym dworzec autobusowy przy ul. 3 Maja z ul. Podwale Grodzkie oraz peronami.
  • Od 4 lutego trwały intensywne prace w tunelu łączącym dworzec autobusowy przy ul. 3 Maja z ul. Podwale Grodzkie oraz peronami.
  • Od 4 lutego trwały intensywne prace w tunelu łączącym dworzec autobusowy przy ul. 3 Maja z ul. Podwale Grodzkie oraz peronami.
- W dalszej kolejności zostaną zamontowane elementy małej architektury: wyremontowana wiata, ławki, gabloty oraz system informacji pasażerskiej i oświetlenie. Podróżni z nowego peronu skorzystają pod koniec lata - dodaje Janduła.
Wartość inwestycji wynosi 64 mln zł brutto. Wartość dofinansowania z Unii Europejskiej wynosi 44,3 mln zł. Prace zaplanowano do stycznia 2020 r.

Opinie (186) 6 zablokowanych

  • Ale super wyremontowali w stylu retro pownna Dudkowna nazwac im Adamowicza (1)

    • 12 5

    • Remontowalo pisowskie PKP

      • 0 1

  • TUNEL na miare XXI wieku brawo

    • 15 2

  • No i co, słynne schody nieruchome (1)

    Dalej nie wymienione, rozumiem?

    • 15 0

    • TO już zabytek -żal wymieniać-:)

      • 4 0

  • A będzie (2)

    brązowy płyn wyciekający spod tajemniczych drzwiczek?

    • 16 1

    • Nie, takie rzeczy tylko u ciebie na hawirze

      • 0 4

    • Trup?

      • 0 0

  • Moczna sprawa (1)

    Czy toalety beda w ofercie i za jaka cene ?

    • 12 0

    • Toalety są w kraju luksusem i tabu

      • 4 1

  • (1)

    Ohydne, brudne miasto

    • 13 5

    • Emigruj do Bytomia!

      • 2 3

  • Nowy dworzec jak Krakowie i we Wrocławiu. (4)

    Czy nie można zbudować nowego zespołu dużych krytych dworców? Nawet w połączeniu z galerią.

    • 15 1

    • (3)

      Nowy dworzec we Wrocławiu? Chyba ci się coś pomyliło? Gdzieś byłeś, ale nie wiesz, gdzie - we Wrocławiu jest odnowiony zabytkowy dworzec, a nowy to jest autobusowy. Może Poznań myślisz?

      • 5 1

      • Poznań, Łódź

        Nowoczesne dworce na miarę XXI wieku, Gdańsk to jakaś V liga, głęboka prowincyja

        • 2 2

      • Nowy w Krakowie, we Wrocławiu odnowiony, ale z korzeniami i w krótkim czasie. (1)

        Masz rację. Znam bardzo dobrze obydwa dworce. Trochę "na skróty" się wyraziłem. Oczywiście kolejowe.

        • 1 0

        • Autobusowe dworce Kraków i Wrocław mają nowe.

          My mamy skansen.

          • 2 0

  • Wizytówka a turystów od lat ale co tam caryca jak dzieci z budyniem....

    • 12 2

  • Co za zmiany w tunelu?

    Przepraszam bardzo, ale oglądam fotki i nie widzę, żeby coś się w tunelu zmieniło, a to co jest to było w podobnym stanie kilka miesięcy temu, no może schody ruchome jeszcze raczej działały, a teraz przykryte plandeką, więc na dobre można zapomnieć...
    Wejścia ne perony są jakoś tam zrobione, ale sam tunel? demolka jaka była taka jest nadal, pozostałości po starych czasach: resztki poobtłukiwanych płyt kamiennych na ścianach, surowe betonowe stropy... No chyba że miasto stawia na industrialny modernizm czy jak to zwał :)
    Widok marny był od dawna, efekt zdemontowania giosowo/kartonowych maskowań instalacji - przypuszczalnie na wypadek konieczności szybkiego reagowania gdyby się to wszystko miało zawalić podczas remontu kolejnego peronu niż właściwy remont tunelu.
    No tak, bo podczas prac przy remoncie poprzedniego peronu podpórki stały, a woda się lała, kable wisiały, więc teraz żeby nie było afery zamknięto przejście, a gdy z powrotem udrożniono jest wielka radość, tylko z czego? No chyba tylko z tego, że na PKS nie trzeba biegać przez Błędnik lub Hucisko nic więcej.
    Słaba wizytówka Gdańska.

    • 25 0

  • Rewela.

    Normalnie zaniemowilem? Jestem pod "wraxeniem" to już niedlugo bedziemy obchodzić piątą rocznicę rozpoczęcia remontu

    • 25 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane