- 1 Martwe dziki na Karwinach. Otrute czy padły z głodu? (217 opinii)
- 2 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (35 opinii)
- 3 Agresywny Rosjanin zatrzymany na lotnisku (174 opinie)
- 4 Działkowcy będą mieli przez to problemy? (133 opinie)
- 5 Mieszkają na stałe, ale się nie zameldują (102 opinie)
- 6 Plany dla okolic Ergo Areny na ostatniej sesji obecnej rady (48 opinii)
Tunel pod Martwą Wisłą można budować!
Zobacz, kto podpisywał umowę na budowę tunelu pod Martwą Wisłą.
Dziś nastąpiło zwieńczenie wysiłków wielu lat i wielu ludzi - mówił prezes Gdańskich Inwestycji Komunalnych Ryszard Trykosko podczas uroczystego podpisania umowy na budowę tunelu pod Martwą Wisłą. Podziemny obiekt wykona konsorcjum firm Obrascon Huarte Lain i Hydrobudowa Polska. Budowa tunelu potrwa trzy lata i zakończy się w ostatnim kwartale 2014 r.
Tunel pod Martwą Wisłą z dwujezdniowymi dojazdami zostanie wykonany między ul. Marynarki Polskiej , a węzłem Ku Ujściu . Długość tego fragmentu wyniesie 2,4 km. Z kolei sam podziemny obiekt inżynieryjny mierzyć będzie ponad 1370 m. Jego najtrudniejszy odcinek o długości 1072,5 m zostanie wywiercony maszyną TBM (Tunel Boring Machine).
- Tunel będzie wiercony najpierw w jednym kierunku. Następnie maszyna będzie przetransportowana z powrotem na drugą stronę Wisły i wykonany zostanie drugi tunel - wyjaśniał Jacek Król, dyrektor ds. robót realizacji robót inżynieryjnych PRG Metro.
Zgodnie z projektem najpierw powstanie północna nitka tunelu. Drążenie rozpocznie po wschodniej stronie Martwej Wisły, w pobliżu ul. Ku Ujściu. Gdy maszyna "wyjdzie" na powierzchnię po stronie Letnicy i Nowego Portu, zostanie zdemontowana i przetransportowana z powrotem w okolice ul. Ku Ujściu. Tam zostanie złożona i rozpocznie drążenie po raz drugi, tym razem południowego tunelu.
Tunel w swym najniższym miejscu znajdzie się prawie 35 m pod lustrem Martwej Wisły. Samochody poruszać się będą w dwóch rurach tunelu - po jednej dla każdego kierunku ruchu.
- Od dzisiaj mamy 36 miesięcy na wykonanie zadania. Jeśli nie napotkamy na jakieś niespodzianki pod Martwą Wisłą, to zdążymy z harmonogramem prac - zapowiadał Jerzy Ciechanowski, prezes Hydrobudowy Polska.
Jak dodaje prezes GIK, odbiory tunelu mają rozpocząć się w ostatnim kwartale 2014 r. - Dlatego dopuszczenie do eksploatacji powinno nastąpić w pierwszym kwartale 2015 roku - wylicza Ryszard Trykosko.
Koszt budowy tunelu pod Martwą Wisłą to 885 mln złotych.
Zobacz jak maszyna-kret dojechała do Warszawy, a następnie drążyła tam tunel.
Tak Trasa Słowackiego pobiegnie przez Gdańsk.
Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy do ul. Budowlanych .
Długośc: 2,8 km. Termin oddania: koniec 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.
Odcinek miejski - od ronda de la Salle do al. Rzeczypospolitej .
Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: Hydrobudowa Polska. Budżet: 159 mln zł.
Droga Zielona - od al. Hallera do ul. Marynarki Polskiej .
Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.
Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej do ul. Ku Ujściu .
Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.
Miejsca
Opinie (259) ponad 10 zablokowanych
-
2011-10-14 15:34
Jakie imie żeńskie otrzyma TBM (3)
Czas teraz zastanowić się jakie imie żeńskie nadać TBM.
- 5 8
-
2011-10-14 16:24
Warszawa już Nas wyprzedziła, i skorzystała z danych Marii Skłodowskiej-Curie.
- 1 1
-
2011-10-15 10:29
dziurka, rurka?
- 0 0
-
2011-10-15 13:27
Dżdżownica Magda
- 0 0
-
2011-10-14 15:38
a nie szybciej byłoby wiercic potem z powrotem, a nie przewozic całośc na druga stronę? (1)
- 2 6
-
2011-10-14 18:06
Maszyna jest jednokierunkowa, wierci tylko na zachód
I to jest tajemnica "rażąco niskiej ceny".
- 1 1
-
2011-10-14 15:40
po nadgodzinach metro
Proponuję, aby w czynie społecznym TBM kopało godzine dziennie trzeci tunel, tak aby powstała u nas choć jedna nitka metra (ze dwie stacje wystarczą:)
- 4 3
-
2011-10-14 15:47
Do boju TBM!
i koncz ta nierowna walke
- 7 0
-
2011-10-14 15:57
Polska w budowie ! (2)
Nigdy tyle się tu nie budowało ! :)
- 27 3
-
2011-10-15 09:06
Matka Unia (1)
dała kasę to zaczęła sie Polska w budowie..........
- 3 1
-
2011-10-15 09:47
lepsza Matka Unia niż ojciec Uń:)
- 5 0
-
2011-10-14 16:00
Jak widać po komentarzach Polacy znają się na budowie tuneli jak mało kto. (3)
- 19 1
-
2011-10-14 16:11
A widzisz!
Polacy sie na wszystkim znaja,taka przypadlosc narodowa,i za to nas na calym swiecie bardzo lubia.
- 6 2
-
2011-10-14 19:12
bo to zdolny naród,wytresowany przez historię! POLAK portafi wszystko!
- 2 1
-
2011-10-15 00:32
Przecież kiedyś Polacy zbudowali Polskie Państwo Podziemne. Dodatkowo nakręcili seksmisje.
- 6 0
-
2011-10-14 16:18
?? (2)
A dlaczego maszyna po prostu nie może być obrócona idrążyć drugi tunel w przeciwnym kierunku ??
- 2 8
-
2011-10-14 16:29
zeby sie jej w glowie nie zakrecilo
- 6 0
-
2011-10-14 17:26
bo szybciej jest rozebrać maszynę i ją przewieźć, niż przenosić jej "stacjonarną" część
- 3 0
-
2011-10-14 16:22
Pierwszy krok został wykonany - podpisanie umowy na wykonanie tuneluz generalnym wykonawcą.Drugi krok to 'wjeście' sprzętu i ludzi na plac budowy i rozpoczęcie prac.Już widzę te wycieczki w stronę Westerpaltte, które będą 'zwalniały' autokary, żeby zobaczyć tą budowę :)Bo to nie to samo drążenie, które będzie wykonywane w W-wie,przez 'wiertełko' im. Marii Skłodowskiej-Curie.A wykonawcy życzę wykonania tej hydrotechczniej inwestycji bez przeszkód,z korzyścią! dla mieszkańców oraz rozwoju regionu, pod kątem logistycznym,czyli terenem po drugiej stronie ul. mjr H.Sucharskiego.
- 9 0
-
2011-10-14 16:27
Bogu dzieki, że budowa takiego tunelu nie wynaga tłucznia, już widzę te wywrotki gliny i lodu sypane ku chwale Ojczyzny (2)
Tak między nami Polanami, to wam powiem, że prędzej uwierzę w 12.12.2012 jak w ten tunel. No cóż, naiwnych nie sieją....Ach zapomniałbym, otwarcie staro-nowego dworca SKM w Sopocie na przełomie 2010/2012
- 1 16
-
2011-10-14 17:31
a wcześniej matołku (sam się tak nazwałeś)
PISałeś, że nie wypirzą działkowców z Letnicy, że nie rozpoczną budowy ani Stadionu ani Słowackiego, że odbiorą Mistrzostwa, a potem , że stadion się zawali a jak go wybudowali to, że go nie odbiorą. A przysłowie trochę przeinaczyłeś.Tam było: głupich nie sieją - sami się rodzą
- 11 0
-
2011-10-15 19:29
Jak można nie wierzyć w 12.12.2012, taka sama data jak 10.10.2010
- 0 0
-
2011-10-14 16:28
chyba nie ma w Polsce (3)
drogowego tunelu pod rzeka? Wow, bedzie jak z Manhattanu do New Jersey!
- 20 0
-
2011-10-14 23:15
ale mamy tunel wzdłuż rzeki ;) (2)
w warszawie
- 0 0
-
2011-10-14 23:22
Bez jaj, naprawdę? Nazywa się jakoś?
- 0 0
-
2011-10-15 01:41
w miejsce autostrady biegnącej przy nabrzeżu.
Ale Warszawiacy myśleli, jak oddać trochę przestrzeni ludziom.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.