- 1 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (66 opinii)
- 2 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (179 opinii)
- 3 Dwóch 29-latków z narkotykami (73 opinie)
- 4 Martwe dziki z Karwin miały ASF (254 opinie)
- 5 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (414 opinii)
- 6 Nowy menadżer Śródmieścia poszukiwany (34 opinie)
Tunel pod Martwą Wisłą można budować!
Zobacz, kto podpisywał umowę na budowę tunelu pod Martwą Wisłą.
Dziś nastąpiło zwieńczenie wysiłków wielu lat i wielu ludzi - mówił prezes Gdańskich Inwestycji Komunalnych Ryszard Trykosko podczas uroczystego podpisania umowy na budowę tunelu pod Martwą Wisłą. Podziemny obiekt wykona konsorcjum firm Obrascon Huarte Lain i Hydrobudowa Polska. Budowa tunelu potrwa trzy lata i zakończy się w ostatnim kwartale 2014 r.
Tunel pod Martwą Wisłą z dwujezdniowymi dojazdami zostanie wykonany między ul. Marynarki Polskiej , a węzłem Ku Ujściu . Długość tego fragmentu wyniesie 2,4 km. Z kolei sam podziemny obiekt inżynieryjny mierzyć będzie ponad 1370 m. Jego najtrudniejszy odcinek o długości 1072,5 m zostanie wywiercony maszyną TBM (Tunel Boring Machine).
- Tunel będzie wiercony najpierw w jednym kierunku. Następnie maszyna będzie przetransportowana z powrotem na drugą stronę Wisły i wykonany zostanie drugi tunel - wyjaśniał Jacek Król, dyrektor ds. robót realizacji robót inżynieryjnych PRG Metro.
Zgodnie z projektem najpierw powstanie północna nitka tunelu. Drążenie rozpocznie po wschodniej stronie Martwej Wisły, w pobliżu ul. Ku Ujściu. Gdy maszyna "wyjdzie" na powierzchnię po stronie Letnicy i Nowego Portu, zostanie zdemontowana i przetransportowana z powrotem w okolice ul. Ku Ujściu. Tam zostanie złożona i rozpocznie drążenie po raz drugi, tym razem południowego tunelu.
Tunel w swym najniższym miejscu znajdzie się prawie 35 m pod lustrem Martwej Wisły. Samochody poruszać się będą w dwóch rurach tunelu - po jednej dla każdego kierunku ruchu.
- Od dzisiaj mamy 36 miesięcy na wykonanie zadania. Jeśli nie napotkamy na jakieś niespodzianki pod Martwą Wisłą, to zdążymy z harmonogramem prac - zapowiadał Jerzy Ciechanowski, prezes Hydrobudowy Polska.
Jak dodaje prezes GIK, odbiory tunelu mają rozpocząć się w ostatnim kwartale 2014 r. - Dlatego dopuszczenie do eksploatacji powinno nastąpić w pierwszym kwartale 2015 roku - wylicza Ryszard Trykosko.
Koszt budowy tunelu pod Martwą Wisłą to 885 mln złotych.
Zobacz jak maszyna-kret dojechała do Warszawy, a następnie drążyła tam tunel.
Tak Trasa Słowackiego pobiegnie przez Gdańsk.
Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy do ul. Budowlanych .
Długośc: 2,8 km. Termin oddania: koniec 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.
Odcinek miejski - od ronda de la Salle do al. Rzeczypospolitej .
Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: Hydrobudowa Polska. Budżet: 159 mln zł.
Droga Zielona - od al. Hallera do ul. Marynarki Polskiej .
Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.
Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej do ul. Ku Ujściu .
Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.
Miejsca
Opinie (259) ponad 10 zablokowanych
-
2011-10-15 00:13
Tunel (1)
Nie wiem jak to zrobiliście, ale chłopcy ze Świnoujścia mogliby się uczyć od Was jak dorwać kasę na budowę tunelu.
- 7 0
-
2011-10-15 08:35
Niech się uczą...
Gdańsk ma po prostu dobrych GOSPORARZY, których nie zrażają nawet niewybredne epitety,
- 4 0
-
2011-10-15 00:43
pOZDRAWIAM NIEWTAJEMNICZONYCH...
A-1. Nasza Bursztynowa autostrada jest do Miasta Kopernika...
- 6 0
-
2011-10-15 00:45
ten portal jest na "czasie"- buractwo do bólu...
- 2 3
-
2011-10-15 01:10
ciekawe... (3)
zastanawia mnie po kiego grzyba po wywierceniu pierwszego tunelu maszyna będzie przetransportowana z powrotem na drugą stronę tunelu... a nie mogłaby "przewiercić" się z powrotem do ul. ku ujściu?? wg mnie to jest marnotrawstwo pieniędzy.... ale ja się nie znam, mógłby mi ktoś wyklarować sens tej operacji??
- 0 5
-
2011-10-15 08:50
Bo się nie znasz... (2)
Operacja demontażu i powtórnego montażu (w drugą stronę) była by droższa niż transport na drugą stronę Martwej Wisły.
- 1 1
-
2011-10-15 18:43
Nie trzeba demontować wystarczy ją obrócić o 180 st. No chyba że maszyna może wiercić tylko ze wschodu na zachód.
- 1 0
-
2011-10-15 19:05
czegoś tu nie rozumiem...
jak może demontaż - transport - i ponowny montaż tańszy niż sam demontaż i ponowny montaż bez transportu?? ja chyba faktycznie się nie znam i za głupi jestem... chyba, że specjalistyczna firma transportowa na tyle kocha wozić to ustrojstwo, że dopłaca byleby móc sobie tylko potransportować...??
- 0 2
-
2011-10-15 01:16
brawo Miasto Gdańsk
... Nie czujesz sieę z PO, to zamknij drzwi. zgaś światło..
- 5 0
-
2011-10-15 01:24
jeszce raz Chcesz mie obraźic...
jestem synem KriegsmarineE.. uważaj Palancie...
- 0 2
-
2011-10-15 06:34
??? (5)
A ja się pytam co z odcinkiem od al Rzeczpospolitej do Hallera ? Czy cała ta kawalkada samochodów będzie podążać obok tramwajów ulicą Mickiewicza ? To będzie ubaw...
- 7 4
-
2011-10-15 10:00
(3)
Tez sie o to pytalem, ale niektorym wielbicielom 4 kolek tak podniecenie uderzylo w glowe, ze chyba nie potrafia sobie zwizualizowac tego szczegolu. Genialna inwestycja dla Brzezna i Nowego Portu. Utrapienie dla Wrzeszcza i Zaspy.
- 3 2
-
2011-10-15 10:17
Jaki z ciebie zaspianin ? (2)
Skoro piszesz, że to utrapienia dla Zaspy ??? Żadne utrapienie. Skracasz wyjazd na Warszawę o pół godziny, podobnie powrót. Człowieku zastanów się co ty wpisujesz jak zaspianin. No chyba, że z ciebie taki zaspianin jak z koziej ...
- 2 3
-
2011-10-15 10:28
ogarnij się i zacznij myśleć (1)
dwupasmówka do Rzeczypospolitej i dwupasmówka od Hallera a pomiędzy Hallera a Rzeczypospolitej?????Którą drogę wybierzesz... po dziurach Jana Pawła czy już i tak mocno obciążoną Kościuszki???
- 1 2
-
2011-10-15 11:06
Dokładnie
Rzućcie okiem na plan Gdańska i zobaczcie którędy będą jeździć kierowcy dojeżdżając np. ze stadionu do ulicy Hallera. Co dalej? Hallera, Kościuszki? Czarny Dwór, Jana Pawła, Legionów? Pomyślcie jaki tam będzie burdel!
- 2 3
-
2011-10-15 19:01
To zupełnie tak jakby zbudować kolej wielkiej prędkości z Gdyni do Berlina tylko że odcinek Piła- Poznań przesiadka na wąskotorówkę.
- 1 0
-
2011-10-15 07:21
Gdańsk się cieszy
Sopot pewnie też.
- 3 0
-
2011-10-15 08:31
Fantastyczne!!!
Trzymam kciuki za sukces. Gratuluję Prezydentowi Gdańska determinacji. Budyń by tego nie zrobił.
- 5 4
-
2011-10-15 09:12
(1)
czyli jeden tunel bedzie gotowy wcześniej niż drugi! czy juz w 2012 puszczą nim strumień aut, albo w obie strony, albo raz w jedną a raz w drugą? albo choćby tylko w jedną, i tak bedzie super!!!
- 1 0
-
2011-10-15 09:14
i chyba na dobre zamknieto dyskusje nt kłódka na Motławie.... na szczęście
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.