Fakty i opinie

Tunel pod Martwą Wisłą zostanie otwarty przed wrześniem

Najnowszy artukuł na ten temat

Samochody nie znikną z chodnika na Słowackiego

Już nie w czerwcu, ale nie później niż we wrześniu zostanie otwarty dla ruchu tunel pod Martwą Wisłą. Powód? Wciąż trwa wykonywanie przejść poprzecznych między dwiema nitkami przeprawy. A przed budowlańcami trudne procedury odbioru obiektu.



Czy opóźnienie w budowie tunelu jest dla ciebie problemem?

nie, oczekuję, że obiekt zbudowany zostanie bardzo starannie 43%
nie, ale nie mogę się doczekać, jak tam pojadę samochodem 25%
tak, ale te kilka miesięcy jeszcze wytrzymam 10%
tak, tracę cały czas cenne minuty w dojazdach po mieście 22%
zakończona Łącznie głosów: 1265
Pod ostatnim naszym artykułem na temat postępu prac na budowie tunelu pod Martwą Wisłą pojawiły się krytyczne komentarze na temat planowanego na czerwiec otwarcia przeprawy. Czytelnik o pseudonimie "były OHL-owiec" napisał: - Tak się składa, że podwykonawcy już mają przedłużoną umowę do 31 października 2015 r. i na pewno nikt nie otworzy tego tunelu w czerwcu. Zobaczycie jak za kilka miesięcy spółka miejska Gdańskie Inwestycje Komunalne będzie zrzucała winę na trudne odbiory, na straż, że to pierwszy tunel w Polsce itd. W  międzyczasie oczywiście będą kończyć robotę. I tak fajnie, że w październiku lub listopadzie nim pojedziemy i się z tego cieszę tak jak i wy, ale nie lubię jak ludziom się kit wciska.

Tymczasem według GIK w tym tygodniu powinno rozpocząć się betonowanie ostatniej części przejścia poprzecznego nr 1 - od strony ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska. To oznacza, że niedługo prace przy nim zostaną zakończone.

Wykonawca pracuje przy każdym z siedmiu przejść poprzecznych: w przejściu numer dwa betonowana jest belka górnej ramy portalowej, zaś w strefie środkowej zbrojona jest dolna obudowa. Podobne prace toczą się przy przejściach numer trzy, cztery i pięć. W przedostatnim i ostatnim z przejść zakończono drążenie pomiędzy oboma tunelami i wykonano obudowę tymczasową.

- Prace przy przejściach łączących oba tunele trwały jednak dłużej, niż zakładał harmonogram wykonawcy. Wynikało to z potrzeby zachowania szczególnych środków bezpieczeństwa i bardzo trudnych i różnorodnych warunków gruntowych w każdym z przejść, które wymusiły dłuższy okres zamrażania gruntów - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy spółki GIK.

Zakładano, że zamrażanie każdego z przejść potrwa około czterech tygodni. Na pierwsze z nich potrzeba było jednak 12 tygodni, a na każde kolejne osiem. To uniemożliwia otwarcie tunelu w czerwcu, tak jak zakładano. - Szacujemy, że prace budowlane zakończone zostaną do końca czerwca, co pozwoli na rozpoczęcie testów i prób urządzeń systemów wentylacyjno-nawiewnych oraz przeciwpożarowych i końcowych odbiorów - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek.

Prace przy przejściach to jednak nie wszystko, co dzieje się na budowie. Ponad 450 osób pracujących na trzech zmianach wykonuje prace przy budowie konstrukcji jezdni w obu tunelach, przy czym w kluczowym dla robót tunelu T2 jest kolejne usuwanie instalacji mrożących, które znajdują się obecnie przy każdym z przejść.

Ogromne agregaty chłodzące blokują betonowanie ścian, na których w połowie wysokości tunelu powstanie jezdnia. Ale pierwszy - około 180-metrowy odcinek jezdni w tunelu już jest i stopniowo w obu rurach powstają kolejne odcinki.

W piątek i sobotę zabetonowany zostanie ostatni strop nad komorą startową. Intensywnie toczą się prace związane z układaniem obudowy ognioochronnej.

Tunel pod Martwą Wisłą

Każdy tunel mierzy 1,4 km długości. Maszyna wydrążyła odcinki o długości ok. 1,1 km, a na pozostałe 300 m składają się tunele wykonane w wykopie po obu stronach wylotów przeprawy.

Wyloty z tunelu zlokalizowane są na wysokości nabrzeży "Dworzec Drzewny" od strony ul. Ku Ujściu w odległości ok. 520 m od wschodniego brzegu Martwej Wisły zobacz na mapie Gdańska i "Dworzec Wiślany" od strony Węzła Marynarki Polskiej w odległości ok. 370 m od zachodniego brzegu Martwej Wisły zobacz na mapie Gdańska.

Tunel pod Martwą Wisłą w liczbach

1377,5 - tyle metrów ma całkowita długość tunelu pod Martwą Wisłą
1072,5 - to długość w metrach wydrążonego odcinka
2200 - tyle ton ważyła maszyna TBM
91 - długość maszyny TBM w metrach
12,56 - średnica tarczy maszyny TBM w metrach
11 - średnica wydrążonych i obudowanych tubingami rur tunelu w metrach
35 - odległość w metrach od najgłębszego miejsca w tunelu do lustra Martwej Wisły
1076 - tyle pierścieni użyto do wykonania 2 rur tunelu (każdy z pierścieni składa się z 7 elementów i waży 100 ton)
500 000 - tyle urobku w tonach wydobyto i wywieziono przy drążeniu tuneli
40 - taką długość w kilometrach miałyby ułożone w jednym rzędzie tubingi użyte do budowy tunelu

Zobacz przejście tunelem mieszkańców w październiku 2014 r.

Opinie (256) 9 zablokowanych

  • Czy otwarcia dokona Paweł A.? Dadzą mu przepustkę ? (31)

    • 262 44

    • Nie- otworzy prezydent Duda-czlonek byly Uni Wolnosci. (9)

      • 32 39

      • Taki z niego prezydent jak byly czlonek.-)

        • 40 8

      • moze jednak prezydent wszystkich wsi (1)

        • 16 7

        • chyba WSI ?

          • 18 4

      • (2)

        Jarosław z Warszawy mówił że to człowiek głębokiej wiary i słucha episkopatu.

        • 19 5

        • Jeśli Jarosław tak mówi, to to musi być oczywista oczywistość!

          • 17 4

        • Donald z Brukseli mówił że Sienkiewicz do września 2014 wyjaśni aferę taśmową...

          • 20 6

      • uważaj bo dotykasz Żydów... (2)

        Takie osobistości jak Geremek Mazowiecki Tusk byli w Unii Wolności...

        • 6 5

        • (1)

          Daduda też był

          • 7 1

          • i dlatego uważaj

            • 4 1

    • A gdzie (7)

      kary za wydłużenie terminu?
      Termin realizacji był jednym z elementów wyboru oferty w przetargu i teraz jego przedłużanie jest bardzo problematyczne i grozi odebraniem CAŁOŚCI lub
      CZĘŚĆI dotacji unijnej.
      Czy "redaktur" nie powinien o to zapytać zamiast pisać laurki zamiast prawdy?

      • 26 15

      • Uuu Pan Szpecjalista od prowadzenia projektów budowlanych się odezwał. (6)

        Przykro mi Cię uświadamiać ale umów na takie projekty nie formułuje się na zasadzie "wygraliście przetarg i teraz macie to wybudować w terminie choćby nie wiem co". Te umowy opierają się na założeniach, że warunki będą takie a takie. Jeśli nagle się okazuje że warunki geologiczne są trudniejsze to nie jest to wina Wykonawcy, więc dlaczego ma on za to odpowiadać? Ale co ja tu sie wysilam - dla Ciebie budowa tunelu pod rzeką to najprostsza i najbardziej przewidywalna pracą na świecie.

        • 26 17

        • Ech (4)

          Jakoś dziwnie na " świecie " mogą takie rzeczy przewidzieć wygrywając przetarg Panie Specjalisto. Kopią - wiercą w skałach, różnorakich gruntach np. w błocie pod Kanałem La Manche... Pooglądaj trochę filmów. Gdyby u nas tak było, nie byłoby aneksów, przekrętów itd. Inwestycja wszak to miejska, czyli nie ma obaw o kasę. Ludziska tak czy siak za to muszą zapłacić ( podwyższenie podatków ). Ech.

          • 17 20

          • I jak zwykle... (2)

            na Świecie nie ma opóźnienień, rosnących kosztów itp. ;)

            • 17 4

            • (1)

              Co za bzdury piszesz że tylko w Polsce tak jest!! Przykład lotnisko w Berlinie!!!!! Poczytaj i zobaczysz jakie tam są opóźnienia i przekręty. Co fakt to fakt dali d*py ponownie z kolejną inwestycją.

              • 13 6

              • Pytanie czy tak musi byc i dlaczego nikt nie obrywa za przekrety ?
                Norma jest ze zaniza sie kwoty w przetargu tylko po to zeby pozniej walczyc o wieksza kase... a bo tutaj jest inna gleba, a bo tutaj jest glaz a bo tutaj ziemia sie osypuje itd
                Niestety w tych czasach liczy sie tylko kasa

                • 2 3

          • Tak... Big Dig w Bostonie na przyklad... Poszukaj,m poczytaj, odrzuc kompleks "swiata".

            Na tym swiecie tez bywaja robione buble.

            • 8 1

        • Szanowny anonimie

          Takie projekty są budowane w oparciu o tzw. kamienie milowe i tam można też ustalić wstępną estymację czasową, która będzie też podstawą do ewentualnych korekt.
          To jest dosyć podstawowa wiedza w zarządzaniu projektami.
          Ale rozumiem, że nie chodziło Panu o merytoryczną rozmowę tylko chęć pokazania, że każde opóźnienie urzędnik może uzasadnić.

          PS.
          Oczywiście, że opóźnienia się zdarzają, ale to nie powód, żeby się na nie zgadzać bez szemrania i próby działań sanacyjnych.

          • 4 3

    • jego nie zamkną. (1)

      bęxzie go bowiem sądził sędzia Milewski, który już odebrał telefon i uzgodnił co trzeba. Ces't la vie. Pologne.

      • 25 6

      • C'est

        Jak juz

        • 2 1

    • Taka uroczystość musi być tuż przed wyborami

      • 15 1

    • czy otwarcie będzie przed wyborami? tzn. chciałem napisać "przed wyrokiem"?

      a redaktor jak to bywa - nielogiczny. tytuł mówi przed wrześniem (czyli najpóźniej sierpień), a pierwsze zdanie "najpóźniej we wrześniu". tradycyjne przekłamanie lub propaganda sukcesu

      • 12 2

    • Czyżby za realizacje odpowiadał Trykosko

      Ktory położył Polnord Budvi nawet do izby sie nie nadawał ?

      • 5 3

    • Paweł A. z Gdańska przecież już otwierał... (1)

      ile razy będzie otwierał to samo?

      • 7 4

      • Oj tam zaraz otwieral. Podpisywal pocztowki na wyjsciu z tunelu podczas otwartego dnia. Oczywiscie to nie byla kampania wyborcza

        • 2 1

    • że nie było kasy na tunel to wszyscy wiedzieli (3)

      ale PO celebruje i świętuje każdy kilogram betonu zalanego.

      • 3 4

      • skoro nie bedzie, to jakim cudem wybudowano? (1)

        • 5 2

        • dostali nową kaskę z unii na szkoły i przedszkola

          pójdzie na tunel

          • 2 8

      • PO tylko celebruje, PIS modliłby się do każdego metra betonu wylanego na budowie.

        • 6 4

    • Czy otwarcia dokona Paweł A.? Dadzą mu przepustkę ?

      czlowieku znasz prawo jesli pawla A, skarza prawomocnym wyrokiem to ma g.... do otwarcia i jest nikim traci caly im un itet czytaj prawo a potem pisz

      • 1 1

    • Nie podaliście którego roku....

      Zaczęliście od września 2012..

      • 0 1

  • (9)

    O pięć lat za późno!
    Mi przynajmniej jest już zbędny, zdążyłem się wyprowadzić za miasto.
    Ale mieszkańcom na pewno ułatwi drogę na południe miasta.

    • 49 80

    • Uff... Czyli pierwszy sukces tunel już odniósł. (1)

      Teraz gmina Kolbudy ma z tobą problem.

      • 77 4

      • Problem to masz z swoim ego!

        • 5 20

    • dawałem 3 miesiące poślizgu choć budyń triumfalnie wołał, że pogoda jest po naszej stronie:P

      • 15 4

    • Ale mnie jest potrzebny to może niech budują co?

      • 19 2

    • bo teraz wąchasz smród z okolicy

      szadółek :)

      • 8 2

    • Ułatwi drogę na południe miasta? (2)

      Ułatwi drogę z południa do miasta, kierując ogromny strumień samochodów do dzielnic mieszkaniowych i potęgując korki. Tak, wiem, że BRG buduje w mieście autostrady w celu rozładowania korków, ale nie tędy droga. Trzeba stawiać na transport publiczny i skończyć z asfaltowaniem całego miasta, rozcinaniem dzielnic drogami szybkiego ruchu, wyburzaniem zabytkowych budynków pod autostrady.

      • 4 7

      • co Ty tam wiesz o miescie ekologu ? (1)

        • 1 3

        • akurat on nie musi miec nic wspolnego z ekologia, aby twierdzic, ze w miescie nie ma miejsca na autostrady

          i, ze transport zbiorowy jest podstawa kazdego duzego miasta.

          Jesli temu przeczysz sam stawiasz sie w rzedzie ludzi, z ktorymi na ten temat nie ma co dyskutowac. Najpierw zdobadz troche wiedzy o tym, dlaczego modernistyczne miasta okazaly sie niewypalem.

          • 5 4

    • mi,mi...

      mi,mi - od mi nie zaczyna się zdania patolu.Co ty struś pędziwiatr - mi,mi...

      • 0 0

  • Nikt nie będzie nim chciał jeźdizć, tak jak autostradami - bo będzie bardzo drogi koszt przejazdu (37)

    do tego wciąż nie rozwiązana jest sprawa przejazdu rowerów, przejścia pieszych, darmowego przejazdu służb ratunkowych..
    Piłsudski dobrze powiedział - wam to kury szczać prowadzać....

    • 33 197

    • (2)

      Kto Ci powiedział że tunel będzie płatny? :)))) po co piesi w tunelu ? po co rowery w tunelu mają mieć osobną ścieżkę , po ulicy nie mogą (o ile w ogóle ktoś widzi taką potrzebę) już jezdzić? A może osobny tunel dla rowerzystów , kolejny dla pieszych i ostatni dla żab albo innych stworzonek wymyślonych przez ekologów????

      • 84 9

      • a kto powiedzial (1)

        Ze bedzie bezplatny? ;)

        • 3 10

        • A czy ktoś mówił, że inne drogi w mieście będą bezpłatne? Nie. Płacisz za przejazd?

          • 2 0

    • Panie zakompleksiony! (1)

      a autostradami nikt niejezdzi??? to dlaczego ja ciagle stoje na bramkach bo tyle samochodow...

      • 63 4

      • Spisek. Korek robią pracownicy GDDKiA zebys myslam ze dużo samochód jeździ autostradą :)

        • 37 2

    • Tunel nie będzie płatny. Ruch rowerowy i pieszy niedozwolony będzie. (6)

      Czytaj wcześniejsze artykuły to nie będziesz się irytować.
      A co do autostrad to najdroższe w stosunku do wynagrodzeń i najdroższe w ogóle przejazdy tymi o dziwo zatłoczonymi już drogami pokazują jak bardzo ich brakowało. Szkoda, że nas tak rżną na 1 km...

      • 47 0

      • (5)

        Średnia cena przejazdu 1 km autostrady w Europie to 5 eurocentów ( dot. Krajów,gdzie bywają płatne na bramkach autostrady, jak Chorwacja, Irlandia, Wielka Brytania, Włochy itd.) Zatem polskie autostrady owszem, tanie nie są - ale jak na Europę, są przeciętnie drogie. Mowa o koncesyjnych, jak GTC, bo rządowe będą ponad dwa razy tańsze.

        • 9 1

        • w europie (4)

          autostrady płatne są droższe. Francja ( A 36 Miluza Lyon 26 euro ponad 400 km, A 7 Lyon -Motpellier 24 euro) Hiszpania ( Ap 7 granica Barcelona 12 euro 150 km, Barcelona Walencja 29 euro 300 km, Walencja -Alicante ok. 20 euro ok. 200 km) Z przeliczenia wychodzi jednak , że w Polsce są jednak tańsze odcinek GTC Gdańsk -Toruń 30 zł. czyli ok. 7, 14 euro 150 km. Wychodzi, że porównywalny odległościowo odcinek granica francuska 0 Barcelona jest prawie dwa razy droższy od drogiego przejazdu u nas koncesyjną prowadzona przez GTC. Przy czym jadąc do Łodzi czy Warszawy płacisz też 30 zł. a to już jest ponad 300 km.

          • 10 2

          • Relacja koszt/ średnia płaca (2)

            Podajesz wartości bezwzględne.Tylko policz sobie, ile km autostradą pojedzie Francuz, Włoch czy Hiszpan za swoją średnią pensję, a ile może pojechać Polak?

            W ten sposób Pan (były) premier Tusk wykazał też, że w Polsce jest najtańsza benzyna.

            • 9 2

            • (1)

              To zostań Francuzem, Włochem, albo "Hiszpaninem". Kurka, co za marudy! A wiesz, ile pojedzie Somalijczyk, Sudańczyk, czy Ugandczyk? Kurka,w bagażniku do najbliższej stacji poboru nerek! Weźcie się za swoje życie,a nie tylko kwękacie,jak to w Polsce źle! Ziemniaki też przeliczasz,ile kupi Niemiec,a ile ty?

              • 4 2

              • tak, też przelizam, bo nie liczę juz na to, że bez emigracji będzie godne życie i zarobi zapewnione mi przez rząd.

                a rządzili już wszyscy więc spiier.. mi tu z pis uw pc po itp

                • 1 0

          • Zaraz bedesz placil za przejazd do warszawy i łodzi . Nie martw sie juz w czerwcu wyskoczysz z kaski.

            • 2 0

    • Rowery (17)

      Ciągle się zastanawiam, czemu nie można zrobić ścieżki rowerowej pod jezdnią. Ten ras między ścianami podtrzymującymi drogę idealnie by się nadawał. Na zdjęciu widać jak stoi tam Ciągnik siodłowy, czyli są tam ponad 3 metry szerokości. W jednej nitce mogłaby być dwukierunkowa ścieżka rowerowa, a w drugiej chodnik dla pieszych.

      • 11 32

      • (6)

        Zadusiłbyś się spalinami, no i gdzieś wiatraki muszą być :)

        • 24 2

        • Spaliny lecą do góry (5)

          A wentylatory tunelowe na suficie wystarczyłyby w zupełności...

          • 3 19

          • ot masz projektant-amator (4)

            siodełko za bardzo ci naciska na dole, więc "pomysły" wychodzą paszczą

            • 29 1

            • ty chyba w kierownicę się wkręciłeś tchawicą (2)

              ostatnio jak sprawdzałem to rowerzyści należeli do tego samego gatunku co kierowcy i wszyscy wymagają tlenu, skoro rowerzysta się zadusi to kierowca też miszczu

              • 3 5

              • (1)

                Po pierwsze - jaki byłby czas przebywania rowerzysty w tunelu, a jakie kierowcy.
                Po drugie - na ile odizolowany od czynników zewnętrznych jest kierowca a na ile rowerzysta.
                Po trzecie - nie potrzeba nam najdroższej ścieżki rowerowej w Europie (a pewnie i na świecie).
                Jeszcze trochę a zaczniecie protestować że jak szyny pod Spędolino wymienili to osobnego torowiska dla rowerów nie wybudowali.

                • 13 6

              • to po co tunele ewakuacyjne skoro i tak się udusisz?

                • 1 1

            • Tak się składa, że na rowerze nie jechałem od 10 lat, jednak potrafię uszanować to, że ktoś inny jeździ. Jak widać niektórym d... przyrosła do fotela i wydaje im się że auto to jedyny środek transportu.

              • 6 3

      • To jest miejsce na infrastrukturę towarzyszącą

        Kable, przewody, rury, kanalizacje. Na rowery miejsca już tam nie wystarczy.
        Tfuu, jednak nie, myliłem się, to będzie przejście dla obsługi technicznej (zgodnie z rys. przekroju poprzecznego).
        To w takim razie nie wiem czemu nie wpuszczą tam rowerów. Pewnie chodzi o bezpieczeństwo, nie ma dojść do tego "tunelu w tunelu"

        • 16 0

      • helo! jest tam kto? (7)

        pokaż mi choć jeden tunel tego typu w europie (czy gdzie indziej), w którym jeżdżą rowery i chodzą piesi...

        • 24 0

        • (6)

          W Hamburgu taki tunel jest. Można sobie pieszo i rowerem przetransportowac sie na drugą stronę.

          • 3 11

          • tylko (1)

            że w Hamburgu rowery, piesi i samochody mogą jeździć starym tunelem zbudowanym na początku XX wieku. Tam nie ma ruchu i można taki sposób dopuścić. Samochody tam do tunelu są zwożone windami. Tym samym masz już pojęce o jego przepustowości. Nowy tunel na autostradzie A 7 nei ma ruchu pieszych ani rowerów.

            • 8 0

            • Gdynia tunel pod portem

              Rowerzyści pomarudzą, ale po wschodniej stronie tunelu pod Wisła nie ma wielu osiedli, więc ruchu rowerowego aż takiego nie było by i tak.

              Bez tego tunelu Gdańsk też funkcjonuje, port tez daje radę, jakoś
              jego otwarcie będzie poprawa ale nie aż taką straszną, by tego wyczekiwać jak kania dżdżdżownicy.

              Ale gdyby taką rurkę wyryć pod portem w Gdyni, to zamiast dymać z Oxywia do Centrum przez psującą się Estakadę, od razu można by przekierować dużą część ruchu dołem. był by to o wiele większy skok cywilizacyjny, niż gdyby skończono lotnisko Kossakowo.

              • 4 2

          • a który niby tunel? (2)

            Pod Elbą? Chyba coś ci się pomyliło.. Mieszkasz w Hamburgu pod Gdańskiem chyba...

            • 3 0

            • (1)

              Jaką Elbą? Chyba Łabą!

              • 3 1

              • Przecież to to samo, tylko powinien napisać pod Elbe a nie pod Elbą, jak chciał użyć niemieckiej nazwy.

                • 2 0

          • "na drugą stronę" się przetransportować najłatwiej, gdy jest zakaz :) choć szybciej i prościej skoczyć pod pociag :)

            • 2 0

      • bardzo dobrze !!!! ci kretyni rowerzysci mysla ze im sie wszystko nalezy !!!

        na poczatek powinniście mieć tablice rejestracyjne i ubezpieczenie oc - jak wszyscy inni użytkownicy dróg - dosyc tej anonimowości pedalarze

        • 4 4

    • (3)

      Przestań bredzić, że przejazd tunelem będzie płatny.
      A sprawa przejazdu rowerów i przejścia pieszych jest akurat rozwiązana... prawem. Dla ruchu pieszo-rowerowego musiałby być osobny tunel. Gdyby to był tunel pod Motławą w centrum Śródmieścia to pewnie i by się opłacało wiercić dodatkowy, tam nie.

      • 19 0

      • pisali już przecież, że tunel będzie płatny. Ale szybko zdjęli artykuły, bo wybory... (1)

        a po wyborach hulaj dusza, piekła nie ma.

        • 1 10

        • Nikt nigdzie nie pisał o płatnym tunelu, nie łżyj.

          • 5 1

      • Duda pisał że bedzie płatny

        • 1 0

    • czo

      ?!

      • 1 0

    • jeszcze nie widziałem w Europie tunelu drogowego w którym mogliby poruszać się piesi czy rowery

      • 2 0

    • Polakom nie dogodzisz, wszystko zle, do Londynu na zmywak jechac jak sie nie podoba :-)

      • 0 0

  • Mam nadzieję że zrobienie skrzyżowań na Podwalu Przedmiejskim też będzie w tym terminie. (3)

    Urzędnicy do dzieła, chciałbym skręcać z Łąkowej w lewo w Podwale a nie kilometry nadkładać i sztucznie korki tworzyć.

    • 43 20

    • 500 metrów - bez przesady (2)

      DO centrum powinno dojeżdżać się komunikacją miejską a nie tworzyć korki

      • 14 3

      • Ja jadę z centrum do Żukowa więc to nie jest 500 m (1)

        • 7 8

        • Żądamy przysunięcia Żukowa do centrum łogromnym ciongnikiem!

          Podpisano,
          Janusz Nowak z Żukowa zatrudniony w LPP, ale nie w Bangladeszu, tylko na Łąkowej.

          • 18 0

  • Wrzesień 2015 (7)

    PKMka plus tunel PMW: powiem tak, jeśli te dwa projekty "odpalą" przede wszystkim Gdańsk się mega odciąży drogowo.
    Paradoks sytuacji może być taki,że tylu letni prezydent może nie wyczekać tego momentu na stołku...

    • 88 8

    • w jaki sposób PKM odciąży drogowo Gdańsk? (6)

      • 9 17

      • (1)

        Może część ludzi z obrzeży miasta przesiądzie się z autek do PKM...

        • 21 8

        • TAK, PRYSZCZ I ZUKOWO PRZYJADĄ PKM :) BRAWO

          I RUMUNIA

          • 2 2

      • Poza tym pamiętaj (3)

        Znacząco spadnie ruch autobusów na Słowackiego( PKMka) a to też ma znaczenie.Poza tym TIRy jadące w kierunku obwodnicy też uciekną w stronę tunelu PMW

        • 9 4

        • (1)

          Tiaaa, bo to autobusy i TIRy zapychają słowackiego.

          Śmiechłem.

          • 13 7

          • No przecież że autobusy zapychają, bo ja jadę samochodem!

            Podpisano,
            wąsaty Janusz Nowak w tediku od Helmuta.

            ;)

            • 4 0

        • Przecież tych autobusów po Słowackiego to jeździ tyle co kot napłakał. Z przystanku Srebrzysko do góry przez najbliższe pół godziny odjedzie raptem 5 autobusów różnych linii. A PKM co najwyżej ograniczy linię 110, bo ta przestanie mieć sens.

          • 4 1

  • (4)

    No niestety ale "były OHL-owiec" na rację...dobrze będzie jak tunel zostanie otwarty w tym roku - prawda jest taka , że zarówno GIK jak i OHL nie panują nad budową , bałagan organizacyjny jest okropny. Wiadomo , że to nie jest typowa i łatwa praca przy budowie takiego tunelu ale mimo wszystko przy większych chęciach pracowników GIK i nadzoru OHL mogłoby to wygladać duuużo lepiej. Jeden warunek - muszą chcieć...a pracownicy GIK nie za bardzo chcą tym bardziej , że wiadomo , że w dniu otwarcia tunelu większa część z Nich kończy pracę w GIK :)

    • 71 19

    • co ma piernik do wiatraka ?

      A co ma GIK do tempa pracy OHL ? Dokładnie nic i jedyną rzecz jaką można inwestorowi zarzucić, to fakt, że tej umowy nie zerwano i nie wymieniono wykonawcy. Nie z powodu tego, że coś się opóźnia, bo to się zdarza, ale dlatego, że powoduje to problem z odzyskaniem pieniędzy z UE, co musi się odbyć w 2015r.

      • 5 1

    • akurat GIK przeprowadził większość dużych inwestycji w ostatnich latach (2)

      Cała Słowackiego, przedłużenie AK, tramwaje itp. Jeżeli prawdą jest to co mówisz, że ci ludzie zostaną zwolnieni to smutne jest to, że to właśnie oni polecą a nieroby z ZDiZ albo Biurwa Rozwoju CIasta będą dalej pierdzieć w stołek.

      • 8 2

      • Takie mamy czasy ze kazdy wali na smieciowkach, kontraktach itp

        • 1 1

      • Ci ludzie od początku byli zatrudniania na kontrakty

        Doskonale wiedzieli, że to są umowy tylko na te konkretne inwestycje, a opóźnienie jest dla nich na rękę, bo będą aneksy.
        A poza tym będzie Nowa Bulońśka i Nowa Politechniczna, może nawet tunel pod Pachołkiem, pażywiom, uwidim.

        • 0 0

  • Przed wyborami do sejmu (4)

    Dziwnym trafem wszystkie wszystkie większe inwestycje oddane zostaną przed wyborami do sejmu.
    Pan dziennikarz jest tak kompetentny że 'pisze" artykuły zgodnie z wytycznymi notki prasowej dla dziennikarzy przygotowanej przez rzecznika prasowego.
    W lutym co innego pisał dziennikarz i nagle po 3 tygodniach pojawiło się 3 miesięczne opóźnienie.
    Rzetelność dziennikarska to coś co szwankuje co niektórym.

    • 60 27

    • Do wyborów zostało jeszcze trochę czasu. W tym roku trzeba domknąć wszystkie inwestycje ze względu na terminy rozliczeń dotacji unijnych.

      • 8 6

    • To nie tylko rzetelność...

      ... to brak wiedzy i niekompetencja. Niestety dziennikarze, z reguły, nie są specjalistami w branży, a na realizacji projektów o czasie i w określonym budżecie się nie znają. Nie znają się też na sprawach prawnych. Czekają więc na notki manipulujących rzeczników, kolegów po fachu, z reguły w odstępach regularnych, albo szukają informacji "poza kamerą". Ale ludzie się boją o pracę, więc czasem tylko ktoś napisze coś na forum. Wtedy szybko kciuki w dół dopisują piarowcy, by zrównoważyć głosy tych co wiedzą (inni się nie odzywają) i jakoś dalej leci. W sprawie tunelu jest najciekawiej w sferze prawnej i finansowej w związku z należnymi karami i upływem czasu na dofinansowanie UE. Bo budowlanka, cóż, wykonawca słabo zorganizowany, to wykonuje wolniej niż zaoferował w umowie. Na to nikt, poza nim, nie ma wpływu. Rzeczywiście, istotne są tylko wybory i odbiory na siłę, z wieloma usterkami, czy nie skończonymi pracami, by jednak tę wstęgę przeciąć na czas.

      • 2 4

    • ciekawe juz wtedy wiedziałem ze bedzie opóznienie jak zawsze!!Lemingom mozna kazdą bzdure wcisnac

      UE to najlepsza dla nich wymówka od początku! Po prezydenckich za późno wiec trzeba do sejmu ustawic. A potem zatruć i zniszczyć nam Park Reagana drogą zieloną

      • 2 6

    • Wobory do sejmu, wybory prezydenckie, wybory samorzadowe, wybory do europarlamentu

      Tylo prezydenckie co 5 lat. Reszta co 4. Wynika z tego prosto, ze praktycznie co roku sa jakies wybory.

      Wynika z tego, ze biadolisz. Kiedy maja oddawac, aby ktos sie nie przyczepil, ze przed wyborami. Poza tym - win narod. Jesli politycy widza, ze za zdjecie na budowie dostaja 5% wiecej, to beda miec tylko zdjecia na budowie.

      • 4 2

  • Co z karami umownymi za zwłokę ?! (4)

    Czy wykonawca wpłaci je do Urzędu Miasta - czy przytuli je pan Adamowicz lub inny urzędas?

    • 59 18

    • uprzejme pytanie (2)

      Czy ta droga przez tunel ma połączenie z ergo areną na żabiance?

      proszę o odpowiedź.

      • 2 3

      • oby nie miala

        Zajezdza nam Przymorze...

        • 0 1

      • Kliknij na zakładkę turystyka i rozwiń, a potem kliknij - mapa i popatrz sobie uważnie

        Są plany budowy Drogi Zielonej od Hallera do Ergo i dalej do OT.
        A i teraz bez problemow (pomijając traffico) można spokojnie przejechać.

        • 0 0

    • Po co głupio pytasz, skoro odpowiedź jest już od dawna znana?

      Kar nie będzie, bo sruty-tuty (cokolwiek przyjdzie komukolwiek na myśl może wpisać w to miejsce), a w zamian za to OHL nie dostanie dodatkowej kasy (a jakże, chcą dziesiątek milionów za niby inne warunki realizacji i upadłość Hydrobudowy!).
      Prawda jest taka, że za nisko wycenili kontrakt, żeby tylko go dostać. A żeby obciąć koszty, nabrali ludzi ze wschodu bez faktycznych kwalifikacji. Nie potrafili tego ogarnąć i wyszło jak wyszło.
      Problemem polskiego budownictwa infrastrukturalnego był napływ hiszpańskich firm uciekających do Polski przed plajtą w Hiszpanii, a wiadomo, że zawsze najsłabsi pierwsi uciekają. A potem wyszły problemy z takimi FCC i ich spółeczkami-córkami w Polsce czy Austrii (np. Alpine-Bau).

      • 2 0

  • A trasa kaszubska w 2020 - to jest skandal, że potrzebują 5 lat na wybudowanie i 3 lata na ruszenie z budową. (4)

    W takim szczecińskim zadupiu już coś robią a w Gdańsku nie mogą się ogarnąć...

    • 35 26

    • sam jesteś skandal....nie możesz się miesiąc zabrać za malowanie pokoju,,, (1)

      • 13 2

      • Kaśka nie wtrącaj się, co Ty wiesz w nogach śpisz.

        • 0 1

    • a co ma trasa kaszubska z tunelem? (1)

      • 6 1

      • Ma - popatrz na mapę

        • 0 0

  • Nie martwcie się tym wrześniem...przyjdzie Pan Strażak, zakręci wąsa i nie zezwoli (4)

    a powodów znajdzie się 100, żeby pokazać że strażak to nie pomoc drogowa jak to się teraz lansuje a prawdziwe Państwo w Państwie..

    • 37 12

    • (3)

      Masz jakiś żal do strażaków? Weszli ci z siekierą do domu i zgasili gryla na balkonie, i był wstyd przed gośćmi, czy co?

      • 4 2

      • opóźniają każdą inwestycję głupimi uwagami (1)

        • 1 3

        • w warszawskim metrze przez ich inwencję windy dorobiły się drzwi przeciwpożarowych

          • 7 0

      • Problem jest taki z tymi PANAMI, że są Państwem w Państwie

        Nie masz pojęcia o czym piszesz. Straż Pożarna to nie tylko akcje gaśnicze, czy ratownictwo drogowe, ale przede wszystkim uzgodnienia projektów i odbiory budynków i innych obiektów. A tu jest pole do popisu i nadużyć z ich strony. Jak nie dasz w łapę (prywatnie lub na umowę) za uzgodnienie to nie klepną niczego, a uzgodniony wcześniej projekt przy odbiorze nagle okaże się wadliwy.
        A efekt jest taki, że mimo, iż przepisy p.poż mówią o tym, że drzwi w obiektach użyteczności publicznej musza otwierać się na zewnątrz, aby ociekający przed pożarem nie musieli się cofać przy otwieraniu drzwi - mamy i takie, które otwierają się prawidłowo i takie, które trzeba otwierać do środka. Zapytaj Jaśnie Panów Strażaków, ile wzięli za te "odstępstwa".
        W Szczecinie na jednym z budynków użyteczności publicznej kazali zamontować klamki po zewnętrznej stronie okien - oczywiście po to, aby było łatwiej wejść przez okno szeregowemu sikawkowemu, który z tą bandą oszołomów za biurkami tak naprawdę wspólnego ma płatnika wynagrodzenia.

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.