- 1 Przestępca seksualny wpadł w porcie (58 opinii)
- 2 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (64 opinie)
- 3 Martwe dziki na Karwinach. Otrute czy padły z głodu? (285 opinii)
- 4 Co z pociągami SKM do Pruszcza i Tczewa? (27 opinii)
- 5 Agresywny Rosjanin zatrzymany na lotnisku (198 opinii)
- 6 Działkowcy będą mieli przez to problemy? (149 opinii)
Tunel pod Martwą Wisłą zostanie otwarty przed wrześniem
Już nie w czerwcu, ale nie później niż we wrześniu zostanie otwarty dla ruchu tunel pod Martwą Wisłą. Powód? Wciąż trwa wykonywanie przejść poprzecznych między dwiema nitkami przeprawy. A przed budowlańcami trudne procedury odbioru obiektu.
Tymczasem według GIK w tym tygodniu powinno rozpocząć się betonowanie ostatniej części przejścia poprzecznego nr 1 - od strony ul. Marynarki Polskiej . To oznacza, że niedługo prace przy nim zostaną zakończone.
Wykonawca pracuje przy każdym z siedmiu przejść poprzecznych: w przejściu numer dwa betonowana jest belka górnej ramy portalowej, zaś w strefie środkowej zbrojona jest dolna obudowa. Podobne prace toczą się przy przejściach numer trzy, cztery i pięć. W przedostatnim i ostatnim z przejść zakończono drążenie pomiędzy oboma tunelami i wykonano obudowę tymczasową.
- Prace przy przejściach łączących oba tunele trwały jednak dłużej, niż zakładał harmonogram wykonawcy. Wynikało to z potrzeby zachowania szczególnych środków bezpieczeństwa i bardzo trudnych i różnorodnych warunków gruntowych w każdym z przejść, które wymusiły dłuższy okres zamrażania gruntów - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy spółki GIK.
Zakładano, że zamrażanie każdego z przejść potrwa około czterech tygodni. Na pierwsze z nich potrzeba było jednak 12 tygodni, a na każde kolejne osiem. To uniemożliwia otwarcie tunelu w czerwcu, tak jak zakładano. - Szacujemy, że prace budowlane zakończone zostaną do końca czerwca, co pozwoli na rozpoczęcie testów i prób urządzeń systemów wentylacyjno-nawiewnych oraz przeciwpożarowych i końcowych odbiorów - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek.
Prace przy przejściach to jednak nie wszystko, co dzieje się na budowie. Ponad 450 osób pracujących na trzech zmianach wykonuje prace przy budowie konstrukcji jezdni w obu tunelach, przy czym w kluczowym dla robót tunelu T2 jest kolejne usuwanie instalacji mrożących, które znajdują się obecnie przy każdym z przejść.
Ogromne agregaty chłodzące blokują betonowanie ścian, na których w połowie wysokości tunelu powstanie jezdnia. Ale pierwszy - około 180-metrowy odcinek jezdni w tunelu już jest i stopniowo w obu rurach powstają kolejne odcinki.
W piątek i sobotę zabetonowany zostanie ostatni strop nad komorą startową. Intensywnie toczą się prace związane z układaniem obudowy ognioochronnej.
Każdy tunel mierzy 1,4 km długości. Maszyna wydrążyła odcinki o długości ok. 1,1 km, a na pozostałe 300 m składają się tunele wykonane w wykopie po obu stronach wylotów przeprawy.
Wyloty z tunelu zlokalizowane są na wysokości nabrzeży "Dworzec Drzewny" od strony ul. Ku Ujściu w odległości ok. 520 m od wschodniego brzegu Martwej Wisły i "Dworzec Wiślany" od strony Węzła Marynarki Polskiej w odległości ok. 370 m od zachodniego brzegu Martwej Wisły .
Tunel pod Martwą Wisłą w liczbach
1377,5 - tyle metrów ma całkowita długość tunelu pod Martwą Wisłą
1072,5 - to długość w metrach wydrążonego odcinka
2200 - tyle ton ważyła maszyna TBM
91 - długość maszyny TBM w metrach
12,56 - średnica tarczy maszyny TBM w metrach
11 - średnica wydrążonych i obudowanych tubingami rur tunelu w metrach
35 - odległość w metrach od najgłębszego miejsca w tunelu do lustra Martwej Wisły
1076 - tyle pierścieni użyto do wykonania 2 rur tunelu (każdy z pierścieni składa się z 7 elementów i waży 100 ton)
500 000 - tyle urobku w tonach wydobyto i wywieziono przy drążeniu tuneli
40 - taką długość w kilometrach miałyby ułożone w jednym rzędzie tubingi użyte do budowy tunelu
Zobacz przejście tunelem mieszkańców w październiku 2014 r.
Opinie (256) 9 zablokowanych
-
2015-03-16 09:26
przesunięcie terminu (1)
Ludzie
to chodzi o to aby nie naliczać wykonawcom kar umownych !
Tryk Trykowi oka nie wytryska !- 9 4
-
2015-03-16 09:37
Bzdura! to nie wina wykonawców tylko całego procesu realizacji budowy pod nadzorem GIK.
- 2 5
-
2015-03-16 09:43
Znów zwalaja na pogodę bo teraz zima była za ciepła i źle ziemia zamarzała i agregaty musiały dłużej mrozić? Już myślałem że chociaż coś zrobią w terminie ale ...... jest jak zwykle!!!! Budyń i tak ogłosi sukces!!!!! Brawo cieszcie się bo przecież sami go wybraliście.
- 4 6
-
2015-03-16 09:54
Wspaniale, że kolejna inwestycja na Euro 2012 będzie już niedługo gotowa! (2)
;)
- 9 5
-
2015-03-16 09:56
Ta inwestycja była na Euro? Mieli kibiców kontenerami przywozić, czy co?
- 3 3
-
2015-03-16 10:38
ale to normalne opóznienia u POlaków
- 0 3
-
2015-03-16 10:23
czy ktokolwiek u nas cokolwiek oddał w terminie? (8)
kiedys ogladałem cała serie filmów o osiagnięciach budowlano-inzynieryjnych na swiecie
chyba wszystkie oddawano w terminie
a dlaczego?
bo kazdy dzień zwłoki w kontrakcie był obciazany bardzo dużymi karami (dla wykonawcy)- 7 7
-
2015-03-16 10:42
Polacy pracują na budowach na całym świecie znani są z tego ze kazdą inwestycje zagranicą kończą przed terminem!! (5)
Ale nie w POlsce bo zagranica sa standardy zachodnie i są dobrze wynagradzani!!!Ale w POlsce są standardy POlskie tu taj liczy sie tylko kolesiostwo partyjne i biznesowe!!
- 2 10
-
2015-03-16 10:47
(3)
Chcesz powiedzieć, że port lotniczy Berlin-Brandenburg działa od czerwca 2012 r.? Bo wtedy pierwotnie miał zostać oddany. Obecnie mówi się, że może zacznie działać w 2017 r., ale ta data również nie jest pewna.
- 12 1
-
2015-03-16 20:40
ty leming przestań sie kompromitowac jedną budową (2)
bo znam setki tysięcy przykładów.!!Ale jak ktos jest z\wazeliniarzem budynia to ma pustke w głowie głabie jeden unas 20 lat budowali metro autostrade kolejne 20 lat to co unas robi sie w 5 lat zagranica budyją w rok!!Wiec przestac wazeliniarzu bajki opowiadać!!
- 1 3
-
2015-03-16 21:03
Nie znasz ani jednego harmonogramu prac jakiejkolwiek większej inwestycji tak w Polsce jak i za granicą jełopie. Ty trzech zdań poprawnie po polsku nie potrafisz napisać, a co dopiero ogarniać bardziej skomplikowane projekty. Z innych przykładów to chociażby projekt Big Dig w Bostonie, doczytaj jeśli potrafisz.
- 1 0
-
2015-03-17 10:22
Rzekomy Polaku! Naucz się deklinacji rzeczownika "leming"! Nie kalecz polskiej mowy,za którą w Sybir szli nasi dziadowie!
- 1 0
-
2015-03-16 12:35
chyba dobrze pilnowani - co to ma wspólnego z wynagrodzeniem?
wiele skomplikowanych obiektów inżynieryjnych jest oddawanych na czas w miejscach 'dzikich', gdzie zatrudnia sie 'niepismiennych azjatów'
- 3 0
-
2015-03-16 10:43
Tak tak, zwłaszcza lotnisko w Berlinie.
- 6 1
-
2015-03-16 20:56
U nas też są wielkie kary tylko przetargi wygrywają spółki - wydmuszki więc ich to wali...
- 0 0
-
2015-03-16 10:24
przy okazji moze zainteresujecie się elewacją szkoły filmowej w Gdyni? (1)
bo wyglada na to, że ładny projekt zostaje zmieniony i bedzie wygladał całkowicie inaczej
estetyka poszła sie walić- 4 0
-
2015-03-16 12:39
niestety zaczyna to wygladac okropnie
- 0 2
-
2015-03-16 10:30
spokojnie (4)
tunel jest na ukończeniu i czy otwarcie będzie w czerwcu, lipcu , sierpniu czy we wrześniu już nie gra roli. Musi być oddany w tym roku, bo trzeba rozliczyć dotacje unijne. Problemy budowlane obecnie to małe piwo. Ważne, że bez problemu tunel wydrążono i jest. Rozwiąże on wiele problemów komunikacyjnych całego trójmiasta. Przede wszystkim dojazd do portu . To, że jest opóźnienie roczne , to należało się tego spodziewać. Jest to pierwszy tego typu tunel drogowy w Polsce pod dnem rzeki. Wprawdzie jest tunel pod Wisłą w Warszawie na linii metra, to jednak jego średnica jest dwa razy mniejsza 6 m. Ni dziwnego, że budowniczy obchodzą się jak z jajkiem. Co do uwag, że w innych krajach kopie się tunele. Tak oczywiście , bardzo dużo tuneli jest w Hiszpanii , ale one ryte w górach, a nie pod rzeką. Kopanie tuneli w skałę o wiele prostsze i szybsze niż mule rzecznym ( bo ciągle dochodzi ryzyko zalania). Myślę, że falt opóźnienia rocznego w budowie tunelu spowodowana była zwłoką w jego drążeniu ( miało zacząć się marcu 2013 a zaczęto w czerwcu czy lipcu ) Tu już są cztery miesiące opóźnienia. Potem doszły następne sprawy. Ja się osobiście cieszę, że w tym roku tunel ruszy. Oczywiście niektórym politykom nie w smak, bo burzy to ich tezę o tym, ze Polska jest ruiną na skutek obecnych rządów.
- 14 9
-
2015-03-16 10:41
ostatnie zdanie wyjasnia wszystko
zgodnie z łacińskim powiedzeniem
- 1 0
-
2015-03-16 10:45
leming ty jestes budowlańcem ale od łopaty cymbale i jak kazdy leming musiałes sie głupota pochwalic (2)
Tak Polska jest ruina na skutek obecnych rządów!! A jednocześnie nie gospodarnosci i do ruiny chcą doprowadzić całe miasto trasa drogi zielonej najlepiej to pokazuje!!
- 1 4
-
2015-03-16 14:31
Rzekomy Polaku! Naucz się deklinacji rzeczownika "leming"! Nie kalecz polskiej mowy,za którą w Sybir szli nasi dziadowie! (1)
- 3 0
-
2015-03-16 14:34
Pisowni partykuły "nie" z rzeczownikami również nie opanował. Interpunkcja jest dla niego kolejną abstrakcją. Tacy to patrioci, co to języka ojczystego nie znają.
- 2 0
-
2015-03-16 10:43
Czy KARY UMOWNE za opóźnienia właściwie zredagowane, czy na zasadzie: "JAK
SIĘ DA, TO SIĘ ZROBI"?! Cosi temu GOSpoDARZOWI nie wychodzi ostatnio, rutyna mu szkodzi!!!
- 2 2
-
2015-03-16 10:44
wrzesien 2016
wrzesien 2016
- 2 2
-
2015-03-16 11:02
Tunel pod Martwą Wisłą zostanie otwarty przed wrześniem
A kiedy zostanie otwarty wrzesień ?
Bo wiadomo tylko tyle że po tunelu, ale przydałaby się jakaś data ;)- 4 2
-
2015-03-16 11:40
Główny mistrz ceremonii siedzi.....
- 3 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.