- 1 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (189 opinii)
- 2 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (62 opinie)
- 3 Kandydaci z KO do Europarlamentu (196 opinii)
- 4 Martwe dziki z Karwin miały ASF (304 opinie)
- 5 Nowy menadżer Śródmieścia poszukiwany (117 opinii)
- 6 Dwóch 29-latków z narkotykami (107 opinii)
Tunel pod Martwą Wisłą zostanie otwarty przed wrześniem
Już nie w czerwcu, ale nie później niż we wrześniu zostanie otwarty dla ruchu tunel pod Martwą Wisłą. Powód? Wciąż trwa wykonywanie przejść poprzecznych między dwiema nitkami przeprawy. A przed budowlańcami trudne procedury odbioru obiektu.
Tymczasem według GIK w tym tygodniu powinno rozpocząć się betonowanie ostatniej części przejścia poprzecznego nr 1 - od strony ul. Marynarki Polskiej . To oznacza, że niedługo prace przy nim zostaną zakończone.
Wykonawca pracuje przy każdym z siedmiu przejść poprzecznych: w przejściu numer dwa betonowana jest belka górnej ramy portalowej, zaś w strefie środkowej zbrojona jest dolna obudowa. Podobne prace toczą się przy przejściach numer trzy, cztery i pięć. W przedostatnim i ostatnim z przejść zakończono drążenie pomiędzy oboma tunelami i wykonano obudowę tymczasową.
- Prace przy przejściach łączących oba tunele trwały jednak dłużej, niż zakładał harmonogram wykonawcy. Wynikało to z potrzeby zachowania szczególnych środków bezpieczeństwa i bardzo trudnych i różnorodnych warunków gruntowych w każdym z przejść, które wymusiły dłuższy okres zamrażania gruntów - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy spółki GIK.
Zakładano, że zamrażanie każdego z przejść potrwa około czterech tygodni. Na pierwsze z nich potrzeba było jednak 12 tygodni, a na każde kolejne osiem. To uniemożliwia otwarcie tunelu w czerwcu, tak jak zakładano. - Szacujemy, że prace budowlane zakończone zostaną do końca czerwca, co pozwoli na rozpoczęcie testów i prób urządzeń systemów wentylacyjno-nawiewnych oraz przeciwpożarowych i końcowych odbiorów - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek.
Prace przy przejściach to jednak nie wszystko, co dzieje się na budowie. Ponad 450 osób pracujących na trzech zmianach wykonuje prace przy budowie konstrukcji jezdni w obu tunelach, przy czym w kluczowym dla robót tunelu T2 jest kolejne usuwanie instalacji mrożących, które znajdują się obecnie przy każdym z przejść.
Ogromne agregaty chłodzące blokują betonowanie ścian, na których w połowie wysokości tunelu powstanie jezdnia. Ale pierwszy - około 180-metrowy odcinek jezdni w tunelu już jest i stopniowo w obu rurach powstają kolejne odcinki.
W piątek i sobotę zabetonowany zostanie ostatni strop nad komorą startową. Intensywnie toczą się prace związane z układaniem obudowy ognioochronnej.
Każdy tunel mierzy 1,4 km długości. Maszyna wydrążyła odcinki o długości ok. 1,1 km, a na pozostałe 300 m składają się tunele wykonane w wykopie po obu stronach wylotów przeprawy.
Wyloty z tunelu zlokalizowane są na wysokości nabrzeży "Dworzec Drzewny" od strony ul. Ku Ujściu w odległości ok. 520 m od wschodniego brzegu Martwej Wisły i "Dworzec Wiślany" od strony Węzła Marynarki Polskiej w odległości ok. 370 m od zachodniego brzegu Martwej Wisły .
Tunel pod Martwą Wisłą w liczbach
1377,5 - tyle metrów ma całkowita długość tunelu pod Martwą Wisłą
1072,5 - to długość w metrach wydrążonego odcinka
2200 - tyle ton ważyła maszyna TBM
91 - długość maszyny TBM w metrach
12,56 - średnica tarczy maszyny TBM w metrach
11 - średnica wydrążonych i obudowanych tubingami rur tunelu w metrach
35 - odległość w metrach od najgłębszego miejsca w tunelu do lustra Martwej Wisły
1076 - tyle pierścieni użyto do wykonania 2 rur tunelu (każdy z pierścieni składa się z 7 elementów i waży 100 ton)
500 000 - tyle urobku w tonach wydobyto i wywieziono przy drążeniu tuneli
40 - taką długość w kilometrach miałyby ułożone w jednym rzędzie tubingi użyte do budowy tunelu
Zobacz przejście tunelem mieszkańców w październiku 2014 r.
Opinie (256) 9 zablokowanych
-
2015-03-16 11:50
Nie podali którego roku we wrześniu.
- 4 2
-
2015-03-16 11:51
Budyniowa kasa się zapełni jak przejazd będzie płatny!
zróbcie bramki jak na A1, żaden "geniusz" z UM jeszcze na to nie wpadł? :P
- 1 7
-
2015-03-16 11:55
a jakie jest opóźnienie przy budowie tunelu pod torami w chyloni?
- 6 0
-
2015-03-16 11:57
lol
- 0 0
-
2015-03-16 12:04
czołgi
A czemu nikt nie powie co robią czołgi na nabrzeżu szczecińskim przykryte plandekami, (skąd wiem ze to czołgi) moim poznać po gabarytach a lufa jest osobno zaplandekowana. Pozdrawiam.
- 3 1
-
2015-03-16 12:12
Powinniśmy się przyzwyczajać ...
do tego że nigdy,nic na czas - W Gdańsku .
Dlaczego !?- 3 7
-
2015-03-16 12:29
PYTANIE (7)
Mam pytanie do P.T. Redakcji i P.T. Czytelników.
Czy ta droga przez tunel ma połączenie z Ergo Areną na Żabiance, czy też i tak muszę kręcić w poprzek uliczkami.
Przed rokiem nie było takiego połączenia i dlatego pytam.
Proszę o życzliwą i rzetelną odpowiedź.- 0 8
-
2015-03-16 14:48
? (3)
Czy NIKT nie zna odpowiedzi?
- 0 2
-
2015-03-16 14:56
(2)
A za co masz bana na google?
- 1 1
-
2015-03-16 16:03
Uwaga (1)
Google maps są sprzed... dwóch lat.
Kompletnie nieaktualne!- 0 1
-
2015-03-16 18:15
Nie pisałem o google maps tylko o google jako wyszukiwarce, to po pierwsze. Po drugie powiadasz, że google maps są kompletnie nieaktualne, gdyż sprzed dwóch lat? To jakim cudem jest tan Nowa Wałowa, Rondo Marynarki Polskiej, wpusty Drogi Zielonej do tunelu (jako w budowie), tory PKM? Poza tym są jeszcze inne serwisy mapowe niż google maps, no ale widzę, że za głupi jesteś aby w minutę to sobie sprawdzić.
- 0 0
-
2015-03-16 16:09
nie ma (1)
- 1 0
-
2015-03-16 16:15
odpowiedź
Dziękuję uprzejmie za informację (szkoda, że nie ma).
- 1 1
-
2015-03-16 18:18
Niestety, połączenia nie ma. Ulicę
Obrońców Wybrzeża przecina w poprzek kanion,
Chłopską blokują rolnicy pod wodzą zombi leppera, na
Alei Rzeczypospolitej otwarła się czeluść Piekieł,
Dąbrowszczaków zawinęło w zeszłym tygodniu tornado,
a na Czarnym Dworze grasują smoki i gwałcą,pożerają i
palą (niekoniecznie w tej kolejności).- 3 0
-
2015-03-16 14:15
Zmarnowane pieniądze i niepotrzebna inwestycja,tam nie aż tak wielkiego ruchu (2)
za tą kase lepiej było zbudować OPAT lub tunel w Sopocie
- 2 12
-
2015-03-16 14:19
a to Gdańsk za własne pieniądze ma zbudować Gdyni OPAT ?
- 5 1
-
2015-03-16 14:40
To niech Gdynia sobie wyda taką kasę na OPAT, a nie się do budżetu Gdańska przystawiasz gdyński pasożycie.
- 5 0
-
2015-03-16 14:21
latem by się przydał
- 1 0
-
2015-03-16 15:10
Zdanie zaczynające się na A ?
Cyt.: "A przed budowlańcami trudne procedury odbioru obiektu"... . Określenie budowlańcy można było zastąpić ładniejszym np. pracownicy budowy.
- 2 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.