• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tunel pod Pachołkiem nie ma poparcia komisji Rady Miasta

Krzysztof Koprowski
25 sierpnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Planowany zakres inwestycji obejmuje: Nową Kielnieńską od obwodnicy metropolitalnej (wcześniej pomijano ją w dyskusji o projekcie), Nową Spacerową z tunelem pod Pachołkiem oraz Drogę Zieloną do al. Hallera. Planowany zakres inwestycji obejmuje: Nową Kielnieńską od obwodnicy metropolitalnej (wcześniej pomijano ją w dyskusji o projekcie), Nową Spacerową z tunelem pod Pachołkiem oraz Drogę Zieloną do al. Hallera.

- Koszt budowy jest zbyt wysoki, a skutki mogą niekorzystnie wpłynąć na rozwój miasta - tak gdańscy radni z komisji Zrównoważonego Rozwoju Rady Miasta ocenili budowę tunelu pod Pachołkiem i Drogi Zielonej. Jednogłośnie negatywnie zaopiniowali oni wydanie pół miliona złotych na przygotowanie kolejnych dokumentów dla tej inwestycji.



Kto najbardziej skorzystałby na tej inwestycji?

Rzadko zdarza się, by radni potrafili wznieść się ponad polityczne podziały i razem sprzeciwiać się pomysłom forsowanym przez władze miasta.

Tym razem jednak gdańscy radni z Platformy Obywatelskiej oraz Prawa i Sprawiedliwości z Komisji Zrównoważonego Rozwoju jednogłośnie negatywnie ocenili projekt uchwały o wydaniu pół miliona złotych na studium wykonalności oraz raport oceny oddziaływania na środowisko dla wartej prawie 2 mld zł budowy tunelu i Drogi Zielonej.

Kilka tygodni temu 500 tys. zł na ten sam cel przekazał już Sopot, ale nie jest to jedyny wydatek poniesiony przez samorządy na tę inwestycję. Już wcześniej oba miasta po równo złożyły się na warte 500 tys. zł Studium Techniczno - Ekonomiczno Środowiskowe (STEŚ).

Głosowanie radnych z pięcioosobowej Komisji Zrównoważonego Rozwoju (podczas głosowania obecnych było czworo radnych) nie przesądza o wynikach głosowaniu całej Rady Miasta. To odbędzie się w najbliższy czwartek, podczas sesji.

Węzeł z obwodnicą Osowa, który ma zostać rozbudowany w ramach inwestycji. Węzeł z obwodnicą Osowa, który ma zostać rozbudowany w ramach inwestycji.
- Czy w projekt nie będą zaangażowane inne gminy niż Gdańsk i Sopot? Gmina Żukowo w ostatnich dwóch dekadach prawie podwoiła liczbę mieszkańców. Czy realizując tę inwestycję nie doprowadzimy do rozwoju przedmieść i tego, że część mieszkańców wyprowadzi się z Gdańska, ale nadal będzie chciała korzystać z miejskiej infrastruktury, choć podatki będzie odprowadzała już poza granicami miasta? - pytał Adam Nieroda (z PO), przewodniczący Komisji Zrównoważonego Rozwoju.
W imieniu miasta odpowiedzi udzielał dyrektor Wydziału Programów Rozwojowych, Marcin Dawidowski. Wielokrotnie podkreślał, że decyzja o budowie jeszcze nie zapadła, a obecnie trwa dyskusja jedynie nad dokumentem, który pozwoli zbliżyć się do pozyskania dofinansowania unijnego.

- Nowa Kielnieńska [przedłużenie ul. Spacerowej na zachód zobacz na mapie Gdańska - przyp. red.] "dotyka" Gdyni i z tego powodu prezydenci Gdańska i Sopotu zapytali prezydenta Gdyni, czy byłby gotów partycypować w kosztach budowy tego fragmentu - wyjaśnia Dawidowski - Kolejne dokumenty wskażą wizję interesariuszy przedsięwzięcia, ale na tym etapie najważniejsze jest, by podjąć decyzję o kontynuacji całego procesu programowania inwestycji.
Czytaj też: Artykuł z grudnia 2014 r.: Ważny dokument dla Obwodnicy Metropolitalnej. Budowa od 2018 r.

Istniejący odcinek Drogi Zielonej między skrzyżowaniem al. Grunwaldzkiej-Niepodległości-ul. Czyżewskiego oraz Ergo Areną. Istniejący odcinek Drogi Zielonej między skrzyżowaniem al. Grunwaldzkiej-Niepodległości-ul. Czyżewskiego oraz Ergo Areną.
- Kwota 1,98 mld zł (w tym ok. 900 mln zł na sam tunel pod Pachołkiem) odnosi się do całego zakresu wraz z Nową Kielnieńską. Mówimy więc o dwóch pasach ruchu w każdym kierunku oraz możliwej budowie tramwaju na odcinku al. Hallera - ul. Obrońców Wybrzeża-Chłopska - zwraca uwagę Marcin Dawidowski.
Opór mieszkańców Zaspy i Przymorza budzi to, że szeroka Droga Zielona odetnie te osiedla od pasa nadmorskiego i rekultywowanego od wielu lat Parku Reagana.

Dawidowski apeluje jednak, by nie utożsamiać wyglądu projektowanego odcinka Drogi Zielonej z gotowym fragmentem przy Ergo Arenie, gdzie wykonano ją w wykopie, a w obrębie parkingu przy samej hali widowiskowo-sportowej postawiono kładkę nad rezerwą drogi.

Droga Zielona przetnie m.in. to przejście między Zaspą i molo w Brzeźnie na wysokości skrzyżowania ul. Czarny Dwór z al. Jana Pawła II. Droga Zielona przetnie m.in. to przejście między Zaspą i molo w Brzeźnie na wysokości skrzyżowania ul. Czarny Dwór z al. Jana Pawła II.
Konkretne rozwiązania mają bowiem być wskazane dopiero w dokumentacji projektowej, a więc w kolejnych etapach prac przygotowawczych - w momencie, gdy zapadnie decyzja o budowie trasy oraz formie jej przekroju.

- Pragnę zwrócić uwagę, że mimo etapowania kosztownej budowy Trasy Słowackiego i Sucharskiego, to największy postęp udało się nam osiągnąć dopiero przy wsparciu ze środków unijnych. I podobnie jest z tą inwestycją - jeżeli nie będziemy się teraz starali o środki unijne, to potem będzie niezwykle trudno ją wykonać - tłumaczył dyrektor Wydziału Programów Rozwojowych.
To jednak nie przekonało radnych. W ich ocenie inwestycja jest przeskalowana i nie rozwiąże problemów komunikacyjnych miasta, a wręcz je pogłębi - m.in. stworzy barierę wzdłuż pasa nadmorskiego oraz wtłoczy na dolny taras kolejne auta, choć już obecny układ komunikacyjny i parkingowy nie jest w stanie obsłużyć bieżącego ruchu.

- Należy raczej szukać rozwiązania korków na ul. Spacerowej poprzez węzły typu park&ride i zachęcenie do przesiadki na komunikację miejską. Ta droga [Droga Zielona - dop. red.], przecinająca pas nadmorski stanowi zagrożenie dla tej przestrzeni miasta - argumentuje Łukasz Hamadyk z PiS.
We wtorek, 25 sierpnia, tematem inwestycji zajmie się także Komisja Zagospodarowania Przestrzennego. Początek posiedzenia o godz. 16 w sali nr 208 gmachu Nowego Ratusza zobacz na mapie Gdańska. Wcześniej tego samego dnia, o godz. 15, sprawa zostanie poruszona na Komisji Polityki Gospodarczej i Morskiej (s. 003 Nowego Ratusza).

Opinie (527) 3 zablokowane

  • najlepiej nic nie budujmy... (59)

    • 156 268

    • ciemnogórd (1)

      zbudujmy kolejne 50 km ścieżki rowerowej, to wszystko załatwi...

      • 38 77

      • nie, idzmy tylko w samochody

        gorzej niz Meksyk i Kalkuta

        • 4 2

    • (28)

      a za kilka godzin ok 15-16 zaczniecie lamentować, znowu korek na grunwaldzkiej do sopotu, gdańska itp. Korki będą z roku na rok coraz większe. zobaczcie co się dzieje w tym roku z obwodnicą.... Tam też według Was nic nie trzeba zmieniać??

      • 35 59

      • (27)

        Budowa tunelu pod pachołkiem tylko zwiększy ilość samochodów na Grunwaldzkiej więc korki będą jeszcze większe ale tobie widać ciężko to zrozumieć...

        • 80 27

        • Takie bzdury to wypisuj ciemniaku w swojej parafii (22)

          Mogłeś tez napisać, że kolejne miejsca pracy zwiększają bezrobocie a budowa kolejnych mieszkań powiększa liczbę bezdomnych.
          Nie zapomnij ze zbudują drogę dwukierunkową która ułatwi też wyjazd z 3miasta. Duża część korków wzdłuż Grunwaldzkiej to efekt braku sprawnego wyjazdu z grunwaldzkiej na obwodnicę i bezsensownego przemieszczania się pojazdów po trasie Sopot-Oliwa-Wrzeszcz kiedy Spacerowa jest zatkana w godzinach szczytu.
          Więc jak bzdury zaczniesz wypisywać to rusz trochę mózgownicą

          • 32 50

          • (9)

            Dobrze prawisz, a park&ride to żadne rozwiązanie, bo jak jest wypadek na spacerowej to i tak wszystko stoi. A swoją drogą jak ludzie mają nie uciekać na obrzeża skoro kupienie nowego mieszkania w Oliwie, na Żabiance czy Przymorzu to wydatek rzędu 6-7 tysięcy za metr.

            • 17 6

            • No cóż, 6-7 tys. za m2 to wina mieszkańców.

              Starsi mieszkańcy nie chcą wrzeszczących dzieci i blokują możliwości deweloperom.

              • 1 17

            • na Garnizonie są po 5500 (7)

              po drugie kupisz mieszkanie taniej 1000 zł za metr i miesięcznie wydasz 1000 zł na paliwo stojąc w korkach

              mega deal milordzie

              • 15 6

              • (6)

                5500 zł/m w garnizonie tylko beznadziejnie nieustawne mieszkanie praktycznie bez światła dziennego na 1 piętrze. Albo takie dziwolągi jak 3 pokojowe 80 metrowe. Czyli 3 pokojowe w cenie 4 pokojowego itd.. Normalne mieszkania w Garnizonie są od 6700 zł także nie ściemniaj że "są po 5500"

                • 15 5

              • Minusujący dajcie link do tego mieszkania za 5500 zł/m w Garnizonie. Pośmiejemy się :)

                • 8 2

              • W kwestii mieszkania licza sie 3 rzeczy: (2)

                lokalizacja
                lokalizacja
                lokalizacja

                Oczywiscie, dla rodziny kilkuosobowej kawalerka nie jest najlepszym rozwiazaniem. Jednak nawet mieszkanie slabo doswietlone jest lepsze niz dobrze doswietlone mieszkanie na koncu swiata.

                Przynajmniej ja wolalbym wydac miesiecznie 50 zl wiecej na prad niz 500 zl na paliwo. W przypadku pradu nie trace dziennie 2h

                • 12 4

              • (1)

                Nie każdy ma zdolność kredytową na 3 pokojowe mieszkanie które w najtańszej wersji kosztuje w Garnizonie z wykończeniem pół miliona.

                • 5 1

              • czyli ma kupic taniej daleko od miasta

                placic podatki gdzie indziej, a potem miasto ma mu wybudowac wygodna droge?

                To jest rozumiem "sprawiedliwosc spoleczna"?

                • 3 0

              • (1)

                Na wrzeszczu, w zaspie itd. Podstawowe błędy napływowych szeryfów

                • 0 0

              • A Twoja rodzina od ilu pokolen w Gdansku?

                Po IIWS zostalo moze 3-10% Gdanszczan. Dzis praktycznie wszyscy "Gdanszczanie" sa "sloikami"...

                • 0 0

          • A mozna dzialac na rzecz tego, aby ludzie spoza miasta zamieszkali w miescie (7)

            skoro tu pracuja, tu robia zakupy tu spedzaja prawie caly dzien. Ale podatki oprowadzaja gdzie indziej.

            Jednoczesnie sa bardzo kosztowni dla budzetu miasta, bo trzeba im wiecznie budowac nowe drogi.

            Trojmiasto jest fantastycznym miejscem do zycia. Zapraszamy :) Niezabudowane sa jeszcze tereny na Dlugich Ogrodach, Mlode Miasto, Dolne Miasto, zabudowuje sie Garnizon i Browar, caly obszar miedzy Nowym Portem Brzeznem, Wrzeszczem i Letnica czeka na zabudowe. Nie trzeba wydawac milionow na budowe pod czy za obwodnica. Tu juz jest infrastruktura. Tu juz jest miasto.

            A jesli ktos decyduje sie na zycie poza miastem - ma prawo. Nie ma jednak prawa zadac wydawania wielkich pieniedzy, aby niwelowac mankamenty JEGO decyzji

            • 35 3

            • Mieszkańcy Osowej (6)

              Mieszkają w Gdańsku i w Gdańsku płacą podatki. Swoją drogą słyszałem że dużo tych podatków płacą.
              Nie mówimy o budowie drogi Osowa - Chwaszczyno, a Oliwa - Osowa.

              • 11 11

              • droga istnieje,

                macie PKM, Spacerową, autobusy, rowery

                • 21 5

              • tylko dlaczego większość samochodów na Spacerowej to GDA, GKS i GWE? (3)

                • 11 5

              • A kiedy ostatnio robiłes te pomiary?

                Przedstaw je. Autentycznie jest to ciekawe.

                • 2 1

              • na ten temat warto przeprowadzić dokładne badania

                to jest przy obecnych technikach wcale nie takie trudne.
                Nie wchodźmy w debatę przy pomocy argumentów opartych o wiedzę anegdotyczną, tylko domagajmy się rzetelnego przygotowania wariantów.

                • 2 0

              • Właśnie wracałem Spacerową

                Zdecydowana większość to GD, zaraz potem przyjezdni, i na koniec trzyliterkowcy, GSP i GA - mniej więcej po równo, z lekkim wskazaniem na trzyliterkowców (ale na pewno nie więcej niż GSP i GA razem wziętych).

                • 5 1

              • Nie pleć bzdur, ten odcienek to jedynie fragment Via Hanseatica, bo to w niej leży problem.

                • 4 0

          • ciebie boli bo parafia ofermo nic nei ma z tym wsólnego

            Żenada. Ile płacą?

            • 2 4

          • Chodzi o to kmiocie; kto za to bedzie płacić... (1)

            czy tylko gdansk i Sopot czy ościenne gminy rowniez?
            O kase chodzi kmiotku...
            Co z tego ze jeden zapłaci a reszta z tego korzysta?...

            • 6 2

            • chodzi o to, jaki ksztalt przyjmie miasto

              przyjazny dla ludzi tu mieszkajacych i placacych podatki czy tez przyjazny la przejezdnych, ktorzy podatki placa gdzie indziej

              • 5 1

          • przekonany o swojej zdolności do myślenia anonimie

            w krótkim okresie budowa dwujezdniowej drogi może i doraźnie rozładuje korki na jednym odcinku, zwykle powodując jedynie ich przesunięcie gdzie indziej.
            W długim okresie skłoni do wyprowadzenia się większej liczby podatników poza miasto i skłoni ich do korzystania z samochodów, ponieważ miasto nigdy nie będzie miało środków na zbudowanie konkurencyjnego układu komunikacji zbiorowej w rzadko zabudowanych terenach poza miastem.
            Ten proces można jednak zahamować lub odwrócić, ale trzeba zacząć od założenia, że (przestrzeniożerny) samochód naprawdę nie jest jedynym sposobem poruszania się po mieście i jego okolicach.
            Liczba samochodów w mieście może maleć i już w wielu nowocześnie zarządzanych miastach maleje.

            • 15 4

        • Rough (2)

          Ale co to za argument w ogóle (abstrahując od tego czy to dobra inwestycja czy nie) - nie zbudujemy drogi bo się ludzie wyprowadzą, a jak będzie dobra droga to więcej aut wjedzie do miasta.
          I TAK WJADĄ! tylko w korku. Przecież spacerowa codziennie stoi. Buduje się w oliwie centrum biurowe tylko brak dojazdu do niego.

          Najlepiej wybudować mur, podziurawić drogi to nikt nie będzie się przemieszczał i wyjeżdzał z miasta. I siedźmy we własnym smrodzie.

          Podatki obniżcie to ludzie nie będą się wyprowadzali poza Gdańsk. A te historie o komunikacji publicznej, park and ride.. zacznijcie od siebie.
          Proponuję w geście dobrej woli parking przy urzędzie miejskim zrobić parkinkiem ogólnodostępnym dla interesantów. A panowie i panie urzędnicy - autobusami i tramwajami do pracy. Aby dać dobry przykład, że można!

          • 21 17

          • PKM (1)

            dodatkowo pomyslec o buspasie w strone miasta wzdluz Spacerowej (na trojelbusy czy ekologiczne autobusy).

            Nie trzeba od razu myslec tylko i wylacznie o poruszaniu sie samochodem. Poszerzenie drogi spowoduje, ze wiecej osob zdecyduje sie na jazde samochodem - "bo juz nie ma korkow". A gdzie fizycznie chcesz zmiescic wszystkie samochody na dolnym tarasie?

            • 15 2

            • najlepiej coś wyburzyć, tyle paskudnych kamienic zajmuje miejsce na tak cenne parkingo

              • 4 1

        • skąd to wiesz? żaden z ciebie ekspert w tej materii, po to są analizy warte duże pieniądze, ale nie czekaj... wpis jednego internauty w sumie wystarczy, nie budować

          • 2 2

    • nowe drogi nie zmniejszają korków (24)

      Kiedy ciemni ludzie to zrozumieją...

      nowe drogi zwiększają ruch samochodowy = powiększają korki

      trzeba likwidować wielopasmowe drogi w środku miasta, zastępować je bus-pasami, tramwajami i ścieżkami rowerowymi.
      zniechęcać ludzi do korzystania z samochodu w mieście !

      w rozwiniętych krajach z komunikacji miejskiej (np. Metro) korzysta ~70% ludzi, mało kto jeździ do pracy samochodem

      • 58 21

      • Tak. Zbudujmy metro (10)

        Będzie na pewno taniej.

        W rozwiniętych krajach i _w_większych_aglomeracjach_ (gdzie jest większa gęstość zaludnienia) tyle osób dojeżdża metrem.

        • 10 10

        • czy Trójmiasto nie dąży do tego żeby być większą aglomeracją? (8)

          dąży.

          Metra nie wybudują bo mamy SKM i tramwaje.

          • 16 3

          • (7)

            Które jeżdżą wzdłuż aglomeracji podczas gdy ona rozrasta się wszerz...

            Co do tego od "ciemnych ludzi":

            Nowe drogi nie zwiększają ruchu tylko go rozładowują. Promowanie komunikacji miejskiej jak najbardziej tak, tylko trzeba ją dobrze zorganizować. Ale nie powinno to wykluczać rozbudowy infrastruktury.

            • 9 14

            • heh dalej nie rozumiesz (6)

              nowe drogi rozładowują ruch tylko na chwilę.

              nowa droga jest atrakcyjna (równa, ładna, wszyscy jadą szybko i płynnie) więc dużo ludzi zmieni trasę dojazdu tak, by jechać tą nową drogą. w konsekwencji korki przeniosą się na nową drogę.

              potem ci którzy mają dość korków i są w stanie jechać starą (mniej atrakcyjną) drogą wrócą na starą trasę dojazdu

              dodaj do tego fakt, iż samochodów na polskich drogach nie ubywa, wręcz przeciwnie. Dodaj do tego przyjezdnych z okolic (Wejherowo, Pruszcz, Chwaszczyno itp. itd.) oraz studentów wynajmujących tanie mieszkania za miastem którzy coraz częściej mają swoje samochody

              w ciągu 2-3 lat obie trasy (stara i nowa) stoją zakorkowane tak jak dzisiejsza nowa słowackiego a problem komunikacji nadal nie jest rozwiązany

              dlatego rowery, tramwaje i PKM/SKM to słuszny kierunek rozwoju miasta

              • 21 8

              • (3)

                WIELU ludzi. "Dużo" to może być mąki, albo komarów.

                • 5 8

              • niekoniecznie

                http://sjp.pwn.pl/sjp/wiele;2454664

                pozdrawiam

                • 3 0

              • sluszna uwaga (1)

                jednak totalnie nie na temat. Minus.

                • 0 3

              • Wszystko, czego potrzeba do tryumfu wtórnego analfabetyzmu, to żeby piśmienni nie zwracali uwagi na błędy.

                • 3 3

              • oczywiście masz racje, (1)

                ale sam nie rozumiesz jednej rzeczy. W każdym mieście potrzebny jest podstawowy układ drogowy, na którym opiera się komunikacja. Potrzebne są drogi poza miasto,a Gdańsk ze względu na położenie ma ich skrajnie mało -morze z jednej strony, las z drugiej. Wszyscy porównują nas do krajów zachodnich, gdzie drogi się likwiduje lub ogranicza na nich ruch. Problem polega na tym, że oni maja ich za dużo, mu mamy za mało. Nie można przeskoczyć kilku etapów rozwoju naraz.

                • 9 8

              • nie trzeba przeskakiwać etapów

                wystarczy wybrać inny kierunek rozwoju.
                Jak na razie to w Trójmieście "przeskoczyliśmy" wiele aglomeracji tzw. "rozwiniętego zachodu" pod względem liczby samochodów na 1000 mieszkańców.
                Podstawowy układ drogowy już w Gdańsku istnieje - w niektórych relacjach jest przewymiarowany. Brakuje wielu elementów podstawowej infrastruktury dla pieszych w pobliżu przystanków transportu zbiorowego: przejść przez jezdnię w pobliżu dworca PKP.
                O niedostatkach infrastruktury dla ruchu rowerów nie wspomnę - gdyby ją sensownie skompletować, to wielu rodziców odzyskało by czas tracony na dowożenie dzieci do szkół a na ulicach zmniejszyłyby się korki: widać to w dniu wolnym od nauki.
                Żadne miasto nie zlikwidowało korków przez rozbudowę "układu drogowego", wiele miast odżyło dzięki zastosowaniu zasad zrównoważonego (nie "głównie samochodowego" rozwoju).

                • 11 8

        • Metro nie zawsze jest pod ziemia...

          Metro ma pewne parametry:
          - kolej
          - miejska
          - regularne i czeste kursy (min co ~10 min)
          - bezkolizyjne
          - niezalezne od innych srodkow lokomocji i pogody

          Czesto przebiega pod ziemia, co wcale nie oznacza, ze musi w calosci przejezdzac pod ziemia. Czy to w Rotterdamie, czy w Londynie blisko polowa metra jest naziemna.

          • 11 0

      • (12)

        Jak będę miał taką sieć połączeń jak metro w Londynie, i na następny pociąg/tramwaj/autobus będę czekał 5 min a nie 40 - to chętnie.

        • 8 3

        • po Londynie jezdzi sie wolniej niz po Gdansku / trojmiescie (2)

          Rower jest tam najszybszym srodkiem lokomocji na odleglosciach do 5mil.

          • 18 2

          • londyn na 8mln mieszkanców, gdansk 16 razy mniej (1)

            nie porównuj tego. Tez jeżdze tamtejsza komunikacją - porownanie jest bezsensowne.

            • 6 1

            • Porównanie jest bardzo sensowne, pokazuje nam, do czego dążyć. Porównaj też.Londyn i Paryż.

              • 2 1

        • No to właśnie przeznaczajmy te pieniądze (8)

          na rozwój komunikacji a nie budowy miejskich autostrad. Nikt przy obecnych warunkach nie wybuduje metra bo byłby to finansowy strzał w kolano ale rozbudowa połączeń tramwajowych jest jak najbardziej realna.

          Co do porównania z Londynem to nie zapominaj również o opłatach jakie muszą ponosić tam kierowcy żeby wjechać i zaparkować w centrum, które są tak obliczone żeby zniechęcić jak największą liczbę osob do wjazdu.

          • 17 0

          • bilet miesieczny tylko na strefy 1-2 (a jest ich ponad 8 w sumie) kosztuje £120 (6)

            O tym tez warto pamietac...

            Najtanszy przyjazd £1,5 (jeden przejazd autobusem).

            • 4 0

            • u nas też jest tanio (5)

              3 zł za przejazd, 120 za miesięczny to bardzo tanio w porównaniu do cen paliw

              • 2 1

              • dzisiaj kupiłem miesięczny bilet sieciowy na komunikację miejską w Gdańsku za 88 złotych (3)

                to jest około 14 funtów.

                • 6 1

              • (1)

                ok.... a ile funtow sie zarabia w Angli a ile funtów w polsce... nie wydaje sie wam ze to gkupe porownanie. ewentualnei do cen paliw - u nas jest taniej, ale i tak mamy 3 rozne bilety w 3city..

                • 2 0

              • cztery, jak doliczysz PR

                • 1 1

              • Nie przeliczaj!

                zarabiasz w funtach czy złotówkach ?!
                też płaczesz przy kupowaniu batonika który "w anglii kosztowałby 15 pensów" ? za chleb płacisz 2 zł czy 30 pensów?

                • 0 0

              • Na paliwo miesięcznie wydaję ok. 200 zł. Czyli niewiele więcej niż za bilet miesięczny.

                A za to mam komfort, mogę po drodze zrobić większe zakupy, zboczyć z trasy żeby coś załatwić, radio, czy muzykę sobie włączę jakie chcę, brak śmierdzących współpasażerów, zawsze mam miejsce siedzące, krótszy czas dojazdu, nie jestem uzależniony od rozkładów jazdy (zwykle niezsynchronizowanych), nie muszę czekać godzinami na autobus opóźniony, lub taki, który wypadł z kursu, nie spóźniam się do pracy (no, chyba, że po prostu zaśpię), nie moknę i nie marznę na przystanku, nie muszę codziennie drałować 15 min. na przystanek i z powrotem, zaoszczędzam też na paście do butów :)
                Oczywiście auto trzeba jeszcze kupić, ubezpieczyć, czasem coś w nim naprawić - ale to koszt niewielki w porównaniu do zaoszczędzonego czasu i zyskanego komfortu. W dodatku autem pojadę też gdzieś w trasę - np. na wakacje, wypad weekendowy, czy wyjazd rodzinny itp.

                • 0 0

          • Problem jest też taki, że te 2 miliardy na durną trasę z tunelem da się załatwić a na inne cele juz nie.
            To też świadczy o złej woli decydentów, którzy widzą jedynie czubek swego nosa.

            • 3 6

    • Za te pieniadze lepiej pobudujmy place zabaw i parczki i skwerki zeby pieski mialy gdzie sie zalatwiac. Do tego kolejne centrum handlowe i pełnia szczęścia

      • 1 12

    • budujmy ale myśląc głową!!!

      • 0 1

    • Miasto się rozrasta i potrzebuje nowych lepiej skomunikowanych dróg itd ale ludzie tego nie rozumieją , nie wiem co się z ludźmi dzieje zawsze im źle nie budują narzekają , budują narzekają

      • 1 5

  • Oby tak dalej (7)

    Chwała Radnym!

    • 252 131

    • szkoda ze nie byli tacy skorzy egzekwowac budowe wezła przy osowej od centrum handlowgo!!!

      to na centrum spoczywał taki obowiązek!!! Ale miasto Gdańsk jest bogate i nie wiadomo dlaczego nie wymusiło na centrum takiej budowy...

      • 22 3

    • co w zamian za brak tunelu? (4)

      bo wyremontowanie drog istniejacych nie posowa niczego do przodu i stan natezenia pozostanie taki sam lub sie pogorszy znajac progostyki rozwoju dzielnic i

      • 5 3

      • Na poczatek PKM (1)

        W dalszej kolejnosci:
        - wspolny bilet na komunikacje miejska
        - zaprzestanie rozrastania sie miasta w strone obwodnicy (chyba, ze na trasie PKM)
        - zabudowa bialych plam na mapie Glownego Miasta, Dolnego Miasta, Mlodego Miasta, Dlugich Ogrodow, Wrzeszcza
        - poprawa szybkosci komunikacji miejskiej (priorytet na skrzyzowaniach, byc moze likwidacja niektorych przystankow tramwajowych, powiedzmy 10%?, buspasy, trambuspasy)
        - budowa wiekszych przystankow tramwajowych, tam gdzie ruch jest najwiekszy - Gdansk Glowny PKP, Opera, Galeria Baltycka z zadaszonym przejsciem do przystankow / stacji innych srodkow komunikacji - zamiast malej wiaty jak to ma miejsce dzis.
        - budowa nowych linii tramwajowych przebiegajacych przez tereny, gdzie ludzie CHCA sie dostac, a nie tylko gdzie mieszkaja (co z tego, ze tramwaj jedzie przez Przymorze i Zaspe, skoro jedzie zdala od centrow biznesowych na Oliwie, UG, PG? Tramwaje powinny przecinac miasto tez ze wschodu na zachod, nie tylko z polnocy na poludnie)
        - rozbudowa i poprawa sciezek rowerowych. Od Opery do Oliwy nie da sie przejechac po jednej stronie Grunwaldzkiej
        - przejazdy rowerowe obok przejsc dla pieszych
        - czerwone swiatlo dla rowerow prawnie interpretowane jako "ustap pierwszenstwa" (ostatnio wprowadzone chocby w Paryzu, obowiazuje w kilku stanach USA, nieformalnie obowiazuje w Londynie)

        Jak widac, tu nie chodzi o zbudowanie czy nie zbudowanie jednej drogi, a o caly zespol dzialan pro-miejskich.

        Mozemy oczywiscie takze zbudowac droge zielona, czerwona, tunel pod pacholkiem. Potem dziwic sie, ze wszyscy wyjechali mieszkac za miastem i spedzac dnie w korkach, a noce w nadziei, ze komornik nie zlicytuje miasta. Przeciez miasto (w tym drogi) utrzymuja mieszkancy, nie przyjezdni. Dodatkowo juz dzis 1/3 budzetu idzie na budowe i utrzymanie drog. Czy 1/3 naszego zycia to drogi? Gdize szkoly, przedszkola, domy kultury, domu seniora, kultura, rozrywka, parki, rekreacja? Wolicie 10m kw asfaltu, czy wydarzenie lokalne, na ktore w weekend pojdziecie z rodzina?

        • 19 2

        • Możemy wybudować asfalt i jeździć na wydarzenia na wieś szerokimi drogami!

          • 1 3

      • No jak to co?

        Zakaz wjazdu do centrum i wysoko płatne przepustki dla mieszkańców.
        Jakieś 300 złotych miesięcznie od samochodu wystarczy na pokrycie fanaberii Budynia.

        Patrz Londyn

        • 0 2

      • rower, autobus a najlepiej w gdansku rozszerzyc siec tramwajow - do tego najlepiej gdyby mozna je troche bardziej rodzielic od ruchu samochodowego - skrzyzowania, wspolne pasy - cos w stylu metra nazeimnego..

        • 1 0

    • Tchórze

      Idą wybory, więc podkulili ogony i umyli ręce, żeby uniknąć ewentualnych problemów.
      Przeważył interes własnego d*pochronu.

      • 4 3

  • (1)

    Czy radni mogli by zamiast tego pochylić się nad koncepcją zmany organizacji ruchu na Rynku Oliwskim i remontów dróg w tamtym rejonie miasta?

    • 121 12

    • jak na razie nie po co rodzić dzieci skoro brakuje żłobków, może tym by się zajęli

      • 0 3

  • OT cała działalność PO (10)

    Przecież nie umieją sobie poradzić z budową tunelu pod Martwą Wisłą

    Pod Pachołkiem pewnie boją się, że naruszą fundamenty wieży :D

    Całe to udowadnianie, że nie potrzebna jest droga to jedna wielka farsa!
    A ja uważam, że nie potrzebni są nam radni, kto się ze mną zgadza?

    • 105 214

    • Tylu radnych może nie potrzeba nam, ale..

      jeśli ułatwimy wjazd jeszcze większej liczbie samochodów na dolny taraz to nic innego tam nie będzie jak tylko samochody.
      Niestety, to ten moment w którym trzeba powiedzieć otwarcie: mniej samochodów do miasta a więcej komunikacji zbiorczej.

      • 25 3

    • przecież Nowa Słowackiego miała rozwiązać problem korków? (4)

      Tylko go pogorszyła? Czy ktoś oprócz Bielawskiego jest zaskoczony?

      • 16 13

      • ewidentnie (3)

        Nie pamiętasz korków na starej słowackiego, zwłaszcza przed rondem de la salle i przed przebudowa skrzyżowania z Grunwaldzka przy budowie bałtyckiej

        • 18 4

        • ewidentnie nie widzisz, że (2)

          poszerzenie słowackiego przesunęło tylko korki na grunwaldzką i kościuszki

          • 9 12

          • nie widzę (1)

            a obecnie podróżuje głównie grunwaldzka i jeździ się dobrze. A na pewno szybciej niż tramwaj. fakt, nie wszędzie da się pruć 100km/h, ale nie o to chodzi w mieście... Kościuszki była przykładną również prze terminem- popołudniami pod startu na wajdeloty do grunwaldzkiej jechali się min. 10 minut

            • 6 3

            • głupi słowniki

              Miało być: Kościuszki była zatkana również przed remontami:)

              • 2 0

    • Przeczytałeś artykuł ?

      • 2 1

    • bo cała rada miasta w Gdańsku jest ze sobą skłócona

      • 2 2

    • debil z ciebie okropny

      • 3 0

    • Idą wybory

      I widać, że PIS zatrudnił internetowych trolli, żeby pisali takie durne komentarze pod polityczne zamówienie...

      • 3 1

  • Budować (11)

    ale z głową. Po wybudowaniu postawić przede wszystkim zakaz dla ciężarówek, tak jak zrobił to Sopot. W pasie nadmorskim wybudować z naziemnymi przejściami, skrzyżowaniami ze światłami, po jednym pasie w każdą stronę i nasadzić masę zieleni. Wtedy to nie będzie "miejska autostrada". Nikt nie będzie sobie skracał drogi przez miasto, bo mu się to nie opłaci. Ma to jedynie ułatwić życie mieszkańcom. Na dodatek rozwijać zbior-kom. Nowe linie tramwajowe, buspasy. Inwestować w komunikację rowerową oraz wspierać tych, co poruszają się skuterami oraz motocyklami. I wtedy będzie dobrze i każdy będzie zadowolony.

    • 150 44

    • zgadzam się ze wszystkim co piszesz. (1)

      • 7 4

      • Wspierać motocyklistów?!

        Powinno się chronić mieszkańców przed bezmózgami. Ogólnie powinny powinny być mikrofony mierzące poziom hałasu i pojazdy przekraczające go powinny być natychmiast wycofywane z ruchu (odbierany kierowcom dowód rejestracji).

        • 14 6

    • Ile razy tego lata były kłopoty na obwodnicy?

      Zawsze wtedy część ucieka "w miasto", a tu poza odcinkiem Pomorska-JP2 (jeśli zrobią go miejsko) będzie/jest przelotówka.

      • 5 0

    • Mieszkancy (5)

      Planowana Droga Zielona ma sie znajdowac kilka metrow od mojego mieszkania. Dziekuje bardzo za taka inwestycje z wyciem samochodow przez cala dobe. Mieszkam na skraju osiedla, w spokojnym miejscu, dogodnym dostepem do parku i wlasnie to sobie najbardziej cenilam.

      • 15 10

      • Dokladnie! (4)

        Były konsultacje z mieszkańcami, ale mieszkańcy swoje, a urzędnicy tylko rozdali ulotki i stwierdzili, że sprawa rozwiązana.

        • 10 3

        • tylko (1)

          O budowie tej drogi wiadomo od gierka. wystarczy zorientować się trochę przed zakupem

          • 6 9

          • Czyli w latach '70 popelniono blad planistyczny

            To sie zdarza. Nie oznacza to, ze musimy slepo branac w te idiotyczna inwestycje!

            • 14 2

        • Tylko nie narzekaj (1)

          - że wzrosną koszty transportu dostaw. Będą przeładowywana w centrach logistycznych na 3,5 tonowe dostawczaki,
          - że będziesz miał problemy z dotarciem do pracy, szkoły itp

          Jak każdy Polak. Droga potrzebna, ale nie pod moimi oknami.

          • 2 4

          • przeładunki już są dokonywane

            wiele dyskontów jest w strefach, do których dojedziesz tylko małym dostawczakiem. To samo tyczy się galerii handlowych.

            • 2 0

    • na pohybel zbiorkomowi (1)

      Precz z urawniłowką

      • 2 14

      • ironia czy odstawione tabletki?

        • 6 0

  • Ciekawe (6)

    "Konkretne rozwiązania mają bowiem być wskazane dopiero w dokumentacji projektowej, a więc w kolejnych etapach prac przygotowawczych - w momencie, gdy zapadnie decyzja o budowie trasy oraz formie jej przekroju."

    Czyli nie wiedzą jeszcze jak to ma wyglądać, ale wiedzą już ile będzie kosztować.

    • 128 6

    • gdzie ty masz mowę o kosztach (1)

      przecież koncepcja to może być kreska na mapie

      dopiero w projekcie masz opis co konkretnie będzie budowane i jakie są tego koszta

      • 1 3

      • 900 mln na tunel

        To juz wiedz...

        • 1 1

    • Do znawców tematu (2)

      Proszę, napiszcie ile może kosztować budowa takiego tunelu ?!
      Jeżdżąc po europie - Włochy, Francja, Szwajcaria, Austria napotykamy pełno tunelów. Nieraz spotykam się z sytuacją że tunel kilku kilometrowy prowadzi do położonej wysoko w górach wioski, która zamieszkuje nie więcej niż tysiąc mieszkańców. Wydrążony jest w twardej litej skale. Czy tam koszt budowy tunelu był dużo niższy ? Nikt nie pytał o aspekt ekonomiczny ? Osobiście uważam że tunel w tym miejscu by się przydał, ale ktoś chce bardzo ładnie nachapać się przy jego budowie. Wszak nie ma tam żadnych skał które wymagałyby użycia "kreta". Czy nie dałoby się tego zrobić taniej (tańszą metodą ?!)

      • 3 6

      • no właśnie

        Tunel w skale jest tańszy i prostszy technicznie od tego w ziemi...

        • 13 0

      • drazenie w skale nie jest tak trudne, jak w mule, czy sypkim piasku.

        • 5 0

    • "Mamy do wydania x, co możemy za tą kwotę mieć?"

      • 6 0

  • No no to radni mi zaimponowali (11)

    wreszcie ktoś realnie pomyśłał.

    Dla Gdańska ten tunel i droga zielona jest niezwykle szkodliwe pomysły
    skutkujące w długim okresie czasu degradacją wielu dzielnic i utratą mieszkanców.

    Popierającym ten pomysł części władzy polecam szkolenia w miastach zachodniej europy, które takie chore pomysły już przerabiały.
    Tu nie trzeba wywazać otwartych drzwi.

    • 186 72

    • trudno mówić o zaimponowaniu,

      najpierw przeczytali artykuł że mieszkańcy są przeciw, to i tak postąpili co by się nie narażać swoim wyborcom ;)

      • 6 7

    • Nadal niestety te projekty nie zostaly spalone, a jedynie odwleczone

      To samo z Droga Czerwona, ktora nawet jest juz planowana przy okazji budowy Nowej Politechnicznej (jeden z przystankow tramwajowych nazywa sie "Droga Czerwona).

      • 7 2

    • ja myślę, że nikt im nie zapewnił odpowiedniej działki lub stołka z tego przedsiewzięcia (6)

      i tylko dlatego sprawa wzięła w łeb.
      Nieraz już radni przyklepywali nieracjonalne wyrzucanie kasy w błoto (stadion, ecs, teatr szekspirowski) i czasami okazywało się że mieli w tym jakiś interes (np Dulkiewicz w ECS, stołki w BIEG 2012 itd.). Więc myślę, że tym razem poszło o benefity z tej imprezy a raczej ich brak

      • 5 5

      • odpitol się od ECS i teatru (5)

        szekspirowskiego.
        Już hieny z solidarności podłączają się ze swoimi osozłomskimi teoriami.

        • 2 5

        • na te trzy wymienione "inwestycje" poszło ostrożnie licząc ponad 1,5 mld PLN (4)

          w jaki sposób przyczyniły się do wzrostu gospodarczego miasta - nie wiadomo, wiadomo tylko że garść wybrańców na tym skorzystała. Ile kosztują podatników rocznie - razem przynajmniej kilkanaście milionów.

          • 5 2

          • ECS przyczyniło się znacznie do wzrostu atrakcyjności miasta dla turystów zagranicznych (3)

            jest to na facebooku drugie po Głównym Mieście atrakcyjne miejsce dla przyjezdnych.
            Z czasem jego znaczenie będzie rosło.
            Rozwój miasta to pojęcie dużo bardziej pojemne niż jego "wzrost gospodarczy".

            • 4 5

            • powinieneś podpisać się "socjalista z fantazją" ewentualnie "urzędnik z magistratu" (2)

              ale na pewno nie ekonomista.
              Jeśli to taki wspaniały pomysł to dlaczego taki deficytowy ? Rolą władz miasta jest przede wszystkim bezpieczeństwo i dbanie o rozwój ekonomiczny (o czym wiedza ekonomiści a zapominają socjaliści) a nie propagandowy. Dbanie o rozwój to przede wszystkim nie przeszkadzanie biznesowi oraz racjonalna gospodarka swoimi zasobami (np budżet pochodzący z podatków)
              Merytoryczne kwestie związane z fałszowaniem historii to też sprawa niebagatelna dodatkowo obniżająca wartość ECS jako placówki muzealno-historycznej.

              • 6 3

              • a co sie falszuje? (1)

                • 0 0

              • machinacje okraglego stolu

                • 1 1

    • Dobra decyzja

      !

      • 4 0

    • Wodotrysk na lotnisku

      Nie zapomnij dodać o terminalu lotniska Gdynia-Kosakowo

      • 2 0

  • Tunel jest zdecydowanie za drogi. Są lepsze i wielokrotnie tańsze rozwiązania (42)

    Reja powinna zostać poszerzona i dopuszczony normalny ruch samochodów. Sopocianie wolą rozjeżdżać Dolinę Radości i Starą Oliwą ale Gdańsk nie powinien się godzić by cały ruch do Sopotu szedł przez nasze miasto skoro można inaczej.

    Spacerowa po 2 pasy w każdą stronę i dalej tak samo Czyżewskiego, aż do skrzyżowania Drogi Zielonej z Grunwaldzką.

    Można też ewentualnie połączyć Rybińskiego z Wita Stwosza na wysokości głównego wejścia do Parku czy też zrobić z Opackiej drogę dwukierunkową.

    Oczywiście wszystkie drogi w formie miejskiej z zabudową pierzejową gdzie się da a nie autostrady jak al. Żołnierzy Wyklętych

    To by spowodowało rozproszenie ruchu w różnych kierunkach i razem z PKM zdecydowanie poprawiło sytuację na lata za ułamek kwoty jaką trzeba wydać na tunel

    • 92 64

    • (7)

      Czyzewskiego po 2 pasy? Jak?

      • 8 8

      • Były takie plany już dawno temu. Jest nawet rezerwa terenowa na prawie całej długości ulicy (6)

        • 11 6

        • (5)

          Przywidziała ci się ta rezerwa. "Prawie" robi ogromną różnicę. Gdzie masz tą rezerwę od AWF do Niepodległości, albo na wysokości Opackiej?

          • 7 5

          • Łatwiej wymienić gdzie jej nie ma (4)

            Budynek przy czyżewskiego 6 i jeszcze 1 czy 2 inne z tego co pamiętam

            • 8 2

            • (3)

              Zapraszam, przejdź się Czyżewskiego i Opacką. Zmienisz zdanie na temat możliwości 2x2

              • 3 8

              • Mieszkałem tam wiele lat i wiem, że 2x2 na Czyżewskiego czy 1x2 na Opackiej jak najbardziej jest możliwe (2)

                Nie jest to idealne rozwiązanie bo takich nie ma no ale na pewno lepsze niż tunel za 2 000 000 000 zł

                • 8 5

              • (1)

                Już tylko w okolicach sp23/św.Jakuba ulica 2x2 plus chodniki i drogi rowerowe to mrzonka.

                Opacka - to cmentarz, starsi ludzie, wyjście z Parku - powodzenia aby tam zrobić coś innego niż strefa 30.

                • 6 5

              • Nowa Opacka

                Przez tereny AWF i telewizji a nastepnie poszerzona Czyzewskiego do Spacerowej.

                • 1 4

    • (8)

      reja tylko dla ekologicznych autobusów. Żadnych samochodów. Spacerowa nie z kolejnym pasem, a np. z linią tramwajowa i ścieżka rowerową. Żadnych dodatkowych samochodów w centrum!

      • 16 14

      • To może tylko ekologiczne autobusy na spacerowej a ruszta niech jedzie Reja (6)

        W koncu to Sopot bardziej potrzebuje tej drogi niż Oliwa

        • 17 5

        • (3)

          Reja to przepiękna zielona okolica i tylko troglodyta mógłby to zniszczyć. Na szczęście władze Sopotu na to nigdy nie pozwolą. Autobusy na gaz tak - samochody nie.

          I żeby nie było - piszę to jako mieszkaniec Oliwy

          • 9 9

          • Uff, na to nie pozwola, ale na rujnowanie Oliwy, Zabianki, Przymorza i Zaspy to chetnie? (2)

            Laskawi rzadzacy Sopotu na szczescie zawsze po stronie obywatela...

            • 10 1

            • (1)

              przepraszam bardzo, ale zrujnowana to jest tylko ul. Opata Rybickiego i Grunwaldzka. A wymienione przez Ciebie dzielnice są JEDYNYMI na dolnym tarasie, gdzie w godzinach szczytu generalnie NIE MA korków. I, daj Boże, jak nie wybudują tunelu, to dalej ich tam nie będzie.

              • 3 4

              • jak nie wybuduja tunelu

                No wlasnie

                • 2 0

        • (1)

          To tak, jakbyś chciał puścić regularny ruch samochodowy w Dolinę Radości. Trzeba mieć nierówno pod sufitem, żeby coś takiego proponować.

          • 9 5

          • będzie gorzej

            idę o zakład, że za dwadzieścia lat wszystkie te drogi:
            Reja, Kościerska, Dolina Radości
            będą dopuszczone do regularnej jazdy samochodem

            do władzy idzie PIS, a te buraki są "średnio" pro-eko
            liczba samochodów rośnie lawinowo
            ludzie się wynoszą mieszkać za Obwodnicę, tej fali nic nie zatrzyma

            a komunikacja publiczna jest coraz droższa i (zwł w porównaniu) coraz gorsza

            • 2 1

      • Teraz to pozamiatane , NIC nie zrobią :) Bedzie jak bedzie

        • 0 4

    • (10)

      To są chore koncepcje. Wita Stwosza wypuszczona przez Plac Inwalidów stworzy dodatkowe zatkane i hałaśliwe skrzyżowanie, zabierając potencjalną przestrzeń parkingową i rekreacyjną przy wrotach Parku Oliwskiego. Poszerzanie Opackiej to dewastacja Parku. Poszerzanie Czyżewskiego jest technicznie niemożliwe. Nowa Opacka tylko przesunie problemy pod AWF.

      W Oliwie powinno się wprowadzić jednokierunkowość ulicy Rybickiego w dół, co spowodowało by zmniejszenie ruchu, zatorów, przyspieszenie wyjazdu na Grunwaldzką (brak fazy świateł z Grunwaldzkiej w lewo), umożliwiło wygospodarowanie dodatkowych miejsc parkingowych. Ruch do Sopotu przez dwukierunkową Czyżewskiego. Ruch od Grunwaldzkiej w górę przez Opacką (do Czyżewskiego jednokierunkową). Poza tym zakaz ruchu ciężarowego, poza zaopatrzeniem. Cieżarówki do portu mogą jechać trasą AK, tunelem wiślanym i Słowackiego (należy wybudować brakujący fragment między Uczniowską a Hynka).

      • 17 8

      • (8)

        Autokorekta - oczywiście miałem na myśli ulicę RYBIŃSKIEGO. Należało by też odwrócić ruch na Cystersów, Kaprów i odcinku Obrońców.

        • 3 8

        • (7)

          Obrońców powinna być w strefie 30, Kaprów jest tylko lokalna, Cystersów tez powinna być lokalna (przedszkole, szkoła, turyści).

          Opacka zbyt wąska i zbyt niebezpieczne wyjścia z Parku.

          Opata Jacka może być jednokierunkową w dół, ale takim musiałby być też Stary Rynek, bo inaczej wzrośnie ruch na stojących już dziś Polankach/Derdowskiego/Bażyńskiego

          Do tego WS zniszona dla ruchu samochodowego. Przez durny pas rowerowy.

          • 4 10

          • (2)

            Ale cię boli ten pas rowerowy... Jedź przez Polanki!

            • 8 2

            • Latami jeździłem po WS bez pasa rowerowego i bez tych bezsensownie przyblokowanych skrzyżowaniach.

              • 0 0

            • Polanki zbyt pagorkwate by sie rozpedzic rowerem

              • 1 0

          • durny sam jesteś (3)

            WS miała zwężkę tuż przed zajezdnią - i brak perspektyw poszerzenia do 2x2. De facto był to jeden pas ruchu i jeden pas do parkowania.

            • 0 1

            • (2)

              WS była 2x2 do czasu, kiedy nie zaczęto jej psuć.
              A dzieło pod nazwą pas rowerowy jest chora ideologią, bez żadnego uzasadnienie wybudowaną.

              • 0 0

              • (1)

                też mówiłem, wystarczył by tam na WS znak zakaz parkowania i niewykastrowana straż miejska

                też tamtędy jeżdziłem codziennie, prawoe zawsze rowerem, bo mieszkam w Starej Oliwie a pracowoałem za Wrzeszczem, rowerem było najszybciej, a na WS najmniej śmierdziało,

                ale eunuchy bali się zadzierać z parkujacymi śmierdzielami. lepiej na nich napuscic rowerzystow, niech sie wzajem gryzą. no to zmarnowano forsę i drogę z potencjałem, a wszyscy mają gorzej

                • 1 0

              • a i tak teraz parkuja na Wia przy krawezniku

                to tak masowe, ze nawet nie mo co im zabierac lusterka, zbyt wielu

                • 1 0

      • jednokierukowosc Rybinskiego

        To dobry pomysl, z jedna korekta: ruch " w gore" do ulicy Czyzewskiego jednokierunkowy ale nie waska Opacka a Nowa Opacka przez tereny AWF i telewizji.

        • 1 3

    • Nowe drogi nie powodują rozproszenia ruchu!!!! (11)

      chyba że wybudujesz wszystkie w tym samym czasie, co jest niemożliwe.

      zrozum w końcu że większa liczba pasów nie likwiduje korków. w Dubaju mają po 7 pasów w 1 stronę i też się korkuje. Francja to samo. Stany to samo.

      inwestycja w zbiorową komunikację i w rowerzystów to dobry kierunek. PKM to bardzo dobry kierunek.

      Gdyby mieszkańcy Osowy mogli zjechać do Oliwy tramwajem czy kolejką, zapewniam cię że by to robili. Od września korki na spacerowej zmaleją dzięki PKM.

      • 15 12

      • "Od września korki na spacerowej zmaleją dzięki PKM." - dobre ;)))))) (9)

        Ja mieszkam w Osowej i nie będę korzystać z PKM, bo nie dojadę nią ani do Oliwy ani do Gdańska Głównego. A od wielu lat mamy bezpośrednie połączenie autobusowe z Oliwą - i co? Jeździmy samochodami i stoimy w korkach na Spacerowej...

        • 5 16

        • ... po co samochodem? (2)

          stoisz w tym samym korku co autobus, a komunikacją jest jakieś 10x taniej.

          rower to najlepsze rozwiązania - w dół z rana bez zmęczenia, zjeżdżasz z górki. nawet się nie spocisz a jesteś na pewno szybciej niż autem

          po pracy w górę wsiadasz w busa.

          • 6 8

          • dodaj jeszcze opcję: rower wspomagany elektrycznie (1)

            • 1 0

            • mają też wady, np ciężko taki wnieść do busa w razie ulewy, a cena powoduje ze je kradna

              ale fakt, to jest przyszlosc

              • 1 0

        • "Jeździmy samochodami i stoimy w korkach na Spacerowej..." (5)

          właśnie dlatego stoicie w korkach na Spacerowej, bo jeździcie samochodami. Proste. Niech choć połowa przesiądzie się do autobusu i korki znikną.

          • 12 6

          • (3)

            busów jest niewiele i już teraz bywają zatłoczone

            Powrót busem pod górę Z ROWERAMI, gdyby tak robili wszyscy, też nie był by zbyt przyjemny

            Ale elektrobus na Reja można by puścić choćby dzisiaj! Z kupnem i dojazdem do Trójmiasta (z jakimś agregatem prądotwórczym, np.) i skuciem durnych progów na Reja - realistycznie jutro! Wcześniej niż PKM!

            • 2 4

            • (2)

              Autobusy na gaz. Pełno ich jeździ np. w Malmo.

              • 2 2

              • np. w Gdyni (1)

                • 3 0

              • Te nowe co się nie mieściły pod wiaduktem na trasie?

                • 4 0

          • trzeba zrobić referndum która połowa mieszkańców zostawi samochód w domu

            • 4 1

      • Pobożne życzenia....
        Bez normalnych ulic korki nie zmaleją, a Osowie PKM w obecnym kształcie (rozkład/ taryfa) mało co rozwiązuje

        • 2 10

    • (1)

      A gdzie ty chcesz wybudować "2 pasy w każdą stronę" na Czyżewskiego?

      • 3 6

      • ja byśmy mieli tyle ropy co Dubaj a nie tyle co w Karlinie
        albo jak byśmy mieli Dolinę Krzemową i Hollywood, a nie Dubienieckich, Rywinów, Art B, oraz Optimus, Planetobus, Olt Express

        to mozna by Czyżewskiego trzasnąć dwupoziomowe, każdy poziom w inną stronę, oraz tunele cztery, oraz Szczurodrom itd

        tymczasem nasz jedyny towar eksportowy to lekko prowadzące się blondynki, a jedyna technologia to generowanie przepisów. JEST JAK JEST, jakkolwiek się obrócić, d*pa zawsze z tyłu, nie stać nas, nawet z bakczyszem z Unii Euopejskiej. jak groźne jest branie EU forsy "bo trzeba brać" pokazuje Grecja.

        • 2 0

  • Tunel pod pachołkiem to na razie głupota. (6)

    Ja bym narazie dociągnął Drogę zieloną do ul. Jelitkowskiej, poszerzył do dwóch pasów ul. Czarny Dwór od Al. Hallera do Jana Pawła, i dalej kontynuował prace przy dokończeniu Trasy Słowackiego od Al. Rzeczypospolitej do Al. Hallera. Aha no i pomyślał bym na dokończeniem ul. Pokoleń Lechii Gdańsk do ul. Krasickiego. A co da poszerzenie ul. Spacerowej jak na dole jest wąskie gardło w postaci ul. Opata Rybińskiego?

    • 62 48

    • (4)

      Droga Zielona powinna być max do Jagiellońskiej i Obrońców Wybrzeża w obecnym kształcie. Jeśli miała by powstać ulica z tramwajem, wtedy można myśleć o przedłużeniu do ERGO Areny. Jezdnie samochodowe mogły by tam powstać we wkopie między Czarnym Dworem, a Jelitkowską, wtedy można by zrobić kładki w poziomie (bez schodów) dla pieszych, podobnie,jak jest to na trasie Łazienkowskiej w Warszawie, albo jak było pomyślane na trasie WZ w Łodzi

      • 7 6

      • bardzo dobry pomysl ! (3)

        jezdnie samochodowe w wykopach albo wyniesione na estakadach .
        - nie potrzeba budować tunelu pod pachołkiem

        • 4 5

        • Tranzytu nie nalezy puszczac przez dzielnice mieszkalne...

          Od tego mamy obwodnice (Poludniowa i "zachodnia", a juz niedlugo Metropolitarna).

          Tam nalezy budowac zwykla droge miejska - np. jak Hallera.

          • 11 0

        • (1)

          taaa... tunele, estakady i najlepiej żadnych skrzyżowań...

          • 5 0

          • Antek od dwoch pokolen mieszka w miescie, wiec mu nie bedziesz mowil, jak sie miasto buduje

            Szybka droga ekspresowa przez miasto. Zadnych przejsc dla pieszych. Bo trzeba dojechac z huty czy stoczni do swojego M, a potem juz sobie wlaczyc TV i wypic piwko.

            Tak robil tata, tak robi Antek. Jak jedzie na wies do babci to wszyscy mu zazdroszcza Golfa II. To jest sens jego zycia.

            • 10 0

    • wąskie gardło

      dlatego tunel

      • 2 4

  • Tramwaj na Osowę - taniej, szybciej, ekologiczniej (25)

    • 136 40

    • Droga rowerowa na Osowę - jeszcze taniej, szybciej i ekologiczniej ... (11)

      Ale jakoś pomysł w zeszłym roku umarł.

      • 13 8

      • (7)

        jest przecież

        • 4 5

        • Gdzie? (6)

          Bo bym do pracy jeździł.

          • 3 1

          • możesz legalnie spacerową zjeżdżać (5)

            albo przez lasek ;)

            • 4 4

            • No ale drogi rowerowej jednak nie ma (4)

              Więc jej wybudowanie będzie tańsze, szybsze i będzie bardziej ekologiczna od tramwaju.

              Spacerową ani bezpiecznie, ani przyjemnie, ani wygodnie, a przejechać nad rowerem obwodnicą to po prostu strach.

              • 7 3

              • (3)

                Sam jeżdżę rowerem z Osowej do pracy. Ale nie zmuszam nikogo żeby to robił. Zresztą nie każdy może i chce. Jak leje a ja jadę z rodziną na obiad do mamusi na Żabiankę to pozostaje wyłącznie samochód. Natomiast tramwaj znakomicie by ułatwił codzienne dojazdy do szkół czy do pracy.

                • 8 2

              • tramwaj przez las? (2)

                No ludzie! Tramwaj buduje sie tam gdzie mozna zrobic przystanki i zebrac duzo ludzi z osiedli (przewaznie blokow bo w zabudowie jednorodzinnej za malo mieszkancow).

                • 4 2

              • w Polsce są trasy tramwajowe idące przez las - 2km bez przystanku po drodze

                puszczasz na taką trasę pięcioczłonowe wozy (mogą zabrać 400 osób) i masz problem transportowy z głowy.

                • 1 0

              • Nie, tramwaj buduje sie tam, gdzie jest zapotrzebowanie

                Moze byc linia z 2 czy 3 przystankami. Takie rzeczy zwie sie czesto "szybkim tramwajem".

                • 2 0

      • Kawałek jest w lesie a i tak patafany jeżdżą ulicą. (2)

        • 3 9

        • utwardzona ziemna droga to nie ścieżka rowerowa ... nie jest w żaden sposób odporna na warunki atmosferyczne, które jak wiemy w Polsce są bardzo zmienne i zazwyczaj nie najlepsze. Zapewne nie każdemu widzi się jechać do pracy czy na uczelnię w błocie.

          • 3 3

        • sam jestes patafian, cebulaku

          • 2 1

    • Niekoniecznie szybciej :P (6)

      Przejazd samochodem z okolic pętli Łostowice -Świętokrzyska do Oliwy zajmuje mi rano przynajmniej o pół godziny mniej niż gdybym jechał tramwajem, mimo że ten drugi nie stoi w korkach i nawet nie muszę się przesiadać.
      W drodze powrotem oszczędzam już "zaledwie" kwadrans (większy ruch)
      Nawet w roku szkolnym jest niewiele gorzej.
      Lubię jeździć tramwajem (mogę sobie poczytać książkę), ale jakby nie było, oszczędzam przynajmniej 45 minut jadąc samochodem i mogę więcej załatwić po pracy..

      • 19 2

      • 7 km od ronda przy Castoramie do pętli w Oliwie (5)

        Bez przystanków po drodze. Zakładając v = 60 km/h tramwaj pokonałby ten odcinek w 7 min. No dobra :) 10 min z przystankiem przy Auchan, Renuszewie, Polanki

        • 14 2

        • (4)

          A spacerowa stoi na 30-40 minut, to faktycznie byloby najlepsze rozwiazanie

          • 7 2

          • TIRY NA TORY ! (1)

            i nie ma korkuw

            • 3 6

            • Kobiety na traktory

              Traktory na tory!

              • 1 1

          • Plus (1)

            5 min - dojście i poczekanie na autobus na Osowej
            10 min - dojazd autobusem do tramwaju (Osowa jest przecież rozległa)
            5 min - przesiadka na tramwaj w Osowej
            10 min - tramwaj do Oliwy
            5 min - przesiadka w Oliwie (np. na SKM do Sopotu)
            5 min - SKM
            10 min - dojście do pracy z przystanku SKM.

            Razem 50 min - optymistycznie, jeśli wszystko jest zsynchronizowane i masz blisko do przystanków.

            Dużo lepiej niż teraz autobusem, ale jakoś nie powala.

            • 4 5

            • wiesz co...

              najlepiej nie wychodź z domu

              • 2 3

    • (2)

      Jaka trase mialby miec tramwaj juz w Osowej?

      • 0 1

      • do dworca (1)

        np do dworca PKP a potem wokół osiedla

        • 0 1

        • Barniewicka? Lol

          • 0 0

    • (2)

      Na takich odległościach tylko kolej szybka, czyli SKM, metro itp. tramwaj sprawdza się na trasach kilkukilomterowzch

      • 5 1

      • (1)

        hmm... a jak widzisz przebieg takiej kolei na wysokości Opata Rybickiego? :)

        • 1 2

        • Kolego na Osowie już jest PKM :)

          • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane