• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tunel pod Wisłą: czekamy już tylko na podpis!

Maciej Naskręt
26 września 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Maszyna TBM (Tunnel Boring Machine), nazywana też maszyną-kret, wydrąży tunel pod Martwą Wisłą. Maszyna TBM (Tunnel Boring Machine), nazywana też maszyną-kret, wydrąży tunel pod Martwą Wisłą.

Zbliżamy się do rozpoczęcia budowy tunelu pod Martwą Wisłą. Firmy biorące udział w przetargu nie wniosły odwołania od kolejnego rozstrzygnięcia przetargu.



Maszynę TBM, która wydrąży tunel pod Martwą Wisłą, dostarczy firma Herrenknecht. Ich największy kret - o średnicy 19,25 m - wydrąży Orłowski Tunel w Sankt Petersburgu. Inwestycją interesuje się także premier Rosji, Władimir Putin. Maszynę TBM, która wydrąży tunel pod Martwą Wisłą, dostarczy firma Herrenknecht. Ich największy kret - o średnicy 19,25 m - wydrąży Orłowski Tunel w Sankt Petersburgu. Inwestycją interesuje się także premier Rosji, Władimir Putin.
Spełniło się przysłowie: "do trzech razy sztuka". Tyle bowiem razy musieli rozstrzygać przetarg na wykonanie tunelu pod Martwą Wisłą urzędnicy z miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne, by wreszcie zakończyć procedurę przetargową.

Przypomnijmy: w połowie września urzędnicy doszli do porozumienia ze spółką FCC Construction (pozycja nr 2 pod względem ceny zaoferowanej w przetargu), która aż dwukrotnie wnosiła odwołanie od wyników przetargu na tunelowy odcinek Trasy Słowackiego.

W minioną sobotę upłynął termin składania odwołań od trzeciego rozstrzygnięcia przetargu. Żadne z konsorcjów ubiegających się o kontrakt, nie zdecydowało się odwołać od decyzji konkursowej.

- W poniedziałek dokumentacja została wysłana do kontroli przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Kontrola może potrwać dwa tygodnie. Jeśli nie będzie uwag, będziemy mogli podpisać umowę i rozpocząć pracę - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIK.

Najkorzystniejszą ofertę w przetargu złożyło konsorcjum OHL i Hydrobudowa Polska. Roboty mają być wykonane w czasie 36 miesięcy ba kwotę 885,6 mln zł.

Tunel pod Martwą Wisłą wraz z dojazdami to zadanie, które trzy lata temu zostało przesunięte z inwestycji Trasa Sucharskiego do przedsięwzięcia Trasa Słowackiego. Podziemny obiekt inżynierski wraz z dwujezdniowymi dojazdami zostanie wykonany między ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska, a Węzłem Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska. Długość tego fragmentu wynosi 2,4 km. Tunel pod Martwą Wisłą ma wydrążyć maszyna-kret - Tunnel Boring Machine (TBM).

Miejsca

Opinie (129) 5 zablokowanych

  • ciekawe ile z tej inwestycji oddadza mieszkancy to powazna kwota.

    stadion 500 mln cieszmy sie ale nie wpadajmy w euforie,

    • 1 2

  • co nam da tunel (2)

    tu nie chodzi tylko o rozładowanie korków. Tunel jak i reszta trasy słowackiego, oraz połączenia z południową obwodnicą i 7 daje nam strategiczną pozycję choćby patrząc przez pryzmat portu, DTC etc. Letnica już niedługo będzie tętnić życiem. Poza stadionem już się buduje centrum targów. tylko patrzeć jak nowe inwestycje będą tam rosły. Do boju Gdańsk, wytrwałości mieszkańcy, mordy w kubeł malkontenci co się wam nic nigdy nie podoba! Pomyślcie lepiej nad sobą i swoim życiem!

    • 16 6

    • tu sie nic nie opłaci (1)

      tu sie tylko gasi światło, z tąd ludzie uciekaja, tu nie ma pracy.

      • 0 5

      • to uciekaj pajacu

        • 2 0

  • Trwa opracowywanie programu ograbiania polskiego społeczeństwa zresztek majątku:„Czy my Polacy jesteśmy bezbronni wobec perspektywypodatku katastralnego? Przed wyborami należy spytać partie ipolityków o ich stanowisko w sprawie tego podatku. Do tegonależy wyeliminować partie, które wprost łamią swe obietnicewyborcze. Dla przykładu PO w wyborach z 2007r. obiecało, że"będzie dziedziczenie OFE oraz tzw. emeryturymałżeńskie". Następnie, wkrótce po wyborach do Sejmu trafiłprojekt ustawy sprzeczny z tą obietnicą, który następnie zostałuchwalony 21.11.2008r. Obietnice takiej partii mogą być równieniewiarygodne, więc nie ma co ryzykować.”

    • 4 9

  • na razie możecie pyskować (1)

    ale nasz liberalny Rząd ukróci wkrótce to bezhołowie -

    • 2 2

    • źródło

      __www.press.pl/newsy/pokaz.php?id=27042___

      • 0 1

  • Tunel tunelem a co z mostem dla Wyspy Sobieszewskiej i reszta ? (3)

    Ta takie pieniadze jakie wydaje miasto na ten tunel spokojnie mozna by wybudowac most do Sobieszewa jak i kolejny most ze Świbna do Mikoszewa. Miasto wie co robie moja taki dochod z promu i turystow (12 zl za osobowy czy 5 zl za rower za 5 minutowa atrakcje) . A co z innymi inwestycjami np.droga kolo LOT-u od strony Gildii przeciez tam to droga jeszcze Mieszka pamieta a Urzad Miasta chwali sie tu jakims Tristar najpierw niech zrobia cos by bylo po czym jezdzic . powiem tyle IDA WYBORY IDA OBIETNICE :) pozdrawiam

    • 6 6

    • A co to ma wspolnego z wyborami?

      Walnij się w czoło, i to dobrze.

      • 2 2

    • mosty po tunelu (1)

      z całym szacunkiem, ale trzeba przyznać, że tunel dotyczy i zmieni sytuację większej liczby mieszkańców niż most na Wyspę. Wystarczy rozłożyć sobie mapę i zastanowić się jaką alternatywę mamy dala przejazdu przez zatłoczone Śródmieście z północno wschodnich dzielnic Gdańska do południowo wschodnich dzielnic (z Żabianka, Przymorze, Wrzeszcz, Brzeźno, Nowy Port na Stogi, Przejazdowo Warszawa itp.) Tunel jest dużym skrótem i wydaje mi się, że może odmienić dzielnicę Stogi dając jej krótsze i łatwiejsze połączenie z dzielnicami północnego Gdańska

      • 1 0

      • dodam jeszcze

        że jest to chyba właściwy i może ostatni moment w obecnych czasach na realizację tej inwestycji. Tylko dzięki dotacjom z UE daje się zorganizować odpowiednią kasę na budowę, a co będzie dalej w związku z nadchodzącym kryzysem, czy UE będzie skłonna dalej pompować taką kasę w nowe państwa UE. Przecież już myślą jak wykluczyć Grecję ze strefy euro pieniądza.

        • 1 0

  • kupa pieniędzy wyrzucona w błoto (2)

    Czas dojazdu można wydatnie zmniejszyć tylko inwestując w linie tramwajowe, ścieżki rowerowe i kolej.

    • 3 9

    • ten tunel jest też dla komunikacji zbiorowej

      mogą nim jeździć autobusy imiejskie i skróci się czas jazdy np. z Zasby na Stogi. Szybciej tunelem niż przez dookoła przez Śródmieście

      • 1 1

    • ten tunel jest też dla komunikacji zbiorowej

      mogą nim jeździć autobusy miejskie i skróci się czas jazdy np. z Zaspy na Stogi. Szybciej tunelem niż dookoła przez Śródmieście

      • 1 0

  • Brawo!!! (1)

    Jestem dumny z tego, że jestem mieszkańcem tak dynamicznie rozwijającego się Gdańska. Przypominam wszystkim marudzącym, że tylko inwestycje mogą napędzić koniunkturę gospodarczą miasta. Przypominam o wielkich lamentach na tym forum, na wieść o zadłużeniu miasta. Wtedy v-ce Prezydent A.Bojanowski powiedział, "pożyczane pieniądze idą wraz z dotacjami UE na inwestycje, nie na konsumpcję". Tak trzymać! Jest to bardzo dobry kierunek myślenia naszych władz. Brawo Gdańsk!

    • 6 5

    • W sumie się zgadzam ale ten patetyczny ton zostawmy zwolennikom władz Gdyni i... Korei Północnej.

      • 2 0

  • nareszcie:)

    szkoda tylko, że nie będzie przejezdny dla rowerów.

    • 1 3

  • Tu wszystko długo i cięzko powstaje duzo dyskusji i póżniej wszystko się sypie

    Jak zwykle tu wszystko długo i ciężko powstaje a pozniej szybko jest brudne i sypie sie - niska jakość wykonania ale za to dużo gadania - niska jakość polskich robót.

    • 1 5

  • TAK JEST! BUDOWAĆ!

    i nie zwracać uwagi na zakompleksionych maruderów!

    • 6 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane