• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tunel przy dworcu: gastronomia zamiast staników

Katarzyna Moritz
13 stycznia 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejny etap remontu tunelu przy dworcu w Gdańsku
O te boksy w tunelu przy dworcu w Gdańsku w czwartek będą walczyć nowi najemcy. O te boksy w tunelu przy dworcu w Gdańsku w czwartek będą walczyć nowi najemcy.

W czwartek odbędzie się licytacja na dzierżawę dziewięciu boksów, powstałych w wyremontowanej części tunelu przy dworcu PKP w Gdańsku. Nie będzie już w nich bielizny, butów czy torebek.



Czy to dobrze, że z góry określono profil działalności w nowych boksach?

Kilka tygodni temu zakończył się remont miejskiej części tunelu dla pieszych przy dworcu Gdańsk Główny. Po pięciu miesiącach prac, które pochłonęły 2,5 mln zł, pojawiły się nowe posadzki, przy schodach na przystanki zainstalowano platformy dla wózków inwalidzkich. No i przede wszystkim zniknęły stoiska z bielizną.

W zamian powstało 15 nowych, niemal jednolitych boksów. Dwa z nich zajmie Gdańska Organizacja Turystyczna, w jednym będzie punkt sprzedaży biletów, w kolejnych trzech będą toalety i pomieszczenie gospodarcze dla najemców. O pozostałe dziewięć przyszli najemcy powalczą w licytacji.

- Miejska część tunelu stanie się wizytówką miasta. Dla wielu turystów ten tunel jest pierwszym kontaktem z Gdańskiem - tłumaczy Aneta Kwiatkowska z Zarządu Dróg i Zieleni, który zarządza tunelem.

Dlatego już wcześniej ustalono, co będzie sprzedawane w tunelu. W przetargu określono, że mają się w nim znaleźć: sklepik spożywczy, piekarenka, punkt gastronomiczny z kanapkami, mała kawiarnia, sklepik z pamiątkami, kiosk, kwiaciarnia oraz punkt usługowy typu naprawa telefonów czy dorabianie kluczy.

Cena wywoławcza na niewielkie boksy (średnio 5 m kw.) do niskich nie należy - to 83 zł netto za metr. W poniedziałek upłynął termin na wpłacenie blisko 12 tys. zł wadium. Chętni w przetargu licytować będą stawkę na sześcioletnią dzierżawę boksów.

Niestety, jednak na to, by przysłowiowe "gacie" zniknęły z całego tunelu, będziemy musieli jeszcze poczekać. Poza częścią miejską, na remont czeka odcinek pomiędzy schodami, prowadzącymi do budynku dworca a schodami do dworca PKS, który należy do PKP. Koleje na razie nie planują jego remontu, bo nie mają na to pieniędzy.

Trzecia część tunelu, zaledwie 20-metrowa, w okolicy EMPiK-u, ma nie do końca uregulowaną własność. Ciągnie się to od czasów, gdy nad tunelem budowany był hotel. Urzędnicy miejscy chcą przejąć tę część i, jeśli to się uda, zostanie ona wyremontowana.

Miejsca

Opinie (319) 10 zablokowanych

  • A co z dziadowskim Wrzeszczem? (3)

    • 33 2

    • nic. dalej bedzie dziadowski

      • 2 0

    • tylko bomba

      • 2 0

    • trzeba PKP gnębić, by Wrzeszcz zrobili

      • 3 0

  • (1)

    czyli lepiej , ale nie do konca. nadal beda straszyć "gacie".
    Miejmy nadzieje, ze wkrótce uda sie ucywilizowac cały obszar wokół dworca i w
    tunelach.
    Niestety dworce trójmiejskie najpiękniejsze nie sa, jedynie chyba Sopotowi uda sie zrobic ładny dworzec.

    • 11 3

    • "Niestety dworce trójmiejskie najpiękniejsze nie sa, jedynie chyba Sopotowi uda sie zrobic ładny dworzec."

      Może za 10 lat, przez całe wakacje w Sopocie udało się tylko wyrwać stare płyty ze schodów na peron i brzegi peronu... Jak to w Polsce, 2 robiło, a 5 stało nad nimi i patrzyło. I tak codziennie.

      • 0 0

  • jak ja się cieszę

    że już nie muszę tamtędy chodzić

    • 16 1

  • BARDZO DZIWNE A JA JUZ WIDZIALEM OGLOSZENIE ZE................ (1)

    KTOS JUZ JEST W POSIADANIU WYGRAL PRZETARG I OFERUJE ZA 1000ZL M2 TE BOXY . CZYLI WNIOSEK PRZETARG TO TYLKO SCIEMA ????????????? SAMI ZOBACZCIE OGLOSZENIE NA PORTALU TROJMIASTO.PL TO TE SAME BOXY.

    • 14 7

    • Głupiś

      • 7 0

  • Bezpieczna przeprawa - drugi tunel (4)

    dlaczego nie zbudowano drugiego tunelu pod Podwalem Grodzkim. Ten nieudacznik Adamowicz nie był w stanie przewidziec takiej potrzeby. WYKOPAC ADAMOWICZA

    • 19 6

    • racja (3)

      Dziwne, że przy budowie Krewetki nie zobowiązano inwestora do przedłużenia drugiego tunelu i połączenia pod ziemią z pierwszym.
      Tak samo przy budowie Galerii Bałtyckiej nie zbudowano tuneli dla pieszych pod Grunwaldzką. Przy budowie Manhattanu zresztą też - mimo, ze w obu przypadkach przebudowywano skrzyżowania. A teraz się wszyscy dziwią, że są korki.

      • 4 2

      • (1)

        Tunele zabijają miasto. Dobrze, że nie ma przy Galerii Bałtyckiej. Jeżeli chodzi o centrum, to najlepszym rozwiązaniem byłoby zasypanie tych, co już istnieją.

        • 6 5

        • zabijają?

          możesz mi wyjaśnić w jaki sposób?

          • 3 3

      • buehehe

        a co w tych miejscach mają korki do przejść dla pieszych?

        przy dworcu tunele mają sens bo nie ma tam żadnych skrzyżowań ulic więc światła tamowałyby ruch.
        natomiast przy manhattanie czy galerii masz skrzyżowania z dmowskiego oraz ze słowackiego/kościuszki.

        także pomyśl nim napiszesz.

        • 7 1

  • no i czemu tak? (1)

    po co te boksy? tunel powinien pełnić jedynie rolę komunikacyjną. wszak przelewają się tamtędy dziesiątki tysięcy ludzi dziennie.

    • 21 6

    • boksy

      boksy są potrzebne, rano przechodnie robią zakupy są tam podstawowe artykuły,można kupić zawsze coś na śniadanie obsługa jest bardzo miła,jestem za boksami

      • 0 0

  • Jak to możliwe (3)

    że te boksy nie mają barw klubowych Lechii ? Co za niedopatrzenie.

    • 32 8

    • :)

      dobre :)

      • 6 2

    • a niby dlaczego mają mieć?? (1)

      to tunel dworcowy a nie stadion. w Gdańsku są ciekawsze miejsca i wydarzenia niz jacyś pajace biegający za piłeczką jak małe dzieci na podwórku

      • 4 9

      • drwina, ironia, sarkazm...

        doucz się :-)

        • 6 0

  • (1)

    Umywalki w sklepikach są i owszem, a WC ???

    • 10 3

    • Mają być pomieszczenia gospodarcze dla najemców obok.
      Zresztą to dobrze, że nie w pomieszczeniu sprzedaży towaru bo zdażało sie tak że w niektórych sklepach deska klozetowa służyła za stolik :/

      • 0 0

  • Wole staniki niz te smierdzące zapiekanki. (4)

    Wole staniki niz te smierdzące zapiekanki.
    Jaki lud taka gastronomia. Poza tym w Polsce starsze pokolenie i tak zapyla z kanapkami do roboty.
    Młodzi rozpylaja kaske na łakocie i czipsy, no ale oni jeszcze nie wiedza że dorobia sie kredytów na starość i tyle.

    • 25 16

    • (3)

      ja też zapylam z kanapkami, a zaliczam się raczej do tego młodszego. No wybacz, ale 3,50 zł. za kapkę, czyli 7 zł. dziennie przez 21 dni roboczych w m-cu to prawie 150 zł. miesięcznie. Dla kogoś, kto ma 2500 netto to 6% jego zarobków jeden dzień roboczy!

      Ale to stoiska i tak mają raczej służyć podróżnym...

      • 9 1

      • Co tam kanapka, kawa w centrum kosztuje powyżej 7 zł..

        • 11 0

      • no mnie powaliłeś. To miliony podróżnych wg ciebie zapyla w te i wewte tym tunelem? (1)

        Owsem, podróżni ale jadący - do pracy, na uczelnię... Przecież PKP już umiera, PKS ledwo ledwo, może z 5% przechodzących dziennie to podróżni, jadący poza 3miasto... Szkoda tylko, ze PKP pada, wejdą niemcy i będzie OK, ale kolejne zarabiane na nas pieniądze wywędrują...

        • 0 2

        • Heh, krótka wypowiedź, a ile błędów logicznych

          1) Podróżni są podróżni, nie ważne czy są to studenci, którzy raz na tydzień wybierają się na uczelnię, czy kury domowe, które akurat wpadły na Śródmieście w jakiejś sprawie.
          2) "może z 5%" - morze, jest szerokie i głębokie. Jak nie znasz danych to ich nie wymyślaj, unikniesz wtedy rzucania z głowy bzdur. A jak masz źródło, to je podaj.
          3) 5% tej ilości co się przewala przez ten dworzec to i tak bardzo dużo, wystarczająco dużo.
          4) "Przecież PKP już umiera" - i co jeszcze robi PKP? Poza tym ten tunel łączy podróżujących również PKSem i komunikacją miejską.
          5) "Szkoda tylko, ze PKP pada, wejdą niemcy i będzie OK" - po pierwsze przewozy pasażerskie to tylko jedna z działalności jaką zajmuje się Grupa PKP, po drugie ICC i tak prędzej czy później zostanie sprzedane, po trzecie ta naiwna wiara w zbawienną moc niemieckiego przewoźnika jest wręcz śmieszna, a po czwarte nazwy narodów piszemy wielką literą.

          Nie martw się jak świat światem ludzie zawsze będą podróżować pociągami.

          • 0 0

  • Samorządy powinny poprzejmować od PKP WSZYSTKIE budynki dworcowe

    Wszyscy by zyskali:
    - PKP, bo pozbyłoby się problemu
    - Samorządy, bo miałyby w końcu wpływ na swoją "wizytówkę"
    - Pasażerowie, z wiadomych względów

    • 29 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane