• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Po zamknięciu tunelu, nie przestawiono świateł

Maciej Korolczuk
29 sierpnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
aktualizacja: godz. 12:59 (30 sierpnia 2017)
Najnowszy artykuł na ten temat 18-latek wbiegł do tunelu. 2 tys. zł mandatu
W poniedziałkowe popołudnie kierowcy mogli się przekonać, ile w układzie drogowym w Gdańsku znaczy obecnie tunel pod Martwą Wisłą. Świadczyły o tym kilometrowe korki do centrum. W poniedziałkowe popołudnie kierowcy mogli się przekonać, ile w układzie drogowym w Gdańsku znaczy obecnie tunel pod Martwą Wisłą. Świadczyły o tym kilometrowe korki do centrum.

Zamknięcie tunelu pod Martwą Wisłą sprawiło, że początek tygodnia kierowcy jadący przez Letnicę, Zaspę, Brzeźno i Dolny Wrzeszcz spędzili w korkach, tracąc w nich co najmniej kilkadziesiąt minut. Z kilometrowymi zatorami do centrum Gdańska nie był w stanie poradzić sobie także system Tristar. Jak tłumaczą urzędnicy, zielonego światła w Śródmieściu nie da się wydłużyć, bo korekty w sygnalizacji "przyniosłyby więcej szkód niż pożytku".



Aktualizacja 30 sierpnia, godz. 12:59: Ok. godz. 13 drogowcy otworzą jeden z dwóch pasów w tunelu pod Martwą Wisłą w kierunku Stogów. Jezdnia będzie częściowo otwarta do godz. 22.00. Wówczas tunel ponownie zostanie zamknięty do czwartku do godz. 6.00.

Otwarto jeden pas w tunelu w stronę Stogów



W czwartek od godz. 6.00 drogowcy znów udostępnią kierowcom jeden z dwóch pasów, a przed północą zostaną otwarte już oba pasy w stronę Stogów.




Czy zaskoczyły się poniedziałkowe utrudnienia na drogach w Gdańsku?

W poniedziałkowe popołudnie wszyscy zwolennicy i przeciwnicy tunelu boleśnie przekonali się, ile podwodna przeprawa znaczy w układzie drogowym Gdańska. Choć zamknięto tylko jedną z dwóch rur, pół miasta utknęło w gigantycznych korkach. I to na długie godziny, także poza szczytem komunikacyjnym i mimo tego, że ruch w wakacje jest mniejszy, niż w czasie roku szkolnego.

W krytycznym momencie najdłuższy korek rozciągał się na 5-kilometrowym odcinku między rondem przy Marynarki Polskiej zobacz na mapie GdańskaHuciskiem zobacz na mapie Gdańska. Przez kilka godzin korki dokuczały też kierowcom na al. Zwycięstwa zobacz na mapie Gdańska, a także na Drodze Zielonej zobacz na mapie Gdańska, Kościuszki zobacz na mapie Gdańska, al. Hallera zobacz na mapie Gdańska, zatkany był też węzeł Kliniczna zobacz na mapie Gdańska.

Kierowcy, ale też pasażerowie komunikacji miejskiej po raz kolejny nie odczuli działania systemu Tristar. Jak się okazało, na żadnym ze skrzyżowań w najbardziej zatłoczonym Śródmieściu Gdańska nie zmieniono programu sygnalizacji, by maksymalnie wydłużyć fazę zielonego światła dla kierowców omijających zamknięty tunel. Dlaczego?

Czytaj także: Urzędnicy twierdzą, że Tristar przyspieszył Trójmiasto.



- Bardzo znaczących zmian w programie świateł na Hucisku rzeczywiście nie robiliśmy - przyznaje Robert Krasowski, p.o. kierownika Działu Inżynierii Ruchu w Gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni. - W poniedziałek sam system Tristar próbował dostosować długość zielonego światła na Hucisku i dodawał w zależności od potrzeb od 3 do 6 sekund. Wydłużenie zielonego światła w centrum wymagałoby przygotowania nowych programów dla trzech lub czterech skrzyżowań. Naszym zdaniem nie było takiej potrzeby. Nad prawidłowym funkcjonowaniem sygnalizacji i tym, jaki program z danego sterownika wybierał system Tristar, czuwał nasz operator. I tak będzie także dziś i w kolejnych dniach. Trzeba podkreślić, że mamy tam bardzo ograniczone możliwości działania, bo czasy są tam i tak mocno "wyżyłowane" na wszystkich relacjach. Tzn. każda zmiana ustawień świateł odbiłaby się na pozostałych relacjach.
Po trzech dniach korki znikają?

Inżynierowie tłumaczą, że tymczasowa zmiana organizacji ruchu np. spowodowana remontem drogi, zazwyczaj trwa dłużej niż obecne kilkudniowe zamknięcie tunelu. 3-4 dni to według nich czas, w którym kierowcy przyzwyczajają się do zmian, szukają alternatywnych tras, przez co ruch się rozkłada, a korki maleją.

- Mając to na uwadze, nie chcieliśmy wprowadzać żadnych drastycznych zmian, właśnie dlatego, że mieliśmy z tyłu głowy, że po trzech dniach będzie "po temacie". Liczymy, że zamknięcie tunelu potrwa krócej niż do czwartku, a utrudnienia dla kierowców będą mniejsze - dodaje Krasowski.
Nasz rozmówca podkreśla, że ta nieco pasywna, zdaniem kierowców, postawa inżynierów ruchu wynika tylko i wyłącznie z tego, że utrudnienia - choć korki są znaczne - potrwają relatywnie krótko, a zmiany mogłyby "wyrządzić więcej szkód, niż korzyści". Dodaje, że celowo tunel został zamknięty właśnie teraz, a więc w ostatnim tygodniu wakacji, gdy "turystyczny ruch" maleje, a jednocześnie nie zaczął się jeszcze rok szkolny.

Kierowcy mają na ten temat nieco inne zdanie. Niestety też, po raz kolejny okazuje się, że system Tristar w kryzysowych sytuacjach na drogach, a z taką mieliśmy do czynienia w poniedziałek, jest zupełnie nieprzydatny. Inżynierowie określają go jako "system wolnonadążny", co w praktyce oznacza, że zanim dostosuje on dany program do sytuacji panującej na drodze, korka w tym miejscu może już dawno nie być. Systemowi pomóc w szybszym i skuteczniejszym działaniu może tylko operator, który z danej biblioteki wgranych programów wybierze ten właściwy.

Tunel w kierunku Stogów ma być zamknięty do czwartku do północy. Jest jednak szansa, że podwodna przeprawa zostanie oddana do użytku dzień wcześniej. Tunel w kierunku Stogów ma być zamknięty do czwartku do północy. Jest jednak szansa, że podwodna przeprawa zostanie oddana do użytku dzień wcześniej.
Dlaczego tunel zamknięto aż do czwartku?

Jeszcze w poniedziałek rano, gdy kontaktowaliśmy się z zarządcą tunelu wydawało się, że prace idą zgodnie z założonym harmonogramem i nitka w kierunku Stogów zgodnie z planem zostanie otwarta we wtorek rano. Kilka godzin później otrzymaliśmy jednak komunikat, że prace gwarancyjne się przedłużą. Jak się okazało, po uszczelnieniu rury w miejscach, gdzie wystąpiły tzw. przesiąki, woda znalazła ujście w innych miejscach.

- Każda tuba składa się z pierścieni, między którymi są uszczelki. W sumie daje to ok. 7 tys. połączeń. Na pięciu z nich - i w jednej, i w drugiej tubie - pojawiły się przesiąki wody. Pierwsze z nich zaobserwowaliśmy już jesienią ubiegłego roku. Celowo czekaliśmy jednak z ich usunięciem, by po pierwsze zrobić wszystkie za jednym razem, a po drugie wykorzystać zamknięcie tunelu do przeprowadzenia w nim innych prac serwisowych - tłumaczy Mieczysław Kotłowski, dyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
  • Prace w tunelu trwają od soboty.
  • Zawilgocenia w pięciu miejscach zostały zlikwidowane, ale pojawiły się dwa kolejne. Na decyzję o powtórnym otwarciu tunelu trzeba zaczekać do jutra.


- Aby zlikwidować przesiąki niezbędna była iniekcja, a więc wstrzyknięcie w te miejsca uszczelniacza. Niestety po 24 godzinach okazało się, że woda poszukała ujścia i pojawiła się na tych samych uszczelkach, ale w nieco innych miejscach. Zamknięcie tunelu przedłużono aż do czwartku z pewnym zapasem czasowym. Jeśli okaże się, że powtórne uszczelnienie będzie skuteczne, to tunel w kierunku Stogów zostanie otwarty wcześniej - dodaje dyrektor GZDiZ.
Tuba w kierunku Zaspy na razie nie będzie zamykana. Jak tłumaczą urzędnicy, ma to związek z początkiem roku szkolnego i zaplanowanymi na początek września uroczystościami na Westerplatte.

Jeśli nowe przesiąki się nie pojawią, tunel może zostać otwarty w środę.

Poniedziałkowy korek na Jana z Kolna oczami rowerzysty



Zawieszenie linii 258

W związku z zamknięciem Tunelu pod Martwą Wisłą (prace konserwacyjne) od soboty, 26.08.2017 r. od godz. 22:00 do czwartku, 31.08.2017 r. do godz. 24:00 wprowadzone zostaną zmiany na liniach 158 i 258:

Linia 158:
- w kierunku Zimnej między przystankami "Stadion Energa Gdańsk" 05 i "Sucharskiego" 04 autobusy zostaną skierowane objazdem: Marynarki Polskiej - Jana z Kolna - Okopowa - Elbląska - Sucharskiego - ... i dalej po stałej trasie.

Zawieszone zostaną przystanki: "Stadion Energa Gdańsk" 03, "Sucharskiego PKP" (n/ż) 02, "Ku Ujściu" (n/ż) 02, "Andruszkiewicza" (n/ż) 02.

Na trasie objazdowej obowiązują przystanki: "Dworzec Główny" 12 oraz "Brama Wyżynna" 06.

Linia 258:
- funkcjonowanie linii zostanie zawieszone.

Opinie (233) 2 zablokowane

  • Janusz zawsze będzie płakał (35)

    nie rozumie że to przegląd gwarancyjny i zamiast przeboleć te 4 dni, przesiąść się do komunikacji miejskiej itd - to będzie lamentował. Taki naród.

    • 145 218

    • czytałeś uważnie pasażerowie komunikacji też odczuwają skutki zamknięcia tunelu (20)

      • 48 16

      • (11)

        Jakby były w tym mieście jakieś buspasy to by nie odczuwali.

        • 20 32

        • (2)

          I dobrze wam tak! Ja wiedziałem kiedy urlop brać. Teraz opalam się na RODOS, a wy kisicie się w tych puszkach.

          • 15 18

          • (1)

            Rodzinny Ogród Działkowy Otoczony Siatką?

            • 63 0

            • Lepsze to niż pół dnia na jana z kolana.

              • 19 2

        • (1)

          A gdzie się podziała mądrala "święta przepustowość"?

          • 13 7

          • Pewnie w korku stoi.

            • 18 3

        • PO i wszystko jasne (3)

          • 6 21

          • oczywista oczywistość jest taka, że gdyby u koryta w GD był piSSuar (2)

            to nie byłoby tunelu pod Martwą Wisłą i w zwiazku z tym nie byłoby przedmiotowego problemu, a tak same kłopoty i lamenty faszystów i innych podobnych patriotów wyklętych!

            • 17 9

            • Lecz się POkurczu.

              • 4 7

            • chyba rzadzi 60 letni starzec TuSSk

              • 0 3

        • Wyprowadż się (1)

          pozbędziesz się korków

          • 1 2

          • Sp...j

            • 1 1

      • (4)

        SKM też zamknęli? A tramwaje?

        • 15 5

        • Jak łosie stają na środku skrzyżowania to tramwaj też nie przejeździe (3)

          • 19 4

          • (2)

            To wina Łosiów, czy komunikacji? Po drugie. Gdzie SKM ma skrzyżowania? No, ale najlepiej jechać wzdłuż torów....

            • 6 6

            • Od kiedy skm to tramwaje?

              • 6 4

            • to wina losiow

              bo zakazane jest zatrzymywac sie na torowisku

              no ale jeden janusz z drugim woli stanac na srodku skrzyzowania i zablokowac ruch niz poczekac na kolejne zielone ktore bedzie za minute

              • 9 6

      • Cieknie z sufitu (2)

        Strach jechać

        • 11 0

        • PO to POtrafi by (1)

          • 0 2

          • Co?

            • 0 1

    • (1)

      Nie chodzi o kwestie zamkniecia tunelu tylko o to, ze system za miliony stworzony na takie wlasnie miecodzienne sytuacje jest niewykorzystywany, bo 4 dni to za krotki czas i wymagalby od operatora zbyt duzego wysilku intelektualnego....

      • 59 1

      • Wolnonadążne to mają mózgi. Wydać 160 mln

        na coś co wydłuża cykl o 3 do 6 selund?

        • 17 1

    • Skąd się biorą tacy debile?

      • 3 4

    • wystarczyło mysleć przy projektowaniu (2)

      ale to widać poza zasięgiem odpowiedzialnych, wiadomo iż będą naprawy przeglądy i wystaczyło przed wjazdem z jednej i drugiej strony umożliwić przełączenie ruchu - zmianą pasa - i puścić jedną nitką oba kierunki, sygnalizacja świetlna i barierki napewno by to umożliwiły. Tak bywało na obwodnicy więc czemu tu nie można ?

      • 26 1

      • przy takiej organizacji ruchu janusze by zgłupieli i się pozabijali

        to się nazywa ochrona życia dawno poczętego

        • 10 3

      • Nie da sie

        Skrzyżowania w tamtych rejonach są tak zrobione, że się nie da.

        • 0 0

    • a w nocy przeglądu i iniekcji nie można zrobić?

      bo ciemno?

      • 10 2

    • Nie każdy pracuje tak jak ty w osiedlowej biedronce

      • 3 4

    • Widać że jeździsz rowerem

      A tunelu i korków w ogóle nie doświadczasz

      • 2 1

    • Czy Tristar naprawde cokolwiek automatyzuje ?

      Z tego co pamiętam to niewiele sterowników świateł którymi miał zarządzać Tristar jest w stanie sterować "online" - zmieniać ich parametry na żądanie.

      Do większości świateł musi przyjechać technik i podłączyć się do nich na miejscu.

      Taki to Tristar za 130mln ;)

      • 9 0

    • Serio? (2)

      Rok po oddaniu tunelu potrzebne są prace remontowe?
      A po drugie - "bo korekty w sygnalizacji "przyniosłyby więcej szkód niż pożytku"." - czyli "dużo przy tym roboty więc nam się nie chciało, poza tym to "tylko" 4 dni i żaden Nas w tym korku nie stał"

      • 9 1

      • Poczekaj jak zabetonuja juz wszystkie okoliczne wsie i dziury wstydu (1)

        To korki beda takie, ze nawet tristar i tunel pod rzeką nie pomogą. Nie po to miasto zbudowalo nowe linie tramwajowe, zeby jeź dziły nimi dziadki od promocji do promocji a po to bys wstal chwile szybciej i pojechal tramwajem. Gwarantuje Ci ze w tym przypadku powrot ocenisz jako predkosc swiatla.

        • 1 5

        • A co to ma do tematu?

          Do partackiej roboty i opieszałości urzędników? Poza tym regularnie podróżuję komunikacją miejską wiec doskonale wiem jak ona wygląda. Tramwaje od jakiegoś czasu częściej stoją niż jeżdżą a poza tym komunikacją wszędzie nie dojedziesz kolego. Jak masz coś do załatwienia poza miastem gdzie nie dojeżdża skm, tramwaj, ztm czy inny pks, zastanów się zanim coś napiszesz żeby jakiś sens miało.

          • 3 1

    • czyżby???

      Dobudowywują ścieżkę rowerową???
      ile to będzie kosztować???
      Kiedy obiecane Autobusy z przyczepką rowerowa?

      • 0 0

  • Zgłoszone na policję (5)

    Jazda niezgodna z przepisami

    • 45 22

    • Jesteś u Pani

      • 31 0

    • Haha to ty jesteś ten zenek co dostał w ciupe od drechola na komisariacie policji na stogach?

      • 14 0

    • Artykuł dodany 0 16:30

      A Tu zdążyłes obejrzeć, zgłosić na policje i napisać jako drugi komentarz. Moje gratulacje

      • 11 1

    • stać i gnić blachosmrodziarze (1)

      taki wasz los

      • 5 16

      • bierz pod uwagę, że nie każdy może jeździć rowerem choć tego bardzo by chciał....

        • 5 1

  • "Z kilometrowymi zatorami do centrum Gdańska nie był w stanie poradzić sobie także system Tristar." (3)

    Bo to był w zamyśle system do karnia kierowców. A przepisy na to nie pozwalają, więc de facto jest do niczego.

    • 250 12

    • A więc trzeba pociągnąć do odpowiedzialności (2)

      ojca tego drogiego pomysłu, a który przyniósł raczej baaardzo niewielkie korzyści mieszkańcom. Raczej wykonawcom i komuś jeszcze. Jest to typowe sprzeniewierzenie środków publicznych.

      • 21 1

      • No to musisz wysoko bardzo szukać - bo to na poziomie rządu takie decyzje zapadają

        • 0 3

      • gdański ojciec to ten z wysokim czołem, sympatyk kodomitów

        • 1 0

  • bzdura !!! jeden kierunek (12)

    dla czego nie mozna bylo otworzyc po jednym pasie w kazdym kierunku ??

    • 159 35

    • A jak to sobie wyobrażasz na rondzie?? (7)

      na rondzie skręcić pod prąd? No nie bardzo ...

      • 13 36

      • Leming nie posiada wyobraźni (3)

        Wierzy w to co mu tvn lub budyń powie..

        • 25 20

        • Dobra zmiana! Uchwalić w nocy ustawę O Ustroju Rondów Powszechnych!

          • 23 12

        • To Ty nie posiadasz wyobraźni (1)

          Skoro nie widzisz możliwości puszczanie dwukierunkowego ruchu w jednym tunelu, byłoby to możliwe, tylko nikomu nie chciało się przygotować

          • 28 3

          • Nie

            Skrzyżowania w tamtych rejonach są tak skonstruowane, że się nie da!

            • 0 2

      • (1)

        Dosłownie zaraz przed wjazdem do tunelu z obu stron jest utworzony przejazd pomiędzy jezdniami, do którego otwarcia wystarczy demontaż barierek oraz ustawienie odpowiedniego oznakowania. Żadnej jazdy na rondzie pod prąd by nie było. Z tego przejazdu korzystały chociażby autobusy zawracając przed tunelem od strony węzła Ku Ujściu w dniu otwarcia tunelu.

        Infrastruktura do puszczenia ruchu w obu kierunkach jedną rurą jest, a osoba która nie wydała decyzji o wykorzystaniu tego rozwiązania powinna zostać zwolniona.

        • 75 2

        • zaprawdę dobrze prawisz

          masz plusa, ale to marne pocieszenie...

          • 20 1

      • Prawdziwych budowniczych Polski potrzeba od zaraz

        Hmmm...przy projektowaniu to trudno przewidzieć różne scenariusze wykorzystania tunelu a taki że zamknie się jedną nitkę to już prawie niemożliwe. A test szczelności jak wypadł ,że w takim krótkim czasie potrzebne są poprawki? Błąd projektowy powodem odkształcenia torów tramwajowych,Ugięcie na Południowej Obwodnicy Gdańska do poprawki,

        • 6 4

    • Bo nie!

      • 3 1

    • przekracza możliwości umysłowe urzedników

      sprawa prosta jak but, matołki nic nie robią , jak policjanci w Łodzi tylko mówią , ze przestawili, a nic nie przestawili , bo nie umieją i sie im nie opłaca bo potem trzeba przywrócić , a nikt tego nie umie.

      • 11 2

    • Pomyśl, choć przez chwilę...

      a jak jakieś auto się rozkraczy to wahadło ze światłami zrobią...?

      • 0 15

    • A Ci co będą wykonywać tam pracować w tym czasie mają wdychać spaliny w zamkniętej przestrzeni, bo niektórzy wszędzie muszą jechać samochodem

      • 0 2

  • Kiedy powiedza prawde? (6)

    • 79 9

    • (1)

      Co tam się dzieje?Wpuszczają tam jakieś stare bmw co zadymiają tunel,a potem takie efekty.

      • 10 6

      • Bzdury piszesz!!!

        • 1 0

    • przecież w końcu napisali prawdę: PRZECIEKA (2)

      Wcześniejsze informacje uspokajały ze to tylko przegląd, sprzątanie a komentujacy dorzucili swoje, że niby pucują tunel bo obchody Westerplatte i delegacja rzadowa przyjedzie więc to dla nich(!) - akurat Budyń by dla nich cokolwiek kazał czyścić.
      Tak wiec dziś dowiadujemy się, że jednak bubel wydłubali pod Martwą Wisłą i muszą pacykować, silikonować, żeby do tragedii nie doszło

      • 33 6

      • Pane łeda to je diabeł. Nima rady.

        • 5 1

      • Cieknie

        Uszczelnione budyniem. Dlatego cieknie

        • 14 2

    • Nigdy

      Nigdy

      • 0 1

  • (3)

    Czyli co? Wybulili kilkadziesiąt baniek, żeby paru krewnych i znajomych królika miało robotę jako operatorzy, a kierowcy i tak muszą radzić sobie sami, bo "zmiana sekwencji nie ma sensu"??? Najlepsze jest to, że dla urzędasów wszytko da się wytłumaczyć.

    • 165 15

    • Bo nie ma.

      • 0 2

    • cały ten tristar to lipa

      Takie zdarzenia jak poniedziałek pokazują że nie ma znaczenia czy sygnalizacją steruje Tristar, czy nikt nie steruje. Efekty są takie same.

      • 9 1

    • tak się naciąga frajerów

      Ktoś wierzył w to, że tristar kogoś zbawi?
      Cyt.: "mamy tam bardzo ograniczone możliwości działania, bo czasy są tam i tak mocno "wyżyłowane" na wszystkich relacjach". Przecież to było jasne jak system zamawiali, że to ściema. Jak korek jest w obu kierunkach, to komu mają przedłużyć?

      • 0 3

  • Tyrac dzień i noc jutro rano życzę sobie mieć tunel otwarty nie mam zamiaru jeździć do pracy wcześniej i dookoła (11)

    • 57 38

    • (3)

      Jazda komunikacją miejską poniżej godności, Wasza Wysokość?

      • 18 14

      • Kozystałem z autobusu i co,

        teraz jeździ do okoła, wymoażony scenariusz dla komunikacji miejskiej

        • 9 1

      • Tak

        • 0 5

      • zdecydowanie

        syf, brud, tłok i niepunktualność
        i cenowo też nie wychodzi dobrze...

        dziękuję za taką "usługę" po której cały dzień śmierdzę "komuną miejską"...

        wolę samochód i rower...przynajmniej do czasu aż ta komunikacja przestanie przypominać wagony do transportu bydła...

        • 6 3

    • polecenia wydaje ten kto placi (3)

      ty za tunel nie placisz wiec zamknij paszcze

      • 6 17

      • przypomnij mi zatem kto płacił i ile to popuszczające cudo inżynierii budowlanej kosztowało?

        • 9 4

      • (1)

        To kto zapłacił za ten tunel?

        • 6 1

        • krasnoludki

          • 5 0

    • Ale to nie jest koncert życzeń...

      • 3 2

    • Frajer

      To rowerem dygaj Janusz

      • 2 4

    • weź urlop

      • 0 1

  • Tristar (2)

    Tyle pieniedzy na system, ktory albo "nie moze" albo "nie warto bo za wolno". A bez operatora (czlowieka) to już w ogóle można równie dobrze wyciągnąć wtyczkę z kontaktu. Taki system to i ja moge napisac, tylko nie mam znajomosci aby odpowiedni przetarg wygrac :/

    • 216 6

    • (1)

      Szkoda ze nie ma alternatywnej rzeczywistości gdzie nie postawiono Tristar. Wtedy byś dopiero płakał na korki januszku. Samochodów przybywa a w godzinach szczytu jeździ sie sprawniej niż kilka lat temu bez systemu.

      • 6 30

      • To spróbuj przejechać trasę od Sopotu do Oruni ,

        W nocy jak nie ma ruchu , jedz zgodnie z przepisami . Nie przekraczaj prędkości .
        I co i łapiesz czerwone światło przynajmniej ze dwa razy.
        A 15 tal temu to z centrum Gdyni jechałem zieloną falą aż na Orunie (tylko zgodnie z przepisami 60km/h późnym wieczorem

        • 13 2

  • Tristar (4)

    Przeciez ten tristar wasz taki swietny i wogole. odkorkował cale miasto.
    Teraz widac ze tunel odkorkowal miasto a nie tristar za 2489123749324 mil zl ....

    • 153 8

    • (1)

      W ogóle *

      • 2 5

      • W ogóle

        To cie chyba bili za młodu

        • 3 3

    • a za Tristar jakie koszty były? tani raczej nie był

      • 4 3

    • podobno Tristar chodzi na pentium 2

      i windowsie 98

      • 5 1

  • a od czego miałbyć TRISTAR? (4)

    • 114 6

    • (1)

      od tego aby zarobić ile wejdzie.

      • 36 3

      • Dla kasy a nie dla kierowców

        • 12 1

    • wyświetlania mapek w centrach handlowych

      • 15 3

    • Tristar to był Miś - nie będą pytać po co on jest, a my zarobimy

      • 21 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane