- 1 Co z pociągami SKM do Pruszcza i Tczewa? (111 opinii)
- 2 Przestępca seksualny wpadł w porcie (71 opinii)
- 3 Rozdadzą "kwietne bomby" i zasieją łąkę (42 opinie)
- 4 Martwe dziki na Karwinach. Otrute czy padły z głodu? (307 opinii)
- 5 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (75 opinii)
- 6 Agresywny Rosjanin zatrzymany na lotnisku (205 opinii)
Po zamknięciu tunelu, nie przestawiono świateł
Zamknięcie tunelu pod Martwą Wisłą sprawiło, że początek tygodnia kierowcy jadący przez Letnicę, Zaspę, Brzeźno i Dolny Wrzeszcz spędzili w korkach, tracąc w nich co najmniej kilkadziesiąt minut. Z kilometrowymi zatorami do centrum Gdańska nie był w stanie poradzić sobie także system Tristar. Jak tłumaczą urzędnicy, zielonego światła w Śródmieściu nie da się wydłużyć, bo korekty w sygnalizacji "przyniosłyby więcej szkód niż pożytku".
Aktualizacja 30 sierpnia, godz. 12:59: Ok. godz. 13 drogowcy otworzą jeden z dwóch pasów w tunelu pod Martwą Wisłą w kierunku Stogów. Jezdnia będzie częściowo otwarta do godz. 22.00. Wówczas tunel ponownie zostanie zamknięty do czwartku do godz. 6.00.
Otwarto jeden pas w tunelu w stronę Stogów
W czwartek od godz. 6.00 drogowcy znów udostępnią kierowcom jeden z dwóch pasów, a przed północą zostaną otwarte już oba pasy w stronę Stogów.
W krytycznym momencie najdłuższy korek rozciągał się na 5-kilometrowym odcinku między rondem przy Marynarki Polskiej a Huciskiem . Przez kilka godzin korki dokuczały też kierowcom na al. Zwycięstwa , a także na Drodze Zielonej , Kościuszki , al. Hallera , zatkany był też węzeł Kliniczna .
Kierowcy, ale też pasażerowie komunikacji miejskiej po raz kolejny nie odczuli działania systemu Tristar. Jak się okazało, na żadnym ze skrzyżowań w najbardziej zatłoczonym Śródmieściu Gdańska nie zmieniono programu sygnalizacji, by maksymalnie wydłużyć fazę zielonego światła dla kierowców omijających zamknięty tunel. Dlaczego?
Czytaj także: Urzędnicy twierdzą, że Tristar przyspieszył Trójmiasto.
- Bardzo znaczących zmian w programie świateł na Hucisku rzeczywiście nie robiliśmy - przyznaje Robert Krasowski, p.o. kierownika Działu Inżynierii Ruchu w Gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni. - W poniedziałek sam system Tristar próbował dostosować długość zielonego światła na Hucisku i dodawał w zależności od potrzeb od 3 do 6 sekund. Wydłużenie zielonego światła w centrum wymagałoby przygotowania nowych programów dla trzech lub czterech skrzyżowań. Naszym zdaniem nie było takiej potrzeby. Nad prawidłowym funkcjonowaniem sygnalizacji i tym, jaki program z danego sterownika wybierał system Tristar, czuwał nasz operator. I tak będzie także dziś i w kolejnych dniach. Trzeba podkreślić, że mamy tam bardzo ograniczone możliwości działania, bo czasy są tam i tak mocno "wyżyłowane" na wszystkich relacjach. Tzn. każda zmiana ustawień świateł odbiłaby się na pozostałych relacjach.
Po trzech dniach korki znikają?
Inżynierowie tłumaczą, że tymczasowa zmiana organizacji ruchu np. spowodowana remontem drogi, zazwyczaj trwa dłużej niż obecne kilkudniowe zamknięcie tunelu. 3-4 dni to według nich czas, w którym kierowcy przyzwyczajają się do zmian, szukają alternatywnych tras, przez co ruch się rozkłada, a korki maleją.
- Mając to na uwadze, nie chcieliśmy wprowadzać żadnych drastycznych zmian, właśnie dlatego, że mieliśmy z tyłu głowy, że po trzech dniach będzie "po temacie". Liczymy, że zamknięcie tunelu potrwa krócej niż do czwartku, a utrudnienia dla kierowców będą mniejsze - dodaje Krasowski.
Nasz rozmówca podkreśla, że ta nieco pasywna, zdaniem kierowców, postawa inżynierów ruchu wynika tylko i wyłącznie z tego, że utrudnienia - choć korki są znaczne - potrwają relatywnie krótko, a zmiany mogłyby "wyrządzić więcej szkód, niż korzyści". Dodaje, że celowo tunel został zamknięty właśnie teraz, a więc w ostatnim tygodniu wakacji, gdy "turystyczny ruch" maleje, a jednocześnie nie zaczął się jeszcze rok szkolny.
Kierowcy mają na ten temat nieco inne zdanie. Niestety też, po raz kolejny okazuje się, że system Tristar w kryzysowych sytuacjach na drogach, a z taką mieliśmy do czynienia w poniedziałek, jest zupełnie nieprzydatny. Inżynierowie określają go jako "system wolnonadążny", co w praktyce oznacza, że zanim dostosuje on dany program do sytuacji panującej na drodze, korka w tym miejscu może już dawno nie być. Systemowi pomóc w szybszym i skuteczniejszym działaniu może tylko operator, który z danej biblioteki wgranych programów wybierze ten właściwy.
Dlaczego tunel zamknięto aż do czwartku?
Jeszcze w poniedziałek rano, gdy kontaktowaliśmy się z zarządcą tunelu wydawało się, że prace idą zgodnie z założonym harmonogramem i nitka w kierunku Stogów zgodnie z planem zostanie otwarta we wtorek rano. Kilka godzin później otrzymaliśmy jednak komunikat, że prace gwarancyjne się przedłużą. Jak się okazało, po uszczelnieniu rury w miejscach, gdzie wystąpiły tzw. przesiąki, woda znalazła ujście w innych miejscach.
- Każda tuba składa się z pierścieni, między którymi są uszczelki. W sumie daje to ok. 7 tys. połączeń. Na pięciu z nich - i w jednej, i w drugiej tubie - pojawiły się przesiąki wody. Pierwsze z nich zaobserwowaliśmy już jesienią ubiegłego roku. Celowo czekaliśmy jednak z ich usunięciem, by po pierwsze zrobić wszystkie za jednym razem, a po drugie wykorzystać zamknięcie tunelu do przeprowadzenia w nim innych prac serwisowych - tłumaczy Mieczysław Kotłowski, dyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
- Aby zlikwidować przesiąki niezbędna była iniekcja, a więc wstrzyknięcie w te miejsca uszczelniacza. Niestety po 24 godzinach okazało się, że woda poszukała ujścia i pojawiła się na tych samych uszczelkach, ale w nieco innych miejscach. Zamknięcie tunelu przedłużono aż do czwartku z pewnym zapasem czasowym. Jeśli okaże się, że powtórne uszczelnienie będzie skuteczne, to tunel w kierunku Stogów zostanie otwarty wcześniej - dodaje dyrektor GZDiZ.
Tuba w kierunku Zaspy na razie nie będzie zamykana. Jak tłumaczą urzędnicy, ma to związek z początkiem roku szkolnego i zaplanowanymi na początek września uroczystościami na Westerplatte.
Jeśli nowe przesiąki się nie pojawią, tunel może zostać otwarty w środę.
Poniedziałkowy korek na Jana z Kolna oczami rowerzysty
W związku z zamknięciem Tunelu pod Martwą Wisłą (prace konserwacyjne) od soboty, 26.08.2017 r. od godz. 22:00 do czwartku, 31.08.2017 r. do godz. 24:00 wprowadzone zostaną zmiany na liniach 158 i 258:
Linia 158:
- w kierunku Zimnej między przystankami "Stadion Energa Gdańsk" 05 i "Sucharskiego" 04 autobusy zostaną skierowane objazdem: Marynarki Polskiej - Jana z Kolna - Okopowa - Elbląska - Sucharskiego - ... i dalej po stałej trasie.
Zawieszone zostaną przystanki: "Stadion Energa Gdańsk" 03, "Sucharskiego PKP" (n/ż) 02, "Ku Ujściu" (n/ż) 02, "Andruszkiewicza" (n/ż) 02.
Na trasie objazdowej obowiązują przystanki: "Dworzec Główny" 12 oraz "Brama Wyżynna" 06.
Linia 258:
- funkcjonowanie linii zostanie zawieszone.
Opinie (233) 2 zablokowane
-
2017-08-29 17:54
(1)
Tristar to wielki skandal codziennie jeżdżę z Zabianki do centrum ul grunwaldzka co drugie skrzyżowanie czerwone światło nadmienian ze jeżdżę przepisowo
- 24 2
-
2017-08-30 17:27
ZIelona fala
Ja tam zawsze mam zieloną falę.
- 1 0
-
2017-08-29 17:57
Kaki tam bunel (1)
To normalna rzecz ze po jakims czasie moga byc przecieki. Tak jest na calym swiecie.
- 3 11
-
2017-08-29 18:58
Na całym? A gdzie konkretnie?
- 2 1
-
2017-08-29 18:05
Tristar
Ciekawe do kogo trzeba się zwrócić o kontrolę wydatów w przypadku Tristara, bo wygląda to na totalną klapę. Przecież ten system miał kierować ruchem na wypadek takich sytuacji też oraz m.in. wypadków. Nie daje on rady po całości.
- 22 1
-
2017-08-29 18:08
Patrzę na was codziennie rano i popołudniu marne robaki... (4)
..lecąc helikopterem UBER!
- 5 8
-
2017-08-29 18:59
Amulety dobrze weszły widać
Jak już helikopterem latasz
- 3 1
-
2017-08-29 21:35
Bill i billowa to ta sama głupia krowa (1)
Do tego dochodzi jeszcze twój nick raduniowy. Jak to jest, że ktoś taki dostał możliwość życia na tym świecie?
- 2 1
-
2017-08-30 10:29
to jakiś niepełnosprawny na rencie
ma dużo czasu to pisze
- 3 0
-
2017-08-31 15:48
Helikoptery są u niemców u nas są ŚMIGŁOWCE!!!
- 0 0
-
2017-08-29 18:18
Asz to cwana ta woda.
Wstrzyknęli blokadkę w jedno miejsce, a ta gadzina znalazła sobie ujście w innym. Póki co w 5 miejscach, a jest ich 7 tysięcy. Czarno widzę eksploatację tych rur, skoro nad głowami taka zmyślna woda się znajduje. Jeszcze nie jeden raz zamkną i będą strzykać.
- 16 2
-
2017-08-29 18:20
Mnie bardziej od tristara martwi przeciekający tunel
Z tego co piszą co chwile może dochodzić do następnych uszkodzeń
- 15 1
-
2017-08-29 18:21
TriStar powstał z funduszy europejskich (1)
- 1 7
-
2017-08-29 20:11
Fundusze europejskie - to także nasze pieniądze! A nie czyjeś..
- 4 0
-
2017-08-29 18:24
Szary robol powinien szybciej łopatą machlowac
To wszystko z moich podatków idzie
- 1 3
-
2017-08-29 18:44
Tristar to badziew ,
nikt nie umie go obsługiwać, system powinien sam się kalibrować , a jest po prosty tempy jak głupia dzida, bo obsluguję go dyletancka obsługa. nie wiedzą jak przestawic świateł,
- 12 1
-
2017-08-29 18:49
!!!!! (4)
Otwarcie tunelu niestety spowodowało za to korki w Brzeźnie na Przymorzu i ul. Czarny Dwór w kierunku tunelu. Wiem że to odciążyło Centrum, ale za to blokuje Brzeźno i Przymorze. Jak jest otwarty tunel to przejazd ul. Czarny Dwór zajmuje mi czasami nawet 10 minut. Dzisiaj jechałem ul. Czarny Dwór a tu było kompletnie pusto. Dlaczego? Bo tunel zamknięty. I tu jest powód codziennych straconych minut na ul. Czarny Dwór.
- 13 8
-
2017-08-29 21:03
Przestań histeryzować
- 5 2
-
2017-08-29 22:22
Bravo
- 3 1
-
2017-08-30 07:18
(1)
jestem tego samego zdania, odkorkowac centrum zakorkować Przymorze, jak tunel otwarty to przy dobrych wiatrach poruszać na czarnym dworze się można 5km/h, a od momentu zamknięcia tunelu można sobie spokojnie przejechać, jedzie zaledwie kilka samochodów. Miasto musi jak najszybciej ten problem rozwiązać!
- 2 0
-
2017-08-30 13:08
i rozwiąże. Tam ma iść droga szybkiego ruchu.
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.