• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Twierdził, że przeciążoną ciężarówką w 2 minuty przejechał 250 km

rb
6 maja 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 

O prawie 28 ton za dużo ważyła ciężarówka z kontenerami jadąca autostradą A1 z portu w Gdyni do Włocławka. Z tachografu w pojeździe zatrzymanym przez inspektorów z Inspekcji Transportu Drogowego wynikało, że 250-kilometrowy odcinek ciężarówka pokonała w... dwie minuty. Właścicielowi pojazdu grozi teraz 30 tys. zł kary.



Czy przeciążone ciężarówki to największy problem na polskich drogach?

Jadąca z portu ciężarówka nie dość, że okazała się zbyt ciężka, to jeszcze czasu, w jakim - przynajmniej według tachografu - pokonała spory dystans z Gdyni na Kujawy, mogliby pozazdrościć jej piloci samolotów odrzutowych.    

- Jadąc z Gdyni do Włocławka autostradą A1, trzeba pokonać blisko 250 km. Tachograf zainstalowany w pojeździe, który we wtorek skontrolowali na A1 włocławscy inspektorzy ITD, wskazywał, że kierowca pokonał wspomnianą trasę w ciągu... 120 sekund. Kierowca ciężarówki manipulował czasem pracy. Przez większość trasy prowadził pojazd, a tachograf rejestrował odpoczynek. Przełączył tachograf dopiero w chwili zatrzymania przez ITD. Kontrola wykazała nie tylko poważne naruszenia czasu pracy, ale również znaczne przeciążenie - informuje ITD.
  • Ciężarówka w dwie minuty miała pokonać 250 km.
  • Pojazd był też zbyt ciężki. Zamiast 40 ton przewoził ładunek o wadze 68 ton.
  • Właścicielowi pojazdu grozi teraz 30 tys. zł kary.

"Ekspresowy" kierowca przewoził dwa 20-stopowe kontenery. Pojazd ważył niemal 68 ton, zatem o blisko 28 ton za dużo. Przy tak dużej masie przewożonych ładunków przekroczono także dopuszczalne naciski osi ciągnika oraz naczepy - po ok. 7 ton.

Inspektorzy nakazali usunąć nadmiar ładunku. Potrzebny był do tego specjalistyczny sprzęt. Kierowcę ukarano mandatami na kwotę 2,5 tys. zł. Większe konsekwencje może ponieść przedsiębiorca, któremu za jazdę tak przeciążonym pojazdem oraz z naruszeniem przepisów dotyczących norm czasu pracy grozi w sumie 30 tys. zł kary.

O tym, że problem z przeciążonymi pojazdami dostawczymi jest powszechny, świadczą też wyniki ostatnich działań inspektorów z ITD w Gdańsku. W trakcie kontroli na Armii Krajowej w Gdańsku wszystkie z 10 wytypowanych pojazdów okazały się zbyt ciężkie.
rb

Miejsca

Opinie (214) ponad 10 zablokowanych

  • (33)

    Podejrzewam moi drodzy,że takich ciężarówek jest niestety wiele..po prostu kary są za małe.Kierowca zawsze jest świadomy że ma za dużo na pace,dać mu 30000zł kary a właścicielowi firmy 100000zł.I wtedy może zaczną ładować normalnie i zgodnie z przepisami.W 2 minuty 250km...nie no kierowca dobry herbatnik)Chyba wlał zamiast oleju paliwo lotnicze i podczas jazdy magicznym przyciskiem,niczym Dżejms Bond odpalił skrzydełka popijając przy tym red bulla)Czuway!

    • 208 54

    • Milion od razu, po co się rozdrabniać. (7)

      Jestes człowekiem opętanym chęciom karania innych. Umysł typowo homo sovieticus. Człowieku, jak przepisy nie były tak restrykcyjne to żadnych problemów z ciężarówkami nie było. Te przepisy są tylko po to, żeby można było opodatkować ludzi jeszcze bardziej, wyciągnąć od niego każdy grosz. Zarżnąć kury znoszące złote jaja i ugotować z nich rosół. Taki przedstawiasz sposób myślenia.

      • 16 70

      • Typowy cwaniaczek. (1)

        Poczytaj łosiu, jak przeciążone auta ciężarowe niszczą nawierzchnię dróg. Zastanów się o ile wydłuża się droga hamowania przeciążonego auta. Rusz głową!

        • 61 3

        • to niech palancie zaczną budować drogi a nie g.... takie jak słynne buspasy na Grabówku gdzie po paru miesiącach jak się jechało to już się czuje zapadające się włazy od studzienek partacze budują g.. a nie drogi kradna materiały i sypią g.. na podbudowę kłada g.. klasy smołę a nie asfalt i efekty widać

          • 6 16

      • Nie znasz sie (1)

        Droga jest projektowana pod określone obciążenia i z tego wynikają kary za ich przekroczenie.

        • 39 2

        • w USA kary dla kierowców za każdy 1 funt ponad miarę są gigantyczne

          a kontroli i wag drogowych zatrzęsienie ... i na każdej drodze do i z danego stanu i przed miastami... a spróbuj ominąć - to areszt gwarantowany!

          • 5 0

      • Oto kolejny janusz który karę za popełnione wykroczenie traktuje jak podatek. Nie popełniać wykroczeń to nie trzeba będzie płacić, prosta sprawa. Chcącemu nie dzieje się krzywda

        • 7 1

      • Przepis o morderstwie jest tylko oo to żeby wsadzać ludzi do więzienia

        Lem miał rację.

        • 4 0

      • Ty jesteś taki głupi czy tylko udajesz? Nie wiesz czym grozi jazda przeładowanym zestawem, zwłaszcza o prawie 30 ton?? Wiesz jak spada wtedy sprawność hamulców i kiedy przy normalnym obciążeniu mógłby w sytuacji awaryjnej się zatrzymać, tak przy takim przeładowaniu może zabrać do grobu kilka osób. Inaczej byś pisał gdyby w takich okolicznościach, przez przeładowanie zestawu zginął ktoś z Twojej rodziny. Zacznij myśleć, to nie boli.

        • 2 0

    • nie podejrzewaj (1)

      jechal z gdynii ,z gdanska odrazu by go wylapali bo krokodyle no stop lapia na sucharskiego

      • 1 14

      • Tylko ich firma robi przeładunki ciężkich gdzie indziej.

        • 2 0

    • Pracowałem kiedyś na magazynie Poczty Polskiej wszystkie tiry były przeładowane

      Zamówili kilkanaście nowych iveców załadowaliśmy jednego raz i nie ruszył bo miał wskaźnik przeciążenia na oś który rozłączał zapłon, musieliśmy rozładować i załadować na starego i tak te kilkanaście nowych tirów stało na placu a my ładowaliśmy stare, jak gadałem z kierowcami to mi mówili że krokodylki nie zatrzymują do kontroli samochodów Poczty Polskiej.

      • 16 2

    • gdyby wjechał w przystanek dostałby z 500zł mandatu

      • 15 1

    • Dlaczego nie łapiecie przy portach? (1)

      • 17 1

      • To był tzw. 'rozpinak'. Z portu mógł wyjechać z jednym kontenerem a drugi, wcześniej wyciągnięty z portu kontener, czekał na niego na placu przeładunkowym firmy. Wtedy podpina tylko tylną część naczepy i rusza w trasę. To jest powszechnie stosowane przez każdego przewoźnika.

        • 1 0

    • (10)

      Kierowca nie ładuje i nie jest odpowiedzialny za załadunek.

      • 1 12

      • Kierowca musi być przy załadunku i jest odpowiedzialny za ładunek jak za jego odpowiednie mocowanie... (4)

        Poza tym musi sprawdzić papiery załadunkowe, jeśli dopiero na nich nie ma zgodności że stanem faktycznym nie ponosi odpowiedzialności.

        • 9 2

        • (3)

          Nie musi być, a w niektórych przypadkach nawet mu nie wolno. Dostaje papiery od załadowcy i tyle. Jak niby kierowca ma zważyć kontener który mu załadują na naczepę? Można zgadywać że zestaw jest przeciążony bo auto się nie zbiera i to na tyle.
          W takim wypadku to załadowca ponosi odpowiedzialność za niezgodność ładunku z papierami.

          • 2 4

          • W sumie napisałeś to samo czytanie ze zrozumieniem... (1)

            Musi być! Nawet jak jest w szoferce to musi być nie może iść na kawę jak mu kontener ładują na pakę po czym ma sprawdzić papiery o ile umie czytać bo z naszymi imigrantami zarobkowymi to różnie bywa, na koniec skręcić kontener pinami.

            • 2 1

            • Jak uważasz że kierowca siedzący w kabinie po tym jak się przystawił do rampy jest obecny przy załadunku to masz problem z rzeczywistością a nie z czytaniem.

              • 1 1

          • Co Ty za bzdury piszesz???? Kierowca ma PEŁNY wgląd w papiery. Co wiezie, ile to waży, ile jest sztuk itd. Wie wszystko!! Tylko jak nie pojedzie przeładowany to może sobie już szukać innej roboty i to nie w branży bo praktycznie wszyscy przewoźnicy się znają, przekazują sobie robotę jeżeli nie mają mocy przerobowych itd. To jest hermetyczny rynek, gdzie wszyscy wszystko wiedzą. A jak jest zestaw przeładowany to przekazanie roboty odbywa się na telefon, kiedy waga jest w porządku to wystawiają robotę na giełdę. Każdy każdego kryje a kierowcy zasuwają i tylko się modlą żeby na ITD nie trafić. Moja była pracuje w firmie przewozowej i wiele razy słyszałem jak dzwoniła do klienta i mówiła, że przy porcie albo na trasie jest ITD i na razie nie mogą wyjechać z portu przeładowani.

            • 2 0

      • Masz na imie Donald czy co ze tak piszesz? :)))))))))))))) (3)

        • 3 3

        • Prawda boli.. Za Donalda uciekłem do UK za PiSu wróciłem i znowu będę musiał uciekać... (2)

          • 4 2

          • Chyba tylko światło zgasić.

            • 2 0

          • fiu fiu - to ty jak taki Misiewicz albo i sam Jenigger

            pryncypał podPiSał mu angaż na 10x wyższą pensję niż w Aptece i już mi$iu pasek odpiął i był do dyspozycji. ;))))

            • 1 0

      • Kierowca odpowiada za pojazd którym jedzie.

        • 1 1

    • kierowca = własciciel (3)

      tak jest najczęściej na polskich drogach . Przewoźnicy walczą o klienta , zgadzaja się na przeładowanie , kombinują bo są tak niskie stawki za kilometr że musi się opłacać .

      • 5 3

      • taka pisowska dobra zmiana

        • 5 4

      • Nie kazdy musi byc kierowcą. (1)

        • 6 0

        • A kierowcy niech się powieszą ? Oczywiście nie każdy musi być kierowcą tak jak nie każdy powinien być prezydentem i decydować o

          życiu innych

          • 3 1

    • svena lekarz

      Mój drogi rozpędź się i z całych sił uderz głową w ścianę dobrze?

      • 3 3

    • a może lepiej

      znieść ograniczenia z 40 na 70 ton na krajówkach i dojazdach i zacząć robić solidny asfalt zamiast najtańszej smoły

      • 3 11

    • Zarekwirować b a n d y c i e ciężarówkę z towarem! (1)

      • 2 1

      • tacy rozwalaja estakady

        • 0 0

  • To tylko jeden z tysiecy. (4)

    System dziurawy jak durszlak i tylko trzeba mieć pecha aby wpaść. Niestety bardzie opłaca się kombinować niż być uczciwym w Polsce. Ale ponoć przykład z góry idzie :)

    • 287 6

    • Niestety TERaZ TO JeSZCZe BaRDZiEJ opłaca się kombinować

      o taka "dobra zmiana"

      • 11 3

    • Na wyjezdzie powinna byc waga i kazde auto na niej + (1)

      dodatkowo lotne patrole kawalek dalej. Zebys sprawdzac czy dopakowuja jeszcze jeden kontener.

      Szwecja poradzila sobie z pijakami - tam kazdy kierowca zjezdzajacy z promu dmucha...

      • 15 0

      • w Polsce też ... każdy Szwed co do nas przyjedzie to dmucha

        a niby sutenerstwo mamy prawne zabronione?

        • 2 0

    • Należy w końcu obalić ten mit, że kombinowanie się opłaca

      Otóż nigdy się nie opłaca, droga na skróty zawsze ma swoją cenę!

      • 0 0

  • "grozi mu 30 tys kary" (11)

    I co z tego że grozi. Podajcie ile dostał. Bo jak znam życie skończy sie na paru stówkach.

    • 222 11

    • polska i wszystko jasne

      • 16 2

    • Wysokość kary zależy od sądu. (1)

      Jak sprawę rozpatrzy wolny sąd, to może zasądzić dowolną karę, również odszkodowanie za straty moralne dla kierowcy i spedytora.

      • 11 3

      • oj bardzo wolny ten sąd będzie, wolny jak ślimak

        • 6 0

    • DOkładnie... to tak samo jak za morderstwo grozi dożywocie, a większość dostaje zawiasy

      • 7 1

    • (3)

      Tak bedzie do puty do poki takimi rzeczami bedzie sie zajmowal sad. To powinien byc mandat dla kierowcy 30 tys pln i dla przedsiebiorcy 100tys pln za kazda tone ponad dozwolona ilosc. 7 dni i komornik.

      • 6 4

      • sorry vinetou - ale to NiGDY nie poinno Obciażać Kierowcy nawet na grosz (2)

        to ustawowo personalnie i osobiście z imienia i nazwiska Prezes lub Właściciel Firmy powinien dostawać wszelkie grzywny i mandaty na zarejestrowany na firmę samochód!
        Właściciel Firmy vel Prezes może sobie potem odciągać z pensji kierowcy - jeśli jako Właściciel vel Prezes nie czuje się danemu wykroczeniu winny!

        • 9 2

        • do wyżej (1)

          nie znam się, to się wypowiem

          • 0 0

          • takie rozwiazanie byłoby uczciwe wobec wszystkich zainteresowanych

            na YT jest film gdzie biedny człowiek z dwójką głodnych dzieci w domu - zatrudnił się na jeden dzień do rozwożenia chleba za stawkę 50zł ... policja zatrzymała Go i za skandaliczny stan dostawczaka ... i dostał 200zł mandatu ... aż się rozpłakał

            • 0 1

    • Dokładnie - "grozi"

      Od razu te 30 tys. powinno się wlepić. Kierowca i firma, dla której pracuje za nic ma prawo i bezpieczeństwo swoje i innych. Co by było gdyby wjechał w inne auto? Kolejna statystyka? Nie, dramat innych ludzi.

      • 1 0

    • "Wolne sądy" każdego bandytę wypuszczą/uniewinnią (1)

      • 0 1

      • no NiE ... to lepiej żeby Adrian ułaskawiał jeszcze przed wyrokiem i skazaniem??? ;)))))

        jak to ma w zwyczaju ... taka "Dobra Zmiana"

        • 2 0

  • O ludzie (7)

    Ostatnio było przekroczenie o 18 ton a teraz 28 ton! Przeciez ten TIR mógł się przewrócić i ktoś by zginął.

    • 122 12

    • A jak pusty się przewróci to nikogo nie zabije?:) (1)

      • 26 9

      • w Gdyni kierowca/właściciel pozdejmował klocki hamulcowe - bo mu nie pozwoliły pędzić z towarem

        potem z górki Estakady na Morką - trajtka skasował i ludzi pozabijał

        • 15 5

    • nawet jakby nie był przeciążony to sam ciężar ciągnika i naczepy zmiótłby ;)

      • 10 0

    • Stworzone do takich ładunków (1)

      Ta naczepa jest przystosowana do takich ładunków podejrzewam że jak by dostał zezwolenie to by nie było nic prócz tachografu

      • 2 7

      • W tym problem ze nie dostanie zezwolenia bo to jest tzw. ładunek podzielny.

        • 5 0

    • Bzdet (1)

      Nawet gdyby przewrócił się bez ładunku także mógł by kogoś zabić a po drugie czym większy ładunek tym pojazd bardziej stabilny i lepiej "trzyma " się drogi.

      • 0 5

      • Szczególnie na zakrętach.

        • 0 0

  • Dzwońcie po komisje Guinessa (2)

    • 66 3

    • I Macierewicza

      • 1 0

    • Rekordzista którego spotkałem ładował o 38 ton za dużo. Takich pojazdów naprawdę dużo jeździ..

      • 7 0

  • Największą szkodliwością przeładowanych ciężarówek jest niszczenie dróg . (10)

    Natomiast zdecydowanie większym problemem są 'szybcy ale bezpieczni'.

    • 181 12

    • Przeładowany może zrobić z Ciebie placek na przejściu dla pieszych. (3)

      Droga hamowania niestety się wydłuża. Przy zderzeniu z autobusem zrobi z niego marmoladę. Problemem są obie grupy i powinno się je srogo karać.

      • 32 3

      • przy 70T wagi to już nie ma hamulców i nie ma drogi hamowania (2)

        żaden producent TiRa nie przewidział takiego ID* IOTY!

        • 31 3

        • (1)

          głupoty opowiadasz, i chyba nigdy nie jechałeś podobnym zestawem R500 V8 z retarderami na rozpince ze sprawnymi wszystkimi osiami. na fabrycznych czesciach i dobrych oponach to 75 ton hamuje lepiej niz twoja fabia 1.0 z workiem kartofli w kufrze.

          • 8 14

          • Ten z artykułu miał retarda za kierownicą.

            • 3 0

    • (1)

      Od dawna zastanawiam się kto jest gorszy- cwaniaczki czy pierdoły i wydaje mi się, że jednak pierdoły i uzależnieni od telefonów. Gdyby nie było tych ślimaków, które pół minuty ruszają spod świateł i już na starcie zostają 200m z tyłu i jeszcze najchętniej lewy pas okupują, to nie byłoby też tylu rajdowców, co uprawiają slalom gigant na Grunwaldzkiej. Auta wymyślono po to żeby było szybciej, a nie po to by sobie nimi spacery urządzać i zwiedzać miasto. Moje obserwacje, a spędzam za kierownicą kilka godzin dziennie, jeżdżąc po Gdańsku, od wielu już lat i dodam jeszcze, że nigdy nie spowodowałem żadnej stłuczki, kolizji, czy wypadku, są takie, że ci szybcy zazwyczaj patrzą w lusterka i orientują się co się dzieje wokół nich, natomiast ci wolni wykonują często dziwne i niebezpieczne manewry i trzeba na nich dużo bardziej uważać.

      • 11 25

      • Ten który jedzie wolniej od ciebie

        to zawalidroga. Ten który jedzie szybciej to szaleniec.

        • 17 2

    • oczywiście rozumię że jesteś taki bogaty, bo ja NIE (2)

      i stać cię żeby niszczyć drogi za miliardy bo mnie nie

      • 12 3

      • miliardy na fakturze dla spolki pisowskiej

        a rzeczywistosc taka ze gdy w sloncu 35stopni na asfalcie staja ludzie czekajac na PKSa to im sie smoła klei do podeszwy

        • 1 3

      • Nie rozumiem, co znaczy słowo "rozumię".

        • 0 0

    • p

      nawet udzie se nie wyobrazaja ze jak jeden taki sklad niszczy droge i robi koleiny w lato prawie od razu koleina sie robi

      • 7 1

  • Niszcyiel dróg (1)

    Niszczą drogi, mogą spowodować pęknięcie opony - a taka jak trafi w pojazd osobowy może zabić pasażerów, przy takiej masie prawie nie ma hamowania, trzeba wysoko karać takie przewinienia drogowe

    • 164 4

    • zapewniam Cię, ze cały zestaw spokojnie wyhamuje bez żadnych problemów

      przeciążenie było 7t na oś, więc całe nic i nic też oponom by się nie stało.

      kiedyś jeden z producentów wyprodukował 2 prototypy aut z pomiarem obciążenia osi zarówno w ciągniku jak i w przyczepie - niestety nie weszły do użytku. Ciekawe dlaczego :). Taki przeładowany samochód o więcej niż 10% nie ruszał z miejsca.

      • 1 0

  • Potencjalny zabójca. (3)

    Tak się powinno go traktować.

    • 141 11

    • Niestety nie, nie miał zezwolenia, a wystarczyłoby zapłacić haracz ZDiZ za kategorię drogową i można legalnie jechać (1)

      Przeciążony niekoniecznie oznacza niebezpieczny

      • 3 11

      • rozdzieliłbym

        przeciążenie zespołu pojazdów wg. karty producenta (tut. Scania r500 i ten zestaw) vs przepisy ruchu drogowego (dopuszczalne naciski, karty charakterystyki dróg)

        • 4 2

    • głupoty wypisujesz w wyniku dezinformacji

      tacho może sie zaciąć i to jest częste zjawisko w wadliwej elektronice sam. ciężarowych,dlatego np. w USA prowadzi się zwykłe książki pracy kierowcy.
      Scania R500 V8 i zestaw rozpinany z retarderami jest przystosowany do ciężkich ładunków.

      • 2 5

  • (6)

    Jaki jest cel zamazywania na zdjęciu napisów i logo na kontenerze? Kolejny absurd bo "RODO"? One nie mają nic wspólnego ani z kierowcą, ani z firmą zlecającą transport. Zresztą co to za zamazywanie, skoro od razu widać że to Maersk Line?

    • 115 7

    • To jest tzw. "ostroznosc procesowa" (1)

      Czyli "na wszelki wypadek"

      • 25 0

      • na wszelki wypadek to zakonnica ma za..

        • 1 0

    • wiadomo, że Maersk Line, ale bardziej chodzi o numer kontenera... (3)

      bo mając dostęp do systemu armatora lub terminalowego mógłbyś się czegoś więcej dowiedzieć po ID kontenera.

      • 5 3

      • (2)

        no tak, 30 milionów Polaków ma dostęp do systemu armatora lub terminalowego, a pozostałe 8 milionów podpatrzy przez ramię

        • 11 2

        • wystarczy spora grupa spedytorów z konkurujących firm, (1)

          które nieustannie walczą o klienta

          • 0 1

          • akurat tej firmy niema co żałować..

            sami wpitzielają sie innym.

            • 2 0

  • To przechodzi ludzkie pojęcie (1)

    Jak tak można. Przecież przeciążone ciężarówki niszczą nasze drogi.

    • 88 5

    • no i co z tego

      w PL coś tak skrajnie patoligicznego nazywa sie przedsiębiorczością..tylko że ta działalnośc dla zysku , jest kosztem wszystkich na poczet jednego geszeftowca -byznesssmena..

      • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane