- 1 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (102 opinie)
- 2 Co z pociągami SKM do Pruszcza i Tczewa? (155 opinii)
- 3 Przestępca seksualny wpadł w porcie (85 opinii)
- 4 Rozdadzą "kwietne bomby" i zasieją łąkę (49 opinii)
- 5 Martwe dziki na Karwinach. Otrute czy padły z głodu? (315 opinii)
- 6 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (81 opinii)
Tydzień trolejbusowych cudów
- Nie sądzę, że trolejbus osiągnie w Gdyni dominujący udział w przewozach, ale cieszę się, że w centrum pełni ważną rolę, że na zmodernizowanej Świętojańskiej będzie funkcjonował właśnie trolejbus - mówi Olgierd Wyszomirski, dyrektor Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni. - Marzy się Świętojańska bez samochodów, ale z trolejbusami. Myślę, że w przyszłości, kiedy wszyscy będziemy mieli już dosyć samochodów i będziemy chcieli się troszeczkę od nich uwolnić w centrum miasta, to tak się stanie.
Szczytowy okres komunikacji trolejbusowej przypadał na lata 60., gdy trolejbusów było dwa razy więcej niż autobusów. Były wtedy w Gdyni dominującym środkiem transportu i sprzyjała im polityka taryfowa - przejazd trolejbusem był o jedną trzecią tańszy niż przejazd autobusem. Teraz ceny są jednakowe. Trolejbusy przewożą co czwartego pasażera w Gdyni, a dwie trzecie mieszkańców tego miasta popiera ten rodzaj komunikacji i chce żeby nadal tu funkcjonował.
Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej ma 80 trolejbusów licząc starego Saurera, który od wczoraj występuje pod numerem inwentarzowym 3300, a także nowy nabytek - Solarisa Trollino (najbardziej nowoczesny trolejbus na świecie, takie same zamówił np. Rzym) wprowadzonego wczoraj do eksploatacji z okazji jubileuszu komunikacji trolejbusowej. Trudno jest jednak powiększać tabor o nowe Solarisy, bo każdy z nich kosztuje 1 mln 100 tys. zł. Być może uda się to ze środków pomocowych Unii Europejskiej.
Od października reaktywowana zostanie w niedziele linia trolejbusowa 21. Właśnie tu będzie kursował historyczny Sauer. Pasażerowie mogą liczyć na atrakcje, np. spotkania z ciekawymi ludźmi, różne materiały, pamiątki.
Bezpłatna przez ten tydzień będzie linia 60, specjalnie uruchomiona z okazji urodzin na trasie dworzec główny PKP - węzeł Franciszki Cegielskiej z dodatkowym kursem o godz. 13 do Sopotu. Tu z kolei można będzie spotkać prezydentów i wiceprezydentów Gdyni i Sopotu, szefów ZKM, ekologów i miłośników komunikacji miejskiej.
Trwa konkurs na najstarszy gdyński rozkład jazdy.
- Czekamy na zgłoszenia. Jak tak dalej pójdzie to ja wygram, bo złożyłem rozkład jazdy z roku 1966 nieistniejącej linii trolejbusowej 28, która kursowała wówczas z dworca głównego w Gdyni przez Oksywie Dolne na Oksywie Górne - mówi z nadzieją na wygraną dyrektor Wyszomirski. - Tam była trasa jednotorowa z "mijanką", która dostarczała wielu atrakcji, bowiem nerwowi kierowcy czasami nie czekali na drugi pojazd i potem trolejbusy musiały się minąć na jednym torze. Czasami odbywało to się na siłę i któremuś z nich spadały pałąki, a drugi zwycięsko jechał dalej. Nie liczę na nagrodę - dla mnie wystarczy satysfakcja.
Przypomnijmy, że nagrodą w konkursie jest bezpłatny bilet ZKM.
W najbliższą niedzielę o godz. 11 na węźle Franciszki Cegielskiej odbędzie się festyn z... trolejbusowymi atrakcjami.
Opinie (314)
-
2003-09-23 08:42
To też było!
Z lotniska we Wrzeszczu do Brzeźna na plażę jeździała "piątka" - w lecie klasyczne winogrona, a baba darła sie wniebogłosy i był ubaw po pachy. Zwłaszcza jak ciągnęło się z sznurek od dzwonka, który szedł przez cały tramwaj.
- 0 0
-
2003-09-23 08:51
a "kowbojki" do pruszcza i dalej??
stopnie wzdłuż całgo wagonu, drzwi na zawiasach otwierane na zewnątrz i ganianie z kanarem wzdłuż całego składu
jeden mnie zagnał raz na zderzaki ostatniego wagonu
i czekał aż dojedziemy do stacji PKP
problem był w szybkości zeskoku:))
byłem szybszy:))
widmo kary i mandatu to była czysta adrenalina:))- 0 0
-
2003-09-23 08:58
Trolejbusy
Do Galuxa,ty chyba jestes bylym ormowcem. a sciemniasz ludzi
piszesz takkie bzdety ze glowa boli,zastanow sie nad nastepnym komentazem,bo to chyba jest jedyna sprawa ktora potrafisz jeszcze zrobic ,?- 0 0
-
2003-09-23 09:00
wyciśnij se pryszcza młodziak:)))
to ci jeszcze może się uda:)- 0 0
-
2003-09-23 09:02
Brrrr
Ooooo, odezwał się Neptun z połamanym trójzębem.
To zapraszam do rzeczowej dyskusji- 0 0
-
2003-09-23 09:17
jak widze ta gdynie w pajeczynie przewodow
trolejbusowych to odchodza mi wszystkie pozytywne doznania.
Moze zamiast marzen o trolejbusie za 1,3 mln autobus za 850tys na gas. POlowe taniej a tez ekologicznie.- 0 0
-
2003-09-23 09:19
ciaptak
gaz też wydziela jakieś tam spaliny, a trolejbus nie
poza tym trolejbus jest cichszy, a co do "plątaniny" - nad tramwajami też wiszą kable co nie jest powodem, żeby zastępować tramwaje autobusami- 0 0
-
2003-09-23 09:19
skoro juz mamy trajtki jak w Rzymie
to moze jeszcze doczekamy sie biletow dobowych (w cenie jednego obecnego przejazdu SKM z Gdanska do Gdyni bez powrotnego), trzydniowych, lykendowych waznych na wszystko "publiczne", co jezdzi po Trojmiescie? Tak jak w Rzymie, Wenecji, Monachium, Brukseli czy nawet w blizszych nam wioskach jak nasza stolyca?
- 0 0
-
2003-09-23 09:22
anger
chyba my tego nie dożyjemy ;)
- 0 0
-
2003-09-23 09:31
marzyciel...
komunikacja wspólna dla
całego trójmiasta... ach...
gdynia-gdańsk-starogard- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.