- 1 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (410 opinii)
- 2 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (160 opinii)
- 3 Dwóch 29-latków z narkotykami (47 opinii)
- 4 Martwe dziki z Karwin miały ASF (231 opinii)
- 5 15 mln zł wygrane w Eurojackpot w Gdańsku (107 opinii)
- 6 Paraliż drogowy na północy Gdyni (172 opinie)
Tydzień trolejbusowych cudów
- Nie sądzę, że trolejbus osiągnie w Gdyni dominujący udział w przewozach, ale cieszę się, że w centrum pełni ważną rolę, że na zmodernizowanej Świętojańskiej będzie funkcjonował właśnie trolejbus - mówi Olgierd Wyszomirski, dyrektor Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni. - Marzy się Świętojańska bez samochodów, ale z trolejbusami. Myślę, że w przyszłości, kiedy wszyscy będziemy mieli już dosyć samochodów i będziemy chcieli się troszeczkę od nich uwolnić w centrum miasta, to tak się stanie.
Szczytowy okres komunikacji trolejbusowej przypadał na lata 60., gdy trolejbusów było dwa razy więcej niż autobusów. Były wtedy w Gdyni dominującym środkiem transportu i sprzyjała im polityka taryfowa - przejazd trolejbusem był o jedną trzecią tańszy niż przejazd autobusem. Teraz ceny są jednakowe. Trolejbusy przewożą co czwartego pasażera w Gdyni, a dwie trzecie mieszkańców tego miasta popiera ten rodzaj komunikacji i chce żeby nadal tu funkcjonował.
Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej ma 80 trolejbusów licząc starego Saurera, który od wczoraj występuje pod numerem inwentarzowym 3300, a także nowy nabytek - Solarisa Trollino (najbardziej nowoczesny trolejbus na świecie, takie same zamówił np. Rzym) wprowadzonego wczoraj do eksploatacji z okazji jubileuszu komunikacji trolejbusowej. Trudno jest jednak powiększać tabor o nowe Solarisy, bo każdy z nich kosztuje 1 mln 100 tys. zł. Być może uda się to ze środków pomocowych Unii Europejskiej.
Od października reaktywowana zostanie w niedziele linia trolejbusowa 21. Właśnie tu będzie kursował historyczny Sauer. Pasażerowie mogą liczyć na atrakcje, np. spotkania z ciekawymi ludźmi, różne materiały, pamiątki.
Bezpłatna przez ten tydzień będzie linia 60, specjalnie uruchomiona z okazji urodzin na trasie dworzec główny PKP - węzeł Franciszki Cegielskiej z dodatkowym kursem o godz. 13 do Sopotu. Tu z kolei można będzie spotkać prezydentów i wiceprezydentów Gdyni i Sopotu, szefów ZKM, ekologów i miłośników komunikacji miejskiej.
Trwa konkurs na najstarszy gdyński rozkład jazdy.
- Czekamy na zgłoszenia. Jak tak dalej pójdzie to ja wygram, bo złożyłem rozkład jazdy z roku 1966 nieistniejącej linii trolejbusowej 28, która kursowała wówczas z dworca głównego w Gdyni przez Oksywie Dolne na Oksywie Górne - mówi z nadzieją na wygraną dyrektor Wyszomirski. - Tam była trasa jednotorowa z "mijanką", która dostarczała wielu atrakcji, bowiem nerwowi kierowcy czasami nie czekali na drugi pojazd i potem trolejbusy musiały się minąć na jednym torze. Czasami odbywało to się na siłę i któremuś z nich spadały pałąki, a drugi zwycięsko jechał dalej. Nie liczę na nagrodę - dla mnie wystarczy satysfakcja.
Przypomnijmy, że nagrodą w konkursie jest bezpłatny bilet ZKM.
W najbliższą niedzielę o godz. 11 na węźle Franciszki Cegielskiej odbędzie się festyn z... trolejbusowymi atrakcjami.
Opinie (314)
-
2003-09-23 09:47
ciaptak (prawdziwy)
nie wiem co masz na myśli pisząc o silniku zapłonowym, ale w moim (i nie tylko) subiektywnym odczuciu, nawet te nowoczesne autobusy są głośniejsze niż trajtki
być może chodzi tu nie tylko o natężenie hałasu, ale też o wysokośc dźwięku - silniki diesla wydają charakterystyczny niski dźwięk, a jak wiadomo niskie dżwięki lepiej przenikają przez przeszkody i są dalej słyszalne
P.S. dla dobra dyskusji proponuję Ci nie zwracać uwagi na obraźliwe i głupie wpisy co niektórych dyskutantów- 0 0
-
2003-09-23 09:48
olis ! nie dyskutuj z imbecylem !
szkoda... PRĄDU ! :-)
- 0 0
-
2003-09-23 09:49
podpowiedź:
silniki są spalinowe. zapłonowe ma opóźnienia - ciamuzg !
- 0 0
-
2003-09-23 09:55
bolo
"Bo nawet jak PKP zgodzi się na wspólny bilet to jestem pewien, że wpływy z tego biletu zainkasuje całkowicie Mr. Szczyt i spółka". A potem ufunduje ci wakacje na Srebrzysku lub Kocborowie. Wybacz, ale jest pewniem poziom bezmyślności w wypowiedziach na które nie reaguję. Ty ten poziom przekroczyłeś. Acha Antoni Sz. to nie jest bohater mojej bajki.
- 0 0
-
2003-09-23 09:56
bo Polak TAKI WŁASNIE JEST
cham bez kultury i gallux- 0 0
-
2003-09-23 09:59
olis nie denerwuj sie !
bolo miał na mysli nie PKP tylko SKM !
Podnies troche poziom bezmyslnosci
zamiast sie od razu
ciskac- 0 0
-
2003-09-23 10:03
No tak olis !!!
Najpierw przeczytaj do końca, przemyśl a potem dopiero odpowiedz (w miarę kulturalnie).
A po drugie: mam pytanie czy ta dyskusja zmierza do tego aby uruchomić trajtki w Gdańsk?- 0 0
-
2003-09-23 10:05
Bolo
przybij piątke
< V >- 0 0
-
2003-09-23 10:31
Zalezy o czym mamy dyskutowac?
Bo o sprawach technicznych to raczej nie. Panowie na to forum przychodza tez kobiety :)))
- 0 0
-
2003-09-23 10:33
Panie Kierowco
Kobiety wiedzą czasem takie rzeczy, że ho ho!
a poza tym też jeżdżą trajtkami :))- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.