• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tymczasowa nawrotka na Okopowej zostaje na stałe

Michał Brancewicz
15 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Kierowcy wciąż będą mogli korzystać z możliwości zawracania w tym miejscu. Kierowcy wciąż będą mogli korzystać z możliwości zawracania w tym miejscu.

Miała status tymczasowej, ale przetrwała już ponad 11 lat. Blisko dwa lata temu drogowcy zapowiadali, że zniknie, ale wciąż istnieje i wiele wskazuje na to, że zostanie na zawsze. Co więcej, jej nawierzchnia zmieni się - płyty zostaną zastąpione asfaltem. Chodzi o nawrotkę z lewoskrętu na ul. Okopowej.



W związku z remontem Podwala Przedmiejskiego w 2008 r. drogowcy postanowili zamknąć skręt z ul. Okopowej w Armii Krajowej. By kierowcy mieli jednak możliwość dojazdu do al. Armii Krajowej, powstał lewoskręt z betonowych płyt, biegnący wzdłuż torów na ul. Okopowej, który dawał możliwość zawrócenia przez torowisko na wysokości ul. Bogusławskiego.

Nawierzchnia świadczyła o tym, że będzie to rozwiązanie tymczasowe. Jednak prowizoryczny lewoskręt przetrwał do dzisiaj, mimo że od blisko dwóch lat kierowcy znów mogą skręcać z Okopowej w Armii Krajowej, a na początku 2018 r. dyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni zapowiadał jego likwidację.

Teraz okazuje się, że nawrotka nie dość, że nie zniknie, to zyska lepszą nawierzchnię. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska wybrała bowiem wykonawcę projektu poprawy nawierzchni fragmentu Wałów Jagiellońskich w kierunku Oruni, którego elementem jest również przebudowa zatoki do lewoskrętu, która ma zyskać asfaltową nawierzchnię. Za kwotę 75 tys. zł dokumentację przygotuje firma Maxprojekt.

- Przeprowadziliśmy analizy i w związku z planowanym powstaniem naziemnego przejścia dla pieszych przy Bramie Wyżynnej doszliśmy do wniosku, że nie ma potrzeby likwidować pasa umożliwiającego zawracanie - mówi Tomasz Wawrzonek, wicedyrektor GZDiZ. - Światła na lewoskręcie i przy przejściu będą zsynchronizowane, więc w momencie, gdy kierowcy będą się zatrzymywać, by przepuścić pieszych, auta stojące na lewoskręcie dostaną zielone światło do zawracania.
Przejście naziemne ma powstać w 2020 lub 2021 roku. W tym samym czasie powinna pojawić się również nowa nawierzchnia na odcinku Wałów Jagiellońskich i na lewoskręcie.

Warto również przypomnieć, że pod koniec września w miejscu przejazdu przez tory doszło do groźnego wypadku z udziałem autokaru i tramwaju.

Opinie (86) 6 zablokowanych

  • Gdańsk w ruinie

    • 5 3

  • Przeście naziemne? (1)

    Po co? Tunel sprawdza się idealnie, nikt nikomu nie wchodzi w drogę, a tak stop co 100 m gdzie i tak są korki jak ....

    • 16 5

    • a oprócz przejścia ta nawrotka też nie jest nikomu potrzebna. A tak tramwaj musi stać dwa razy

      • 1 0

  • Kto to wymyślił ?????? (3)

    Jak można taką głupotę zrobić ???

    • 8 4

    • POKO wymyśla, a wy głosujecie. (2)

      • 3 1

      • Od dziś nie głosuję ! (1)

        No !

        • 1 0

        • bu ha ha

          • 1 0

  • Jestem na tak.

    Chociaż rozum podpowiada mi co innego ale na złość odmrożę sobie uszy, zagłosuję na KO i Dulkiewicz i za nawrotami. Większość tak robi

    • 8 5

  • "Światła na lewoskręcie i przy przejściu będą zsynchronizowane, więc w momencie, gdy kierowcy będą się zatrzymywać, by przepuścić pieszych, auta stojące na lewoskręcie dostaną zielone światło do zawracania."

    Czyli jednak da się tam synchronizować światła? A myślałem, że to niemożliwe i to dlatego tramwaje między głównym a śródmieściem toczą się od czerwonego do czerwonego.

    • 4 0

  • Forum Gdańsk wygląda na tym zdjęciu jak dwie stodoły i kurnik (1)

    Brawa dla architektów - Forum Gdańsk będzie podziwiane po wsze czasy jak Forum Romanum.

    • 4 4

    • Przynajmnie Nowi Gdańszczanie czują się jak w domu

      • 1 1

  • ważne żeby tramwaje stały (1)

    w Gdańsku zawsze priorytetem samochody

    • 3 1

    • niestety...

      • 1 0

  • Dobrze, że jest ta nawrotka

    inaczej by nie mógł ledwo żywy motorniczy trafić do szpitala.

    • 0 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane