• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ubyło pasażerów podróżujących SKM

Maciej Naskręt
2 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
SKM-ka wciąż plasuje się na czwartym miejscu wśród kolejowych przewoźników pod względem liczby pasażerów. SKM-ka wciąż plasuje się na czwartym miejscu wśród kolejowych przewoźników pod względem liczby pasażerów.

W 2018 roku Szybka Kolej Miejska przewiozła 42 mln 218 tys. pasażerów, czyli o 84 tys. mniej niż rok wcześniej. To pierwszy spadek liczby podróżnych od kilku lat. Zdaniem władz SKM ma to związek z oddaniem części połączeń na liniach PKM.



Jak często podróżujesz SKM-ką?

Koniec stycznia to standardowo na kolei czas podsumowań minionego roku. Przewoźnicy przesyłają do Urzędu Transportu Kolejowego w Warszawie szczegółowe wyniki dotyczące liczby pasażerów i przejechanych kilometrów. Urzędnicy na podstawie zebranych danych przygotowują opracowanie statystyczne.

Jak zatem wypada w nim nasza lokalna SKM-ka?

- W 2018 r. przewieźliśmy 42 mln 218 tys. pasażerów, co pozwoliło nam na utrzymanie pozycji czwartego największego przewoźnika pasażerskiego w Polsce. Przed nami są tylko Przewozy Regionalne, Koleje Mazowieckie i PKP Intercity, a trzeba pamiętać, że jesteśmy przewoźnikiem aglomeracyjnym, który świadczy usługi tylko na obszarze części jednego województwa - wyjaśnia Tomasz Złotoś, rzecznik prasowy SKM.
Ten wynik oznacza, że spółka przewiozła o 84 tys. mniej pasażerów niż w 2017 roku (42 302 tys.).

- Uznajemy to i tak za dobry wynik zważywszy, że od grudnia 2017 r. przestaliśmy obsługiwać połączenia na odcinku Lębork - Słupsk, a w grudniu 2018 r., na życzenie organizatora przewozów, czyli Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego, oddaliśmy spółce Przewozy Regionalne ok. 30 proc. połączeń na liniach PKM - podkreśla Złotoś.

4-milionowy pasażer w pociągu PKM



Pasażerowie w SKM-ce w ostatnich latach. Pasażerowie w SKM-ce w ostatnich latach.

Kolej w kraju pobiła rekord sprzed 16 lat



Wyniki przewozowe za 2018 r. wskazują na ciągle rosnące zainteresowanie transportem kolejowym. Pierwszy raz od 16 lat przewieziono powyżej 310 mln pasażerów.

Z danych przekazywanych przez przewoźników pasażerskich wynika, że w 2018 r. przewieziono łącznie 310,3 mln pasażerów. Oznacza to, że ich liczba zwiększyła się o 6,7 mln w stosunku do 2017 r.

W 2018 r. najwięcej pasażerów skorzystało z usług Przewozów Regionalnych, realizujących usługi pod marką PolRegio - 81,2 mln osób. Drugie pod tym względem były Koleje Mazowieckie z wynikiem 59,7 mln podróżnych, a kolejnym największym przewoźnikiem PKP Intercity, które przewiozło 46,1 mln pasażerów.

Opinie (422) 8 zablokowanych

  • (2)

    Przy tak niskiej jakości usługi ,notorycznych opóżnień ,wysokiej ceny ,która jest nieadekwatna do jakości,wręcz bylejakości,to i tak zbyt duża ilość jest zmuszona do korzystania z ich usług ,przy jakiejkolwiek konkurencji ta bylejaka firma by musiała splajtować!!!!

    • 34 5

    • (1)

      cena za bilet powinna być dwa razy większa jak w dużych miastach

      • 2 4

      • w dużych miastach jest dwa razy tańsza :)

        • 3 0

  • Z powodu atarwgo taboru i ciągłych opóźnień tracą pasażerów, a próbują znaleźć inny powód.

    • 24 1

  • Zlikwidować bilety miesięczne tak jak zlikwidowali kwartalne naciągane i kombinować aż ostatni zgasić swiatlo (2)

    • 25 4

    • (1)

      Kup trzy miesieczne będziesz miał kwartalny - trochę logiki

      • 0 10

      • logika

        prezesa i podszepty jego kolesia kierowcy :) Tęgie głowy

        • 1 0

  • ceny ceny ceny (2)

    tyle w temacie... przeszlo mi kiedys przez mysl podrozowac do pracy skm...ale sooory...za przejechanie 3 stacji 4 zł? dziekuje...

    • 27 6

    • (1)

      fakt cena zbyt mała. samochodem ok 12zl

      • 5 4

      • nikt w mieście

        nie przemieszcza się traktorem, pomijam służby miejskie. Bądź łaskaw swoich kalkulacji z życia na wsi nie wplątywać do rozważań miejskich, kpw?

        • 1 0

  • Do boju! (1)

    Połączcie bilet skm z ztm za normalną cenę to zobaczymy. Mam płacić za dwa bilety to wolę auto. Prosta sprawa, dotarliśmy do maksimum klientów jaka jest zainteresowana i trzeba szukać nowych rozwiązań.

    • 30 2

    • Zlikwidujmy wszystkie bilety i jezdzijmy za darmo, w czym problem?

      • 3 0

  • SkM (3)

    Dzisiaj każdy ma swój samochód - po co mam jeździć SKM-ką 0 wiele wygodniej sprzed domu przed zakład pracy samochodem...

    • 16 8

    • gorzej z parkowaniem (1)

      • 1 0

      • Ja nie mam problemu z parkowaniem

        • 1 0

    • Typowa blondynka

      Tylko nie płacz że są korki

      • 1 0

  • E ci co teraz narzekają, to nie wiedzą w jakim luksusie jeżdzą ... (6)

    Pamiętam że za moich czasów nawet jak było jakieś wolne miejsce to najpierw trzeba było sprawdzić czy jest czyste i czy przypadkiem nie wali. Zdarzało się że kogoś przypalało od spodu - bo siedział nad grzejnikiem, Ludzie nie zamykali drzwi między przedziałami i był przeciąg. Żebry były na porządku dziennym. W bydlęcych końcowych wagonach libacja. SOK jakaś nieobecna. Renoma urządzała gangsterke -faceci strasznie wczuwali się w swoją rolę. No i albo tłok że szyby zaparowane, twoja głowa koło siatki z rybami i kapustą gospodyni domowej albo przeciwnie zimno, aż .. w ramach oszczędności. No i te toalety... chociaż jak jechałem z Paryża do Wersalu to przyznaję, że widziałem gorszą - taką która w kompleksy wprawiłaby nawet hindusów.

    • 31 8

    • Teraz też tak jest (2)

      Kupa na siedzeniu
      Żul w przedziale
      Grzejniki ktore albo grzeją na max albo wcale
      Ścisk w szczycie
      Awarie i spóźnienia

      • 7 5

      • I SOK który jadąc skmka nawet nie przejdzie się po składzie (1)

        • 5 4

        • Widzisz, bo nie trzeba chodzic po skladzie, zeby wszystko wiedziec.

          • 1 0

    • Ale to jest nad...codziennie XD czy jestes podroznikiem z przyszlosci i opowiadasz o swoich czasach

      • 1 0

    • jestes szyitą? (1)

      wali to tytuł nastepcy proroka mahometa, uznawanego przez szyitów, a nie uznawanego prez sunnitów

      wyznanie wiary szyity
      "nie ma boga nad Boga, Mahomet jest jego prorokiem, a Ali to wali"

      • 2 0

      • a nie że

        Alego to wszystko wali?

        • 0 1

  • Jak tym jeździć skoro bilety drogie, składy syfiaste, nie trzymają się rozkładu, nigdy nie wiadomo z którego peronu odjeżdża.

    • 19 9

  • Podróże skm (1)

    Kiedyś kupowałam bilety metropolitalne 30-to dniowe, bo były. Jeżdziłam bardzo często.
    Zlikwidowali i jak już ślusznie ktoś zauważył tym samym moja podróż podrożała, więc zaczęłam jeżdzić samochodem.

    • 27 5

    • Moze sobie poczytasz i sprawdzisz, ze bilety metropolitalne miesięczne funkcjonują!

      • 5 1

  • (3)

    Niestety z faktami trudno zaprzeczyć - ponad 200 zł za bilet miesięczny, syf, opóźnienia. Przy 2-3 osobach w aucie SKM przestaje być opłacalna - zarówno kosztowo jak i czasowo. Komunikacja miejska powinna zachęcać do zmiany nawyków zatwardziałych samochodziarzy, a w Trójmieście jest zupełnie odwrotnie...

    • 36 2

    • Jeszcze troszeczkę poczekamy. Jak zwiększa sie korki i zaczniesz płacić za wjazd do centrum miasta to pomyślisz.

      • 3 9

    • No dokładnie tak, jadąc samochodem do pracy 30 km w jedną stronę codziennie w dwie osoby płacę niewiele więcej niż za bilety skm. A czas oszczędzony to ok 40 minut, nie śmierdzi, ciepło, czysto. No to sorry, ale wybór jest prosty.

      • 12 1

    • ja jeżdżę sam z Gdańska do Gdyni 28 km w jedną stronę i koszt miesięczny paliwa to ok 350 zł. raptem 100 zł więcej niż za metropolitalny z skm. a sam układam sobie rozkład, mam ciepło miło i schludnie. wyrabiam się w godzinę obie strony. a komunikacją nawet 3 razy tyle. gdyby bilet kosztował tyle co miesięczny w Warszawie to pewnie zacząłbym myśleć inaczej. chociaż czasowo nigdy nie zbliży się do samochodu, a czas to też pieniądz.

      • 10 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane