Fakty i opinie

Uchwała krajobrazowa jeszcze w tym roku?

Najnowszy artukuł na ten temat

Powrót reklam na tramwaje i autobusy nie ma sensu

Jeżeli radni przyjmą uchwałę, takie nawarstwienie reklam w jednym miejscu będzie niedozwolone.
Jeżeli radni przyjmą uchwałę, takie nawarstwienie reklam w jednym miejscu będzie niedozwolone. fot. kk/Trojmiasto.pl

W przyszłym tygodniu do publicznego wglądu zostanie wyłożony projekt gdańskiej uchwały krajobrazowej. Dokument ma ograniczyć chaos reklamowy i doprowadzić do uporządkowania estetyki przestrzeni publicznej. Uwagi do projektu uchwały zgłaszać będzie można do 23 października. Potem dokument trafi na sesję Rady Miasta Gdańska.



Czy radni miasta powinni przyjąć uchwałę krajobrazową?

tak, to już najwyższy czas 85%
tak, chociaż ma sporo niedociągnięć 6%
nie, ona i tak niewiele zmieni 9%
zakończona Łącznie głosów: 998
Według pierwotnego harmonogramu dokument miał zostać skierowany na sesję Rady Miasta Gdańska już w marcu 2016 r. Dotychczas jednak udało się przeprowadzić wstępne konsultacje społeczne oraz uzgodnić zapisy z wymaganymi ustawą organami, w tym we wrześniu - jako ostatnim - Pomorskim Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków.

- Względem wersji opublikowanej na początku roku nie zaszły rewolucyjne zmiany merytoryczne. Zdecydowanie zmieniła się natomiast struktura dokumentu - informuje Alicja Bittner z referatu prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Dla każdego obszaru wydzielono oddzielną kartę, podczas gdy w poprzedniej wersji projektu przypisywano możliwość sytuowania nośników wpisując je kolejno w obszary. Ponadto wydzielono obszar spójny z istniejącymi na terenie miasta obszarami objętymi ochroną konserwatorską wraz z otoczeniem.
Bez zmian pozostały terminy tzw. okresu dostosowawczego, czyli czasu w którym właściciele nieruchomości będą musieli dostosować nośniki reklamowe do zapisów uchwały krajobrazowej.

Dla reklam powstałych w oparciu o prawomocne pozwolenie na budowę lub zgłoszenie robót okres ten wynosi 24 miesiące, zaś dla pozostałych nośników (w tym nielegalnych) - 12 miesięcy od wejścia w życie uchwały Rady Miasta.

W zakresie szyldów, dla nośników powstałych przed 1989 r. (z wyjątkiem szyldów z tworzyw sztucznych) ustanowiono 40-letni okres dostosowawczy, dla szyldów wykonanych technikami plastycznymi przed 2017 r. - 10 lat, zaś dla wszystkich pozostałych - 24 miesiące.

Regulacja obejmie również szyldy, czyli nośniki reklamowe z nazwą prowadzonej działalności.
Regulacja obejmie również szyldy, czyli nośniki reklamowe z nazwą prowadzonej działalności. fot. kk/Trojmiasto.pl
- Projekt uchwały powstawał we współpracy z powołanym w październiku 2015 r. przez prezydenta miasta Zespołem ds. Ochrony Krajobrazu Miasta Gdańska, a także w ramach konsultacji społecznych warsztatowych i badań ankietowych, w których uczestniczyło ponad 5,5 tys. osób - mówi Piotr Grzelak, zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki komunalnej.
Z dokumentem będzie można zapoznać się od 19 września do 9 października w siedzibie Zarządu Dróg i Zieleni (ul. Partyzantów 36 zobacz na mapie Gdańska, budynek D, II piętro pok. 30 w godz. 7 - 15) oraz na stronie internetowej GZDiZ.

Uwagi od mieszkańców będą przyjmowane od momentu wyłożenia projektu uchwały do publicznego wglądu do 23 października poprzez e-mail, formularz na stronie internetowej oraz pocztą tradycyjną. Następnie po rozpatrzeniu uwag, uchwała trafi na sesję Rady Miasta Gdańska, gdzie będzie poddana pod głosowanie.

Opinie (90) 3 zablokowane

  • (8)

    A dlaczego właściciel prywatnego interesu ma się dopasowywać do widzimisię jakiegoś debila? Estetykę każdy może mieć inną też coś szyld dla twojego sklepu będzie wymyślała jakaś k..Wa z urzędu miasta żałość i śmiech na sali

    • 5 36

    • Żebyś

      nie zasrywał nam widoku swoim g*wnokształtnym wytworem taniego wiochowatego markietingu. Jesteś januszem biznesu, uświadom to sobie, sobie. Dobrze, że będzie takie prawo! Duże kary finansowe, a dla recydywy konfiskata mienia. Oby jak najszybciej...

      • 0 0

    • Przestrzeń publiczna (widok) jest wlasnościa spoleczną a nie prywatną. (1)

      • 1 0

      • przestrzeń publiczna....

        dokładnie i dlatego właściciele sklepów ,punktów usługowych dzierżawiący od miasta lokale musza w końcu uporządkować ten bajzel z reklamami i nielegalnymi dobudówkami daszków ,wszelkich markiz czy innych szmat,szpecących wygląd kamienic i budynków,szczególnie we Wrzeszczu da sie zauważyc ten problem na starych kamienicach!!

        • 0 0

    • Bo wlasciciel swojego interesu jakich jest setki i tysiące kazdy ma inną wizje. (1)

      Dopiero byłoby nasr*ne....:-)

      • 12 3

      • No i co

        Miasto Wolności czy Zamordyzmu ?

        • 1 3

    • bo ta estetyka wpływa na otoczenie czyli na wartość nieruchomości i zyski sąsiadów

      • 4 1

    • Egoisto, dla ciebie etyka biznesowa, ład i porządek nie znaczą nic!
      Nie masz pewno tez poczucia rzetelności kupieckiej.
      Współczuję ludziom, którzy muszą z takim lamelem i cwaniakiem pracować.

      • 6 2

    • Zbuduj sobie własne miasto, otocz je murem i wewnątrz możesz sobie wtedy smarować, wywieszać czy naklejać do woli! Ale od moich oczu - wara!!

      • 14 2

  • Reklamy to wciskanie ciemnoty naiwnym (1)

    Dobry towar nie potrzebuje reklamy.

    • 8 3

    • Na pewno napisał to jakiś przedsiębiorca. Hahhaha, dawno się tak nie uśmiałam.

      • 0 0

  • (3)

    Jestem za! Te reklamy szpecą Gdańsk! Oczy krwawią! Piękne miasto traci przez to swoje walory, zwłaszcza okolice Wrzeszcza...oby się udało

    • 61 4

    • oby sie udał0

      wyrzucić,usunąc wszystkie koszmarne reklamy,szyldy zawieszone przez właścicieli sklepów ,wszelkiej maści fryzjerów i innych usług dla ludności,zawieszonych bez pozwolenia wsólnoty czy tez mieszkańcow mieszkających w danej kamienicy!

      • 0 0

    • Piękne to ono było za Niemca, teraz to jest polski syf.

      • 1 0

    • Piękne miasto ?

      Hmm...
      Się okaże jak zdejmą te wszystkie reklamy. Odsłoni się naga prawda ;)

      • 3 0

  • Dlaczego tak wolno? (13)

    Co robił w tym czasie pan Szymański z dawnego FRAGu? Miasto deweloperów i agencji reklamowych....

    • 85 13

    • FRAG chleje na Ogarnej. (5)

      Do tego chyba chcą wyciągnąć kasę od inwestora Forum Gdańsk tak mu pod górkę robią.

      • 4 6

      • nędzny czarny PR na zlecenie Forum Gdańsk ;) (2)

        daruj sobie

        • 2 4

        • żaden PR, tylko fakty (1)

          przejdź Ogarną, popytaj mieszkańców, widzą co się dzieje.

          • 3 1

          • Piją !

            prawda! zrobie fote nastepnym razem.

            • 1 0

      • Szanowny FRAGU,

        myślę, że to doskonała okazja, żeby w tym wątku zaprosić czytelników trojmiasto.pl do siedziby na następne spotkanie. :)
        Z przyjacielskimi pozdrowieniami,

        • 1 0

      • jeżeli piją, to chętnie przyjdę

        problem mam tylko z abstynentami

        • 0 0

    • jest współautorem Uchwały Krajobrazowej - to jedna z najważniejszych uchwał od 20 lat

      • 1 0

    • Jak urzędasy coś regulują to zawsze

      kończy się to podwyżką. Gawiedź jednak się cieszy, bo nic Polaka bardziej nie cieszy niż dopiero...ić innemu rodakowi .

      • 1 1

    • (4)

      Chyba jesteś urzędasem od Bielawskiego i Ducha skoro tak FRAGu nie cierpisz. Gdyby nie FRAG, ci panowie by wiedli spokojne życie.

      • 10 13

      • Panom z FRAGU dobrze to wychodzą (3)

        alkospotkania w siedzibie na Ogarnej...swoją drogą czy takie też jest przeznaczenie lokalu miejskiego ?
        Ale plus dla FRAG-u za działanie w sprawie forum Gdańsk.

        • 6 17

        • Nie (2)

          Nie pracuje w UMG ani UW ani w ogóle w administracji państwowej czy samorządowej. Leży mi na sercu dobro Gdańska. Akurat transfer z FRAGu do urzędu śledziłem i dalsze poczynania tego urzędnika i muszę powiedzieć, że jest mega rozczarowany. Natomiast działalność FRAG w naszym mieście jest nieoceniona. Cieszę się, że patrzą na ręce władzy w szczególności Bielawskiemu, którego z całego serca nienawidzę!

          • 6 0

          • Mega rozczarowany? (1)

            Ten urzędnik wytranfserowany z Fragu usunął wiekszość mobilek z centrum miasta, zmienił ogródki knajpiane na zdecydowanie bardziej eleganckie. Znikają też obrzydliwe betonowe śmietniki, pojawiają sie nowe meble miejskie. Nowe oblicze Stągiewnej - to też jego robota. Wszystkiego zrobić nie może. Nie jest prezydentem.

            • 5 3

            • Chłopina się w ogóle nie kładzie

              po nocach struga meble, urządza designerskie ogródki, no po prostu Stanisław Anioł z GZDiZ.

              • 1 0

  • światłowstręt (6)

    a może jeszcze tak nakazać wyłączanie reklam świetlnych sklepów gdy są zamknięte ?

    • 49 16

    • I ekrany LED (3)

      Szczególnie ten przy budowlance na Grunwaldzkiej, ktory w nocy pełną mocą nadaje i drugi na ergo arenie.

      • 18 2

      • Racja

        • 1 0

      • w szczególności ten na filharmonii. ściagnąć to i wyj..... (1)

        • 15 3

        • Niby osrodek kultury a wiocha na elewacji

          • 5 0

    • Świetny pomysł z tym wyłączeniem

      • 1 0

    • Świetny pomysł z tym wyłączeniem

      • 1 0

  • O, znów odgrzano kotleta (3)

    Mniej więcej 3 do 4 razy w roku pojawia się artykuł o uchwale krajobrazowej. Zwykle dowiadujemy się z niego, że prace trwają, ale nie można uchwaly wprowadzić ot tak, bo biedni wałaściciele firm reklamowych potrzebują czasu, żeby się dostosować.
    Innymi słowy jest lobby, któremu władze naszego pięknego miasta ulegają.

    • 25 1

    • To jest procedura - po prostu osiąga się kolejne konieczne prawnie etapy - obecnie mamy etap wylozenia do publicznego wglądu (1)

      Dziennikarze za każdym razem opisuja to jako nowośc - gdy to jest procedura... Po wylozeniu dokument trafi do Rady Miasta - wtedy tez kts cos napisze...

      • 1 1

      • I tak ju od 3 lat?

        Bo od takiego mniej więcej czasu pojawiąją się informacje na ten temat. Srogie te procedury.

        • 1 0

    • teraz się pojawił, bo Adamowicz ma problem z Radunią

      to liże tyłki lokalnym aktywistom. To tak proste

      • 2 1

  • Gdansk - pionierem dla kraju ? (3)

    Gdyby sprawnie została wprowadzona uchwała krajobrazowa, Gdańsk mógłby stać się PIONIEREM (mam nadzieje pozytywnym przykładem) porządkowania przestrzeni publicznej. Etykieta miasta Wolności i Solidarności staje się wyłącznie marketingiem. Czas dać przykład całemu krajowi jak powinna wyglądać przestrzeń publiczna. Wpłynie to pozytywnie na mieszkańców jak i na procent odwiedzających miasto. Przestańcie płakać nad losem drukarni i agencji reklamowych - dadzą sobie radę. Po prostu będą musiały proponować klientom (tu:przekonać ich) o wiele lepszą jakość wykonanej pracy.

    • 15 2

    • dawno wprowadzili w Krakowie (1)

      • 1 0

      • spora część Krakowa (centrum historyczne) jest chronione innymi zapisami

        Wiele z wprowadzonych na chybcika uchwal została mocno zmieniona przez wojewodów - i pozostaly malo znaczace ogryzki. Wersja gdańska jest bardzo mocna. Zobaczymy

        • 1 0

    • Jest pionierem - tam gdzie wprowadzono uchwały (marne jakościowo) na szybko - tam je uwalał wojewoda

      poczekajmy rok dwa a bedzie lepiej. Fakt że będzie z tym walka.

      • 1 0

  • te wypuszczane piardy z UM mają związek wyłącznie z Forum Radunia (1)

    Adamowicz skleił, że podpadł aktywistom, to rzuci na stół reklamy i pokaże swoją "postępowość".

    To znaczy, nie reklamy, a podgrzeje przez ustawione media atmosferę, już za chwileczkę, już za momencik, ja śpiewano w Pankracym

    • 2 0

    • Uchwała jest w procedowaniu od - grubo - ponad roku

      To bardzo skomplikowany prawnie dokument. Liczymy, że zostanie uchwalona jeszcze w tym roku. Pożyjemy zobaczymy.
      To sprawa zupełnie niezależna od fatalnego Forum Gdańsk. Inni ludzie.

      • 1 0

  • (2)

    Reklamy powinny być tylko w języku polskim. Żadnych obcych znaków.

    • 0 6

    • rada języka polskiego w sumie to już wprowadzila - ale nie moga ingerowac w nazwę marki/firmy

      • 0 0

    • I co jeszcze

      I tylko czerwone

      • 0 0

  • Pozostaną tylko gigantyczne czarno-białe banery (3)

    • 6 3

    • billbordy sa zakazane w Uchwale

      fakt, że mogą je wieszać poza miastem

      • 0 0

    • (1)

      19 milionów piechotą nie chodzi.

      • 2 1

      • fakt...

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.