• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Uchwała krajobrazowa jeszcze w tym roku?

Krzysztof Koprowski
13 września 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Jeżeli radni przyjmą uchwałę, takie nawarstwienie reklam w jednym miejscu będzie niedozwolone. Jeżeli radni przyjmą uchwałę, takie nawarstwienie reklam w jednym miejscu będzie niedozwolone.

W przyszłym tygodniu do publicznego wglądu zostanie wyłożony projekt gdańskiej uchwały krajobrazowej. Dokument ma ograniczyć chaos reklamowy i doprowadzić do uporządkowania estetyki przestrzeni publicznej. Uwagi do projektu uchwały zgłaszać będzie można do 23 października. Potem dokument trafi na sesję Rady Miasta Gdańska.



Czy radni miasta powinni przyjąć uchwałę krajobrazową?

Według pierwotnego harmonogramu dokument miał zostać skierowany na sesję Rady Miasta Gdańska już w marcu 2016 r. Dotychczas jednak udało się przeprowadzić wstępne konsultacje społeczne oraz uzgodnić zapisy z wymaganymi ustawą organami, w tym we wrześniu - jako ostatnim - Pomorskim Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków.

- Względem wersji opublikowanej na początku roku nie zaszły rewolucyjne zmiany merytoryczne. Zdecydowanie zmieniła się natomiast struktura dokumentu - informuje Alicja Bittner z referatu prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Dla każdego obszaru wydzielono oddzielną kartę, podczas gdy w poprzedniej wersji projektu przypisywano możliwość sytuowania nośników wpisując je kolejno w obszary. Ponadto wydzielono obszar spójny z istniejącymi na terenie miasta obszarami objętymi ochroną konserwatorską wraz z otoczeniem.
Bez zmian pozostały terminy tzw. okresu dostosowawczego, czyli czasu w którym właściciele nieruchomości będą musieli dostosować nośniki reklamowe do zapisów uchwały krajobrazowej.

Dla reklam powstałych w oparciu o prawomocne pozwolenie na budowę lub zgłoszenie robót okres ten wynosi 24 miesiące, zaś dla pozostałych nośników (w tym nielegalnych) - 12 miesięcy od wejścia w życie uchwały Rady Miasta.

W zakresie szyldów, dla nośników powstałych przed 1989 r. (z wyjątkiem szyldów z tworzyw sztucznych) ustanowiono 40-letni okres dostosowawczy, dla szyldów wykonanych technikami plastycznymi przed 2017 r. - 10 lat, zaś dla wszystkich pozostałych - 24 miesiące.

Regulacja obejmie również szyldy, czyli nośniki reklamowe z nazwą prowadzonej działalności. Regulacja obejmie również szyldy, czyli nośniki reklamowe z nazwą prowadzonej działalności.
- Projekt uchwały powstawał we współpracy z powołanym w październiku 2015 r. przez prezydenta miasta Zespołem ds. Ochrony Krajobrazu Miasta Gdańska, a także w ramach konsultacji społecznych warsztatowych i badań ankietowych, w których uczestniczyło ponad 5,5 tys. osób - mówi Piotr Grzelak, zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki komunalnej.
Z dokumentem będzie można zapoznać się od 19 września do 9 października w siedzibie Zarządu Dróg i Zieleni (ul. Partyzantów 36 zobacz na mapie Gdańska, budynek D, II piętro pok. 30 w godz. 7 - 15) oraz na stronie internetowej GZDiZ.

Uwagi od mieszkańców będą przyjmowane od momentu wyłożenia projektu uchwały do publicznego wglądu do 23 października poprzez e-mail, formularz na stronie internetowej oraz pocztą tradycyjną. Następnie po rozpatrzeniu uwag, uchwała trafi na sesję Rady Miasta Gdańska, gdzie będzie poddana pod głosowanie.

Miejsca

Opinie (90) 3 zablokowane

  • :)

    Bardzo dobrze ze znikna te debilne reklamy, niech zdrapuja ci co je ponaklejali;)

    • 18 3

  • Gdansk - pionierem dla kraju ? (3)

    Gdyby sprawnie została wprowadzona uchwała krajobrazowa, Gdańsk mógłby stać się PIONIEREM (mam nadzieje pozytywnym przykładem) porządkowania przestrzeni publicznej. Etykieta miasta Wolności i Solidarności staje się wyłącznie marketingiem. Czas dać przykład całemu krajowi jak powinna wyglądać przestrzeń publiczna. Wpłynie to pozytywnie na mieszkańców jak i na procent odwiedzających miasto. Przestańcie płakać nad losem drukarni i agencji reklamowych - dadzą sobie radę. Po prostu będą musiały proponować klientom (tu:przekonać ich) o wiele lepszą jakość wykonanej pracy.

    • 15 2

    • dawno wprowadzili w Krakowie (1)

      • 1 0

      • spora część Krakowa (centrum historyczne) jest chronione innymi zapisami

        Wiele z wprowadzonych na chybcika uchwal została mocno zmieniona przez wojewodów - i pozostaly malo znaczace ogryzki. Wersja gdańska jest bardzo mocna. Zobaczymy

        • 1 0

    • Jest pionierem - tam gdzie wprowadzono uchwały (marne jakościowo) na szybko - tam je uwalał wojewoda

      poczekajmy rok dwa a bedzie lepiej. Fakt że będzie z tym walka.

      • 1 0

  • Te reklamy przyczepowe też są obrzydliwe....

    Jeżdżę po Polsce i podziwiam te śmieci w każdym miescie...

    • 14 1

  • O, znów odgrzano kotleta (3)

    Mniej więcej 3 do 4 razy w roku pojawia się artykuł o uchwale krajobrazowej. Zwykle dowiadujemy się z niego, że prace trwają, ale nie można uchwaly wprowadzić ot tak, bo biedni wałaściciele firm reklamowych potrzebują czasu, żeby się dostosować.
    Innymi słowy jest lobby, któremu władze naszego pięknego miasta ulegają.

    • 25 1

    • teraz się pojawił, bo Adamowicz ma problem z Radunią

      to liże tyłki lokalnym aktywistom. To tak proste

      • 2 1

    • To jest procedura - po prostu osiąga się kolejne konieczne prawnie etapy - obecnie mamy etap wylozenia do publicznego wglądu (1)

      Dziennikarze za każdym razem opisuja to jako nowośc - gdy to jest procedura... Po wylozeniu dokument trafi do Rady Miasta - wtedy tez kts cos napisze...

      • 1 1

      • I tak ju od 3 lat?

        Bo od takiego mniej więcej czasu pojawiąją się informacje na ten temat. Srogie te procedury.

        • 1 0

  • (1)

    na skrzyżowaniu Śląskiej i Warszawskiej stoi dom-słup ogłoszeniowy. Cały jest obwieszony bannerami Dzięki tej ustawie miejsca takie jak te przestaną budzić niesmak i zażenowanie

    • 19 1

    • Ale tu o Gdańsku mowa - w Gdańsku nie ma takiego skrzyżowania, a ten dom w Gdyni rzeczywiście straszy. Przy okazji - czy w Gdyni uchwała już jest?

      • 3 0

  • Ucwała to jedno (3)

    A jej egzekwowanie to drugie. Czy będzie policja krajobrazowa?
    Jest przepis zabraniający palenia na przystankach komunikacji, a kto go przestrzega lub egzekwuje przestrzeganie? Przystanki regularnie zaśmiecane niedopałkami.

    • 19 1

    • zadanie dla ciebie (1)

      Czym się różni palenie na przystanku od powiedzenia reklamy

      • 2 0

      • niczym

        Tu wyciągasz papierosa: i palisz
        Tam wyciągasz banner: i wieszasz

        • 0 0

    • Będą do tego przeznaczeni pracownicy - naliczanie opłat zacznie się od momentu wejścia w życie.

      Jeśli właściciel nośnika będzie się opierał to tylko powiększy sobie - spory - koszt. Zapisy są w tym względzie bardzo ok.

      • 1 0

  • Reklamy to wciskanie ciemnoty naiwnym (1)

    Dobry towar nie potrzebuje reklamy.

    • 8 3

    • Na pewno napisał to jakiś przedsiębiorca. Hahhaha, dawno się tak nie uśmiałam.

      • 0 0

  • Pozostaną tylko gigantyczne czarno-białe banery (3)

    • 6 3

    • (1)

      19 milionów piechotą nie chodzi.

      • 2 1

      • fakt...

        • 0 0

    • billbordy sa zakazane w Uchwale

      fakt, że mogą je wieszać poza miastem

      • 0 0

  • uchwala krajobrazowa...

    ...da tyle co ustawa śmieciowa, czyli wzrost liczby urzednikow.
    Potrzebny jest zdrowy rozsadek i konsekwencja, odpowiedzialność za wykonywana prace - to wszystko!

    • 5 3

  • (8)

    A dlaczego właściciel prywatnego interesu ma się dopasowywać do widzimisię jakiegoś debila? Estetykę każdy może mieć inną też coś szyld dla twojego sklepu będzie wymyślała jakaś k..Wa z urzędu miasta żałość i śmiech na sali

    • 5 36

    • Bo wlasciciel swojego interesu jakich jest setki i tysiące kazdy ma inną wizje. (1)

      Dopiero byłoby nasr*ne....:-)

      • 12 3

      • No i co

        Miasto Wolności czy Zamordyzmu ?

        • 1 3

    • Zbuduj sobie własne miasto, otocz je murem i wewnątrz możesz sobie wtedy smarować, wywieszać czy naklejać do woli! Ale od moich oczu - wara!!

      • 14 2

    • Egoisto, dla ciebie etyka biznesowa, ład i porządek nie znaczą nic!
      Nie masz pewno tez poczucia rzetelności kupieckiej.
      Współczuję ludziom, którzy muszą z takim lamelem i cwaniakiem pracować.

      • 6 2

    • bo ta estetyka wpływa na otoczenie czyli na wartość nieruchomości i zyski sąsiadów

      • 4 1

    • Przestrzeń publiczna (widok) jest wlasnościa spoleczną a nie prywatną. (1)

      • 1 0

      • przestrzeń publiczna....

        dokładnie i dlatego właściciele sklepów ,punktów usługowych dzierżawiący od miasta lokale musza w końcu uporządkować ten bajzel z reklamami i nielegalnymi dobudówkami daszków ,wszelkich markiz czy innych szmat,szpecących wygląd kamienic i budynków,szczególnie we Wrzeszczu da sie zauważyc ten problem na starych kamienicach!!

        • 0 0

    • Żebyś

      nie zasrywał nam widoku swoim g*wnokształtnym wytworem taniego wiochowatego markietingu. Jesteś januszem biznesu, uświadom to sobie, sobie. Dobrze, że będzie takie prawo! Duże kary finansowe, a dla recydywy konfiskata mienia. Oby jak najszybciej...

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane