• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Uchwały ws. parkingów kubaturowych zdjęte z obrad Rady Miasta

Ewelina Oleksy
26 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nie będzie kubaturowych parkingów w Gdańsku
Największe kontrowersje wzbudza parking przy Podwalu Staromiejskim. Największe kontrowersje wzbudza parking przy Podwalu Staromiejskim.

Dwie uchwały obywatelskie, które dotyczyły budowy parkingów kubaturowych przy Podwalu Staromiejskim oraz ul. Długie Ogrody, zostały zdjęte z porządku obrad czwartkowej Sesji Rady Miasta Gdańska. Aktywiści ze stowarzyszenia FRAG, autorzy projektów nie kryli zdumienia i rozczarowania. - O tym, że praca nasza i mieszkańców, którzy pod uchwałami się podpisali, idzie do kosza, dowiedzieliśmy się w ostatniej chwili - komentuje Karol Spieglanin, prezes organizacji.



Czy parking przy Podwalu Staromiejskim powinien powstać?

W porządku czwartkowej sesji Rady Miasta Gdańska znalazły się dwie uchwały, które w ramach inicjatywy obywatelskiej złożyło stowarzyszenie FRAG. Obie dotyczyły przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.

Pierwsza: Śródmieście - rejon Głównego Miasta w zakresie obejmującym obszar wzdłuż ulicy Podwale Staromiejskie.

Druga: Śródmieście - rejon ulicy Długie Ogrody i Łąkowej w Mieście Gdańsku w zakresie obejmującym obszar wzdłuż ulicy Długie Ogrody.

Spór o parking przy Podwalu Staromiejskim. Co może i powinno zrobić miasto?


To lokalizacje, w których miasto chce wybudować parkingi kubaturowe. Uchwały złożone przez FRAG miały na celu wprowadzenie takich zmian do planów zagospodarowania, by inwestycja - ich zdaniem szkodliwa dla miasta - została wstrzymana.

Na początku sesji okazało się jednak, że na wniosek Komisji Zagospodarowania Przestrzennego obie uchwały zostały zdjęte z porządku sesji, co oznacza, że nie zostały nawet poddane pod dyskusję, o głosowaniu nie wspominając. Klub PiS chciał wprowadzić uchwały na sesję we własnym imieniu. Ale próba ta też zakończyła się niepowodzeniem.

Parkingi obecne i planowane w Śródmieściu Gdańska Parkingi obecne i planowane w Śródmieściu Gdańska

Uchwały spadły, bo nie było analizy prawnej



Powód? Jak tłumaczyła radna KO Emilia Lodzińska, szefowa Komisji Zagospodarowania Przestrzennego, decyzja o zdjęciu uchwał wynikała tylko i wyłącznie z powodów formalnych.

- Przepisy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym mówią jasno, że przed przyjęciem uchwał tego typu prezydent miasta musi dokonać ich analizy prawnej, bo brak analiz może skutkować nieważnością zmiany planów zagospodarowania. Musimy się poruszać w ramach prawnych, a te projekty obywatelskie, o czym doskonale wiedzą radni PiS, mają wadę prawną, nie mogą być więc teraz procedowane - mówiła Lodzińska.
- Jeśli prace przy budowie tych parkingów się zaczną, to drzewa na Podwalu Staromiejskim zostaną wycięte. Wszyscy są temu przeciwni, protestowali mieszkańcy i Rada Dzielnicy Śródmieście. Rozumiemy powody, dla których uchwały obywatelskie zostały zdjęte, ale w toku dyskusji uznaliśmy, że nic nie stoi na przeszkodzie, żebyśmy to my, klub radnych, złożyli te projekty. To wyjście na przeciwko oczekiwaniom i na rzecz tych mieszkańców - mówił Kacper Płażyński, szef Klubu PiS.
Jak podkreślał, sprawa budowy parkingów kubaturowych w Śródmieściu jest na tyle pilna, że trzeba jak najszybciej przyjąć przygotowane przez FRAG projekty uchwał.

- Proces inwestycyjny już się rozpoczął, a zmiany mogą być nieodwracalne - wskazywał Płażyński.
Karol Spieglanin z FRAG decyzję o budowie parkingu podziemnego przy Podwalu Staromiejskim oprotestował już zimą. Karol Spieglanin z FRAG decyzję o budowie parkingu podziemnego przy Podwalu Staromiejskim oprotestował już zimą.

FRAG: to skandal



Obecny na sesji Karol Spieglanin, prezes FRAG, nie krył rozczarowania takim obrotem sprawy.

- Dla mnie decyzja o zdjęciu tych druków z porządku obrad jest kuriozalna i do końca jej nie rozumiem. Kilkuset mieszkańców się zebrało, zgłosiło inicjatywę uchwałodawczą. Sam fakt, że prezydent to może w jakiś sposób zastopować, kłóci się z całą ideą obywatelskiej inicjatywy uchwałodawczej. Od pół roku zabiegamy o spotkanie z panią prezydent ws. parkingów, projekty uchwał były składane już w czerwcu. O tym, że być może jednak nie trafią pod obrady sesji, dowiedzieliśmy się całkowicie w ostatniej chwili, w momencie, gdy mieliśmy te uchwały prezentować. To jest dla mnie sytuacja skandaliczna - mówił Spieglanin.
FRAG już rozważa, jakie kolejne kroki w tej sprawie może podjąć, poza tymi wskazanymi przez Radę Miasta - czyli złożeniem wniosku o opiniowanie do prezydent.

Plakat na drzewie przewidzianym do wycinki na Podwalu Staromiejskim Plakat na drzewie przewidzianym do wycinki na Podwalu Staromiejskim
- Z tego, co wiemy, pani prezydent takie wnioski opiniuje dwa razy w roku. Najbliższy termin jest w styczniu. Wtedy w sprawie tych parkingów być może będzie już po fakcie, więc musimy usiąść teraz do stołu razem z prawnikami i zastanowić się, co możemy w tej sytuacji zrobić, jakie działania jeszcze podjąć, żeby jako obywatele tę inwestycję zablokować, skoro zaproszenie do dialogu nie działa - mówił Spieglanin.
Spieglanin podkreślał, że budowa parkingów kubaturowych w Śródmieściu jest "bardzo szkodliwa dla mieszkańców".

- Lokalizacja jednego z nich na Podwalu Staromiejskim jest strasznie nietrafiona. Zakorkuje mieszkańcom dookoła ulice na wiele lat, do tego spowoduje wycinkę dwóch szpalerów drzew, które są jedyną zieloną przestrzenią w okolicy. Ta inwestycja jest sprzeczna ze wszystkimi dokumentami strategicznymi tego miasta. I tę opinię potwierdza wiele autorytetów w tym mieście - stwierdził. - Krytyka tej inwestycji jest miażdżąca. Nie przypominam sobie w tym mieście innej inwestycji, która byłaby aż tak krytykowana. Tym bardziej dziwi, że ani Rada Miasta, ani prezydent nie chcą podjąć merytorycznej dyskusji.

Opinie (181) 9 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Gdy cała Europa zaczyna się wycofywać ze spalinowej motoryzacji my zaczynamy dopiero w nią wchodzić... (15)

    Llista zakazów i obostrzeń związanych z silnikami spalinowymi wraz z datami ich wprowadzenia:

    Londyn, zakaz wjazdu do centrum miasta w godzinach szczytu 2018,
    Hamburg, zakaz wjazdu do centrum miasta dla diesli Euro 0-5 2018,
    Mediolan, zakaz wjazdu do centrum miasta dla diesli Euro 0-3 01.2019,
    Mediolan, zakaz wjazdu do centrum miasta dla diesli Euro 4 10.2019,
    Oxford, zakaz wjazdu do centrum dla wszystkich pojazdów spalinowych 2020,
    Londyn, zakaz wjazdu do centrum 2020,
    Norwegia, koniec sprzedaży 2025,
    Izrael, koniec sprzedaży 2030,
    Dania, koniec sprzedaży samochodów czysto spalinowych 2030,
    Holandia, koniec sprzedaży 2030,
    Indie, koniec sprzedaży 2030,
    Paryż, zakaz wjazdu do centrum miasta 2030,
    Los Angeles, zakaz wjazdu do centrum miasta 2030,
    Mexico City, zakaz wjazdu do centrum miasta 2030,
    Seattle, zakaz wjazdu do centrum miasta 2030,
    Kopenhaga, zakaz wjazdu do centrum miasta 2030,
    Barcelona, zakaz wjazdu do centrum miasta 2030,
    Vancouver, zakaz wjazdu do centrum miasta 2030,
    Kapsztad, zakaz wjazdu do centrum miasta 2030,
    Auckland, zakaz wjazdu do centrum miasta 2030,
    Szkocja, zakaz sprzedaży 2032,
    Dania, koniec sprzedaży hybryd 2035,
    Wielka Brytania, zakaz sprzedaży 2040,
    Tajwan, zakaz sprzedaży 2040,
    Kalifornia, propozycja zakazu sprzedaży 2040,
    Hawaje, zakaz jazdy i sprzedaży 2045,
    Chiny, zakaz sprzedaży brak konkretnej daty.

    I to właściwie lista niepełna bo ciągle kolejne miasta i kraje dołączają lub zaostrzają te deklaracje.

    • 73 46

    • Jrek

      Londyn, zakaz wjazdu do centrum miasta w godzinach szczytu 2018
      Londyn, zakaz wjazdu do centrum 2020

      Jesli twoje informacje dotyczace innych miast sa tak samo dokladne jak te dotyczace Londynu

      to gratuluje zrodel informacji. Zakaz wjazdu to nie to samo co wprowadzenie oplat

      • 0 0

    • imbecylu przeczytaj coś wkleił (2)

      mieszkańcy tych miast spokojnie kupią sobie elektryczne autko nawet z drugiej ręki w latach które to determinują. W ogóle mam wrażenie że w 2050 kiedy my będziemy w Polsce jeździć e-demobilem z zachodu to tacy jak ty będą dalej protestować przeciwko. Won z elektrycznymi puszkami z miast! Postępowy zachód już dawno zadeklarował teleportację do 2100. Zluzuj swoje rowerowe rajstopy i nie zachowuj się jak ta nawiedzona wagarowiczka ze szwecji. PS niezła ta twoja CAŁA europa - od Hawajów po Kapsztad przez Chiny.

      • 16 7

      • a te wyzwiska to rozumiem oficer prowadzący we wzorcu odpowidzi ci umieścił

        cały elektorat zbawiciela

        • 1 0

      • ponoć tacy jak ty już działki na Marsie kupują

        aplikacja na sr*mfonach się pojawiła
        a widać że wyteleportowałeś się spod Luzina na Szadółki...

        • 4 7

    • Nie ma takiego miasta

      jak Mediolan jest Milano, nie ma Kaliforni tylko jest California, Tak samo jak nie ma Breslau i Danzig tylko jest Wrosław i Gdańsk

      • 0 1

    • samochody elektryczne tez potrzebują parkingów.... Proponuję wycieczkę np. do Norwegii - tam w samym centrum co kilka metrów parkingf podziemny albo wileopiętrowy. Nie ma problemu z parkowaniem na ulicach.

      • 3 0

    • Dokladnie pisze o tym od dawna ,i dobrze ze wkoncu jest coraz wiecej ludzie świadomych jakim zasciankiem jestesmy

      • 1 2

    • CIn

      a tera badania naukwe wychodza takie ze diesel jest 5 razy czystszy od CNG tak apropo ;)

      • 2 2

    • ??

      Pewnie mieszkasz na przedmieściach i wpadasz na spacery , we wszystkich wymienionych miastach państwa dopłacają kierowca do takich aut i na każdym rogu można je lądować a u nas pod urzędem miejskim jest jedyne miejsce pewnie dla pseudo elektrowozu straży miejskiej

      • 1 1

    • Czy tylko mi to wygląda na uderzenie w producentów samochodów? Kokaina też była legalna dopóki kongres sobie kasy nie policzył. Nie o środowisko tu chodzi.

      • 4 2

    • u nas też były deklaracje o milionie aut elektrycznych w 2020 roku i to polskiej produkcji !!!
      Deklaracje to każdy może sobie składać. W Gdańsku też mamy zakaz wjazdu do centrum. A w Hamburgu zakaz dotyczy 2 ulic po kilkaset metrów.

      • 10 1

    • Zakaz wjazdu do centrów jak najbardziej za na 1000%, ale zakaz sprzedaży samochodów czy innych środków transport prywatnemu odbiorcy to ograniczaniem wolności i komunizmem wieje.
      Przykłady głupoty do jakiej prowadzi ostatnia polityka:
      1. Już teraz istnieją zakazy wjazdu diesli do miast i dobrze ale nie ma alternatywy. W sytuacji gdy np. prowadze restauracje albo sklep spożywczy w takim miejscu i potrzebuje dowieźć produkty, żaden europejski producent samochodów nie oferuje w tej chwili vana z silnikiem benzynowym(na bardzo ekologiczny gaz) lub hybrydy która nie będzie zbyt ekologiczna(o tym dalej). Japońskie konstrukcje małych vanów idealne do takich celów nie są dostępne w europie w normalnej dystrybucji przez unijne przepisy.
      2. Się obudzą wszyscy niedoedukowani eko za lat 20 jak bedzie trzeba utylizować baterie od tych elektryków.
      3. Ogromne obszary lasów w Kanadzie się wycina pod odkrywkowe kopalnie litu do bateri.
      4. "zakaz jazdy i sprzedaży" WTF?! A karetki, straż pożarna, Śmieciarki. Kto oprócz Tesli posiada lub planuje posiadać w ofercie w najbliższych latach pojazd elektryczny nadający się na zabudowe pod śmieciarke?
      5. Najbardziej szkodliwym środowiska w całym procesie istnienia pojadu: produkcja, paliwo, utylizacja płynów, akumlatory, utylizacja tworzyw sztucznych z super pro nowoczesnego elektryka zamiast stali która się utleni w wróci do ziemi jest własnie proces produkcji. I teraz próbując sprawić aby samochód stał się ekoligiczny produkuje się downsizing-owane silniki o żywotności poniżej 100tys km. Oszczędność paliwa przez całe życie samochodu nie jest warta tego by w tym czasie było trzeba wyprodukować 3 samochody, ale hajs sie musi kręcić a politycy przyklaskują.
      Można tak długo.

      • 10 2

    • Pożyjemy zobaczymy...

      • 5 2

    • Bo my jesteśmy najlepsi

      reszta świata się myli.

      • 6 6

    • Toruń - tylko wjazd aut ojca dyrektora na gaz tajwański

      • 9 7

  • Niestety drzewa nie są wieczne. Miasto ma swoje potrzeby, jeśli takie drzewa przeszkadzają to je usuńmy. Jednak trzeba wymagać nowych nasadzeń. Obecnie możliwości techniczne pozwalają na sadzenie nawet kilkunasto czy kilkudziesięcio letnich drzew.

    • 1 1

  • Podwale Staromiejskie zdecydowanie nie (7)

    pchanie dodatkowych setek aut do ścisłego centrum - bzdura

    Długie Ogrody - ok. Jest to na obrzeżach śródmieścia, przy trasie wjazdowej do miasta. A samą ulicę maksymalnie ograniczyć dla ruchu i dociągnąć trakt Królewskiego do Bramy Żuławskiej.

    • 58 18

    • (4)

      Te auta już w centrum są - co złego jest w tym, by zamiast zastawiać chodniki ("bo miejsc nie ma") były pod ziemią? Pod warunkiem oczywiście, że zbudowany parking oznaczałbym koniec pobłażania dla parkujących nieprawidłowo.

      • 4 7

      • jakby ten parking przyczynił się (1)

        do zniknięcia takiej ilości samochodów z ulic, ile pomieści aut pod ziemią, to niech będzie

        • 3 4

        • ale czy chcesz za to zapłacić?

          czy chcemy płacić za specjalną technologię, żeby kilka osób mogło się przebić do centrum miasta i zaparkować?
          czy lepiej żeby zaparkowali 10 minut od centrum?

          • 1 0

      • a czy nie byłoby przyjemniej spacerować po malowniczym centrum Gdańska i podziwiać architekturę

        zamiast stojących jedno na drugim aut?
        wyobraź sobie że sobie spacerujesz i nie ma aut na chodnikach ,

        wyobraź sobie ,, że zostawiłeś auto na parkingu 10 minut SKMką dalej, pod miastem

        • 1 0

      • Złe jest wycinanie drzew i niszczenie parku. Koniec tematu. Wszystkie inne zalety tego rozwiązania znikają biorąc pod uwagę ten aspekt.

        • 7 1

    • żadne pcghanie - te samochoduy i tak będą , tylko będzie więcej korków, bo każdy kreci kolka po 3 razy ,żeby znaleźć miejsce. a tak pojechaliby od razu w miejsce, gdzie wiadomo,że można zaparkować. Suweren tego nie zrozumie.

      • 2 1

    • ja mam swoje podwórko i mam ich gdzieś

      • 0 7

  • Zawiodłem się na p. Płażyńskim. (4)

    Myślałem, że popiera budowę parkingów dla mieszkańców, a widzę że tutaj idzie ramię w ramię z rowerzystami itp.

    Na dodatek sprzyja ekologom, przecież rząd uchwalił prawo które pozwala wyciąć stare drzewa, a tutaj taka opozycja w partii.

    Mam samochód i to moje święte prawo móc go zaparkować pod domem.

    • 52 75

    • Będą budować ci kubaturowy parking pod domem? Jeszcze za darmo pewnie masz tam miejsce? (1)

      • 5 2

      • on by chciał ale gdzie indziej i żeby ktośinny zapłacił

        i żeby jeszcze dla niego było zawsze miejsce za darmo

        • 1 0

    • (1)

      A gdzie to prawo jest uwarunkowane? Nie proszę Pana. Gdy kupuje się samochód, nie dostaje się na niego żadnej wyprawki i bonusowego (najlepiej jeszcze darmowego hehe) miejsca postojowego, więc nie ma pan takiego prawa. Co najwyżej może go pan zaparkować tam, gdzie są miejsca postojowe

      • 12 5

      • Tak to może w tych Niemczech jest.

        U nas jest Polska i jak kto chce. Złota Wolność Szlachecka.

        • 5 4

  • XD (16)

    Płażyński... pojawia się pod każdym tematem który jest w jakikolwiek sposób przeciw aktualnej władzy w Gdańsku, niezależnie czego dotyczy.. i zapewne niezależnie od tego co sam na dany temat myśli. Zwykła próba promowania się przez zaprzeczanie wszystkiego ;)

    • 61 51

    • Moim zdaniem (14)

      Stawia się tam gdzie potrzebują go obywatele, przeanalizuj sobie ostatnie sprawy. To właśnie od tego są politycy. Wiem, że Gdańsk nauczył CIę innego podejścia i głosowania zgodnie z syndromem sztokholmskim, ale to nie oznacza, że zawsze tak musi być.

      Fajnie, że się też ktoś inny udziela i próbuje zadziałać w pewnych sprawach ważnych dla mieszkańców.

      • 15 20

      • Wyborne poczucie humoru Panie Łukaszu. (13)

        A teraz konkrety. Skoro już ustaliliśmy, że pan Płażyński próbuje i stara się to może mi Pan napisać co takiego zostało załatwione lub doprowadzone do końca?

        W końcu Prawo i Sprawiedliwość rządzi już całą kadencję i ma realny wpływ na choćby urzędy wojewódzkie.

        Proszę napisać, co zostało zrobione.

        I proszę nie zrzucać wszystkiego na PO, bo PO mnie nie obchodzi, nigdy na nich nie głosowałem. Realnie, co takiego zrobił.

        • 13 8

        • Wyborcze? (12)

          a nie czysto logiczne?

          Skąd mam wiedzieć, jak toczą się postępowania lub wykryte afery w UM w Gdańsku, chociażby z remontami mieszkań komunalnych. Każdy wie, że UM w Gdańsku to klika i broni swoich. Tyle ile usłyszę w mediach. Na stronie UM tego się nie dowiem, sporo informacji pojawia się tu i oczywiście w innych źródłach. Nie wspieram i nie będę wspierał szemranej władzy, która bez zgody obywatela wydaje pieniądze na jej widzimisię oraz nie rozpatruje sprzeciwów. Chociaż coś się dzieje jak zatrzymanie przez CBA za łapówkarstwo Dyrektora w branży IT.

          Ja wiem, że Wam się podobają kuwety, rydwany, okładki w niusłiku, datki na TVN, makiety za grube miliony, ale mi nie, bo to też moje pieniądze. Chciałbym aby głos mieszkańców został wysłuchany przez władze, a nie spławiany z byle powodu, ale w tym mieście to niemożliwe. Deweloper kazał odrzucić i robić parkingi więc co biedna Pani Prezydent ma do gadania... :)

          • 10 12

          • Nadal nie otrzymałem konkretów Panie Łukaszu. (6)

            Proszę skończyć konfabulować i uprzejmie odpowiedzieć na pytanie.

            • 11 6

            • to pisowski troll - oni nigdy nie odpowiadają na pytania (2)

              zaraz o soku z buraka zacznie pisać zgodnie z nowogrodzkim przekazem

              • 10 10

              • Wy macie swoje fiksacje. (1)

                Już sam nick o tym świadczy. Dorzucę jeszcze gratisowo tzw. *aferę farmy trolli* MS. Bo to co wy wpisujecie, to "wolność słowa" a nasze komentarze, to "niewątpliwy hejt*".

                • 4 6

              • tak, wcale nie widać jak od 4 lat na tym forum dyskusja jest kreaowana przez komitet centralny

                a botnet podbija lajki do i**otycznych poziomów,
                nikt tego nie widzi, kaczyński wymyślił strategię, wielki strateg, bo na tyle tylko go stać, na powtarzanie chwytów z jego sowieckiego szkolenia

                • 1 0

            • Analfabetyzm funkcjonalny. (2)

              Masz cięciu problem ze zrozumieniem "drukowanego"czy litery za małe? Łukasz podał kilka konkretnych działań tego samo(nie)rządu: n.p. nabycie drogą kupna tzw. dzieła sztuki o kryptonimie rydwan oraz utworzenie największej w Polsce kuwety dla psów i kotów. Wszystkie wspaniałości* sfinansowane zostały że środków Miasta Gdańska.

              • 8 6

              • co to jest "cięciu"? to ballada o ścinaniu drzewa? (1)

                Ale fakt - Łukaszek nic o ECS nie wspomniał - to straszne co najmniej.
                Co do kuwety - to rozumiem że jesteś zwolennikiem obsrywania chodników i trawników na każdym kroku.
                Od rydwanu lepszy byłby wóz drabiniasty z milionem aut elektrycznych.
                Areczek i Łukszek - fajne z was chłopczyki. Kacperek będzie zadowolony...

                • 5 8

              • To aluzja do pseudonimu artystycznego "koleżki

                Ty i ten jakiś Lex Szyszka itd reprezentujecie ten sam poziom komentarzy. Ad1. To po co wydano się środki na kampanię społeczną p.t "Zbieram psie kupy"? Nie wystarczają gratisowe woreczki? Miasto miało wolne 103 tysiące zł na wielką kuwetę dla kotów i psów mieszkańców kilku ulic? Tak samo te "dzieło" za grube tysiące. Lepiej było by sfinansować naszą ASP, bo studenci pierwszego roku nawet stworzyli by coś ciekawszego. Na koniec dodam, że tworzenie zdrobnienia od zdrobnienia nie świadczy o lotności umysłu "wykonawcy" tegoż. Ale Pan na pewno jest dumny że schowka l swego "konceptu".

                • 4 5

          • chłopie - przestań trollić i z "logiką" tu wyjeżdżć (3)

            widać że załapałeś się do ekipy Kacperka na etacik,
            ale te twoje wywody to "logika Pancernego Mariana" z TVPiS
            i nie smrodź bo nikt cię nikt nie czyta a koledzy w pokoju "plusiki" co wstawiają

            • 6 8

            • Arbiter elegantiarum odezwał się. (2)

              Masz coś do napisania oprócz nieciekawego ad personam? Ale osobnik z takim nickiem nic więcej nie potrafi.

              • 5 5

              • do ciebie Sus Ad Iudicem pasuje (1)

                ale rozumiem że lubicie się z Łukaszkiem nawet bardziej

                • 2 3

              • Bezpodstawne złudzenie

                Twierdzisz "pan", że jesteś tym sędzią występującym w tej łacińskiej sentencji?Błąd gruby jak to pierwsze z tego powiedzenia. I reakcja zgodna ze zwyczajami tego zwierzątka.

                • 3 4

          • no tobie się podoba np burdeltata z Krakowa... -no i co?

            • 5 3

    • od tego jest

      Takich ludzi w tym mieście jest zdecydowanie za mało.

      Chcesz przykładu jego działań pozytywnych?. Poszukaj sam, nie jestem sekretarzem pana Płażyńskiego. Znajdziesz.

      • 0 0

  • Gdańsk potrzebuje większych nakładów na komunikację miejską i ogarniczenia ruchu samochodwego w centrum. (11)

    Śródmieście ponad wszystko powinno być wizytówką miasta. Wątpie by za taką wizytówkę można było uznać duży parking.

    Generalnie jestem zawiedzony Władzami Gdańska, z jednej strony chcą tworzyc miasto atrakcyjne dla turystów, a z drugiej tym turystom chcą pokazać źle zaprojektowane miasto.

    • 146 39

    • (3)

      Sami sobie zaprzeczacie - nie chcecie, by wizytówką miasta był duży parking. Ma być więc parking podziemny, którego nie będzie widać i który pozwoli na zmniejszenie ilości samochodów parkujących przede wszystkim na terenie Głównego Miasta. To Wam też przeszkadza. To czego w końcu chcecie?
      Może warto zdać też sobie sprawę, że na Głównym Mieście komunikacji miejskiej praktycznie nie ma i raczej nie będzie, chyba że przywrócimy tramwaje na Długiej i Długim Targu. ;)

      Nie podajecie alternatywnych rozwiązań, poza banałami typu "stop blachosmrodom" czy "usprawnijmy komunikację".

      • 8 11

      • O parkingach podziemnych (1)

        to już przed wyborami słyszeliśmy 20 lat temu w Gdańsku. I jak jest każdy widzi, a ekipa ta sama.

        • 1 2

        • i słusznie bo parkingi już są a budowanie podziemnych w centrum miasta to i**otyzm dawno obalony

          • 1 0

      • Elektryczny autobus

        To jest dobre rozwiązanie

        • 2 1

    • Uzupełniając swój post sprzed paru minut. (6)

      Parkingi przesiadkowe jak najbardziej powinny powstawać, ale przecież nie w historycznym centrum.

      Parę ulic dalej mamy poprzemysłowe nieużytki, klepiska np. koło Lodmoru - a może by tak zrobić parking koło Siennickiej i Władysława? Taki porządny, z zapleczem dla autokarów, zintegrowany z przystankiem tramwajowym i autobusowym?

      Albo koło Rynku Elbąska? Albo między Litewską a Elbląska?

      Blisko do drogi 89, łatwy dojazd z Lotniska, Warszawy itp, autokary by nie musiały wjeżdzać do Centrum.

      • 23 3

      • (5)

        parking kubaturowy przy Podwalu Staromiejskim na szczęście i tak nie powstania, bo na jego budowę nie zgodzi się PWKZ
        chociaż w tym przypadku konserwator zabytków się pozytywnie zapisze

        • 17 1

        • Obyś miał rację. (3)

          • 8 1

          • (2)

            Duże inwestycje budowlane, przy użyciu nowoczesnych metod fundamentowania, mogą przyczynić się do zdestabilizowania poziomu wód gruntowych. Kościół św. Mikołaja czy kościół św. Jana jest położony blisko dawnych murów obronnych przy ul. Podwale Staromiejskie, gdzie przewiduje się budowę podziemnego parkingu. Będziemy musieli podejść bardzo ostrożnie do projektowania tych parkingów. Powiedziałem władzom miasta, że na razie nie wyrażamy zgody na ich budowę, co nie znaczy, że nie wyrazimy jej nigdy. Ewentualna zgoda będzie zależna od szeroko zakrojonego, interdyscyplinarnego programu badań geologicznych i hydrologicznych na terenie całego zespołu staromiejskiego. Te badania muszą być sfinansowane nie przez inwestorów, ale przez instytucje absolutnie niezależne i cieszące się nieposzlakowanym zaufaniem. Nie możemy pozostawiać ekspertyz fachowcom, zatrudnianym przez inwestorów - zastrzegł wojewódzki konserwator zabytków.

            • 9 1

            • nie ma najmniejszego sensu budowanie parkingów w centrach miast

              wszyscy na świecie już do tego doszli, zostało to obliczone, przetestowane, naukowcy, urbaniści, wszyscy którzy nad tym myśleli przez lata doszli do tego wniosku, parking pod miastem i metro/pociąg/tramwaj/SKM do centrum ale taki, żeby w 10 minut dojechał. Parkujesz jak luzak, wsiadasz w metro dla odwiedzających miasto, bang! jsteś w centrum bez motania się i bez problemu

              • 1 1

            • żadna grupa niezależnych ekspertów nie będzie mogła przewidzieć wszystkich konsekwencji

              ingerencji w układ wód gruntowych w tym rejonie miasta. Ważniejsza jest niezgodność z zapisami dokumentów strategicznych, które zakładają wspieranie roli ruchu pieszych, rowerzystów i transportu publicznego w życiu miasta. Szczodre oferowanie miejsc do parkowania samochodów (darmowych lub platnych) prowadzi do obniżenia komfortu i bezpieczeństwa ruchu pieszych i rowerzystów chcących dotrzeć do przystanków transportu miejskiego lub stacji SKM. To nie jest trudne do ogarnięcia wyobraźnią, ale samochodoza ma się dobrze.

              • 2 0

        • Oby tak było

          To byłaby jedyna dobra decyzja obecnego konserwatora.

          • 6 9

  • Opinia wyróżniona

    (17)

    Zamiast wydawać grube miliony na parking, zainwestujcie w coś, żebysmy nie musieli jeździć samochodami. Np. SKM na południe, rozwinięcie sieci tramwajowej. Chętnie przesiądziemy się z blachosmrodów na komunikację, tylko dajcie nam ku temu sensowną możliwość.

    • 144 27

    • Ogólnie słusznie ale sensowna możliwość już jest. Nazywa się rower. (5)

      • 9 23

      • (1)

        Rower ? A co w zimę? Też będziesz jeździł rowerem gdy na dworze będzie temperatura -15?
        Wątpię. Nie mam samochodu, zastanawiam się poważnie.

        • 6 2

        • a co stoi na przeszkodzie?

          ja nie jeżdżę rowerem więc nie wiem ale chciałbym się doweidzieć, co stoi na przeszkodzie, bo nic nie napisałeś na ten temat

          • 1 0

      • na odległość 5 kilometrów jak znalazł. Na dalsze odleglości wartą rozważenia opcją jest rower + SKM

        przez 15 minut rowerem przejadę 7 kilometrów bez napinki. Ciekawe, ile przejazdów samochodem do pracy odbywa się na większą odległość? (przypuszczam, że mniej niż 30% ogółu)

        • 2 0

      • Weź idź pobiegaj, żeby nie mówić niekulturalnie. (1)

        • 11 5

        • Używam codziennie zamiast auta i bardzo sobie chwalę.

          Czasowo to co stracę na dojazdach odzyskuję z nawiązką nie musząc trenować popołudniami. Finansowo to już w ogóle bez porównania. Ale kluczem była przeprowadzka w dobrze skomunikowaną okolicę gdzie dzieciaki mają blisko przedszkole i szkołę.

          • 3 3

    • Chcesz to sie przesiadaj (1)

      A nawet na piechotę zapierniczaj, twoja rzecz ale ja mam wiadomo gdzie te eko-vege bajeczki o ochronie planety i będę jedzil samochodem a nawet stał w korkach bo prawda jest taka ze miasto promuje tezę ze wszystkiemu winne samochody a jednocześnie nic nie robi z głównymi trucicielami (patrz np Westerplatte). Na hipokryzję najlepszy diesel ;)

      • 3 4

      • nie przeginaj, Lechosławie

        to nie samochody są winne, to ich nadmiar jest problemem dla innych użytkowników samochodów. Jak będziesz musiał pokrywać koszty parkowania przy miejscu pracy z własnej kieszeni, zaczniesz inaczej rozumować, a poziom cholesterolu w twoim organizmie może spowodować wiele groźnych objawów.

        • 1 0

    • (2)

      chociaż popieram takie stanowisko to niestety nie wierzę że nagle duża grupa kierowców przesiądzie się do zbiorkomu choćby nie wiem jaki on był... taka mentalność...

      • 7 2

      • Jakby się przesiedli (1)

        Nie dałoby się wsiąść do tramwaju...
        A już teraz tramwaje mają wciąż awarie

        • 12 3

        • tia, a obwodnica stoi w korkach prawie codziennie,

          jak jest na niej wypadek, tworzą się megakorki. Tylko współczuć.

          • 0 1

    • (1)

      rozwijanie tramwajów nie ma sensu bo nie potrwfimy utrzymać w dobrym stanie szyn, oraz zatrudniać odpowiednich ludzi do wykonywania zawodu, nie mówiąc już o płaceniu im odpowiednich pieniędzy. Lubimy odwalać fuszerkę i byle było głośno i na pokaz.

      To jest wstyd żeby ludzie musieli zgłaszać do miasta że szyny np. są nie przykręcone... na ul. Nowe Ogrody przy Hucisku :)) Pozdrawiam pasażerów

      • 1 1

      • i nie pomyśleli żeby tramwaje miały priorytet a nie jak teraz że nawet na pustej drodze musi stać bo światła

        • 2 0

    • SKM na południe? kiepski pomysł (2)

      tam znacznie lepiej sprawdzi się szybki tramwaj. Coś jak w Bydgoszczy - linia na Fordon

      • 6 9

      • Kacper, idź już stąd, dobra? (1)

        To już raz nie przeszło.

        • 7 8

        • jasne a przejdzie SKM na które trzeba będzie przeznaczyć sporo kasy - to może od razu do Kartuz przez Pruszcz Gd i Straszyn? a potem odbudowa linii do Kościerzyny przez Skarszewy?

          • 2 1

    • Mów za siebie

      • 4 0

  • Ruch blachosmrodów trzeba z miasta wyprowadzac a nie rozwijac Tworzenie parkingów powoduje ze blachosmrodów przybywa (2)

    • 4 5

    • (1)

      Czyli mieszkańcy Śródmieścia obejdą się bez samochodów a wszystkie ulice Centrum zamkniemy dla ruchu aut

      • 2 1

      • teza częściowo prawdziwa

        wiele ulic w Centrum to ulice już zamknięte dla ruchu aut. Jeśli stopniowo będzie się zamykać kolejne (z dopuszczeniem niektórych służb) to jakość życia się poprawi. Jeśli ktoś nie uczestniczył w wielu spotkaniach poprzedzających opracowanie ważnych dokumentów strategicznych miasta, niewiele zrozumie. NIe ma prostych rozwiązań, sa tylko sensowne wybory opcji oparte o wielokryterialną analizę.

        • 1 0

  • Konstytucja! Konstytucja...

    A nie... To nasi...

    • 1 0

  • W Gdańsku mamy najwiecej 20letnich blachosmrodów zatruwajacych spalinami a dzieki słoikom i 30 letnich!! (1)

    W krajach zachodnich mimo ze tam sredni wiek auta to 5lat robia maksymalne ograniczenia dla blachosmrodów a w Trójmiescie mimo ze sredni wiek auta to 17lat robi się ułatwienia dla blachosmrodów ,które niszczą chodniki i bezpowrotnie zajmują i niszczą coraz więcej trawników!!
    WGdańsku mamy tze najwyższe stawki OC właśnie przez te strae złomy.Trzeba wyeliminować ten złom z ulic i skończą się korki wmieście!!
    Najłatwiej wykonać to wprowadzając opłaty za jazde po miescie dla starych szrotów.
    Bradzo proste 500zł miesięcznie opłaty za jazde dla tylk co maja szroty 20 letnie i starsze
    300 zł za 10 letnie i starsze
    150zł powyżej 5lat
    50zł do 5 lat i hybrydowe
    elektryczne bezopłat
    pieniądze te przeznaczyć na promowanie transportu po miescie rowerem. Konkursy inagrody dla rowerzystów.Bony do sklepów sportowych i rowerowych

    • 1 2

    • Racja. I dalej...

      W związku ze zwiększoną emisją CO2 przez rowerzystów powinni oni wnosić dodatkowe opłaty na rzecz ochrony środowiska. Zamiast jak normalni ludzie korzystać z komunikacji miejskiej swoim egoizmem przyczyniają się do katastrofy klimatycznej.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane