- 1 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (66 opinii)
- 2 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (203 opinie)
- 3 "Lex deweloper" pomoże na Przymorzu? (56 opinii)
- 4 Kandydaci z KO do Europarlamentu (235 opinii)
- 5 Martwe dziki z Karwin miały ASF (306 opinii)
- 6 Nowy menadżer Śródmieścia poszukiwany (117 opinii)
Uciążliwa sygnalizacja świetlna na Hucisku
Ostatnia zmiana w sygnalizacji świetlnej, która miała miejsce na Hucisku i o której informowaliśmy w artykule "Nowe Podwale Grodzkie od kuchni. W sobotę utrudnienia na Hucisku" nie wyszła na dobre pieszym, którzy teraz niejednokrotnie pędzą przez przejście przy zapalonym czerwonym świetle, by zdążyć na tramwaj jadący w kierunku Migowa.
- Po remoncie Huciska źle działają światła zielone dla pieszych. Obecnie, gdy tramwaj jadący z dworca PKP w kierunku Migowa stoi przed skrzyżowaniem Hucisko - pali się czerwone światło dla pieszych. Tramwaj przyjeżdża na przystanek, otwiera drzwi, rusza i dopiero zapala się zielone - denerwuje się pani Joanna, czytelniczka.
I rzeczywiście tak jest - pieszy kierujący się na przystanek tramwajowy (Hucisko ) przechodzący przejściem przez ul. Wały Jagiellońskie , następnie czeka na przejściu (Hucisko ) na nadjeżdżający tramwaj w kierunku Migowa . Problem w tym, że zielone światło dla pieszych zapala się w momencie, gdy motorniczy wypuszcza już pasażerów na przystanku. Zdążą tylko ci, którzy dobiegną, osoba starsza czy niepełnosprawna nie ma na to szans.
- Rozmawiałem na ten temat z projektantem i wykonawcami zmian. Zmiana na przejściu dla pieszych przez ul. Hucisko na kierunku do przystanków tramwajowych została przeprowadzona świadomie z uwagi na fakt, że zdaniem projektanta dochodziło do sytuacji, że pieszy, otrzymując sygnał zielony, biegł przez jezdnię na wjeżdżający w tym samym czasie na przystanki tramwaj, często przebiegając przy zapalonym sygnale czerwonym na przejściu przez torowisko tuż przed tramwajem. Prowadziło to do wielu niebezpiecznych sytuacji - mówi Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu.
Jednak zmiany nastąpią, ale dopiero za około dwa tygodnie, gdyż przygotowanie projektu i jego wdrożenie trwa właśnie 10-14 dni.
- Po analizie tego problemu uznałem, że odwrócenie schematu wyświetlania sygnałów będzie prowadzić do analogicznej sytuacji wbiegania przy czerwonym sygnale na jezdnię, a to może być wręcz bardziej niebezpieczne niż to, co funkcjonowało przed zmianami. Dlatego przekazałem, że należy przygotować zmianę programu sygnalizacji świetlnej. Przy czym muszę zaznaczyć, że zmiany nie zostaną wdrożone z dnia na dzień. Spodziewam się, że przygotowanie projektu zamiennego i jego wdrożenie zajmie ok. 10-14 dni - kończy Tomasz Wawrzonek.
Korek tramwajowy przed Huciskiem (6 opinii)
Miejsca
Opinie (167) 7 zablokowanych
-
2018-04-19 08:25
Ta sygnalizacja przeszkadza też komunikacji miejskiej a zwłaszcza dla lini autobusowej 115, 130, 167 skręcając na Hucisko. Jak się trafi czerwone to można tam stać nawet do 4 minut i po trasie trudno już nadrobić
- 4 0
-
2018-04-19 08:28
PIESI NA TYM TRACĄ?! (1)
A czy normalne jest jechać 9 minut z Dworca Głównego na przystanek Okopowa tramwajem?
- 21 1
-
2018-04-20 08:44
No fakt , ile to piw możnaby w tym czasie wypić .
- 1 0
-
2018-04-19 09:05
(2)
Jak otworza galerie bunkier to dopiero beda prpblemy
- 6 4
-
2018-04-20 08:35
To będę jeździł tramwajem , trzeba umieć dostosować się do sytuacji.
- 0 0
-
2018-04-20 08:45
Fakt , wtedy "beda prpblemy"
- 0 0
-
2018-04-19 09:38
Fatalna deregulacja sygnalizacji.... (2)
Skrzyżowanie kompletnie niespójne - jak można przeczytać - zarówno dla pieszych, tramwajów oraz pojazdów. Po rzeczonych zmianach w marcu b.r. wyjazd z Targu Drzewnego / Ronda Sobieskiego zajmuje dwu/trzykrotnie więcej czasu niż przed "udogonieniem". Zakorkowane Rondo, Kowalska, Podwale Staromiejskie i Szeroka - całe Stare Miasto STOI !!!
- 3 0
-
2018-04-19 09:48
centrum bez aut...
tak powinno być
- 1 2
-
2018-04-19 09:52
dokładnie - najlepiej było jak było zielone w jednym kierunku i potem zielone w drugim poprzecznym i tyle. A nie dziesiątki faz a między każdą odstęp kilku sekund przestoju.
- 1 0
-
2018-04-19 09:45
W ogóle sygnalizacje w mieście to ustawia jakiś matoł.
Ile jest przejść, gdzie równocześnie piesi i samochody mają jednocześnie czerwone. Skręt z Kołobrzeskiej w Rzeczypospolitej w prawo; zielone dla pieszych zapala się równocześnie z zielonym dla samochodów. Zielone strzałki nie zapalają się wtedy, kiedy można swobodnie przejechać, a wtedy kiedy piesi wchodzą na jezdnię, albo jedzie sznur samochodów.
- 7 1
-
2018-04-19 09:45
Dlatego 100x lepsze są przejścia podziemne (1)
- 9 3
-
2018-04-20 14:03
lepsze dla kogo?
dla kierowców może, ale i tak głównym problemem kierowców są inni kierowcy
Przejścia podziemne nie rozwiązują konfliktów między nimi.
Miasto tworzone z myślą o kierowcach nie jest przez nich postrzegane jako przyjazne dla kierowców.
Agresja między użytkownikami samochodów bywa z reguły większa niż między nimi a pieszymi czy między nimi a rowerzystami.- 0 2
-
2018-04-19 09:47
no w końcu miasto biegaczy ...
co weekend maraton ... a teraz sami chodziarze narzekają ... paranoja
- 2 3
-
2018-04-19 09:53
tunel dla pieszych pod Huciskiem
to nasz postulat w ramach BO
- 8 3
-
2018-04-19 10:16
Światła
Konfiguracja co niektórych świateł wyglądajak przypadkowo wciskany ciąg przycisków. Czy ktoś z projektujących te cuda oglądał je na żywo czy ogranicza się do ekranu komputera??
Ciekawym skrzyżowaniem jest również Przemyska i Havla... fantazja projektantójw nie zna granic...- 5 0
-
2018-04-19 10:23
Na skrzyżowaniu Mickiewicza z Hallera to samo
Dokładnie tak samo jest na skrzyżowaniu ulic Mickiewicza i Hallera, piesi idący na przystanek w stronę dworca/stogów stoją na czerwonym odczas gdy tramwaj jadący od strony ul. Mickiewicza a potem zapala się zielone dla pieszych oraz dla samochodów skręcających w prawo z Mickiewicza w Hallera przez co łatwo aby dopiero co ruszający samochód potrącił tuż za zakrętem pieszego ruszającego w biegu do tramwaju. Można by zrobić aby światło zielone dla pieszych zapalało się przynajmniej równo ze światłem dla tramwaju skoro i tak wszystko inne stoi bo ma czerwone a dopiero po chwili dać zielone dla samochodów jadących w prawo.
Ktoś powinien zająć się analizą działania świateł uwzględniając tez pieszych korzystających z komunikacji miejskiej.- 9 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.