• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Uciążliwa sygnalizacja świetlna na Hucisku

Arnold Szymczewski
19 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 

Ostatnia zmiana w sygnalizacji świetlnej, która miała miejsce na Hucisku i o której informowaliśmy w artykule "Nowe Podwale Grodzkie od kuchni. W sobotę utrudnienia na Hucisku" nie wyszła na dobre pieszym, którzy teraz niejednokrotnie pędzą przez przejście przy zapalonym czerwonym świetle, by zdążyć na tramwaj jadący w kierunku Migowa.



Jak oceniasz funkcjonowanie skrzyżowania Hucisko?

Przypomnimy: 24 marca na 10 godzin wyłączono sygnalizację świetlną w rejonie skrzyżowania ulic Wały Jagiellońskie zobacz na mapie GdańskaHucisko zobacz na mapie Gdańska, by tzw. "nawrotka" przy ul. Bogusławskiego zobacz na mapie Gdańska oraz węzeł Hucisko zobacz na mapie Gdańska posiadały niezależne sterowniki sygnalizacji. Jednak po ich zainstalowaniu sygnalizacja w rejonie ul. Hucisko i Wały Jagiellońskie działa nieco inaczej niż przed zmianami. Tracą na tym głównie piesi.

- Po remoncie Huciska źle działają światła zielone dla pieszych. Obecnie, gdy tramwaj jadący z dworca PKP w kierunku Migowa stoi przed skrzyżowaniem Hucisko - pali się czerwone światło dla pieszych. Tramwaj przyjeżdża na przystanek, otwiera drzwi, rusza i dopiero zapala się zielone - denerwuje się pani Joanna, czytelniczka.
I rzeczywiście tak jest - pieszy kierujący się na przystanek tramwajowy (Hucisko zobacz na mapie Gdańska) przechodzący przejściem przez ul. Wały Jagiellońskie zobacz na mapie Gdańska, następnie czeka na przejściu (Hucisko zobacz na mapie Gdańska) na nadjeżdżający tramwaj w kierunku Migowa zobacz na mapie Gdańska. Problem w tym, że zielone światło dla pieszych zapala się w momencie, gdy motorniczy wypuszcza już pasażerów na przystanku. Zdążą tylko ci, którzy dobiegną, osoba starsza czy niepełnosprawna nie ma na to szans.

- Rozmawiałem na ten temat z projektantem i wykonawcami zmian. Zmiana na przejściu dla pieszych przez ul. Hucisko na kierunku do przystanków tramwajowych została przeprowadzona świadomie z uwagi na fakt, że zdaniem projektanta dochodziło do sytuacji, że pieszy, otrzymując sygnał zielony, biegł przez jezdnię na wjeżdżający w tym samym czasie na przystanki tramwaj, często przebiegając przy zapalonym sygnale czerwonym na przejściu przez torowisko tuż przed tramwajem. Prowadziło to do wielu niebezpiecznych sytuacji - mówi Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu.
Jednak zmiany nastąpią, ale dopiero za około dwa tygodnie, gdyż przygotowanie projektu i jego wdrożenie trwa właśnie 10-14 dni.

- Po analizie tego problemu uznałem, że odwrócenie schematu wyświetlania sygnałów będzie prowadzić do analogicznej sytuacji wbiegania przy czerwonym sygnale na jezdnię, a to może być wręcz bardziej niebezpieczne niż to, co funkcjonowało przed zmianami. Dlatego przekazałem, że należy przygotować zmianę programu sygnalizacji świetlnej. Przy czym muszę zaznaczyć, że zmiany nie zostaną wdrożone z dnia na dzień. Spodziewam się, że przygotowanie projektu zamiennego i jego wdrożenie zajmie ok. 10-14 dni - kończy Tomasz Wawrzonek.
07:44 20 KWIETNIA 18 (aktualizacjaakt. 07:52)

Korek tramwajowy przed Huciskiem (6 opinii)

Tramwaje w oczekiwaniu na zielone światło na Hucisku. Pewnie niedługo wpadną na pomysł by motorniczy naciskał sobie przycisk na słupku. Czas oczekiwania od dworca nawet 10 minut. Brawo gdańska komunikacja. A tak naprawdę to żenujące!
Tramwaje w oczekiwaniu na zielone światło na Hucisku. Pewnie niedługo wpadną na pomysł by motorniczy naciskał sobie przycisk na słupku. Czas oczekiwania od dworca nawet 10 minut. Brawo gdańska komunikacja. A tak naprawdę to żenujące!

Miejsca

Opinie (167) 7 zablokowanych

  • Ta sygnalizacja przeszkadza też komunikacji miejskiej a zwłaszcza dla lini autobusowej 115, 130, 167 skręcając na Hucisko. Jak się trafi czerwone to można tam stać nawet do 4 minut i po trasie trudno już nadrobić

    • 4 0

  • PIESI NA TYM TRACĄ?! (1)

    A czy normalne jest jechać 9 minut z Dworca Głównego na przystanek Okopowa tramwajem?

    • 21 1

    • No fakt , ile to piw możnaby w tym czasie wypić .

      • 1 0

  • (2)

    Jak otworza galerie bunkier to dopiero beda prpblemy

    • 6 4

    • To będę jeździł tramwajem , trzeba umieć dostosować się do sytuacji.

      • 0 0

    • Fakt , wtedy "beda prpblemy"

      • 0 0

  • Fatalna deregulacja sygnalizacji.... (2)

    Skrzyżowanie kompletnie niespójne - jak można przeczytać - zarówno dla pieszych, tramwajów oraz pojazdów. Po rzeczonych zmianach w marcu b.r. wyjazd z Targu Drzewnego / Ronda Sobieskiego zajmuje dwu/trzykrotnie więcej czasu niż przed "udogonieniem". Zakorkowane Rondo, Kowalska, Podwale Staromiejskie i Szeroka - całe Stare Miasto STOI !!!

    • 3 0

    • centrum bez aut...

      tak powinno być

      • 1 2

    • dokładnie - najlepiej było jak było zielone w jednym kierunku i potem zielone w drugim poprzecznym i tyle. A nie dziesiątki faz a między każdą odstęp kilku sekund przestoju.

      • 1 0

  • W ogóle sygnalizacje w mieście to ustawia jakiś matoł.

    Ile jest przejść, gdzie równocześnie piesi i samochody mają jednocześnie czerwone. Skręt z Kołobrzeskiej w Rzeczypospolitej w prawo; zielone dla pieszych zapala się równocześnie z zielonym dla samochodów. Zielone strzałki nie zapalają się wtedy, kiedy można swobodnie przejechać, a wtedy kiedy piesi wchodzą na jezdnię, albo jedzie sznur samochodów.

    • 7 1

  • Dlatego 100x lepsze są przejścia podziemne (1)

    • 9 3

    • lepsze dla kogo?

      dla kierowców może, ale i tak głównym problemem kierowców są inni kierowcy

      Przejścia podziemne nie rozwiązują konfliktów między nimi.

      Miasto tworzone z myślą o kierowcach nie jest przez nich postrzegane jako przyjazne dla kierowców.

      Agresja między użytkownikami samochodów bywa z reguły większa niż między nimi a pieszymi czy między nimi a rowerzystami.

      • 0 2

  • no w końcu miasto biegaczy ...

    co weekend maraton ... a teraz sami chodziarze narzekają ... paranoja

    • 2 3

  • tunel dla pieszych pod Huciskiem

    to nasz postulat w ramach BO

    • 8 3

  • Światła

    Konfiguracja co niektórych świateł wyglądajak przypadkowo wciskany ciąg przycisków. Czy ktoś z projektujących te cuda oglądał je na żywo czy ogranicza się do ekranu komputera??
    Ciekawym skrzyżowaniem jest również Przemyska i Havla... fantazja projektantójw nie zna granic...

    • 5 0

  • Na skrzyżowaniu Mickiewicza z Hallera to samo

    Dokładnie tak samo jest na skrzyżowaniu ulic Mickiewicza i Hallera, piesi idący na przystanek w stronę dworca/stogów stoją na czerwonym odczas gdy tramwaj jadący od strony ul. Mickiewicza a potem zapala się zielone dla pieszych oraz dla samochodów skręcających w prawo z Mickiewicza w Hallera przez co łatwo aby dopiero co ruszający samochód potrącił tuż za zakrętem pieszego ruszającego w biegu do tramwaju. Można by zrobić aby światło zielone dla pieszych zapalało się przynajmniej równo ze światłem dla tramwaju skoro i tak wszystko inne stoi bo ma czerwone a dopiero po chwili dać zielone dla samochodów jadących w prawo.

    Ktoś powinien zająć się analizą działania świateł uwzględniając tez pieszych korzystających z komunikacji miejskiej.

    • 9 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane