- 1 Agresywny Rosjanin zatrzymany na lotnisku (107 opinii)
- 2 Uziemił się przez skradziony miernik (49 opinii)
- 3 Mieszkają na stałe, ale się nie zameldują (82 opinie)
- 4 Cyberpolicjanci mają nową siedzibę (84 opinie)
- 5 Kim jest Aleksandra Kosiorek, nowa prezydent Gdyni? (738 opinii)
- 6 Ruszają rozmowy ws. stanowisk w Gdyni (527 opinii)
Ukryte ceny biletów na stronie SKM
Niemiła niespodzianka czeka osoby chcące sprawdzić na stronie internetowej Szybkiej Kolei Miejskiej ceny biletów na przejazd. Informacje są schowane i niekompletne, ale przewoźnik obiecuje to zmienić.
- To bardzo dziwne, że nie można sprawdzić, ile kosztuje bilet na przejazd. Wymieniony jest jego czas, ale nie ma ceny danego biletu. Skąd podróżny, który rzadko korzysta z usług SKM, ma wiedzieć, jaką kwotę przygotować na podróż? - pyta pan Jarosław.
Jak się okazuje, ceny biletów na stronie SKM są, ale do ich znalezienia trzeba sporej determinacji i czasu. W zakładce "Informacje dla podróżnych" pojawiają się linki z odległościami taryfowymi w formacie PDF lub Excel. Potem trzeba je porównać z tabelą opłat, która jest w innym miejscu.
Dlaczego taka informacja nie pojawia się w przystępny sposób obok poszczególnych stacji? Problem wynika z ustaleń stawek kilometrowych wyznaczonych przez PKP, które kilkanaście miesięcy temu zostały zmienione. Ta decyzja, jak twierdzą przedstawiciele SKM, zmusiła przewoźnika do ustalenia nowych cen na poszczególnych trasach i dostosowania ich do nowych zaleceń. Strony internetowej jednak przez ten czas nie zmodernizowano.
- Wiemy, że jest to kłopot dla podróżnych i nasi informatycy pracują nad tym od dłuższego czasu. W ciągu dwóch tygodni obok czasu przejazdu powinien pojawić się również cennik biletów wraz z ulgami. Na razie testujemy go wewnątrz firmy, sprawdzając, czy odpowiednio działa - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i umów SKM.
Ostatnio wiele kontrowersji wzbudziły również spóźnienia kolejek i ich konsekwencje. Pasażerowie, którzy kupili bilet miesięczny, mogą go zwrócić, ale pod pewnymi warunkami.
- W ciągu dziesięciu dni od daty zakupu można zwrócić bilet. Wtedy traci on 15 proc. swojej wartości. Pasażerowie muszą jednak pamiętać, że najpierw potrącona zostaje kwota w zależności od ilości przejechanych dni. Jeśli minęło 10 dni, pozostaje reklamacja - tłumaczy Głuszek.
Miejsca
Opinie (104) 1 zablokowana
-
2012-09-18 07:16
Są taksówki (2)
po co komu SKM
- 3 6
-
2012-09-18 07:30
są nogi
po co komu taksówki
- 2 0
-
2012-09-18 10:28
no jasne, "niech jedzą ciastka, skoro nie mają bułek"
już to kiedyś w historii było..
- 1 0
-
2012-09-18 07:28
cała ta SKM to jedno wielkie badziewie (2)
tłok już nawet o 5 rano, ilość jednostek w kolejkach minimalna, odległości czasowe coraz większe, brud, spóźnienia, obsługa pociągów niemiła, kontrolerzy to chamstwo wobec pasażerów mających bilety, kary głownie dla niezorientowanych turystów i odpuszczanie pijanym bez biletów albo śmierdzącym lumpom,ceny biletów natomiast coraz wyższe, daleko nam nie tylko do Europy ale nawet Azji czy Afryki
- 9 1
-
2012-09-18 10:29
oj, do Afryki to akurat coraz bliżej - temperaturami w wagonach się zbliżają
- 1 0
-
2012-09-18 12:15
Podziękuj tym, którzy lobbowali przeciwko pociągom z przewagą miejsc stojących nad siedzącymi.
Coś absolutnie normalnego w komunikacji podmiejskiej. Przewaga siedzących miejsc nad stojącymi jest normą tylko w komunikacji regionalnej i dalszej.
- 1 1
-
2012-09-18 07:30
"Wiemy, że jest to kłopot dla podróżnych i nasi informatycy pracują nad tym od dłuższego czasu. W ciągu dwóch tygodni obok czasu przejazdu powinien pojawić się również cennik biletów wraz z ulgami. Na razie testujemy go wewnątrz firmy, sprawdzając, czy odpowiednio działa - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i umów SKM." - nie rób z ludzi idiotów. Przejdź się do pierwszego z brzegu liceum i gwarantuję, że w każdej klasie znajdziesz gościa, który Ci to zrobi w 2 h.
- 20 0
-
2012-09-18 07:40
2 lata temu pisałem do nich maila w tej sprawie
Niemal równo 2 lata temu (październik 2010) napisałem do nich maila w tej sprawie i wtedy też odpisali, że "informatycy nad tym pracują i wkrótce się pojawi". Miejmy nadzieję, że prasa będzie miała większą siłę przebicia, co nie panie Głuszek?
- 22 0
-
2012-09-18 07:52
SKM
- 0 0
-
2012-09-18 07:57
SKM "ściemnia" od ponad roku z cennikiem
Kilka miesięcy temu na innym portalu tez był wywiad z rzecznikiem SKM na ten sam temat i tez podał termin kilku tygodni na umieszczenie ceny biletu za wybrany na rozkładzie przejazd.SKM nic nie robi w tym temacie, tylko kłamie ustami rzecznika
- 11 0
-
2012-09-18 08:09
to może jawnie podać pensje zarządu SKM (1)
- 8 0
-
2012-09-18 08:38
I informatyków...
... będę przynajmniej wiedział ile razy bardziej się cenić.
- 4 0
-
2012-09-18 08:15
bzdura
a ja nigdy nie mialem problemu ze znalezieniem ceny na stronie skm, wystarczy zerknac w tabele cennika a nie czekac az ktos poda na tacy.
- 1 6
-
2012-09-18 08:17
dopiero kilkanaście miesiecy temu zostały zmienione stawki
więc IT skm-ki albo jakiś outsourcing odpowiedzialny za www nie zdążył wdrożyć. To na pewno trudny projekt, zaplanowany na kilka lat.
- 10 0
-
2012-09-18 08:24
taryfy to jest nic!
niech ktos znajdzie odleglosci pomiedzy stacjami!
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.