• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ułatwienia i utrudnienia na trasie PKM

Krzysztof Koprowski
21 października 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Wydłużone składy pociągów na trasie PKM będą kursowały tylko do 31 października.
  • Wydłużone składy pociągów na trasie PKM będą kursowały tylko do 31 października.
  • Wydłużone składy pociągów na trasie PKM będą kursowały tylko do 31 października.

Podwójne składy pociągów na trasie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej mają rozładować ścisk w godzinach szczytu na trasie z Kartuz. To rozwiązanie będzie funkcjonowało do końca miesiąca. 31 października w życie wejdzie nowy rozkład jazdy, w którym pociągi do Kartuz pojadą częściej, ale między Gdańskiem a Gdynią zabraknie bezpośrednich kursów w godzinach szczytu.



Czy w porannym szczycie powinno być więcej pociągów z Gdańska do Gdyni przez Osową?

Od poniedziałku pociągi, ruszające z Kartuz do Wrzeszcza o godz. 4:40 i 6:55 oraz z Wrzeszcza do Kartuz o godz. 5:50, zostały wydłużone do dwóch spalinowych zespołów trakcyjnych: dwu- i trójczłonowych pojazdów, zdolnych przewieźć jednorazowo ok. 600 pasażerów.

- Ze względu na nadmierne zatłoczenie w pociągach, podjęliśmy decyzję o wydłużeniu składów. Takie rozwiązanie będzie funkcjonowało do czasu wejścia w życie nowego rozkładu jazdy, kiedy liczba wykonywanych kursów na tym odcinku wzrośnie - zapowiada Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.
Nowy rozkład jazdy będzie wprowadzony już 31 października. O ile pasażerowie na odcinku Gdańsk - Kartuzy dostaną znacznie więcej pociągów niż obecnie, to już na odcinku Gdańsk - Gdynia przez Osową, pasażerowie będą musieli przygotować się przy porannych podróżach na przesiadki między pociągami lub wybór innych środków transportu.

Rozkład jazdy w dni powszednie od 31 października na odcinku Gdynia Główna - Gdańsk Osowa / Kartuzy - Gdańsk Wrzeszcz - Gdańsk Główny. Rozkład jazdy w dni powszednie od 31 października na odcinku Gdynia Główna - Gdańsk Osowa / Kartuzy - Gdańsk Wrzeszcz - Gdańsk Główny.
- Dlaczego w nowym rozkładzie jazdy w godzinach porannego szczytu, czyli w godz. 6 - 8, między Wrzeszczem a Gdynią (przez Osową) nie jeździ żaden pociąg, zaś po godz. 8 ten odcinek pokonują aż trzy pociągi, jeden po drugim? - dziwi się nasza czytelniczka, pani Emilia.
To prawda. Pierwszy pociąg w dniu powszednim do Gdyni przez Osową będzie odjeżdżał z Wrzeszcza o godz. 5:33, zaś kolejne kursy zaplanowano dopiero na godz. 8:01, 8:30 i 8:58.

Aktualne rozkłady jazdy sprawdzisz na komunikacja.trojmiasto.pl oraz w aplikacji mobilnej Trojmiasto.pl

Rozkład jazdy w dni powszednie od 31 października na odcinku Gdańsk Główny - Gdańsk Wrzeszcz - Gdańsk Osowa - Gdynia Główna / Kartuzy. Rozkład jazdy w dni powszednie od 31 października na odcinku Gdańsk Główny - Gdańsk Wrzeszcz - Gdańsk Osowa - Gdynia Główna / Kartuzy.
Kolejarze tłumaczą taki rozkład budową nowych przystanków Pomorskiej Kolei Metropolitalnej w Gdyni, wymuszającą zamknięcie jednego z dwóch torów między Wielkim Kackiem a Gdynią Główną.

- Z uwagi na prowadzone prace inwestycyjne, niektóre pociągi (pięć par) zostaną odwołane na odcinku Gdańsk Osowa - Gdynia Główna. Ich uwzględnienie w rozkładzie jazdy byłoby niemożliwe lub wiązałoby się z koniecznością długich postojów wyrównawczych na stacji Gdańsk Osowa, które spowodowałyby dłuższy czas przejazdu, niż w relacji okrężnej przez Gdańsk Wrzeszcz [i dalej "podstawową" trasą SKM - dop. red.] - wyjaśnia Głuszek.
W czasie 2,5-godzinnej przerwy w porannym kursowaniu pociągów między Wrzeszczem a Gdynią przez Osową, zaplanowano przejazd trzech pociągów z Gdyni do Gdańska oraz jednego do Kościerzyny. Dodatkowo wykonywane będą dwa kursy z Kościerzyny do Gdyni, skomunikowane z pociągami do Wrzeszcza.

Utrudnienia w kursowaniu pociągów SKM do Gdyni Głównej po trasie PKM-ki podyktowane są budową nowych przystanków. Utrudnienia w kursowaniu pociągów SKM do Gdyni Głównej po trasie PKM-ki podyktowane są budową nowych przystanków.
- Pociągi te wykorzystują całkowicie przepustowość odcinka Gdynia Główna - Gdynia Wielki Kack w godzinach 2,5-godzinnej przerwy w kursowaniu pociągów aglomeracyjnych - dodaje dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.
I to właśnie na pociągi z Kościerzyny będą mogli przesiadać się pasażerowie, jadący z Gdańska do Gdyni między godz. 6 a 8.

Przykładowo, ruszając o godz. 6:16 z Wrzeszcza dotrzemy do Osowej o godz. 6:48. Tam będzie trzeba czekać aż 22 minuty na pociąg do Gdyni. Na ten sam pociąg do Gdyni powinniśmy również zdążyć, startując z Wrzeszcza o godz. 6:36. Wówczas na przesiadkę mamy tylko dwie minuty, ale SKM gwarantuje skomunikowanie pociągów z Wrzeszcza i Kościerzyny.

10-minutowa przerwa na przesiadkę w Osowej przewidziana jest natomiast przy podróży pociągiem, rozpoczynającym bieg we Wrzeszczu o godz. 7:35.

Kolejna zmiana rozkładów planowana jest na połowę grudnia. Wówczas przewiduje się m.in. skierowanie większości pociągów z Kościerzyny do Wrzeszcza (następnie torami dalekobieżnymi do Gdyni) oraz mniejszą liczbę połączeń z Osową.

Miejsca

Opinie (141) 1 zablokowana

  • Ułatwienia i utrudnienia (6)

    czyli bilans na zero - jak było tak jest.

    • 75 2

    • Nie, jest coraz gorzej :(

      • 25 3

    • peroooo, peroooo bilans musi wyjść na zero!

      • 10 1

    • ułatwienia poprzez utrudnienia

      po prostu śmiech przez łzy :D

      • 15 1

    • PKM się rozbuja,

      Ekonomia to wymusi.

      • 5 5

    • Dramat, zabijają ideę budowy tej linii (1)

      Ta linia miała zachęcić mieszkańców przedmieść, to zostawienia swoich szrotów na P&R i dojazdu pociągiem. A teraz piszą "pasażerowie będą musieli przygotować się przy porannych podróżach na przesiadki między pociągami lub wybór innych środków transportu".
      PO ..j mam jechać samochodem, zostawiać go na parkingu, jechać 2-3 stacje pociągiem i czekać Bóg wie ile na przesiadkę na pociąg w tym kierunku, do którego chciałem jechać? Z powrotem to samo. Wracam do swojego tedeja i jadę bez przesiadek - sami sugerują takie rozumowanie. Bravo david Beckham i jego żele na głowie

      • 27 0

      • A w wkrótce przyjdzie zaskoczenie zimą...

        • 6 0

  • kombinują jak koń pod górę (12)

    bilet miesięczny za 100/120zł na całe trójmiasto jest potrzebny, a nie dziesiątki spółek z prezesami i zarządami od wagonów, torów i lokomotyw.

    • 198 4

    • jestem pewien, że (8)

      wiele osób kupiłoby za taką kwotę ten bilet nawet na wszelki wypadek. to nie majątek, a zawsze można podjechać czymkolwiek gdziekolwiek.
      a teraz, bilet metropolitalny za 250zł. rozbój w biały dzień. żeby stołki prezesi spółek mogli utrzymywać

      • 57 1

      • (1)

        Za metropolitalny zapłaciłam teraz 220 zł, bo nagle zniknął bilet 2 organizatorów za 200 zł. Rozbój w biały dzień!

        • 29 2

        • taki trynd

          Tego typu "zaskoków" jest znacznie więcej. "Zaskakujące" jest, że zawsze w góre... ;)

          • 14 0

      • za 140 mozesz miec na wszystko w ramach Gdanska i Sopotu albo Gdyni i Sopotu. (4)

        A jak ci sie kiedys zdarzy pojechac do Gdyni to masz bilet za 3 zl. Mozna kupic za pomoca sky casha (apka na telefon).

        Sadze, ze jesli dzisiaj ktos nie jezdzi to zmiana ceny nie poskutkowalaby az tak dobrze. Co innego, gdyby poprawiono oferte. Szybciej, czesciej, czysciej. Lepsza informacja pasazerska, lepsza organizacja.

        Cena moze byc wysoka, jesli bedzie sie poruszac szybciej niz samchodem.

        • 2 17

        • to i tak drożej niż w Warszawie

          • 15 1

        • No to jesteś w wielkim błędzie. Dobra cena na całe 3 city zdziałałaby cuda, jestem pewien. (2)

          A za te 200 zł to bilet powinien obejmować cała metropolie, za 300zl to praktycznie województwo.

          • 20 1

          • sama cena nie zdziała cudów jeśli będziesz miał przesiadkę w Borkowie 20 min. (1)

            w dwie strony 40 min samego czekania w plecy. Lepiej kupić szrota i nim dojeżdzać. Może "drożej" ale tylko wtedy gdy nie liczysz kosztu swojego czasu.

            • 1 0

            • Masz racje. 20 minut to lekka przesada. 10 minut brzmi lepiej i jest przyzwoita granica oczekiwania na przesiadke

              • 1 0

      • Za 200-300 to tankuję miesięcznie samochód

        i mam metropolitalne przejazdy gdzie chcę i jak chcę.

        • 2 0

    • o cho (1)

      jeden z tryliarda prezesów spółki komunikacyjnej w trojmiescie wstał i dał minusa. "nie da się taniej bo się nie da" cmok w krok prezesie

      • 37 1

      • na taką pieszczotę...

        ...to trzeba zasłużyć... ;)

        • 5 0

    • Bardzo dobry pomysl. Ten bilet powinien tez obejmować Pendolino np Oliwa - Śródmieście

      • 3 0

  • Zamontujcie w końcu rynienki na schodach jak w cywilizowanym świecie (8)

    I przestańcie wciskać kit, że są windy, więc nie trzeba. Wychodzi z pociągu kilka osób z bagażem, wózkami, rowerami i co, trzeba czekać kilka minut aż winda porozwozi wszystkich?
    I zaczyna się noszenie rowerów po schodach... Bo tak trudno zamontować rynienki za sto złotych...

    • 133 5

    • (6)

      Wprowadzenie 6 rowerów po schodach trwa krócej niż przewiezienie jednego roweru windą.
      I żeby te windy jeszcze zawsze działały... Sama radość nosić na plecach rower z sakwą po schodach w drodze do pracy.
      Brak rynienek rowerowych to zwykły sabotaż i celowe utrudnianie życia pasażerom!

      • 38 4

      • W D... mamy wasze rowerowe rynienki (1)

        tylko wkurza to normalnych podroznych

        • 8 33

        • Jak kogoś wkurza, to jednak nienormalny pasażer, czyli sprzeczność w zeznaniach:)

          • 13 3

      • tylko że z tych rynienek na centralnej trasie skm nikt z rowerami nie korzysta. (3)

        palanty wloką rower na plecach po schodach i machają nim zajmując prawie całe schody. a obok rynienka, po której by bez wysiłku prowadził rower

        • 7 15

        • (1)

          a widziałeś te rynienki na strzyży? jakiś idiota zapomniał, że rower ma kierownicę i pedały, które trochę odstają poza linię kół.
          Zrobili g*wno, z którego praktycznie nie da się korzystać, zamiast wziąć gotowe, sprawdzone rozwiązanie z dowolnego dworca kolejowego z Danii czy Holandii.
          Nie dziwię się, że co bardziej wysportowani niosą rower, skoro wprowadzić go się nie da.
          Po prostu Bareja. A potem się pojawiają takie opinie jak Twoja...

          • 31 2

          • wystarczy w pisać w google "bicycle stairway", żeby zobaczyć, jak to powinno być zrobione. Ale u nas jest niestety moda na oryginalność na siłę i wymyślanie koła od zera.

            • 14 1

        • Jeśli obok byłaby rynienka, po której można bez wysiłku wprowadzić rower, to nikt nie nosiłby go na polecach.
          A skoro noszą, to tylko znaczy, że wygodnie wprowadzić się nie da.
          A to oznacza, że projektant tego rozwiązania powinien usiąść, popatrzeć jak ludzie z tego korzystają, dlaczego nie korzystają i zastanowić się co spie*rzył, bo że spie*rzył, to jest oczywiste.
          To elementarne wyciąganie wniosków, ale jak widać niektórych przerasta.

          • 17 0

    • rynienki zlikwidowano dla twojego dobra

      wg norm jest zbyt stromo byś bezpiecznie sprowadził wózek lub rower. Możesz się tłumaczyć, że sam jesteś w stanie to ocenić biorąc pod uwagę własne umiejętności i ciężar roweru. Mylisz się, albowiem eksperci wiedzą lepiej i oni stanowią prawo - niezależne od społeczeństwa i rozsądku.

      • 1 1

  • Ja pierd.. znowu zmiany co, gdzie, kiedy? ja już nie ogarniam.

    • 59 3

  • czyli jednak (2)

    ktoś korzysta z PKM?

    • 69 9

    • Oj, korzysta, w godzinach szczytu tłok (1)

      Sam jeżdżę rowerem, ale widzę po drodze pełne pociągi z Osowej w godzinach szczytu. To oznacza, że w Rębiechowie już pewnie ścisk.

      • 19 1

      • Wedłu forumowych Januszy PKM wozi powietrze

        • 17 0

  • bilet za 100-120zł potrzebny jest od zaraz (4)

    dość karmienia prezesów każdej spółki .
    kto to widział żeby samochodem było taniej jeżdzić niż pociągiem bo dyrektorzy i prezesi mają pensję 5000-12000zł ....

    • 111 3

    • Sama prawda

      Bilet za 100 zł na wszystko to nie byłby majątek. Sam taki bym kupił dla zasady, bez ciągłego kombinowania z zakupem jednorazowych.

      • 20 0

    • (1)

      210zl za bilet motropolitalny to duzo. A trzeba pamietac, ze trojmiasto jest rozbudowane i poruszamy sie w kazdym kierunku. To nie polwysep helski, ze mamy 300m w lewo i w prawo ;)

      Warszawa:

      BILETY 30-DNIOWE
      Bilety uprawniają do nieograniczonej liczby przejazdów wszystkimi liniami dziennymi i nocnymi od momentu skasowania biletu do godziny 23.59 trzydziestego dnia terminu ważności biletu.
      Bilety są włączone do oferty Wspólny bilet

      http://www.ztm.waw.pl/integracja.php?c=103&l=1

      Bilet 30-dniowy imienny kodowany wyłącznie na Spersonalizowanej Warszawskiej Karcie Miejskiej lub innych dopuszczalnych nośnikach strefa 1: 110,00 zł N, 55,00 zł U/ STREFA 1+2 odpowiednio: 210,00 zł 105,00 zł

      • 8 0

      • Powinno byc u nas tak:

        1strefa: od Zatoki Gdanskiej do Obwodnicy
        2 strefa: gorne tarasy za obwodnica + dzielnice: Obluze, Oksywie, Cisowa, Rumia, Sobieszewo czyli wszystkie skrajne na obrzezach.

        • 5 5

    • porównanie jest proste

      Pierwsza strefa w Warszawie to 35-40km... Za 100pln wszystkim co się rusza...

      • 6 1

  • a mialo byc tak fajnie.. (3)

    Szybko, wygodnie i punktualnie.. Ta inwestycja to publiczne pieniadze wyrzucone w bloto.

    • 51 41

    • ... w błoto raczej nie , tylko zarząd jest nie poradny i mało inowacyjny . Zmienić ludzi na stołkach na bardziej zaangarzowanych . Wielu chciałoby korzystać , lecz rozkład , ceny , chaos nie pozwalają.

      • 21 1

    • Sokoro jest pełno pasażerów, a jest, to znaczy, że inwestycja potrzebna

      Miejmy tylko nadzieję, że z czasem skończą się budowy, przebudowy, modernizacje i takie tam oraz że wprowadzą zintegrowany bilet.

      • 11 0

    • Jest szybko wygodnie i punktualnie. Codziennie jadę PKM i nie wyobrażam sobie, żeby mogło być inaczej...

      • 7 0

  • Niewypał (3)

    • 31 39

    • Przynajmniej jest WC, którego brakuje w SKM, tramwajach i autobusach.

      • 9 3

    • niewypał

      bo nikt normalny poruszający się komunikacja miejską w gdańsku nie będzie kupował drugiego, droższego biletu, nawet jeśli mu pkm skróciłoby czas podróży o 10 minut. więc jeżdza tylko ludzie spoza gdańska. powinien być wspólny bilet za 100-120 zł.

      • 2 0

    • a jakmasz na imie? nazwisko ladne

      • 1 0

  • Zwykly pasażer

    Tak to jest jak sie buduje NA RATY :-( przeciętny pasażer taki jak ja nigdy nie zrezygnuje z auta na rzecz pociągu. Dojeżdżam prawie codziennie z Redy na Gdański Kielpinek, Reda - Gdynia i przesiadka na Kielpinek to rozumiem, było wygodnie, krócej niż przez Wrzeszcz chociaż wybór połączeń niewielki wiec trzeba było się dopasować - jeździłem. Ale teraz to jest cyrk, dwie przesiadki a czas dłuższy jak przez Wrzeszcz, wole samochód, jadę o 6 czy 6 rano max 35 minut od celu do celu. Dorzucam 150 max 200 do biletu i jeżdżę szybko, wygodnie i bez czekania na łaskę jaśnie wielmożnej komunikacji publicznej.

    • 78 8

  • (3)

    super jest PKM:) teraz z niecierpliwością czekam na przystanki w Gdyni:)

    • 37 12

    • Jeden przystanek ma zostać przesunięty i jeden dodany, czyli symboliczny wpływ na ilość pasażerów, (1)

      ale po co cokolwiek budować, skoro PKM-ka praktycznie do Gdyni nie jeździ?
      Aby wiatr na nowych przystankach hulał? Pasażerom łatwiej dzisiaj pojechać trolejbusem lub autobusem niż czekać pół godziny na kolejkę.

      • 2 4

      • Zależy skąd lud dokąd

        Z górnych tarasów zawsze będzie lepiej PKM

        • 8 1

    • U nas jest fajnie.

      Przeprowadz się do Gdańska. Pozdro.

      • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane