• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ulica Budowlanych będzie szersza w 2020 roku

bra
14 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Kierowcy jeżdżący ul. Budowlanych zyskają trzeci pas ruchu. Będzie on prowadził w kierunku ronda. W stronę przystanku PKM pozostanie jeden pas. Kierowcy jeżdżący ul. Budowlanych zyskają trzeci pas ruchu. Będzie on prowadził w kierunku ronda. W stronę przystanku PKM pozostanie jeden pas.

W tym roku ruszy zapowiadana trzy lata temu rozbudowa ul. Budowlanych na odcinku od ronda turbinowegozobacz na mapie Gdańska do przystanku PKM Matarnia zobacz na mapie Gdańska. Na liczącym ok. 1,5 km fragmencie ulica będzie miała trzy pasy ruchu. Realizacja zakończy się w 2020 roku.



Często jeździsz ul. Budowlanych?

Drogowcy mocno nadużyli cierpliwości kierowców korzystających na co dzień z ul. Budowlanych, bowiem jej rozbudowę zapowiadali już blisko trzy lata temu. Odcinek od przystanku PKM Matarnia do tzw. ronda turbinowego miał zostać poszerzony już we wrześniu 2017 roku. Tak się jednak nie stało.

Opóźnienie miało związek z negocjacjami w zakresie zsynchronizowania działań miasta z prywatnym inwestorem, który planował przebudowę fragmentu drogi pod swoją inwestycję mieszkaniową.

Teraz Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska wraca do zapowiadanej rozbudowy.

- Ogłoszenie przetargu na realizację robót przewidziane jest na drugą połowę 2019 roku, a realizacja zakończy się w 2020 roku - zapowiada Agnieszka Zakrzacka z DRMG.
Poza samym poszerzeniem jezdni do trzech pasów ruchu (dwa w kierunku ronda, jeden do wiaduktu nad torami PKM), zakres prac obejmuje również m.in. budowę kanalizacji deszczowej, oświetlenia i sygnalizacji świetlnej oraz usunięcie podziemnych kolizji z sieciami.

Projekt przewiduje też powstanie chodnika oraz ścieżki rowerowej.

Według szacunków urzędników rozbudowa 1,5-kilometrowego odcinka ul. Budowlanych może pochłonąć nawet 18,8 mln zł.
bra

Opinie (233) 5 zablokowanych

  • co to jest " sciezka rowerowa"? kto to pisał? (5)

    • 8 10

    • To jest taki polski pic, który udaje ze ruch rowerowy jest mozliwy

      Jak by nazwali to normalnie, drogą, to by trzeba było ją zbudować. A tak można zaznaczyć 50cm krzywego chodnika i jest ścieżka.

      • 4 3

    • to jest kolokwialne określenie drogi dla rowerów budowanej poza jezdnią (2)

      niestety niekiedy tworzonej nie po to, by rowerzystom było bezpiecznie, ale po to, by pokazać, że kolarze i doświadczeni rowerzyści szosowi nie powinni poruszać się po jezdni, na której wielu kierowców nie szanuje limitów prędkości.

      • 3 6

      • ale tam nie będzie żadnej drogi dla rowerów w tym problem (1)

        tylko zwykły chodnik ze znakiem nakazu jazdy rowerem po nim.

        • 4 0

        • Nie nakazu, tylko pozwolenia.

          • 0 3

    • Dopisz TIR, że to karnet i motor masz w pralce, a co purysto.

      Zdanie rozpoczynasz dużą/wielką literą, a kończysz kropką.

      • 0 0

  • Ta

    Teraz wszystko chętnie remontujmy, ale tylko dla picu na stronie trójmiasto.pl

    • 9 2

  • Kupa śmiechu (3)

    z przewagą kupy. 2 pasy ruchu w kierunku ronda gdzie nie ma korków i 1 pas w kierunku wiaduktu gdzie prawie zawsze są korki. Brawa dla pomysłodawców za kreatywność. XD

    • 41 11

    • (1)

      Mi też się wydaje że powinno być odwrotnie, z powrotem nie ma tam takich korków co rano do Wrzeszcza.. Dziwne te analizy

      • 4 5

      • Bo rondo rozładowuje korek. Dwa pasy znaczą, że część dojedzie szybciej do ronda, a potem się na nim rozjeździe. A w stronę Slowaka choćby było ile pasów, to więcej aut nie wciśniesz przez światła

        • 9 1

    • Nie krytykuj skoro nie masz pojęcia o temacie . Pasy będą o zmiennym kierunku rano dwa w jedna stronę po południu dwa w przeciwna .

      • 0 0

  • A na ch... komu tam trzy pasy? (6)

    Kartuska, Myśliwska, Jaśkowa jakoś dają radę po jednym pasie. I nikt nie marudzi, normalnie, wybierają tego samego prezydenta lub kogoś z układu.

    • 16 22

    • (3)

      Niestety te ulice co wymieniles to dramat i także potrzeba tam 2 pasa.

      • 6 6

      • taa zeby generowały jeszcze wiekszy ruch i jeszcse wieksze korki.

        • 6 4

      • (1)

        Wtedy "madki" bedą krzyczeć o postawienie szykan, bo za szybko i lepiej żeby wszyscy stali w korku.

        • 1 3

        • uspokojenie ruchu zwiększa przepustowość ulicy a tym samym redukuje korki

          • 1 1

    • układ to maz srebrny. (1)

      trollu pisowski

      • 0 0

      • jaki srebrny może złoty amber

        zapytaj klasyka gdzie kasa z Twojego i mojego OFE....

        • 0 0

  • Tylko po co? zeby jeszce wiecej ludzi sie wyprowadzilo za miasto? (4)

    taka polityka generuje tylko jeszcze wieksze korki

    • 17 18

    • Zawsze mnie zastanawia ... (2)

      Przy takich komentarzach jak ktoś sobie wyobraza, żeby wszyscy mieszkali w centrum? Pomijając kwestie ekonomiczne taka infrastruktura też jest ograniczona.

      • 6 9

      • No normalnie, tak jak w innych dużych miastach które dbają o mieszkancow

        W mieście jest dużo więcej miejsca niż ci sie wydaje. A dla ludzi z przedmieść komunikacja szynowa.

        • 4 5

      • standardowy sposób odpowiadania na rozsądny tekst: wciskanie inaczej myślącemu tezy, której nie wygłosił

        co to znaczy centrum? jasne, że nie wszyscy mogą mieszkać w centrum. Chodzi o to, by tworzyć aglomerację policentryczną połączoną sprawną komunikacją szynową, a nie o to, by ułatwiać ludziom decydującym się na wyprowadzkę z miasta korzystanie z samochodu, przy lekceważeniu potrzeb osób mających inne nawyki i preferencje komunikacyjne. Dopóki nie uznasz, że samochód nie jest jedynym a nie powinien być głównym sposobem poruszania się po mieście, niewiele skumasz.

        • 3 4

    • Nie każdy mieszka jak ty w Dworze Artusa, a poważnie, to...

      zobacz jak potężny jest np. Berlin i w oparciu o to zdefiniuj na nowo swoje "za miasto"...

      • 4 0

  • za Adamowicza już dwukrotnie przyobiecywali rozbudowę tej ulicy

    niech nie przyobiecują tylko naprawdę niech zaczną

    • 18 5

  • Za pól roku ogłoszą przetarg a w niespełna rok później ma być gotowa do eksploatacji. Żart czy pobożne życzenie? Będzie przetarg, następnie firma xyz zaskarży przetarg,kolejnym ruchem może być izba odwoławcza a to już będzie rok. Następnie ruszy budowa w wyniku której wynikną nieprzewidziane i nigdzie nie ewidencjonowane przeszkody tak jak w przypadku innych inwestycji a co będzie się działo na tej drodze to będzie armagedon. A wystarczyłoby odtworzyć i udoskonalić zamkniętą część ul.Słowackiego.Ale po co lepiej przecież jeździć dookoła lotniska zamiast wzdłuż.

    • 21 7

  • to efekt wypłaszczania się planety

    • 3 5

  • Poszerzajcie, śmiało (8)

    Co prawda żadne poszerzenie nie zlikwidowało korków, ale kto bogatemu zabroni?

    • 17 7

    • Znana śpiewka (7)

      Ale opowiadać o tym, że poszerzenie np. Słowackiego nie zmniejszyło korków mogą tylko gimby, które w czasach starej, wąskiej drogi przez las jeszcze w pieluchy waliły.

      • 6 7

      • poszerzenie Słowackiego może doraźnie zmniejszyło korki w niektórych porach dnia (3)

        ale czas dojazdu do pracy wielu tysięcy mieszkańców aglomeracji w ostatnich latach się wydłużył mimo setek milionów złotych wydawanych na rozbudowę infrastruktury. Ale kto przekona chorego na samochodozę?

        • 6 4

        • Wg Twojego myślenia (1)

          Słowackiego powinna prowadzić tylko w dół- rano
          I tylko w górę- popołudniu...

          Na Słowackiego pojawiają się nie tylko Ci, którzy jadą do pracy i do szkoły...
          A przed poszerzeniem Słowackiego stała od 5 do 22.

          • 3 0

          • Ciekawe jak mu się zresetuje system

            Kiedy zobaczy, że popołudniu Słowackiego jest zwykle znacznie bardziej zakorkowana W DÓŁ niż w górę. A podobno 100% korków to mieszkańcy Banina powodują.

            • 3 0

        • Mój czas dojazdu do pracy

          To się akurat wydatnie skrócił. Wystarczyło wreszcie przesiąść się do samochodu. Polecam.

          • 0 2

      • Cytat z porannego raportu godz 8 30

        Powinny też maleć zatory na zjazdach z obwodnicy. W tej chwili spore problemy są na Słowackiego - stoimy tam od Matarni do Niedźwiednika

        • 5 1

      • piekna historia, szkoda ze dane z odczytów ZDIZ dowodzą co innego (1)

        już po 4,5 miesiąca odcinek lesny się zapełnił na tyle, ze czas przejazdu się wyrównał. teraz mamy korek dwupasmowy zamiast jednopasmowego. Ot efekt wielkiej inwestycji za dzieisątki milionów

        • 5 1

        • On tego nie ogarnia

          "Rowerzyści powodujo raka" sądzi, że jak się zrobi 2 razy więcej miejsca to on 2 razy szybciej dojedzie, On żywi głęboką nadzieję, że o nowej szerszej drodze wie tylko on i ci co do tej pory nią jeździli więc ilość aut się nie zmieni czyli korka nie będzie. Widzi ten korek, codziennie w nim stoi i nadal jęczy o poszerzaniu.

          • 2 1

  • Wyjazd i wjazd na Kaszuby połatać proszę.

    • 11 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane