• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ulica Budowlanych zyska trzeci pas

Krzysztof Koprowski
4 września 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Obecnie ulica Budowlanych składa się z dwóch pasów i na znacznej długości pozbawiona jest chodników. Obecnie ulica Budowlanych składa się z dwóch pasów i na znacznej długości pozbawiona jest chodników.

Jeszcze w tym roku może rozpocząć się rozbudowa ul. Budowlanych zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku. Do istniejących dwóch pasów, dołożony zostanie trzeci - w kierunku ul. Nowatorów. Dodatkowo powstanie infrastruktura dla pieszych i rowerzystów, a odcinek ulicy w tzw. Kokoszach Przemysłowych zyska nową nawierzchnię.



Czy ul. Budowlanych powinna mieć dwa pasy także w kierunku Trasy Słowackiego?

Rozbudowa ulicy Budowlanych została podzielona na dwa zadania: od przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej zobacz na mapie Gdańska do skrzyżowania z ul. Nowatorów zobacz na mapie Gdańska oraz od ul. Banińskiej zobacz na mapie Gdańska do skrzyżowania z łącznikiem do ul. Maszynowej zobacz na mapie Gdańska.

Największy zakres prac budowlanych dotyczy zadania pierwszego ze względu na poszerzenie jezdni do łącznie trzech pasów ruchu, budowy chodników z dopuszczeniem ruchu rowerowego oraz fragmentu wydzielonej drogi rowerowej.

- W ramach rozbudowy tego odcinka zaprojektowano dwa pasy ruchu w kierunku skrzyżowania z ul. Nowatorów oraz jeden pas ruchu w kierunku wiaduktu nad przystankiem PKM. Takie rozwiązania wskazała opracowana wcześniej analiza ruchu - mówi Anna Ślusarska z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - W ramach inwestycji nie planujemy przebudowy ronda turbinowego ani kolejnych prac na skrzyżowania z ul. Słowackiego [niedawno zakończono tutaj budowę prawoskrętu - dop. red.].
Wstępnie szacuje się, że wykonanie zadania I pochłonie ok. 21 mln zł. Obecnie zadanie to jest na etapie pozyskiwania decyzji administracyjnych, a prace budowlane mogą ruszyć jeszcze w tym roku.

Zakres robót w ramach zadania II jest znacznie mniejszy. Zakłada ono poprawę stanu technicznego nawierzchni ul. Budowlanych w tzw. Kokoszach Przemysłowych. Dodatkowo zaplanowano budowę wydzielonej drogi rowerowej w kierunku ul. Banińskiej oraz dopuszczenie ruchu rowerów na chodniku w kierunku łącznika do ul. Maszynowej.

- Dla zadania II posiadamy pozwolenie na budowę. Jego realizacja nastąpi po zapewnieniu środków finansowych w budżecie miasta. Wartość kosztorysowa robót wynosi 9 mln 420 tys. zł - informuje Ślusarska.

Materiał z lipca br.

Dodatkowy prawoskręt na ul. Budowlanych na skrzyżowaniu z Trasą Słowackiego.

Opinie (154) 1 zablokowana

  • w Gdańsku poszerzają, a w Gdyni taaaaaakie szerokie pobudowali, że teraz muszą zwężać (patrz artykuł o buspasie na Kwiatkowskiego).
    Żeby nie było czepiania się, mieszkam w Gdyni.

    • 6 0

  • Ma byc (2)

    Dobrze określone, na rowerze tem prEjechac to masakra a i przez to samochody wolniej jadą bo nie jak wyprzedzić rowerzystów. Jeśli chodzi o auta tam jeżdżące to 50% tiry i dostawcze

    • 2 2

    • (1)

      przeciez tam dzien w dzien korek. wiecej niz 30kmh tam sie nie jedzie. To co ma ci rower spowalniac?

      • 1 0

      • Rower spowalnia mistrzów kierownicy, zapiep**ających 80km/h na odcinku 70m pod górę, po to by zaraz hamować na czerwonym świetle za przystankiem PKMki.

        • 1 0

  • Kolejny "Chodnik rowerowy"? To niepoważne. Przestaje być śmieszne.

    Droga rowerowa obok chodnik. Tak się to robi albo chodnik i pasy rowerowe w jezdni.

    • 4 3

  • Nareszcie!!

    • 6 0

  • trafna inwestycja , budowlanych jest teraz na topie

    • 4 1

  • Trzeci pas

    Chyba dżołk. Tam trzeba dorobić piąty!

    • 3 2

  • Trzeci pas tylko jako buspas

    Niech gamonie siedzą sobie samotnie i patrzą z zazdrością, jak obok bez żadnych przeszkód jedzie autobus.

    • 6 3

  • Tam bardziej niz kolejne pasy potrzebny jest wlasnie chodnik i ddr.

    • 6 0

  • Zamiast kombinowania i półśrodki.

    Zrobić raz a dobrze

    • 3 2

  • Ori

    Gka i Gks niech u siebie a nie pchać się do 3city!

    • 2 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane