• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ul. Pomorska na Żabiance przejdzie remont

Krzysztof Koprowski
22 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Po przebudowie kierowcy zyskają nową nawierzchnię jezdni oraz miejsc postojowych.
  • ul. Pomorska
  • Po przebudowie kierowcy zyskają nową nawierzchnię jezdni oraz miejsc postojowych.

Jeżeli uda się znaleźć wykonawcę robót budowlanych, w najbliższych tygodniach rozpocznie się przebudowa jezdni ul. PomorskiejMapka w stronę Jelitkowa na odc. Subisława - Chłopska. Zakres prac obejmuje również przyległe miejsca postojowe oraz chodnik, który zostanie częściowo zabezpieczony przed nielegalną jazdą i postojem samochodów. Pojawią się także nowe nasadzenia krzewów.



Czy w ramach remontów ulic należy sadzić nowe drzewa?

Przetarg ogłoszony przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska obejmuje jezdnię południową ul. Pomorskiej (tj. w stronę Jelitkowa) na odcinku Subisława - Chłopska.

Istniejąca konstrukcja zostanie wzmocniona za pomocą siatki stalowej oraz nowych warstw asfaltowych.

Pracami będą objęte również zjazdy oraz zatoka przystanku autobusowego, gdzie pojawią się m.in.:
  • nowa wiata z tablicą Systemu Informacji Pasażerskiej,
  • nawierzchnia betonowa w przestrzeni zatrzymania pojazdu,
  • krawężnik peronowy tzw. kasselski, ułatwiający "dobijanie" kołem autobusu do peronu.

Rozkłady komunikacji miejskiej w Trójmieście


Prace obejmą odcinek Subisława - Chłopska, wyłącznie w obrębie jezdni i chodników w stronę Jelitkowa. Prace obejmą odcinek Subisława - Chłopska, wyłącznie w obrębie jezdni i chodników w stronę Jelitkowa.

121 miejsc do parkowania samochodów z nową nawierzchnią



Wzdłuż jezdni nie planuje się likwidacji istniejących miejsc postojowych. Zostaną one wykonane od podstaw z wykorzystaniem betonowej kostki tzw. Bauma. Łącznie przewidziano 121 miejsc do parkowania (w tym osiem dla osób niepełnosprawnych):
  • 110 w formie skośnej do jezdni,
  • 11 równoległych - w pobliżu ul. Subisława.

  • W projekcie uwzględniono montaż 90 słupków, które mają ograniczyć jazdę i parkowanie na chodnikach.
  • W projekcie uwzględniono montaż 90 słupków, które mają ograniczyć jazdę i parkowanie na chodnikach.
  • W projekcie uwzględniono montaż 90 słupków, które mają ograniczyć jazdę i parkowanie na chodnikach.
  • W projekcie uwzględniono montaż 90 słupków, które mają ograniczyć jazdę i parkowanie na chodnikach.

90 słupków, które mają uniemożliwić jazdę po chodnikach



W ramach przebudowy planuje się zabezpieczenie chodników słupkami, które mają uniemożliwić jazdę pomiędzy pieszymi oraz parkowanie z dala od krawędzi jezdni. I choć przewidziano montaż łącznie aż 90 słupków, pozostawiono "otwartą furtkę" do wjazdu przez trawniki, miejsca postojowe czy przejścia dla pieszych.

Czytaj też:

Ile słupków potrzeba, by zmienić złe prawo?



  • W ramach prac przewiduje się rekultywację zieleni oraz nasadzenia krzewów.
  • Zniszczona przez kierowców zieleń.
  • Zniszczona przez kierowców zieleń.

Nowe chodniki bez ławek oraz nasadzenia krzewów róż



Nowy chodnik będzie wykonany z szarych płytek betonowych o wymiarach 30 na 30 cm. Przewiduje się też zachowanie jego ciągłości na zjazdach. Choć sporo mieszkańców osiedla - ze względu na datę budowy bloków - często jest w już podeszłym wieku, w projekcie nie uwzględniono montażu żadnych ławek.

Pod względem zieleni przewidziano rekultywację trawników i obniżenie zieleni na murkach oporowych do poziomu chodników (z wyjątkiem bezpośredniego sąsiedztwa drzew). Projekt nie zakłada nowych nasadzeń drzew, a jedynie niskiej zieleni - róży krzewiastej "Short Track" (przede wszystkim przed pawilonami handlowymi).

  • Wzdłuż drogi rowerowej zostanie zdemontowana barierka. Jednocześnie uzupełniony zostanie jej fragment na zamkniętym przejeździe między jezdniami.
  • Wzdłuż drogi rowerowej zostanie zdemontowana barierka. Jednocześnie uzupełniony zostanie jej fragment na zamkniętym przejeździe między jezdniami.
  • Docelowa organizacja ruchu nie przewiduje dopuszczenia jazdy rowerem po nowym chodniku, choć takie rozwiązanie od lat stosowane jest w Gdańsku przy okazji remontów.

Drobne zmiany w infrastrukturze rowerowej



Dla rowerzystów drobną korektą będzie ułożenie z kostki betonowej fazowanej brakującego fragmentu drogi rowerowej wraz z demontażem barierek w miejscu zlikwidowanego wiele lat temu przejazdu na wysokości budynku Pomorska 92Mapka. Ponadto zostaną odmalowane barierki przy skrzyżowaniu z ul. Chłopską.

Docelowa organizacja ruchu, w przeciwieństwie do wielu realizacji w ostatnich latach w Gdańsku (m.in. na al. Grunwaldzkiej, al. Legionów czy trwający remont przy Hucisku), nie dopuszcza jazdy rowerem po nowym chodniku, mimo że właśnie na chodniku ustawiono stację rowerów Mevo.

Sześć miesięcy na przebudowę jezdni i chodników



Zgodnie z zapisami przetargu na realizację wszystkich robót budowlanych przewidziano sześć miesięcy od momentu podpisania umowy z wykonawcą. O jego wyborze w przetargu zdecydują kryteria: najniższej ceny (60 proc.) oraz przedłużenia minimalnego trzyletniego okresu gwarancji robót (40 proc.).

Czytaj też:

Koniec obaw o podwozia aut? Miasto naprawi torowiska w jezdniach


Czy Południowa PKM utrudni budowę dróg? Nowa Świętokrzyska musi poczekać





Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (127)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najnowsze

Najczęściej czytane