- 1 15 mln zł wygrane w Eurojackpot w Gdańsku (64 opinie)
- 2 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (309 opinii)
- 3 Paraliż drogowy na północy Gdyni (116 opinii)
- 4 Chciała kupić Bitcoiny, straciła 200 tys. (65 opinii)
- 5 Kosiorek i Dulkiewicz chcą współpracować (87 opinii)
- 6 Co z pociągami SKM do Pruszcza i Tczewa? (203 opinie)
Będzie przebudowa ulicy przy gdyńskim stadionie. 9,5 mln zł na realizację
Gdynia planuje remont ul. Stryjskiej, na odcinku od Olimpijskiej do ronda Macieja Brzeskiego. Ma kosztować blisko 9,5 mln zł, będzie realizowany w oparciu o procedurę ZRID. Nie obejmie przebudowy wiaduktu, ale za to powstanie osobny lewoskręt w ul. Halicką.
Problemy na skrzyżowaniu i pod wiaduktem
Zatory pojawiają się przy skrzyżowaniu z ul. Halicką. Również piesi i rowerzyści nie mają łatwo z powodu wiaduktu, po którym biegnie linia kolejowa. Przejście wąskim chodnikiem pod konstrukcją, kiedy obok jadą samochody, jest niebezpieczne. Zgodnie z przepisami rowerzyści powinni jechać ulicą. Niektórzy jednak próbują przedostać się jednak chodnikiem. Moment nieuwagi i mogą znaleźć się na jezdni.
Dodatkowo problemy powoduje wysokość wiaduktu. W 2017 roku pisaliśmy, że kłopoty z przejazdem pod nim mają autobusy na gaz. Z tego powodu na trasę linii w kierunku Witomina były kierowane pojazdy starszego typu. Rozwiązaniem miało być obniżenie jezdni w tym miejscu.
Ciężarówka pod wiaduktem. Film z lipca
ZRID dla przebudowy ul. Stryjskiej
W ostatnim czasie pojawiło się ogłoszenie o wydaniu decyzji o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej, czyli tzw. ZRID dla przebudowy ul. Stryjskiej.
Dodajmy, że decyzje mają charakter administracyjny, przez co nie wymagają zgody stron, których dotyczą, a w szczególności właścicieli nieruchomości objętych decyzją. Na ich podstawie może zostać udzielone pozwolenie na budowę drogi.
Zapytaliśmy o plany w tym zakresie. Urzędnicy informują, że przebudowa drogi ul. Stryjskiej w Gdyni jest rzeczywiście planowana.
Zakres prac obejmuje odcinek o długości ok. 400 metrów od Węzła Macieja Brzeskiego do skrzyżowania z ul. Olimpijską.
Budowa będzie polegać na:
- wymianie konstrukcji nawierzchni jezdni głównej,
- wykonaniu chodników,
- zatok autobusowych,
- zjazdów publicznych,
- fragmentów ścieżki rowerowej,
- azyli dla pieszych.
Prawie 9,5 mln zł za prace, ale bez przebudowy wiaduktu
W ramach zadania przebudowana zostanie również kanalizacja deszczowa i sanitarna oraz oświetlenie uliczne. Usunięte zostaną również kolizje z sieciami uzbrojenia terenu. Jezdnia ma być obniżona.
- Projekt przewiduje także wykonaniu lewoskrętu do ul. Halickiej wraz z przebudową jej włączenia. W ramach tego zadania nie przebudowujemy wiaduktu - wskazuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
W prezentowanych przez nas kilka tygodni temu planach inwestycji drogowych w Gdyni na 2022 roku ul. Stryjskiej nie było, więc zapytaliśmy też urzędników o datę rozpoczęcia prac.
- Rozpoczęcie prac będzie możliwe w momencie, kiedy będą zabezpieczone środki w budżecie - odpowiada Marek Łucyk.
Wiadomo za to, że szacowany koszt przebudowy to 9,4 mln zł.
Opinie wybrane
-
2021-10-13 19:45
Po co lewoskręt w Halicką. (3)
Często na skręcie stoi 1 lub 2 pojazdy, a w chodniku jest zrobiona specjalna zatoczka do omijania stojących. Jak dla mnie jest to 1000 razy lepsze niż osobny pas.
- 47 7
-
2021-10-13 20:48
Bo autobus tam skręca (2)
Chcesz żeby ludzie nie robili korków i używali autobusów, to musisz dostosować drogi odpowiednio. Nie każdy jeździ suvem po dzieci albo blaszakiem na budowę.
- 4 3
-
2021-10-14 14:04
(1)
Jeden autobus 152 raz na pół godziny. Jakiegoś małego włóczęgi północy nie liczę.
- 2 1
-
2021-10-14 16:49
Pół godziny to w niedzielę rano i ewentualnie późnym wieczorem. W powszednie 15-20 minut, a w soboty i niedziele przez większość dnia też 20 minut.
- 1 0
-
2021-10-13 18:57
Ciekawie będzie (5)
Obniżenie jezdni pod wiaduktem to kolejny problem z wodą po każdym większym deszczu. Ten wiadukt i nie tylko ten jest za wąski i za niski więc powinien zostać wymieniony i poszerzony. Jezdnię należy tak ukształtować aby jadąc od Witomina nie trzeba było wykonywać jakiejś wolty w lewo aby nie wjechać na krawężnik przed nasypem. Zresztą ten kawałek
Obniżenie jezdni pod wiaduktem to kolejny problem z wodą po każdym większym deszczu. Ten wiadukt i nie tylko ten jest za wąski i za niski więc powinien zostać wymieniony i poszerzony. Jezdnię należy tak ukształtować aby jadąc od Witomina nie trzeba było wykonywać jakiejś wolty w lewo aby nie wjechać na krawężnik przed nasypem. Zresztą ten kawałek od Olimpijskiej do wiaduktu był niedawno przebudowywany. Co do pieszych chodnika wystarczy, a rowerzystów można pod wiaduktem puścić chodnikiem razem z pieszymi bez malowania ścieżki farbą..
- 34 13
-
2021-10-14 09:05
(2)
Mam wrażenie, że nigdy nie przechodziłeś pod tym wiaduktem. Tam ledwo miną się dwaj piesi idący z naprzeciwka, a ty byś chciał dopuścić jeszcze ruch rowerem.
- 3 1
-
2021-10-14 14:09
Błąd logiczny
Ja tam niedaleko mieszkam niestety i też bywam codziennie. Co z chodnikiem, jakieś pomysły?
- 0 0
-
2021-10-14 12:43
Tam nie ma szansy, żeby piesi się minęli, nawet jak samemu się idzie a nadjeżdża autobus lub samochód ciężarowy to jest obawa że lusterkiem uderzy w głowę, szczególnie gdy jest ciemno i kierowca wjeżdża pod ciemny wiadukt i nie widzi pieszego, a widzi z przeciwka nadjeżdżający od Witomina samochód który często wykonuje nerwowy skręt przed skarpą.
- 1 0
-
2021-10-13 19:29
(1)
Nie zamierzam jeździć po chodniku rowerem.
- 3 6
-
2021-10-14 14:06
Ortodoksyjny legalista.
Są miejsca gdzie jest to dopuszczone legalnie i stoi odpowiedni znak.
- 0 0
-
2021-10-13 20:22
Wyrzucanie pieniędzy w błoto (10)
Rozumiem ze tyle będzie kosztowała farba? Bez przebudowy wiaduktu nic się nie zmieni. Teraz nawet ciężko jest przejść wąskim chodniczkami nie mowiac już o przejeździe rowerem. Czy naprawdę nie widzicie ze bez przebudowy wiaduktu niczego wasze prace nie zmienią???
- 123 4
-
2021-10-14 07:27
A już wiem gdzie to, przy stadionie Bałtyku. (1)
Jeszcze żeby ten żółty kolor ze stadionu zdrapali, najlepiej ci bezzębni kibice spod Wejherowa.
- 3 3
-
2021-10-14 19:18
nie mam zembóf, bo wtedy nie drapie, jak loda robie mojemu panó.
- 0 0
-
2021-10-14 06:27
Zapewne widzą, że wiadukt powinien być ruszony (2)
Jednak to wymaga rozmów z PeKaPe, a to nie do końca wychodzi, ponieważ
- 2 3
-
2021-10-14 13:02
Jakoś wszyscy się z tym straszliwym PKP dogadują (1)
Tylko ta biedna Gdynia nie może. Widocznie w Rumi i Wejherowie jest jakieś inne PKP.
- 3 1
-
2021-10-14 19:17
nie, tam są inne władze - pisowskie
- 0 0
-
2021-10-13 22:15
(4)
Z wiaduktem czekają aż drugą nitkę torów pkp położy - bo miastu nie chce się dokładać do interesu jak i tak pkp przebuduje wiadukt.
- 7 3
-
2021-10-13 23:09
tak przebuduje, jak miasto wiadukty drogowe na Karwinach
Wiadukty drogowe sa w gestii miasta a te wypielo sie na rozbudowe... Wiec wiadomo ze na kompensacje liczyc nie mozna. Jak Kuba Bogu...
Pociagi przejada ale zadnej poprawy na drodze nie bedzie.- 3 3
-
2021-10-13 22:27
tory nie należą do miasta (2)
- 5 1
-
2021-10-13 23:10
ale wiadukty drogowe na Karwinach
Sa w gestii miasta.
- 0 3
-
2021-10-13 22:48
To właśnie napisał.
- 7 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.