• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie przebudowa ulicy przy gdyńskim stadionie. 9,5 mln zł na realizację

Patryk Szczerba
13 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Ulica Stryjska w Gdyni
  • Ulica Stryjska w Gdyni
  • Ulica Stryjska w Gdyni
  • Ulica Stryjska w Gdyni
  • Ulica Stryjska w Gdyni

Gdynia planuje remont ul. Stryjskiej, na odcinku od Olimpijskiej do ronda Macieja BrzeskiegoMapka. Ma kosztować blisko 9,5 mln zł, będzie realizowany w oparciu o procedurę ZRID. Nie obejmie przebudowy wiaduktu, ale za to powstanie osobny lewoskręt w ul. Halicką.



Czy przebudowa ul. Stryjskiej jest potrzebna?

400-metrowy odcinek ulicy Stryjskiej, znajdującej się przy Stadionie Miejskim w Gdyni, pozornie nie wydaje się istotny z komunikacyjnego punktu widzenia. Ale tylko pozornie. Zwłaszcza w godzinach szczytu bywa newralgicznym punktem na drodze zmotoryzowanych mieszkańców miasta.

Problemy na skrzyżowaniu i pod wiaduktem



Zatory pojawiają się przy skrzyżowaniu z ul. Halicką. Również piesi i rowerzyści nie mają łatwo z powodu wiaduktu, po którym biegnie linia kolejowaMapka. Przejście wąskim chodnikiem pod konstrukcją, kiedy obok jadą samochody, jest niebezpieczne. Zgodnie z przepisami rowerzyści powinni jechać ulicą. Niektórzy jednak próbują przedostać się jednak chodnikiem. Moment nieuwagi i mogą znaleźć się na jezdni.

Dodatkowo problemy powoduje wysokość wiaduktu. W 2017 roku pisaliśmy, że kłopoty z przejazdem pod nim mają autobusy na gaz. Z tego powodu na trasę linii w kierunku Witomina były kierowane pojazdy starszego typu. Rozwiązaniem miało być obniżenie jezdni w tym miejscu.

Ciężarówka pod wiaduktem. Film z lipca



ZRID dla przebudowy ul. Stryjskiej



W ostatnim czasie pojawiło się ogłoszenie o wydaniu decyzji o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej, czyli tzw. ZRID dla przebudowy ul. Stryjskiej.

Dodajmy, że decyzje mają charakter administracyjny, przez co nie wymagają zgody stron, których dotyczą, a w szczególności właścicieli nieruchomości objętych decyzją. Na ich podstawie może zostać udzielone pozwolenie na budowę drogi.

Zapytaliśmy o plany w tym zakresie. Urzędnicy informują, że przebudowa drogi ul. Stryjskiej w Gdyni jest rzeczywiście planowana.

  • Ulica Stryjska w Gdyni
  • Ulica Stryjska w Gdyni
  • Ulica Stryjska w Gdyni
  • Ulica Stryjska w Gdyni
  • Ulica Stryjska w Gdyni
Zakres prac obejmuje odcinek o długości ok. 400 metrów od Węzła Macieja Brzeskiego do skrzyżowania z ul. Olimpijską.

Budowa będzie polegać na:

  • wymianie konstrukcji nawierzchni jezdni głównej,
  • wykonaniu chodników,
  • zatok autobusowych,
  • zjazdów publicznych,
  • fragmentów ścieżki rowerowej,
  • azyli dla pieszych.


Prawie 9,5 mln zł za prace, ale bez przebudowy wiaduktu



W ramach zadania przebudowana zostanie również kanalizacja deszczowa i sanitarna oraz oświetlenie uliczne. Usunięte zostaną również kolizje z sieciami uzbrojenia terenu. Jezdnia ma być obniżona.

- Projekt przewiduje także wykonaniu lewoskrętu do ul. Halickiej wraz z przebudową jej włączenia. W ramach tego zadania nie przebudowujemy wiaduktu - wskazuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

W prezentowanych przez nas kilka tygodni temu planach inwestycji drogowych w Gdyni na 2022 roku ul. Stryjskiej nie było, więc zapytaliśmy też urzędników o datę rozpoczęcia prac.

- Rozpoczęcie prac będzie możliwe w momencie, kiedy będą zabezpieczone środki w budżecie - odpowiada Marek Łucyk.
Wiadomo za to, że szacowany koszt przebudowy to 9,4 mln zł.

Opinie (129) 1 zablokowana

  • Rozpoczęcie inwestycje jak będą zapewnione środki w budżecie. Biorąc pod uwagę obecny stan finansów miasta i brak perspektywy na lepsze to chyba w tej 10 latce remontu nie zobaczymy. Aż strach się bać co będzie np. Z obwodnicą Witomina, któr niedawno Miasto wycenialo jedynie na kilkadziesiąt mln.

    • 54 0

  • Rozpoczęcie prac będzie możliwe w momencie, kiedy będą zabezpieczone środki w budżecie - odpowiada Marek Łucyk. Dziękuje czyli w nieokreślonym czasie i przestrzeni

    • 20 0

  • Opinia wyróżniona

    Po co lewoskręt w Halicką. (3)

    Często na skręcie stoi 1 lub 2 pojazdy, a w chodniku jest zrobiona specjalna zatoczka do omijania stojących. Jak dla mnie jest to 1000 razy lepsze niż osobny pas.

    • 47 7

    • Bo autobus tam skręca (2)

      Chcesz żeby ludzie nie robili korków i używali autobusów, to musisz dostosować drogi odpowiednio. Nie każdy jeździ suvem po dzieci albo blaszakiem na budowę.

      • 4 3

      • (1)

        Jeden autobus 152 raz na pół godziny. Jakiegoś małego włóczęgi północy nie liczę.

        • 2 1

        • Pół godziny to w niedzielę rano i ewentualnie późnym wieczorem. W powszednie 15-20 minut, a w soboty i niedziele przez większość dnia też 20 minut.

          • 1 0

  • o maj god (1)

    prawie 10 baniek za niecałe 400 metrów. bez ruszania wiaduktu. to nie jest śmieszne nawet. przecież ten remont zupełnie nic nie zmieni...

    • 23 0

    • Zmieni

      Koledzy z MTM zarobią

      • 1 0

  • bez wiaduktu, szkoda kasy i pary

    zostawcie to, nieudaczniki.

    • 17 0

  • Przepust w nasypie

    Dlaczego nie można wykonać przepustu dla pieszych i rowerzystów w nasypie? Jest taki na trasie z Żukowa do Kartuz. Super sprawa

    • 18 0

  • Modyfikacja

    Przeciez można wykonać przepust dla pieszych i rowerzystów w nasypie? Jest taki na trasie z Żukowa do Kartuz. Super sprawa

    • 11 1

  • Wyrzucanie pieniędzy w błoto (10)

    Rozumiem ze tyle będzie kosztowała farba? Bez przebudowy wiaduktu nic się nie zmieni. Teraz nawet ciężko jest przejść wąskim chodniczkami nie mowiac już o przejeździe rowerem. Czy naprawdę nie widzicie ze bez przebudowy wiaduktu niczego wasze prace nie zmienią???

    • 123 4

    • (4)

      Z wiaduktem czekają aż drugą nitkę torów pkp położy - bo miastu nie chce się dokładać do interesu jak i tak pkp przebuduje wiadukt.

      • 7 3

      • tory nie należą do miasta (2)

        • 5 1

        • To właśnie napisał.

          • 7 0

        • ale wiadukty drogowe na Karwinach

          Sa w gestii miasta.

          • 0 3

      • tak przebuduje, jak miasto wiadukty drogowe na Karwinach

        Wiadukty drogowe sa w gestii miasta a te wypielo sie na rozbudowe... Wiec wiadomo ze na kompensacje liczyc nie mozna. Jak Kuba Bogu...
        Pociagi przejada ale zadnej poprawy na drodze nie bedzie.

        • 3 3

    • Zapewne widzą, że wiadukt powinien być ruszony (2)

      Jednak to wymaga rozmów z PeKaPe, a to nie do końca wychodzi, ponieważ

      • 2 3

      • Jakoś wszyscy się z tym straszliwym PKP dogadują (1)

        Tylko ta biedna Gdynia nie może. Widocznie w Rumi i Wejherowie jest jakieś inne PKP.

        • 3 1

        • nie, tam są inne władze - pisowskie

          • 0 0

    • A już wiem gdzie to, przy stadionie Bałtyku. (1)

      Jeszcze żeby ten żółty kolor ze stadionu zdrapali, najlepiej ci bezzębni kibice spod Wejherowa.

      • 3 3

      • nie mam zembóf, bo wtedy nie drapie, jak loda robie mojemu panó.

        • 0 0

  • A Morska i Hutnicza w ruinie

    Szczur jest chory psychicznie. Powinno się go usunąć ze stołka. Co to wogole z cena.

    • 21 1

  • 9 mln (koszt luksusowego domu wraz z dużą działką) będą kosztowały projekty, plany, konsultacje, wizualizacje i analizy. Za pozostałe 500.000zł (koszt nowego mieszkania) kupi się farbę i pędzle.

    • 13 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane