• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Umowa na budowę Nowej Bulońskiej podpisana

Maciej Naskręt
17 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaj ważniejszy niż auta na Adamowicza
Moment podpisania umowy na budowę Nowej Bulońskiej. Moment podpisania umowy na budowę Nowej Bulońskiej.

Można budować ul. Nową Bulońską. Władze Gdańska podpisały umowę na realizację linii tramwajowej i drogi o długości 2,8 km.



Czy cieszysz się z powstania ul. Nowej Bulońskiej?

We wtorek przy skrzyżowaniu ul. Bulońskiej z ul. Myśliwską podpisana została między władzami Gdańska a konsorcjum firm NDI z Sopotu i Balzola umowa na budowę linii tramwajowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą w ulicy Nowej Bulońskiej Północnej.

NDI i Blzola złożyły najkorzystniejszą ofertę, która opiewała na 191,7 mln zł. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska, jako inwestor w imieniu miasta, gotowa była wyłożyć 193 mln zł. Pozostałe oferty były przynajmniej o kilkadziesiąt milionów złotych wyższe. Nic więc dziwnego, że wybór padł na konsorcjum NDI i Balzola.

- Planujemy przekazać teren budowy wykonawcy w czwartek. Jeśli chodzi o utrudnienia, to w obecnej chwili mieszkańcy nie muszą się ich obawiać. Droga przebiega poza istniejącym układem drogowym. Dopiero gdy będziemy wpinać ulicę Nową Bulońską do ulicy Myśliwskiej i Kartuskiej, a także ulicy Warszawskiej, to pojawią się utrudnienia w ruchu. Będziemy o nich informować mieszkańców - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy miasta Gdańska.

Połączenie Moreny z Ujeściskiem



Przypomnijmy na początku, że nowa droga ma mieć 2,8 km długości. Rozpocznie się na skrzyżowaniu ul. Bulońskiej i ul. Myśliwskiej zobacz na mapie Gdańska, skąd pobiegnie w kierunku południowym, by połączyć się na Jasieniu z ul. Kartuską zobacz na mapie Gdańska, przecinając wcześniej ul. Stolema zobacz na mapie Gdańska. Trasa będzie kończyć się węzłem przesiadkowym, który powstanie w rejonie skrzyżowania ulic Warszawskiej i Jabłoniowej zobacz na mapie Gdańska. Wzdłuż drogi powstanie też dwutorowa trasa tramwajowa.

W projekcie w stosunku do tego, co można zobaczyć na wizualizacji, pojawiła się mała zmiana. Skrzyżowanie ulic Warszawskiej i Jabłoniowej nie będzie miało wyspy centralnej, a będzie skrzyżowaniem bezpośrednim.

Od istniejącej ul. Bulońskiej do skrzyżowania z przyszłą ul. Nową Politechniczną kierowcy będą poruszać się dwiema nitkami jezdni, z których każda będzie miała po dwa pasy ruchu. Wzdłuż obu jezdni powstaną chodniki i drogi rowerowe. Dodatkowo zostanie zbudowana droga rowerowa w ciągu istniejącej ul. Bulońskiej.

W połowie odcinka - w kierunku ul. Kartuskiej - ul. Nowa Bulońska będzie zwężać się do jednej jezdni. W połowie tego odcinka przewidziano obiekt mostowy nad Potokiem Siedleckim. Jakiś czas temu zlikwidowano część ogródków działkowych pod budowę ul. Nowej Bulońskiej.

Budowa przedłużenia ul. Bulońskiej ma potrwać do II połowy 2019 r.

 Przebieg ulicy Nowej Bulońskiej.  Przebieg ulicy Nowej Bulońskiej.

Sześć lat przygotowań do Nowej Bulońskiej



Pierwsze prace nad projektem budowy ul. Nowej Bulońskiej ruszyły jeszcze w 2012 r. Wtedy miasto Gdańsk otrzymało z funduszy unijnych dofinansowanie w wysokości 1,5 mln zł na przygotowanie dokumentacji. Budowa ul. Nowej Bulońskiej Północnej jest częścią opracowanego przez władze miasta Strategicznego Programu Rozwojowego dzielnicy Południe na lata 2014-2020.

Najkorzystniejszą ofertę na projekt złożyła firma rezydująca na Wyspie Sobieszewskiej - Europrojekt Gdańsk, która swoją pracę wyceniła na kwotę 1,18 mln zł. Prace nad projektem trwały do 2015 r., w międzyczasie pozyskano decyzję środowiskową, a także zezwolenie na realizację inwestycji.

W 2015 r. przeprowadzono także konsultacje z mieszkańcami. Przez niespełna dwa lata miasto czekało na uruchomienie konkursu, w którym przyznawane są środki finansowe z UE.

Trudne ukształtowanie terenu pod budowę Nowej Bulońskiej. Trudne ukształtowanie terenu pod budowę Nowej Bulońskiej.

Miejsca

Opinie (290) 6 zablokowanych

  • Betonowicz

    Przed wyborami jakiś nadaktywny.

    • 14 14

  • ale korki będą.......

    Plus że chociaż tramwaj i ddr będzie.

    • 13 4

  • Dworek migowski

    A w tle na zdjęciu za plecami prezydenta teren po zniszczonym i nadal nieodbudowanym dworku, a teren zagrodzony od XX wieku.

    • 22 4

  • tja

    budyn zly pisowskie syny? mozecie zaklinac rzeczywistosc i przedstawiac swoich "niezwiazanych z ukladem" kandudatow a to i tak wszystko na nic. budyn nie jest idealny, wrecz fatalny i podejrzany ale i tak najlepszy! nikt z nim nie wygra bo nikt z mieszkancow nie ma ochote na mieszkanie w miescie przypominajacym to na polnocy a zwanym "radiomiem polnocy" czyli brudnej, syfiastej i zakletej w latach 90 gdynii. powtarzam raz jeszcze, adamowicz to kanalia, ale i tak ma moj glos!

    • 14 12

  • no to Morena cała stanie

    • 16 8

  • korki na Jaśkowej Dolinie od ronda pana Cogito (2)

    będą się ciągnąć aż do skrzyżowania z Grunwaldzką.

    Dodatkowy zastrzyk ciągu samochodów od strony Jabłoniowej zakorkuje Piecki Migowo (Morenę) i Jaśkową Dolinę na amen.

    Jedyne wyjście to poprawa serwisu PKM, poprawa dojazdu do stacji PKM drogami dla rowerów oraz przekształcenie zwykłego tramwaju w tramwaj dwusystemowy - wjeżdżający na tory PKM na stacji Brętowo po elektryfikacji całej linii PKM.

    Tylko wtedy dojazd tramwajem z południowych dzielnic Gdańska do Strzyży i Wrzeszcza stanie się atrakcyjniejszy niż jazda samochodem.

    • 23 2

    • Panie co tys oczadzial. Z poludnia tramwajem do wrzeszcza przez morene

      I centrum. I nic innego

      • 1 3

    • To jest bez sensu

      Nowa Bulońska ma pomóc w dojeździe z terenów NIE obsługiwanych przez PKM. PKM'ka nie jeździ na południe Gdańska, Ujeścisko, Szadółki etc., częściowo obsługuje Jasień i to tyle. Tak naprawdę PKM nie rozwiązuje bezpośrednio problemów z dojazdem w Gdańsku, poprawia jedynie dojazd do Gdańska z Kaszub.

      • 4 1

  • Nowa Wołkowyska jest w planie?

    j/w

    • 6 3

  • skrzyżowanie bezpośrednie (2)

    jestem zawodowym kierowcą ale nie wiem co oznacza określenie skrzyżowanie bezpośrednie czy ktoś wie jakie skrzyżowanie takie wygląda

    • 13 3

    • różni się zasadniczo od skrzyżowania niebezpośredniego - pewnie???

      • 7 0

    • Masz dwie sekwencje świateł, skrecając w lewo ustepujesz tym jadacym na wprost.

      Nie ma dla każdej relacji "osobnego" światła (tak by ruch był bezkolizyjny)jak np na hallera z drogą zieloną.

      • 5 0

  • Skrzyżowanie bezpośrednie???

    .. i na to idą moje podatki??? Czyli z jabloniowej do warszawskiej nie pojedziemy już tak łatwo, jak na projekcie.. a korki na Jabloniowej i tak zostaną. A do tego brak możliwości rozbudowy o tramwaj w przyszłości dla jabloniowej. Co za bzdura. Teraz już wiem, że nowa Jabloniowej rezerwy pod tramwaj nie zostawi.. dziękuję Wam serdecznie

    • 8 6

  • (8)

    ścieżka rowerowa o szerokości 3,5 metra - dobre na Wyścig Pokoju - czy oni zwariowali?

    • 6 15

    • Taa chyba z chodnikiem. Skad ty masz takie info

      • 2 1

    • (4)

      w Gdańsku nie promuje się komunikacji rowerowej, za duża konkurencja dla ZTM

      • 0 7

      • komunikacja rowerowa wspomaga rozwój komunikacji publicznej, zwłaszcza szynowej (3)

        takiej jak SKM i PKM.

        W centrum miasta przejazdy rowerowe zmniejszają zatłoczenie tramwajów i autobusów, w dzielnicach peryferyjnych umożliwiają dotarcie do przystanków z większych odległości, zwiększając obszar napływu potencjalnych pasażerów.

        Choć teza, że w Gdańsku promuje się komunikacją rowerową z niewystarczającą energią jest także prawdziwa.

        • 1 2

        • (1)

          Ty to rozumiesz, ja to rozumiem. W Gdańsku władze tego nie rozumieją.

          • 1 2

          • jak rozumiesz, to dawaj lajka

            to też jest forma wpływania na decydentów

            • 0 2

        • tak je wspiera że aż linie kolejowe rozbierają. Póki co jest konkurencją dla komunikacji szynowej. W efekcie coraz więcej aut w mieście

          • 0 1

    • Wyścigi Tour de Pologne rozgrywane są na jezdniach zwykłych dróg (szos)

      niektórym niestety się wydaje, że drogi dla rowerów budowane są po to, by mieć powód do usuwania kolarzy z jezdni ulic miejskich.

      Tak nie powinno być.

      Jezdnie ulic miejskich są dla ludzi, nie tylko pojazdów. Obecność kolarzy i rowerzystów na jezdni zmniejsza liczbę i dotkliwość wypadków drogowych, chociaż nie jest to informacja łatwo przyswajana przez laików i "ekspertów" bezpieczeństwa ruchu drogowego dbających głównie o przepustowość szybko jeżdżących samochodów poza godzinami szczytu.

      • 2 5

    • To będzie rowero-strada

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane