• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Umowa na wytyczenie trasy PKM Południe

ms
11 czerwca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Co najmniej 30 mln zł za projekt PKM Południe
Rekomendowane oraz alternatywne warianty przebiegu nowej linii kolejowej PKM Południe w Gdańsku i ościennych gminach. Rekomendowane oraz alternatywne warianty przebiegu nowej linii kolejowej PKM Południe w Gdańsku i ościennych gminach.

Za dwa i pół roku ma być gotowy dokument, który wykaże, czy nowa trasa PKM biegnąca przez południe Gdańska i Kowale na Jasień oraz przez Kolbudy do Starej Piły jest możliwa do wykonania i ma uzasadnienie ekonomiczne.



Czy kupując mieszkanie, kierujesz się komunikacją w okolicy?

PKM Południe będzie nową linią Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Pobiegnie od przystanku SKM Gdańsk-Śródmieście do południowych dzielnic Gdańska.

Tam miałyby powstać dwa odbicia. Pierwsze w kierunku istniejącej linii kolejowej PKM (nr 248). Drugie do nieczynnej obecnie i  wymagającej modernizacji linii Pruszcz Gdański - Stara Piła (nr 229).

Zanim jednak ruszą jakiekolwiek prace, nawet projektowe, powstać musi Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe. To dokument, który pokaże, którędy i w jaki sposób poprowadzić kolej, by korzystało z niej jak najwięcej pasażerów i by jej budowa była ekonomicznie opłacalna.

- Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe jest szerokim opracowaniem przedprojektowym, które służy określeniu założeń technicznych przyszłej inwestycji, jej efektywności ekonomicznej oraz uzyskaniu decyzji środowiskowej - tłumaczy Grzegorz Mocarski, prezes samorządowej spółki PKM SA. - Wykonanie tego dokumentu jest konieczne do potwierdzenia technicznych możliwości realizacji tej inwestycji oraz wzajemnej koordynacji z innymi projektami realizowanymi lub planowanymi na tym obszarze.

Analizowane odcinki trasy kolejowej PKM Południe



  • Odcinek 1 - budowa/przedłużenie linii kolejowej o długości ok. 4 km od przystanku SKM Gdańsk-Śródmieście w kierunku południowych dzielnic Gdańska do pętli Łostowice - Świętokrzyska, wraz z rozbudową funkcji przesiadkowych istniejącego tam węzła integracyjnego.
  • Odcinek 2 - budowa (przedłużenie odcinka 1) nowej linii kolejowej o długości ok. 3,5 km od węzła integracyjnego Gdańsk-Łostowice - Świętokrzyska w kierunku zachodniej obwodnicy Trójmiasta do węzła integracyjnego Kowale wraz z budową tego węzła.
  • Odcinek 3 - budowa nowej linii kolejowej o długości ok. 6-7 km (zależnie od ostatecznego przebiegu i trasowania linii kolejowej) od węzła integracyjnego Kowale do włączenia w istniejącą linię kolejową nr 229, pomiędzy Straszynem i Goszynem.
  • Odcinek 4 - modernizacja istniejącej linii kolejowej nr 229 na odcinku Stara Piła - Pruszcz Gdański o długości ok. 25 km.
  • Odcinek 5 - budowa nowej linii kolejowej o długości ok. 7 km (zależnie od ostatecznego przebiegu i trasowania linii kolejowej) od węzła integracyjnego Kowale do włączenia w linię kolejową nr 248 (PKM), pomiędzy przystankami Gdańsk-Jasień i Gdańsk-Kiełpinek.


Umowa na prawie 4,5 mln zł



W piątek, 11 czerwca, podpisano umowę na dokumentację STEŚ dla nowej trasy kolejowej. Wykona ją firma TPF, która za swoją pracę otrzyma 4,45 mln zł.

Pieniądze na to pochodzą z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego, zarządzanego przez samorząd województwa pomorskiego.

- Od wielu lat staramy się rozwijać transport szynowy w całym naszym regionie - zaznaczył  Mieczysław Stuk, marszałek województwa pomorskiego. - Mamy  całkowicie nową linię kolejową o długości 20 km, która została wybudowana dzięki staraniu samorządu województwa przy znaczącym wsparciu Gdańska i Gdyni. Zdecydowaliśmy się też na to, żeby w regionalnym Programie Operacyjnym, w tej części kolejowej, inwestować w tabor, ale też w modernizację linii. Ta modernizacja zapewni transport do innych rozwiniętych ośrodków gospodarczych województwa pomorskiego w sposób szybszy i bardziej sprawny.
- Dziś ważny dzień dla Gdańska, dla obszaru metropolitalnego i dla województwa pomorskiego, ponieważ podpisując umowę na Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe, stawiamy kolejny krok w kierunku realizacji tej inwestycji [PKM Południe - dop. red], a kolej to przyszłość - powiedziała prezydent Gdańska Aleksandra Dulkiewicz. - Przysłuży się ona rozwojowi całego naszego obszaru.

Dodatkowe badania zwyczajów i preferencji transportowych mieszkańców Pomorza



Jednocześnie podpisano umowę pomiędzy Pomorskim Biurem Planowania Regionalnego i sopocką Pracownią Badań Społecznych. PBS ma zbadać zachowania transportowe mieszkańców Pomorza oraz zmierzyć natężenia ruchu drogowego i potoków pasażerskich.

Analizy mają na celu określenie kierunków rozwoju systemu transportowego w skali makro - wybranego obszaru metropolitalnego - oraz w skali mikro - wybranych miast i gmin.
ms

Opinie (329) 3 zablokowane

  • (15)

    2,5 roku czekanie na dokument....ehhh...potem poprawki,budowa ruszy za 10 lat a po kolejnych 5 remont generalny...nie no tak to my drugiego Szykago nie zbudujuemy.

    • 100 16

    • Nie ma miejsca na Nową Świętokrzyska a PKM będą budować (5)

      • 22 3

      • No i dobrze. (2)

        Dwupasmówka za rok zatka się z powrotem, a tory są alternatywą.

        • 12 5

        • Tak jak tory PKMki? (1)

          Wszyscy się na nią przerzucili i już nikt tam nie korzysta z samochodu? Wszystko zależy od tego, jak często ta południowa PKMka będzie jeździła, i ile będą kosztować bilety

          • 5 4

          • Czytałeś artykuł?

            • 0 3

      • Łącznik

        Prostego łącznika między Lucznicza a Niepołomicka nie potrafi miasto zbudować a chcą PKM ciągnąć Tak tak Ola kupuje sobie spokój, teraz zawsze będzie argument że prace trwaja

        • 16 1

      • Ja nie wiem jak oni chcą zmieścić linię kolejową wzdłuż Małomiejskiej.

        Prędzej uwierzę w polską ekspedycję na Księżyc niż w to, że będą tam drążyć tunele w tym piachu pod blokowiskami.

        • 18 0

    • Lepsze to niż elektrownia w Ostrołęce i CPK, które tylko kosztują miliony miesięcznie a nie działają. (3)

      • 7 8

      • A która inwestycja w trakcie projektowania czy budowy działa? (1)

        Co to za egzotyczna logika? Od tego UFO co Obama widział?

        • 3 3

        • A którą inwestycję w trakcie projektowania czy budowy burzą?

          W Polsce o UFO nietrudno...

          • 2 2

      • na pewno nie lepsze. dzięki temu, że jest planowany CPK i PKM na południe i za Gdańska,

        wszyscy, z każdej strony są syci i zadowoleni

        • 5 2

    • Nie trzeba szukać w Amełyce (1)

      Gdynię zbudowali w 10 lat.

      • 5 0

      • raczej sama sie zbudowala

        Jeden wielki slums i trzy ulice w "centrum" oraz Kamienna Gora.
        Zmienila to dopiero "epoka Gierka" ktora zlikwidowala slums w centrum i zbudowala kanalizacje i wodociagi. No i nowe dzielnice w zachodniej czesci. Zajelo to piec lat.

        • 3 0

    • Nie ma znaczenia, że długo,bo w takim kształcie ten projekt i tak jest skazany na porażkę. Autor pomysłu chyba nigdy nie był w okolicy małomiejskiej - żeby pociągnąć tamtędy kolej trzebaby wyburzyć pół dzielnicy

      • 7 0

    • Jakie remont generalny po 5 latach? PKM działa już 6 rok i nie ma potrzeby przeprowadzania żadnych prac remontowych na tej linii.

      • 2 1

    • Z buta koty

      • 0 0

  • (2)

    Gęsta siatka PKM powinna być kluczowym i podstawowym obok SKM transportem publicznym całej aglomeracji. Od Borkowa Kowal Łostowic po Obłuze, Pogórze, Kosakowo.

    • 88 8

    • Priorytet mają obwodnice.

      Jak już się wszystkie przytkają, nawet te nowo wybudowane, wtedy może nieco przyspieszą projekt rozbudowy koleji aglomeracyjnej.

      • 5 8

    • kompleksowo

      Myślę, że pojedyncze działania nie zmienią dużo. Trzeba działać kompleksowo. Jeśli będzie PKM dla mieszkańców Kolbud i okolic to trzeba się jeszcze postarać, żeby było to atrakcyjniejsze od jechania z dzieckiem autem do centrum gdańska do szkoły. Ważny czas i pieniądze, czyli musi być przynajmniej tak samo szybko, no i taniej. Przydałyby się opłaty za wjazd do centrum miasta autem.

      • 0 0

  • Trochę długo ale rozumiem, że to nie jest prosty projekt. (5)

    Inwestycja bardzo potrzebna bo nawet jak wybudują nowe drogi to i tak przepustowość będzie niewiele lepsza, a tramwaj jest mega wolny

    • 58 7

    • Nie no pewnie w ogóle zaczniimy wyburzać drogi bo przecież budowanie nowych nic nie da (3)

      Gdańsk upada właśnie przez takich ałków

      • 5 10

      • Dokładnie tak. Drogi i parkingi zagarnęły ponad 80% przestrzeni. (1)

        Nie da się zbudować absolutnie nic nie wyburzając przy tym drogi.

        • 6 4

        • Tej jednej jednej, która jest?

          Czyli Świętokrzyskiej? To jest dopiero koncepcja!

          • 2 0

      • czytaj ze zrozumieniem

        • 2 0

    • Urzednicy gdańscy mowia, nie da się

      Poza tym te tereny już są zarezerwowane dla dewelopera

      • 7 1

  • A potem jeszcze trzy lata (7)

    Na analizę dokumentów, potem 5 lat i jakaś wizualizacja, po siedmiu będzie projekt A za 10 lat to już tylko małe poprawki do projektu. Później będzie trzeba tylko zrewidować pierwszy projekt i już z górki. 15 lat i mamy przetarg. Potem jeszcze kilka miesięcy na odwołanie się co do przetargu . No i dalej to już z górki w 2038 prezydent wkopie pierwszą łopatę. Następnie 5 lat robót. I potem małe poprawki ( góra dwa lata ) . Minie ani się nie obejrzymy i będzie kolejka! Hurra.

    • 108 9

    • (3)

      Dopóki PKM należy do samorządu nic dobrego z tego nie wyniknie. Najpierw muszą zarobić urzędnicy i ich znajomi a dopiero potem pomyślą o mieszkańcach.

      • 10 5

      • Jakby należało do państwa to nigdy by nie powstała.

        • 3 1

      • Mówisz to o samorządzie, który jako jedyny w Polsce

        podjął się i wybudował linię kolejową?
        Może jednak zapoznaj się z tematem zanim będziesz szkalował tych co chcą coś zrobić.
        Terminów się nie przeskoczy. Wyszukaj sobie ile czasu potrzeba na zrealizowanie inwestycji drogowej wg GDDKiA - 10 lat. Tu jest podobnie

        • 3 1

      • Dopóki SKM należy do PKP to nie ma prawa działać dobrze.

        • 0 0

    • Póżniej wymyślą że przejdą z elektryfikacji na spalinówkę :)

      • 7 1

    • (1)

      Jeszcze trzeba będzie przerobić projekt Nowej Świętokrzyskiej....

      • 5 1

      • Jak na razie to żadnego projejtu nie ma

        Od 20 lat jest tylko koncepcja

        • 2 0

  • Świętokrzyska a właściwie jej brak sprawia że obecnie południe gdańska tonie w korkach (47)

    Część osób tam mieszka, a druga część chce dostać się do obwodnicy, korek potrafi być nawet w sobotę o 19:00.

    Zamiast spędzać czas z rodziną, stoimy w korkach. Władze miasta śmieją się mieszkańcom w twarz brakiem choćby planów nowej ulicy Śiętokrzyskiej.

    • 299 64

    • (10)

      Deweloper nie powiedział?;)

      • 51 39

      • a co miał kupić w centrum miasta mieszkanie i tonąć w korkach np. na hucisku? (5)

        deweloper nie powiedział, bo dogadał się z miastem. budujemy, a wy moze za X lat zbudujecie coś ciekawego

        • 32 19

        • a tak tonie w korkach na peryferiach (2)

          skąd ma wszędzie daleko.

          • 29 14

          • (1)

            W samym mieście nie może budować bo zarzuca mu się betonowanie

            • 8 8

            • Powstały już dużo lepsze koncepcje przebiegu tej trasy

              zakładające bardziej realne wytyczenie w terenie niwelowanym w okolicach wzgórz morenowych na południu
              bit. ly/3wDCNsu (bez spacji po kropce)

              • 0 0

        • Pod huciskiem przejechać skm

          • 11 3

        • Ja rozumiem, że nie każdy może mieszkać w centrum (bo jest tu określona liczba mieszkań i już)

          Natomiast właśnie na tym polega przewaga życia w centrum, że nie trzeba tkwić w korku na Hucisku. Można sobie przejść się 10 minut spacerem do celu albo podjechać rowerem czy wziąć skutek na minuty.

          W wielu dalszych podróżach skutecznie pomoże wiele autobusów, tramwajów czy SKM/PR.

          Jeśli ktoś pierwsze o czym myśli to jak by tu wsiąść do samochodu to zawsze będzie stał gdzieś w korkach.

          Samochód to często wygodny środek lokomocji. W mieście jednak bardzo często to bardziej kara niż nagroda.

          I bardzo dobrze, że najpierw planuje się budowę kolei, a potem dróg.

          • 0 2

      • developer sprzedaje bloki kilka metrów od śladu nowej swiętokrzyskiej jako eko zacisze zakątek itp... (2)

        a teraz im jeszcze kolej pod oknami dowalą - już to widzę... ta droga ma nigdy nie powstać...

        • 43 0

        • (1)

          Havla tez miała nigdy nie powstac. I Adamowicza, a teraz tramwaj na Warszawskiej.

          • 11 9

          • deweloper na piedestale

            Najpierw powstają bloki a potem dłuuuugo , dłuuuugo nic i może kiedyś droga gminna mająca zasilać drogi osiedlowe. Taką mamy wizje rozwoju miasta. Konglomerat deweloper-miasto. Potrzeby mieszkańców na szarym końcu. Podziękujcie tym ,których wybraliście.

            • 17 3

      • A finalnie to i tak ty się dołożysz do tego, czego nie powiedział deweloper, a co miasto bardzo dobrze wiedziało.

        • 3 0

    • Gdańsk jest duży (1)

      Nie trzeba kupować mieszkania akurat przy polnej drodze

      • 25 28

      • Można na Długiej

        • 14 1

    • (3)

      Przed kupnem mieszkania analizowałem korki w okolicy. Na Przymorze Zaspę mnie nie stać ale chciałem coś wzdłuż osi SKM. I co, zamiast Zakoniczyna/Jabłoniowej wybrałem Orunię. Z Rubinowej Diamentowej mam 5min z buta na oruński przystanek. Do Oliwy 10-15 min koleją. Rewelacja. Piękny park obok, sklepy i wszystkie potrzebne usługi. Do Gdańska jadę 10Min rowerem wzdłuż kanału Raduni. Korki na Trakcie są ale ja go nie tworzę.
      pozdro

      • 67 7

      • A i napić się z kim jest, Gwidon i Romek stale urzędują w tym parku (jak ich nie ma to sprawdzić u Zbycha) (2)

        • 20 17

        • (1)

          Nie segreguj ludzi. Ludzie z piwkiem są wszędzie i to w różnych statusach społecznych. W Gdańsku jest bezpiecznie w każdej dzielnicy. Urodziłem się w Gdańsku i mieszkałem w wielu miejscach tutaj. W porównaniu do miast zachodnich, zza granicy, w których tez mieszkałem, mam przekonanie ze tutaj mamy najbezpieczniej.

          • 35 3

          • 100% prawda. Byłem. Widziałem. Na tzw. Zachodzie dramat.

            • 1 0

    • Ulica Nowa Świętkorzyska Cie nie zbawi choć jest potrzebna ale razem z szybka komunikacja miejską

      Poza tym jaka władza? masz parodie prezydenta w Gdańsku

      • 21 12

    • Projekt Nowej Świętokrzyskiej jest gotowy od kilku lat, (3)

      chyba nawet z pozwoleniem na budowę. No ale Paweł miał inne priorytety, Ola też ma inne priorytety, a temat tej budowy wraca tylko przed kolejnymi wyborami.

      • 39 11

      • (1)

        Paweł mówił że zacznie i planował zaraz po starcie Warszawskiej odpalić NŚ. Ale Olusia woli politykę.

        • 20 4

        • Tak, ten świetny Paweł. Tylko kaski nie miałby skąd wyciągnąć po przejedzeniu najlepszych lat unijnych dopłat.

          • 5 7

      • To nie czasem mieszkańcy Zeusa zablokowali projekt?

        • 2 0

    • poproście Prezydent, to wam pasy domaluje

      • 13 3

    • (5)

      To nie jedzcie samochodem jakie to proste?

      • 8 18

      • (3)

        No właśnie nie ma alternatywy...

        • 7 4

        • jest ich wiele, trzeba tylko otworzyć wyobraźnię (2)

          • 1 12

          • Tak. Np.paralotnia

            • 9 1

          • No to dawaj. Jakie masz pomysły?

            • 3 0

      • jak nie będziesz mógł z jakichś przyczyn jeżdzić rowerem to zmienisz zdanie

        • 0 0

    • (4)

      To trzeba kupić więcej samochodów a n ajlepiej żeb y każda osoba dorosła w rodzinie jeżdziła swoim samochodem

      • 20 9

      • (3)

        to trzeba było zrobić komunikację porządna to by samochodami nie jeździli

        • 21 7

        • (2)

          Autobus jedzie co paręnaście minut, ale przecież passek sie nie może kurzyć...

          • 5 8

          • (1)

            gdzie jedzie w tych korkach? Na początku mośku autobusy jeździły tam co 35 min i był ścisk to się dziwisz że ludzie sobie samochody kupili?

            • 11 2

            • Co było, a nie jest, nie pisze się w rejestr. Korki tworzą samochody, a nie autobusy. Jak mawiają w Ameryce: "stop hiting jurself"!

              • 4 4

    • W (4)

      Władze Gdańska dorosły, by nie budować kolejnych dróg, bo to droga do nikąd. Są na to dowody naukowe i doświadczenia empiryczne z miast zachodnich. W miastach jeździ się komunikacja miejska, a samochód poza miasto.

      • 16 19

      • Doświadczenia empiryczne z miast zachodnich dowodzą, że jak ludziom metro, to sami się przesiądą, bez zwężania dróg (3)

        ale Gdańsk zamiast ulepszać komunikację miejską woli utrudniać życie kierowcom. I tracą na tym wszyscy, również pasażerowie komunikacji miejskiej, bo jak ta nie ma konkurencji, to po co ma się starać i ulepszać?

        • 19 6

        • Polać mu!

          • 7 0

        • W (1)

          Ale przecież główną teza to budowa lini kolejowej, a więc poprawa komunikacji miejskiej. W czym więc problem.

          • 0 1

          • Nie ma żadnego

            Już jest przecież zarąbiście a będzie tylko lepiej. Zwłaszcza gdy się Olkę wymieni na lepszy model.

            • 3 0

    • A developer mówił że 4min do centrum haha

      • 10 1

    • (3)

      A ja kupiłem chate na Chełmie i mam korki w d.

      • 4 2

      • (2)

        tym koło Lublina?

        • 5 2

        • Albo w Chełmie Śląskim

          • 4 2

        • Wtedy napisałby "w Chełmie".

          Zapewne jesteś przyjezdny?

          • 4 2

    • A wystarczyło lepiej zarabiać i kupić w lepszym miejscu

      Ale oczywiście, to wina tych innych, że w wieku 40 lat zarabiasz 3_4tys zł, co?

      • 0 0

    • Czy to jest ta ulica której projektowanie trwa siedem lat?

      • 0 0

    • Ludzie na poziomie mieszkaja w garnizonie albo kłatro tałers

      • 0 1

  • na nowa swietokrzyska (3)

    tez firemka wziela gruby pinondz na przygotowanie dokumentacji itp i temat padł a laaata mijają jhahahahaha

    • 54 4

    • I dlatego Ola może się już pakować (2)

      Bez głosów Południa przepadnie z kretesem, czego jej z całego serca życzę.

      • 7 0

      • (1)

        wsadzą na stołek następnego figuranta....układ zamknięty

        • 4 0

        • Mam nadzieję że jednak nie

          Że mieszkańcy już się wystarczająco zawiedli na obecnej ekipie i nie poprą już nikogo spod tego szyldu.

          • 0 0

  • 4,5 mln za sam dokument (4)

    Ciekawie ciekawie, na dodatek na inwestycję, której doczekamy za 20 lat :D a po drodze 17 zmian, bo deweloperowi gdzieś tam pozwolą na trasie bloczki pobudować :D

    • 61 10

    • Na dodatek robi to firma z Warszawy, która może raz w ciągu tych 2 lat wybierze się na wizję w terenie. Jak tam w ciągu 5 lat powstało z 100 bloków :D

      projektanci: Jeśli to czytacie, to mapy google są baaaaaardzo nieaktualne, wszędzie są bloki.

      • 17 1

    • Jeżeli wogole masz jakiekolwiek wyobrażenie o projektowaniu , to nie są duże pieniądze . (1)

      Szczególnie przy rosnących kosztach i najwyższejinflacji. Wpuścić roboli żeby łopatami zaczęli wytyczać przebieg trasy wcale nie będzie tańsze.

      • 8 2

      • A to powiedz znawco, w jaki decydujący sposób inflacja ma wpływ na projektowanie?

        A te rosnące koszty to funduje głównie rozgrzany do czerwoności rynek deweloperski.

        • 0 0

    • pissoffy juz 5 rok "buduja" prom . Wydane 15 mln , rozdane stanowiska i ordery .

      A projektu jeszcze nie ma i tak naprawde nikt nie wie co zamierzaja wybudowac . Jak wszystko u pssofffow to jest tajemnica , dopiero jak wyjdzie na jaw to sie pluja.

      • 3 0

  • W Gdańsku myśli się poważnie o rozwoju kolej (18)

    Nie ma co się zastanawiać gdyż powstanie tych linii kolejowych spowoduje kolejny rozwój Pomorza. Szkoda że w Gdyni od lat tylko deklaracje wizualizacje.

    • 148 41

    • W Gdyni też się myśli poważnie o rozwoju kolei. (6)

      Ale zwróć uwagę, że PKM to spółka marszałkowska, tego samego marszałka, który angażuje się w Gdańsku a totalnie zlewa Nordę (tak, tak, nie samą Gdynię, ale Małe Trójmiasto). Więc nie pitol bez sensu.

      • 15 22

      • zaraz zlewa (2)

        O linię do helskiego matecznika dba...

        • 3 2

        • W jastarni (1)

          To cos to nie chcą widzieć, dlatego tam rzadko bywa

          • 1 0

          • "z helskiego"

            w sensie półwyspu.
            Bo półwysep to w zasadzie przemysł...
            Ta linia to "cud, miód" w stosunku do interioru województwa,
            A o obiecanym Bytowie to ucichło zupełnie.

            • 2 0

      • co ty pitolisz?

        Taka umowa na opracowanie studium jak teraz dla PKM południe, już dawno została podpisana jeśli chodzi o Gdynię północ i prace są w toku o czym zresztą były tu artykuły. Zapłacił za to nikt inny jak urząd marszałkowski.

        • 9 0

      • Przekaz z Ratusza znamy dziękujemy za przypomnienie tych herezji

        • 6 0

      • kołdra zawsze będzie krótka

        I dlatego do bycia prezydentem potrzeba polityka, a nie roszczeniowego "kieszonkowego dyktatora" ze stadem "podsiębiorcow" w radzie miasta.

        • 7 0

    • (1)

      Rozwój nastąpi gdy postanowią odbudować wszystkie linie kolejowe które zostały zamknięte bądź rozebrane. Wtedy można mówić o skoku cywilizacji

      • 17 3

      • "można mówić o skoku cywilizacji"

        Raczej o odtworzeniu stanu posiadania i tegoż "poziomu cywilizacyjnego"...

        • 13 0

    • to właśnie dzięki uporowi Gdyni jest PKM

      Gdynia miała nadzieje na komunikację lotnisk i optowała za koleją.
      Gdańsk miał na to wylane i do lotniska chciał budować tramwaj.
      Zwaśnionych notabli pogodził marszałek i podłączył... Kościerzynę i Kartuzy...
      Gdyni skapło tylko do Głównej i to tez z oporami i z własnym finansowaniem...

      • 15 5

    • Tak poważnie się myśli w Gdańsku o kolei, że teren stacji w Nowym Porcie oddaje się deweloperowi (2)

      • 20 3

      • linia SKM na odcinku Gdańsk Brzeźno - Gdańsk Nowy Port nie ma sensu (1)

        już dawno był to typowy wyrostek robaczkowy, bez jakichkolwiek klientów.

        • 3 11

        • zwłaszcza jak oklice Letnicy - Nowego Portu_Brzeźna i na działkach przy Hallera

          zamieszka kilkadziesiat tysiecy osób

          • 7 0

    • podpisał anonim pod artykułem o planach i deklaracjach

      • 3 1

    • Tak, tylko znając życie, te linie zbudują za 20 lat. (1)

      Prędzej wrócą pociągi do Brzeźna niż do Starej Piły.

      • 7 1

      • Pociagi do Starej Piły pojadą bajpasem karuskim dużo szybciej niż powstanie PKM Południe

        Powstanie takiej linii to rząd 10 lat, a po ostatniej zmianie w przepisach środowiskowych to pewnie więcej o ile w ogóle się uda.

        • 2 0

    • 2,5 roku.... czyli mydlynie oczu. Aby do wyborów...

      • 3 1

    • tylko mysli od 40 lat bardzo powazne.

      • 2 0

  • (4)

    Rozwój PKM i SKM to podstawa. Zrobią nowe drogi na południe , to zachęcą deweloperów do jeszcze dalszego wylewania miasta na peryferie. Tak to działa.

    • 53 7

    • miasto oraz miasteczka dookoła gdanska i tak będa się wylewać do momentu, aż zabraknie ziemi pod nowe inwestycje

      co ty myslisz, że kowalski czy nosacz będzie w mogl konkurowac z funduszami inwestycyjnymi, kupującymi cale bloki w dogodnych lokalizacjach?

      • 9 1

    • Pomyśl trochę i

      poczytaj co to plan zagospodarowania przestrzennego i kto go tworzy.

      • 2 1

    • A gdzie mają budować skoro zarzuca im się betononowanie? To wybiera inne tereny

      • 1 2

    • nie ma dróg, a deweloperzy i tak budują. I tutaj pojawia się dramat mieszkańców, bo miasto obiecuje drogę - miasto, nie deweloper! A potem ją 50 razy przekładają.

      • 2 0

  • Etapowanie (3)

    Skoro dopiero przy pętli Łostowice Świętokrzyska ma się rozwidlać, to dlaczego tego etapu nie można zaprojektować szybciej?

    • 40 3

    • Ponieważ takie są przepisy (1)

      licz 10 lat i żadne rozwidlenie nie gra tu roli. Zresztą żadnego rozwidlenia na Ł-Ś nie ma w planach.

      • 1 0

      • Nie do końca...

        Chodziło mi o to, że trasa do Łostowic Świętokrzyskiej jest pewnikiem. Decyzja czy dalej jechać w prawo lub lewo wymaga analizy. Ale pierwszy odcinek mógłby powstać wcześniej.

        • 5 0

    • Chodzi tutaj bardziej o to, że aby dostać przeróżne dofinansowania, to nie może być projekt wyłącznie miejski, tylko regionalny. Muszą najpierw pokazać, że będzie to gdzieś w dalekiej przyszłości łączyć się z innymi liniami itp., żeby miało to sens w kontekście transportu regionalnego

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane