- 1 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (77 opinii)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (501 opinii)
- 3 Był senator skazany na więzienie (274 opinie)
- 4 Mała uliczka, duży problem (230 opinii)
- 5 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (127 opinii)
- 6 Sprzątanie świata w sobotę. Przyłączysz się? (54 opinie)
Umowa na wytyczenie trasy PKM Południe
Za dwa i pół roku ma być gotowy dokument, który wykaże, czy nowa trasa PKM biegnąca przez południe Gdańska i Kowale na Jasień oraz przez Kolbudy do Starej Piły jest możliwa do wykonania i ma uzasadnienie ekonomiczne.
Tam miałyby powstać dwa odbicia. Pierwsze w kierunku istniejącej linii kolejowej PKM (nr 248). Drugie do nieczynnej obecnie i wymagającej modernizacji linii Pruszcz Gdański - Stara Piła (nr 229).
Zanim jednak ruszą jakiekolwiek prace, nawet projektowe, powstać musi Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe. To dokument, który pokaże, którędy i w jaki sposób poprowadzić kolej, by korzystało z niej jak najwięcej pasażerów i by jej budowa była ekonomicznie opłacalna.
- Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe jest szerokim opracowaniem przedprojektowym, które służy określeniu założeń technicznych przyszłej inwestycji, jej efektywności ekonomicznej oraz uzyskaniu decyzji środowiskowej - tłumaczy Grzegorz Mocarski, prezes samorządowej spółki PKM SA. - Wykonanie tego dokumentu jest konieczne do potwierdzenia technicznych możliwości realizacji tej inwestycji oraz wzajemnej koordynacji z innymi projektami realizowanymi lub planowanymi na tym obszarze.
Analizowane odcinki trasy kolejowej PKM Południe
- Odcinek 1 - budowa/przedłużenie linii kolejowej o długości ok. 4 km od przystanku SKM Gdańsk-Śródmieście w kierunku południowych dzielnic Gdańska do pętli Łostowice - Świętokrzyska, wraz z rozbudową funkcji przesiadkowych istniejącego tam węzła integracyjnego.
- Odcinek 2 - budowa (przedłużenie odcinka 1) nowej linii kolejowej o długości ok. 3,5 km od węzła integracyjnego Gdańsk-Łostowice - Świętokrzyska w kierunku zachodniej obwodnicy Trójmiasta do węzła integracyjnego Kowale wraz z budową tego węzła.
- Odcinek 3 - budowa nowej linii kolejowej o długości ok. 6-7 km (zależnie od ostatecznego przebiegu i trasowania linii kolejowej) od węzła integracyjnego Kowale do włączenia w istniejącą linię kolejową nr 229, pomiędzy Straszynem i Goszynem.
- Odcinek 4 - modernizacja istniejącej linii kolejowej nr 229 na odcinku Stara Piła - Pruszcz Gdański o długości ok. 25 km.
- Odcinek 5 - budowa nowej linii kolejowej o długości ok. 7 km (zależnie od ostatecznego przebiegu i trasowania linii kolejowej) od węzła integracyjnego Kowale do włączenia w linię kolejową nr 248 (PKM), pomiędzy przystankami Gdańsk-Jasień i Gdańsk-Kiełpinek.
Umowa na prawie 4,5 mln zł
W piątek, 11 czerwca, podpisano umowę na dokumentację STEŚ dla nowej trasy kolejowej. Wykona ją firma TPF, która za swoją pracę otrzyma 4,45 mln zł.
Pieniądze na to pochodzą z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego, zarządzanego przez samorząd województwa pomorskiego.
- Od wielu lat staramy się rozwijać transport szynowy w całym naszym regionie - zaznaczył Mieczysław Stuk, marszałek województwa pomorskiego. - Mamy całkowicie nową linię kolejową o długości 20 km, która została wybudowana dzięki staraniu samorządu województwa przy znaczącym wsparciu Gdańska i Gdyni. Zdecydowaliśmy się też na to, żeby w regionalnym Programie Operacyjnym, w tej części kolejowej, inwestować w tabor, ale też w modernizację linii. Ta modernizacja zapewni transport do innych rozwiniętych ośrodków gospodarczych województwa pomorskiego w sposób szybszy i bardziej sprawny.
- Dziś ważny dzień dla Gdańska, dla obszaru metropolitalnego i dla województwa pomorskiego, ponieważ podpisując umowę na Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe, stawiamy kolejny krok w kierunku realizacji tej inwestycji [PKM Południe - dop. red], a kolej to przyszłość - powiedziała prezydent Gdańska Aleksandra Dulkiewicz. - Przysłuży się ona rozwojowi całego naszego obszaru.
Dodatkowe badania zwyczajów i preferencji transportowych mieszkańców Pomorza
Jednocześnie podpisano umowę pomiędzy Pomorskim Biurem Planowania Regionalnego i sopocką Pracownią Badań Społecznych. PBS ma zbadać zachowania transportowe mieszkańców Pomorza oraz zmierzyć natężenia ruchu drogowego i potoków pasażerskich.
Analizy mają na celu określenie kierunków rozwoju systemu transportowego w skali makro - wybranego obszaru metropolitalnego - oraz w skali mikro - wybranych miast i gmin.
Opinie (329) 3 zablokowane
-
2021-06-11 15:17
(15)
2,5 roku czekanie na dokument....ehhh...potem poprawki,budowa ruszy za 10 lat a po kolejnych 5 remont generalny...nie no tak to my drugiego Szykago nie zbudujuemy.
- 100 16
-
2021-06-11 15:37
Nie ma miejsca na Nową Świętokrzyska a PKM będą budować (5)
- 22 3
-
2021-06-11 15:42
No i dobrze. (2)
Dwupasmówka za rok zatka się z powrotem, a tory są alternatywą.
- 12 5
-
2021-06-11 19:59
Tak jak tory PKMki? (1)
Wszyscy się na nią przerzucili i już nikt tam nie korzysta z samochodu? Wszystko zależy od tego, jak często ta południowa PKMka będzie jeździła, i ile będą kosztować bilety
- 5 4
-
2021-06-12 10:45
Czytałeś artykuł?
- 0 3
-
2021-06-11 15:46
Łącznik
Prostego łącznika między Lucznicza a Niepołomicka nie potrafi miasto zbudować a chcą PKM ciągnąć Tak tak Ola kupuje sobie spokój, teraz zawsze będzie argument że prace trwaja
- 16 1
-
2021-06-11 16:01
Ja nie wiem jak oni chcą zmieścić linię kolejową wzdłuż Małomiejskiej.
Prędzej uwierzę w polską ekspedycję na Księżyc niż w to, że będą tam drążyć tunele w tym piachu pod blokowiskami.
- 18 0
-
2021-06-11 15:38
Lepsze to niż elektrownia w Ostrołęce i CPK, które tylko kosztują miliony miesięcznie a nie działają. (3)
- 7 8
-
2021-06-11 15:48
A która inwestycja w trakcie projektowania czy budowy działa? (1)
Co to za egzotyczna logika? Od tego UFO co Obama widział?
- 3 3
-
2021-06-11 15:52
A którą inwestycję w trakcie projektowania czy budowy burzą?
W Polsce o UFO nietrudno...
- 2 2
-
2021-06-11 15:52
na pewno nie lepsze. dzięki temu, że jest planowany CPK i PKM na południe i za Gdańska,
wszyscy, z każdej strony są syci i zadowoleni
- 5 2
-
2021-06-11 19:15
Nie trzeba szukać w Amełyce (1)
Gdynię zbudowali w 10 lat.
- 5 0
-
2021-06-12 12:41
raczej sama sie zbudowala
Jeden wielki slums i trzy ulice w "centrum" oraz Kamienna Gora.
Zmienila to dopiero "epoka Gierka" ktora zlikwidowala slums w centrum i zbudowala kanalizacje i wodociagi. No i nowe dzielnice w zachodniej czesci. Zajelo to piec lat.- 3 0
-
2021-06-12 11:11
Nie ma znaczenia, że długo,bo w takim kształcie ten projekt i tak jest skazany na porażkę. Autor pomysłu chyba nigdy nie był w okolicy małomiejskiej - żeby pociągnąć tamtędy kolej trzebaby wyburzyć pół dzielnicy
- 7 0
-
2021-06-12 22:34
Jakie remont generalny po 5 latach? PKM działa już 6 rok i nie ma potrzeby przeprowadzania żadnych prac remontowych na tej linii.
- 2 1
-
2021-06-14 22:55
Z buta koty
- 0 0
-
2021-06-11 15:18
(2)
Gęsta siatka PKM powinna być kluczowym i podstawowym obok SKM transportem publicznym całej aglomeracji. Od Borkowa Kowal Łostowic po Obłuze, Pogórze, Kosakowo.
- 88 8
-
2021-06-11 15:41
Priorytet mają obwodnice.
Jak już się wszystkie przytkają, nawet te nowo wybudowane, wtedy może nieco przyspieszą projekt rozbudowy koleji aglomeracyjnej.
- 5 8
-
2021-06-12 11:09
kompleksowo
Myślę, że pojedyncze działania nie zmienią dużo. Trzeba działać kompleksowo. Jeśli będzie PKM dla mieszkańców Kolbud i okolic to trzeba się jeszcze postarać, żeby było to atrakcyjniejsze od jechania z dzieckiem autem do centrum gdańska do szkoły. Ważny czas i pieniądze, czyli musi być przynajmniej tak samo szybko, no i taniej. Przydałyby się opłaty za wjazd do centrum miasta autem.
- 0 0
-
2021-06-11 15:22
Trochę długo ale rozumiem, że to nie jest prosty projekt. (5)
Inwestycja bardzo potrzebna bo nawet jak wybudują nowe drogi to i tak przepustowość będzie niewiele lepsza, a tramwaj jest mega wolny
- 58 7
-
2021-06-11 15:37
Nie no pewnie w ogóle zaczniimy wyburzać drogi bo przecież budowanie nowych nic nie da (3)
Gdańsk upada właśnie przez takich ałków
- 5 10
-
2021-06-11 15:43
Dokładnie tak. Drogi i parkingi zagarnęły ponad 80% przestrzeni. (1)
Nie da się zbudować absolutnie nic nie wyburzając przy tym drogi.
- 6 4
-
2021-06-12 03:12
Tej jednej jednej, która jest?
Czyli Świętokrzyskiej? To jest dopiero koncepcja!
- 2 0
-
2021-06-11 15:48
czytaj ze zrozumieniem
- 2 0
-
2021-06-11 23:03
Urzednicy gdańscy mowia, nie da się
Poza tym te tereny już są zarezerwowane dla dewelopera
- 7 1
-
2021-06-11 15:22
A potem jeszcze trzy lata (7)
Na analizę dokumentów, potem 5 lat i jakaś wizualizacja, po siedmiu będzie projekt A za 10 lat to już tylko małe poprawki do projektu. Później będzie trzeba tylko zrewidować pierwszy projekt i już z górki. 15 lat i mamy przetarg. Potem jeszcze kilka miesięcy na odwołanie się co do przetargu . No i dalej to już z górki w 2038 prezydent wkopie pierwszą łopatę. Następnie 5 lat robót. I potem małe poprawki ( góra dwa lata ) . Minie ani się nie obejrzymy i będzie kolejka! Hurra.
- 108 9
-
2021-06-11 15:34
(3)
Dopóki PKM należy do samorządu nic dobrego z tego nie wyniknie. Najpierw muszą zarobić urzędnicy i ich znajomi a dopiero potem pomyślą o mieszkańcach.
- 10 5
-
2021-06-11 22:33
Jakby należało do państwa to nigdy by nie powstała.
- 3 1
-
2021-06-12 10:50
Mówisz to o samorządzie, który jako jedyny w Polsce
podjął się i wybudował linię kolejową?
Może jednak zapoznaj się z tematem zanim będziesz szkalował tych co chcą coś zrobić.
Terminów się nie przeskoczy. Wyszukaj sobie ile czasu potrzeba na zrealizowanie inwestycji drogowej wg GDDKiA - 10 lat. Tu jest podobnie- 3 1
-
2021-06-13 08:41
Dopóki SKM należy do PKP to nie ma prawa działać dobrze.
- 0 0
-
2021-06-11 16:29
Póżniej wymyślą że przejdą z elektryfikacji na spalinówkę :)
- 7 1
-
2021-06-11 16:32
(1)
Jeszcze trzeba będzie przerobić projekt Nowej Świętokrzyskiej....
- 5 1
-
2021-06-12 03:14
Jak na razie to żadnego projejtu nie ma
Od 20 lat jest tylko koncepcja
- 2 0
-
2021-06-11 15:25
Świętokrzyska a właściwie jej brak sprawia że obecnie południe gdańska tonie w korkach (47)
Część osób tam mieszka, a druga część chce dostać się do obwodnicy, korek potrafi być nawet w sobotę o 19:00.
Zamiast spędzać czas z rodziną, stoimy w korkach. Władze miasta śmieją się mieszkańcom w twarz brakiem choćby planów nowej ulicy Śiętokrzyskiej.- 299 64
-
2021-06-11 15:28
(10)
Deweloper nie powiedział?;)
- 51 39
-
2021-06-11 15:54
a co miał kupić w centrum miasta mieszkanie i tonąć w korkach np. na hucisku? (5)
deweloper nie powiedział, bo dogadał się z miastem. budujemy, a wy moze za X lat zbudujecie coś ciekawego
- 32 19
-
2021-06-11 16:06
a tak tonie w korkach na peryferiach (2)
skąd ma wszędzie daleko.
- 29 14
-
2021-06-11 20:09
(1)
W samym mieście nie może budować bo zarzuca mu się betonowanie
- 8 8
-
2021-11-12 14:24
Powstały już dużo lepsze koncepcje przebiegu tej trasy
zakładające bardziej realne wytyczenie w terenie niwelowanym w okolicach wzgórz morenowych na południu
bit. ly/3wDCNsu (bez spacji po kropce)- 0 0
-
2021-06-11 16:18
Pod huciskiem przejechać skm
- 11 3
-
2021-06-14 10:01
Ja rozumiem, że nie każdy może mieszkać w centrum (bo jest tu określona liczba mieszkań i już)
Natomiast właśnie na tym polega przewaga życia w centrum, że nie trzeba tkwić w korku na Hucisku. Można sobie przejść się 10 minut spacerem do celu albo podjechać rowerem czy wziąć skutek na minuty.
W wielu dalszych podróżach skutecznie pomoże wiele autobusów, tramwajów czy SKM/PR.
Jeśli ktoś pierwsze o czym myśli to jak by tu wsiąść do samochodu to zawsze będzie stał gdzieś w korkach.
Samochód to często wygodny środek lokomocji. W mieście jednak bardzo często to bardziej kara niż nagroda.
I bardzo dobrze, że najpierw planuje się budowę kolei, a potem dróg.- 0 2
-
2021-06-11 16:21
developer sprzedaje bloki kilka metrów od śladu nowej swiętokrzyskiej jako eko zacisze zakątek itp... (2)
a teraz im jeszcze kolej pod oknami dowalą - już to widzę... ta droga ma nigdy nie powstać...
- 43 0
-
2021-06-11 17:45
(1)
Havla tez miała nigdy nie powstac. I Adamowicza, a teraz tramwaj na Warszawskiej.
- 11 9
-
2021-06-11 21:40
deweloper na piedestale
Najpierw powstają bloki a potem dłuuuugo , dłuuuugo nic i może kiedyś droga gminna mająca zasilać drogi osiedlowe. Taką mamy wizje rozwoju miasta. Konglomerat deweloper-miasto. Potrzeby mieszkańców na szarym końcu. Podziękujcie tym ,których wybraliście.
- 17 3
-
2021-06-12 10:49
A finalnie to i tak ty się dołożysz do tego, czego nie powiedział deweloper, a co miasto bardzo dobrze wiedziało.
- 3 0
-
2021-06-11 15:44
Gdańsk jest duży (1)
Nie trzeba kupować mieszkania akurat przy polnej drodze
- 25 28
-
2021-06-11 19:45
Można na Długiej
- 14 1
-
2021-06-11 15:47
(3)
Przed kupnem mieszkania analizowałem korki w okolicy. Na Przymorze Zaspę mnie nie stać ale chciałem coś wzdłuż osi SKM. I co, zamiast Zakoniczyna/Jabłoniowej wybrałem Orunię. Z Rubinowej Diamentowej mam 5min z buta na oruński przystanek. Do Oliwy 10-15 min koleją. Rewelacja. Piękny park obok, sklepy i wszystkie potrzebne usługi. Do Gdańska jadę 10Min rowerem wzdłuż kanału Raduni. Korki na Trakcie są ale ja go nie tworzę.
pozdro- 67 7
-
2021-06-11 17:10
A i napić się z kim jest, Gwidon i Romek stale urzędują w tym parku (jak ich nie ma to sprawdzić u Zbycha) (2)
- 20 17
-
2021-06-11 17:55
(1)
Nie segreguj ludzi. Ludzie z piwkiem są wszędzie i to w różnych statusach społecznych. W Gdańsku jest bezpiecznie w każdej dzielnicy. Urodziłem się w Gdańsku i mieszkałem w wielu miejscach tutaj. W porównaniu do miast zachodnich, zza granicy, w których tez mieszkałem, mam przekonanie ze tutaj mamy najbezpieczniej.
- 35 3
-
2021-06-14 09:21
100% prawda. Byłem. Widziałem. Na tzw. Zachodzie dramat.
- 1 0
-
2021-06-11 15:53
Ulica Nowa Świętkorzyska Cie nie zbawi choć jest potrzebna ale razem z szybka komunikacja miejską
Poza tym jaka władza? masz parodie prezydenta w Gdańsku
- 21 12
-
2021-06-11 16:03
Projekt Nowej Świętokrzyskiej jest gotowy od kilku lat, (3)
chyba nawet z pozwoleniem na budowę. No ale Paweł miał inne priorytety, Ola też ma inne priorytety, a temat tej budowy wraca tylko przed kolejnymi wyborami.
- 39 11
-
2021-06-11 19:47
(1)
Paweł mówił że zacznie i planował zaraz po starcie Warszawskiej odpalić NŚ. Ale Olusia woli politykę.
- 20 4
-
2021-06-12 10:51
Tak, ten świetny Paweł. Tylko kaski nie miałby skąd wyciągnąć po przejedzeniu najlepszych lat unijnych dopłat.
- 5 7
-
2021-06-12 18:16
To nie czasem mieszkańcy Zeusa zablokowali projekt?
- 2 0
-
2021-06-11 16:14
poproście Prezydent, to wam pasy domaluje
- 13 3
-
2021-06-11 16:18
(5)
To nie jedzcie samochodem jakie to proste?
- 8 18
-
2021-06-11 18:37
(3)
No właśnie nie ma alternatywy...
- 7 4
-
2021-06-11 21:58
jest ich wiele, trzeba tylko otworzyć wyobraźnię (2)
- 1 12
-
2021-06-11 23:23
Tak. Np.paralotnia
- 9 1
-
2021-06-12 15:03
No to dawaj. Jakie masz pomysły?
- 3 0
-
2021-06-13 18:14
jak nie będziesz mógł z jakichś przyczyn jeżdzić rowerem to zmienisz zdanie
- 0 0
-
2021-06-11 16:22
(4)
To trzeba kupić więcej samochodów a n ajlepiej żeb y każda osoba dorosła w rodzinie jeżdziła swoim samochodem
- 20 9
-
2021-06-11 16:32
(3)
to trzeba było zrobić komunikację porządna to by samochodami nie jeździli
- 21 7
-
2021-06-11 20:53
(2)
Autobus jedzie co paręnaście minut, ale przecież passek sie nie może kurzyć...
- 5 8
-
2021-06-11 22:58
(1)
gdzie jedzie w tych korkach? Na początku mośku autobusy jeździły tam co 35 min i był ścisk to się dziwisz że ludzie sobie samochody kupili?
- 11 2
-
2021-06-12 10:19
Co było, a nie jest, nie pisze się w rejestr. Korki tworzą samochody, a nie autobusy. Jak mawiają w Ameryce: "stop hiting jurself"!
- 4 4
-
2021-06-11 17:31
W (4)
Władze Gdańska dorosły, by nie budować kolejnych dróg, bo to droga do nikąd. Są na to dowody naukowe i doświadczenia empiryczne z miast zachodnich. W miastach jeździ się komunikacja miejska, a samochód poza miasto.
- 16 19
-
2021-06-11 19:54
Doświadczenia empiryczne z miast zachodnich dowodzą, że jak ludziom metro, to sami się przesiądą, bez zwężania dróg (3)
ale Gdańsk zamiast ulepszać komunikację miejską woli utrudniać życie kierowcom. I tracą na tym wszyscy, również pasażerowie komunikacji miejskiej, bo jak ta nie ma konkurencji, to po co ma się starać i ulepszać?
- 19 6
-
2021-06-11 22:53
Polać mu!
- 7 0
-
2021-06-12 01:32
W (1)
Ale przecież główną teza to budowa lini kolejowej, a więc poprawa komunikacji miejskiej. W czym więc problem.
- 0 1
-
2021-06-12 03:20
Nie ma żadnego
Już jest przecież zarąbiście a będzie tylko lepiej. Zwłaszcza gdy się Olkę wymieni na lepszy model.
- 3 0
-
2021-06-11 18:38
A developer mówił że 4min do centrum haha
- 10 1
-
2021-06-11 19:57
(3)
A ja kupiłem chate na Chełmie i mam korki w d.
- 4 2
-
2021-06-11 23:00
(2)
tym koło Lublina?
- 5 2
-
2021-06-12 03:21
Albo w Chełmie Śląskim
- 4 2
-
2021-06-12 10:20
Wtedy napisałby "w Chełmie".
Zapewne jesteś przyjezdny?
- 4 2
-
2021-06-14 06:56
A wystarczyło lepiej zarabiać i kupić w lepszym miejscu
Ale oczywiście, to wina tych innych, że w wieku 40 lat zarabiasz 3_4tys zł, co?
- 0 0
-
2021-06-14 09:20
Czy to jest ta ulica której projektowanie trwa siedem lat?
- 0 0
-
2021-06-16 00:01
Ludzie na poziomie mieszkaja w garnizonie albo kłatro tałers
- 0 1
-
2021-06-11 15:25
na nowa swietokrzyska (3)
tez firemka wziela gruby pinondz na przygotowanie dokumentacji itp i temat padł a laaata mijają jhahahahaha
- 54 4
-
2021-06-12 03:23
I dlatego Ola może się już pakować (2)
Bez głosów Południa przepadnie z kretesem, czego jej z całego serca życzę.
- 7 0
-
2021-06-12 20:22
(1)
wsadzą na stołek następnego figuranta....układ zamknięty
- 4 0
-
2021-06-13 17:17
Mam nadzieję że jednak nie
Że mieszkańcy już się wystarczająco zawiedli na obecnej ekipie i nie poprą już nikogo spod tego szyldu.
- 0 0
-
2021-06-11 15:26
4,5 mln za sam dokument (4)
Ciekawie ciekawie, na dodatek na inwestycję, której doczekamy za 20 lat :D a po drodze 17 zmian, bo deweloperowi gdzieś tam pozwolą na trasie bloczki pobudować :D
- 61 10
-
2021-06-11 16:50
Na dodatek robi to firma z Warszawy, która może raz w ciągu tych 2 lat wybierze się na wizję w terenie. Jak tam w ciągu 5 lat powstało z 100 bloków :D
projektanci: Jeśli to czytacie, to mapy google są baaaaaardzo nieaktualne, wszędzie są bloki.- 17 1
-
2021-06-11 19:20
Jeżeli wogole masz jakiekolwiek wyobrażenie o projektowaniu , to nie są duże pieniądze . (1)
Szczególnie przy rosnących kosztach i najwyższejinflacji. Wpuścić roboli żeby łopatami zaczęli wytyczać przebieg trasy wcale nie będzie tańsze.
- 8 2
-
2021-06-12 12:35
A to powiedz znawco, w jaki decydujący sposób inflacja ma wpływ na projektowanie?
A te rosnące koszty to funduje głównie rozgrzany do czerwoności rynek deweloperski.
- 0 0
-
2021-06-12 10:44
pissoffy juz 5 rok "buduja" prom . Wydane 15 mln , rozdane stanowiska i ordery .
A projektu jeszcze nie ma i tak naprawde nikt nie wie co zamierzaja wybudowac . Jak wszystko u pssofffow to jest tajemnica , dopiero jak wyjdzie na jaw to sie pluja.
- 3 0
-
2021-06-11 15:27
W Gdańsku myśli się poważnie o rozwoju kolej (18)
Nie ma co się zastanawiać gdyż powstanie tych linii kolejowych spowoduje kolejny rozwój Pomorza. Szkoda że w Gdyni od lat tylko deklaracje wizualizacje.
- 148 41
-
2021-06-11 15:53
W Gdyni też się myśli poważnie o rozwoju kolei. (6)
Ale zwróć uwagę, że PKM to spółka marszałkowska, tego samego marszałka, który angażuje się w Gdańsku a totalnie zlewa Nordę (tak, tak, nie samą Gdynię, ale Małe Trójmiasto). Więc nie pitol bez sensu.
- 15 22
-
2021-06-11 18:40
zaraz zlewa (2)
O linię do helskiego matecznika dba...
- 3 2
-
2021-06-11 23:08
W jastarni (1)
To cos to nie chcą widzieć, dlatego tam rzadko bywa
- 1 0
-
2021-06-12 09:58
"z helskiego"
w sensie półwyspu.
Bo półwysep to w zasadzie przemysł...
Ta linia to "cud, miód" w stosunku do interioru województwa,
A o obiecanym Bytowie to ucichło zupełnie.- 2 0
-
2021-06-12 07:55
co ty pitolisz?
Taka umowa na opracowanie studium jak teraz dla PKM południe, już dawno została podpisana jeśli chodzi o Gdynię północ i prace są w toku o czym zresztą były tu artykuły. Zapłacił za to nikt inny jak urząd marszałkowski.
- 9 0
-
2021-06-12 08:56
Przekaz z Ratusza znamy dziękujemy za przypomnienie tych herezji
- 6 0
-
2021-06-12 09:55
kołdra zawsze będzie krótka
I dlatego do bycia prezydentem potrzeba polityka, a nie roszczeniowego "kieszonkowego dyktatora" ze stadem "podsiębiorcow" w radzie miasta.
- 7 0
-
2021-06-11 16:14
(1)
Rozwój nastąpi gdy postanowią odbudować wszystkie linie kolejowe które zostały zamknięte bądź rozebrane. Wtedy można mówić o skoku cywilizacji
- 17 3
-
2021-06-11 17:52
"można mówić o skoku cywilizacji"
Raczej o odtworzeniu stanu posiadania i tegoż "poziomu cywilizacyjnego"...
- 13 0
-
2021-06-11 17:50
to właśnie dzięki uporowi Gdyni jest PKM
Gdynia miała nadzieje na komunikację lotnisk i optowała za koleją.
Gdańsk miał na to wylane i do lotniska chciał budować tramwaj.
Zwaśnionych notabli pogodził marszałek i podłączył... Kościerzynę i Kartuzy...
Gdyni skapło tylko do Głównej i to tez z oporami i z własnym finansowaniem...- 15 5
-
2021-06-11 19:44
Tak poważnie się myśli w Gdańsku o kolei, że teren stacji w Nowym Porcie oddaje się deweloperowi (2)
- 20 3
-
2021-06-11 21:55
linia SKM na odcinku Gdańsk Brzeźno - Gdańsk Nowy Port nie ma sensu (1)
już dawno był to typowy wyrostek robaczkowy, bez jakichkolwiek klientów.
- 3 11
-
2021-06-12 10:18
zwłaszcza jak oklice Letnicy - Nowego Portu_Brzeźna i na działkach przy Hallera
zamieszka kilkadziesiat tysiecy osób
- 7 0
-
2021-06-11 20:06
podpisał anonim pod artykułem o planach i deklaracjach
- 3 1
-
2021-06-11 21:42
Tak, tylko znając życie, te linie zbudują za 20 lat. (1)
Prędzej wrócą pociągi do Brzeźna niż do Starej Piły.
- 7 1
-
2021-06-12 07:59
Pociagi do Starej Piły pojadą bajpasem karuskim dużo szybciej niż powstanie PKM Południe
Powstanie takiej linii to rząd 10 lat, a po ostatniej zmianie w przepisach środowiskowych to pewnie więcej o ile w ogóle się uda.
- 2 0
-
2021-06-12 08:08
2,5 roku.... czyli mydlynie oczu. Aby do wyborów...
- 3 1
-
2021-06-12 09:43
tylko mysli od 40 lat bardzo powazne.
- 2 0
-
2021-06-11 15:29
(4)
Rozwój PKM i SKM to podstawa. Zrobią nowe drogi na południe , to zachęcą deweloperów do jeszcze dalszego wylewania miasta na peryferie. Tak to działa.
- 53 7
-
2021-06-11 15:55
miasto oraz miasteczka dookoła gdanska i tak będa się wylewać do momentu, aż zabraknie ziemi pod nowe inwestycje
co ty myslisz, że kowalski czy nosacz będzie w mogl konkurowac z funduszami inwestycyjnymi, kupującymi cale bloki w dogodnych lokalizacjach?
- 9 1
-
2021-06-11 16:15
Pomyśl trochę i
poczytaj co to plan zagospodarowania przestrzennego i kto go tworzy.
- 2 1
-
2021-06-11 20:12
A gdzie mają budować skoro zarzuca im się betononowanie? To wybiera inne tereny
- 1 2
-
2021-06-12 18:57
nie ma dróg, a deweloperzy i tak budują. I tutaj pojawia się dramat mieszkańców, bo miasto obiecuje drogę - miasto, nie deweloper! A potem ją 50 razy przekładają.
- 2 0
-
2021-06-11 15:33
Etapowanie (3)
Skoro dopiero przy pętli Łostowice Świętokrzyska ma się rozwidlać, to dlaczego tego etapu nie można zaprojektować szybciej?
- 40 3
-
2021-06-12 08:01
Ponieważ takie są przepisy (1)
licz 10 lat i żadne rozwidlenie nie gra tu roli. Zresztą żadnego rozwidlenia na Ł-Ś nie ma w planach.
- 1 0
-
2021-06-12 11:43
Nie do końca...
Chodziło mi o to, że trasa do Łostowic Świętokrzyskiej jest pewnikiem. Decyzja czy dalej jechać w prawo lub lewo wymaga analizy. Ale pierwszy odcinek mógłby powstać wcześniej.
- 5 0
-
2021-06-12 19:02
Chodzi tutaj bardziej o to, że aby dostać przeróżne dofinansowania, to nie może być projekt wyłącznie miejski, tylko regionalny. Muszą najpierw pokazać, że będzie to gdzieś w dalekiej przyszłości łączyć się z innymi liniami itp., żeby miało to sens w kontekście transportu regionalnego
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.