• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Unia dołoży ponad 20 mln zł do (zakończonej) rozbudowy Chwarznieńskiej

Maciej Naskręt
8 maja 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Rozbudowywany odcinek ul. Chwarznieńskiej w Gdyni. Rozbudowywany odcinek ul. Chwarznieńskiej w Gdyni.

Gdynia otrzyma finansowy zastrzyk z Unii Europejskiej do rozbudowy ul. Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni w Chwarznie. Władze samorządu województwa pomorskiego, jako dysponent unijnej kasy, przyznały w czwartek prawie 21 mln zł dofinansowania do tej inwestycji.



Czy środki unijne w województwie są dobrze wydatkowane?

Władze samorządu województwa pomorskiego podjęły decyzję o dofinansowaniu ze środków RPO dla Województwa Pomorskiego gdyńskiego projektu - rozbudowy ul. Chwarznieńskiej na odcinku od granicy lasu Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego zobacz na mapie Gdyni do zakrętu w rejonie skrzyżowania z ul. Gierdziejewskiego zobacz na mapie Gdyni. Wartość przedsięwzięcia to 30,4 mln zł, zaś unijne dofinansowanie wyniosło 20 mln 590 tys. zł.

Co ciekawe, przebudowa ul. Chwarznieńskiej zakończyła się w 2011 r. Dzięki przebudowie 2,2-kilometrowego odcinka skrócił się czas przejazdu w przewozach pasażerskich - ok. 10 minut oraz skrócenie czasu przejazdu w przewozach towarowych - ok. 9,5 minut. Aktualnie realizowana jest przebudowa odcinka leśnego.

- Wybór projektu dotyczącego rozbudowy ul. Chwarznieńskiej ma na celu usprawnienie regionalnej infrastruktury drogowej - mówi marszałek województwa pomorskiego Mieczysław Struk.

Dotychczas w ramach konkursów skierowanych dla miast na prawach powiatu, udało się zrealizować szereg projektów infrastrukturalnych o łącznej wartości 253 mln zł, z czego wartość dofinansowania w ramach RPO to blisko 175 mln złotych.

Z tych środków rozbudowano m.in. układ komunikacyjny Trójmiasta wraz z układem komunikacyjnym Ergo Areny zobacz na mapie Gdańska, a także udało się przebudować ul. Łostowicką zobacz na mapie Gdańska i zbudować al. Havla zobacz na mapie Gdańska (dawną Nową Łódzką) w Gdańsku oraz przebudować układ drogowy Węzła Św. Maksymiliana zobacz na mapie Gdyni wraz z budową tunelu drogowego pod Drogą Gdyńską, torami SKM i PKP w Gdyni.

Film archiwalny.

Prace na budowie leśnego odcinka ul. Chwarznieńskiej.

Opinie (108) 2 zablokowane

  • A już myślałem (2)

    że unia uznała przebudowę jako niepotrzebną...

    • 71 9

    • unia dala (1)

      Tak tak unia wam da heh weźmie Niemcowi zabierze i da Polakowi. Oj głupi ten naród jeżeli w to wierzy.

      Unia nic nie daje a jeżeli daje to na tym dawaniu dobrze zarabia. Jak jest ktoś zainteresowany wytłumacze mechanizm.

      • 8 9

      • wreszcie może się przekonana niektorzy

        Ze to rządzący stolica i województwem - czyli platfusy z Gdańska rozdają kasę UE. Teraz kumacie czemu tyle idzie do Gdańska a ile do Gdyni. Rzucił Struk prze wyborami 20 baniek ale platfusom w Gdyni to nie pomoże...

        • 5 6

  • W UE pracują durnie... (8)

    Dadzą 20 baniek, a chcą z powrotem 90 za lotnisko... może jakaś kompensata i regres od Słońca Skweru Mistrza Bajeru ? z prywatnej kasy, panie Szczurek !!!

    • 38 54

    • Okazuje się, że jak inwestycja jest dobra i potrzebna to i nawet dla Gdyni kasa się znajdzie (2)

      • 19 5

      • Szkoda, że tych dobrych i potrzebnych w Gdyni tak mało (1)

        • 10 4

        • a ciekawe co ty dałeś dobrego miastu

          • 2 11

    • aleś durny....co może chcec unia za lotnisko jak pomoc dla lotniska dotyczyła pieniedzy samorzadu a nie unijnych?

      pomysl zanim cos napiszesz. Zapytaj, przeczytaj cokolwiek alebo wyłącz komputer

      • 18 4

    • unia nie chce zwrotu 90 baniek ignorancie

      bo tych 90 baniek wcale nie dała.

      • 19 0

    • Sam jesteś durniem i nie wiesz kto co chce z powrotem!!! (2)

      Unia nakazuje zwrot pieniędzy z Portu Lotniczengo Kosakowo dla Gdyni i Kosakowa. Unia nie chce zwrotu dla siebie.

      • 5 1

      • ale artykuł dotyczy ulicy...

        • 2 2

      • zwrot pieniędzy ma być do budżetu gdyni skąd pieniądze były wzięte - dodam że to nasze pieniądze były wydane na chore ambicje Szczurka - bo lotnisko w Gdyni nie jest potrzebne!

        • 2 1

  • A co z przejazdem przez Witomino ? (11)

    Bo jak korki przeniosą się trochę niżej to różnica nie będzie wielka

    • 104 4

    • (4)

      Tego nie wie nawet Pan Stępa.

      • 23 11

      • (2)

        to i nie tylko to wie chory na wladze nieudacznik zyciowy pan fejsbuk gdynia realna tylko z pis.

        • 11 24

        • (1)

          biedaczek ani kultury ani wychowania
          a tu jeszcze wybory tuż tuz
          taki stres...

          • 14 5

          • kto ma cisnienie, ten je ma. w powietrzu wisza osme przegrane wybory, na szczescie te nie maja zadnego znaczenia.

            • 2 0

      • p. Stępa samochodem nie jeździ więc go to nie obchodzi - on uważa że wszyscy powinni jeździć tylko i wyłącznie autobusami.

        • 0 0

    • pewnie nic... poczekamy na rozbudowę do 2034 (5)

      ... a wystarczyłoby dodać JEDEN pas do aktualnej chwarznieńskie ze zmiennym kierunkiem ruchu (rano do centrum, popołudniu do obwodowej) + odpowiednia syngnalizacja + rondo 2-poziomowe przy witawie i byłoby całkiem całkiem...

      • 19 4

      • Niby racja, ale... (1)

        ... gdzie to rondo dwupoziomowe zmieścić (chyba, że o dwupasmowe chodzi, wówczas może dałoby się wcisnąć - z naciskiem na może) i jak nauczyć polskich "kierowców" jeżdżenia po takim dodatkowym pasie, skoro stada tumanów drogowych nie rozumieją nawet takich prostych znaków, jak ograniczenia prędkości, zakazy wyprzedzania, zakazy parkowania....

        • 3 0

        • dzisiaj jełop z Gdyni zajechał mi w Gdańsku drogę, gdy razem ruszaliśmy na światłach

          następnym razem nie będę hamował, pajacu.

          • 0 1

      • a może rondo turbinowe?

        • 1 0

      • dokładnie tak jak mówisz!

        • 0 0

      • Wyobrażasz sobie remont skrzyżowania przy WItawie? Przecież to będzie koszmar.

        W tym miejscu gromadzi się największy ruch na Witominie. Od Rolniczej i Chwarznieńskiej najwięcej aut ciągnie. Objazdy ciężko zrobić, wąskie i kręte uliczki dzielnicy, wyłączyć całe skrzyżowanie się po prostu nie da, a paraliż ruchu na czas remontu to pewnie kilka/kilkanaście miesięcy.

        • 0 0

  • Tunel pucka - chylońska może w końcu to zacząć i pół gdyni bedzie odkorkowane (10)

    to jest potrzebne i to bardzo

    • 89 9

    • (7)

      Aby powstał musimy zmienić rządzących. Obecne władze nie widzą takiej potrzeby.

      • 28 9

      • no i na forum pojawiło się mędzydło ....

        • 6 19

      • nobla mu!
        zna rozwiazanie kazdego problemu (w internecie), w pisie jest zagrozeniem dla samego jarka!

        • 7 13

      • (4)

        a teraz przypuscmy (tylko na chwile), ze to ty jestes wsrod rzadzacych i napisz jakbys chcial rozwiazac ten problem. napisz konkretnie bez pisowskich herezji, populizmu i pie*dolenia nie na temat.

        • 5 9

        • (3)

          Myślisz naprawdę, że to takie trudne?
          Najpierw należałoby wykonać projekt i oszacować koszty. Następnie znaleźć finansowanie, ogłosić przetarg i budować. Wcześniej warto zapytać mieszkańców, czy ta inwestycja jest faktycznie niezbędna, czy może warto przeznaczyć pieniądze na coś innego ważniejszego.
          Pewnie zaraz zadasz pytanie, skąd pieniądze? Gdyby nie budowano terminala w Kosakowie to pewnie by były. A tak trzeba szukać źródeł finansowania, zarówno w swoich zasobach, jak i w zewnętrznych źródłach. Pocieszające jest to, iż 20 mln już jest.

          • 16 8

          • he he , widocznie trudno

            to że trzeba wykonać projekt i budować wie nawet mój siedmioletni siostrzeniec

            • 6 4

          • czyli wiedze masz na poziomie mojej 5letniej corki. to wie kazdy. swoje roztropkowanie zacznij moze od pkp, ktore jest wlascicielem terenu.

            • 3 2

          • wybudujesz tunel z 50 mln i co dalej? bez kompleksowej przebudowy układu drogowego n Hutniczej

            korek przeniesie się 100 m dalej fantasto. Krytykujesz PRowskie zagrywki samorządu a sam wypisujesz brednie kt. nie są poparte jakimikolwiek wyliczeniami opartymi na analizie ruchu.

            • 1 0

    • Zbyt potrzebne a przez to banalne dla obecnych władz Gdyni

      Oni wolą lotniska i inne infoboxy

      • 21 8

    • Horała ma dyżur

      w komentarzach

      • 5 7

  • a przecież podobno Unia represjonuje Gdynię (4)

    więc dlaczego te pieniądze na Chwarznieńską ...

    • 46 22

    • (2)

      Na pocieszenie, trapionego ostatnio samymi problemami, Pana prezydenta.

      • 18 11

      • a tu jeszcze problemy z węchem doszły...

        • 6 3

      • fejsbukk gdanski gej cieszy sie ze gdynia ma problemu

        • 0 1

    • Jak byś doczytał, pieniądze z UE rozdaje samorząd województwa i to on wybiera na co dać, a na co nie.

      A jak wiesz, Urząd Marszałkowski znajduje się w Gdańsku, a włada nim Miecio Struk z PO. Więc jest wiele możliwości kombinowania z kasą z UE, wywierania wpływu na władze samorządowe miast (np. Gdyni) lub ignorowania potrzeb miast w celu osiągnięcia innych celów (np. politycznych).
      Abstrahując od tego, warto zapytać wg. jakiego klucza jedni dostają kasę z UE, a inni nie. Czy zawsze są to merytoryczne decyzje?

      • 1 0

  • kasa (3)

    Pan marszałek dorzucił zamiast OPATU ?

    • 23 10

    • OPAT to 1,5 MILIARDA głuptasku (2)

      • 2 1

      • No właśnie "zamiast" :((

        • 0 0

      • Czyli zamiast 1 mld na Opat, dał 20 mln na Chwarznieńską. Ma gest.

        • 0 0

  • Witomino - Co dalej !!! (4)

    Co wiadomo na temat opcji ominięcia Witomina i puszczenia trasy lasem? Podobno opcja nie przeszła bo za droga inwestycja a miasto i tak nie ma na dokończenie ostatniego etapu na Witominie.

    • 34 5

    • Podobno za 30 lat chcą to budować

      Ja może nawet doczekam

      • 10 1

    • prezydent robi na zlosc panu fejsbukowi gdynia realna.

      • 7 2

    • byl artykul o tym

      ze miasto nie zdecyduje sie na ten wariant, art byl na trojmiasto

      • 6 0

    • powinni te 20 mln przekazać na przebudowę Chwarznieńskiej od domu starców do rolniczej. Skoro tamten fragment za który dostali teraz kasę jest już dawno gotowy, kasa wydana itd, czyli są dodatkowe środki na zrobienie 3 etapu przebudowy.

      • 4 2

  • 20 milionów ekstra (5)

    Ciekawi nas bardzo, na co zostaną przeznaczone?

    • 39 13

    • (1)

      jak to na co? Na lans oczywiście!

      • 19 4

      • Stępa postawi

        ekrany w lesie

        • 22 3

    • jak sie nierozumie co czyta to sie dopytuje:)

      • 3 15

    • (1)

      "Gdynia otrzyma finansowy zastrzyk z Unii Europejskiej do rozbudowy ul. Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni w Chwarznie. Władze samorządu województwa pomorskiego, jako dysponent unijnej kasy, przyznały w czwartek prawie 21 mln zł dofinansowania do tej inwestycji."

      Chyba się nie wyspaliście, może krótki urlop od rzucania jadem Gdynio Realna?

      • 0 0

      • Gdynio Realna wy tak na poważnie z tym Tristarem na facebooku :)? nie ma to jak się frustrować na system, który jest nie działa i na pewno przez kilka tygodni od uruchomienia będzie kalibrowany do odpowiedniego działania.

        A ponoć w Waszych szeregach są specjaliści różnej maści

        • 0 0

  • Ach ta zła Unia (2)

    Proponuje by władze Gdyni w ramach protestu nie przyjmowali pieniędzy

    • 31 21

    • Ale ta Unia dobra oddaje nam nasze pieniadze które do niej wpłacilismy!! (1)

      • 3 7

      • nie, do unii jeszcze nie wplacamy, a dopiero zaczniemy. na razie wyciagamy.

        • 4 1

  • Przystanki autobosowe (2)

    moze z tej kasy zbuduja zatoczki autobosowe na odcinku do Wiczlińskiej.
    Teraz sa dwa co 300m, jeden na środku skrzyzowania. Nie wiem kto to wymyslił.

    • 21 6

    • sa osoby ktore sie z tym nie zgadzaja, co to oznacza ? (1)

      Uważaja ze zatoczki sa niepotrzebne ?

      • 1 5

      • zatoczki

        lobby kierowcow autobusowych nie zgadza sie na zatoczki bo kierowcy nie wpuszczaja ich na pasy :)

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane