- 1 Parkingowy pat we Wrzeszczu. ZTM zawiesza przystanek (99 opinii)
- 2 Spór o siedzibę w Pałacu Uphagenów (69 opinii)
- 3 Dron czuwał nad bezpieczeństwem pieszych (121 opinii)
- 4 W Sopocie powstanie kolejny woonerf? (55 opinii)
- 5 48 zarzutów dla młodego złodzieja (65 opinii)
- 6 Część radnych Gdyni może stracić mandaty (118 opinii)
Uratował życie i dostał mandat. Urzędnicy: ręce wiąże nam ustawa
Jechał samochodem ulicą Własna Strzecha, zobaczył leżącego na ziemi mężczyznę, zaparkował auto na pierwszym wolnym miejscu, przystąpił do reanimacji, a potem... dostał mandat za nieopłacony postój w gdańskiej strefie płatnego parkowania. Dwukrotnie odwoływał się od opłaty dodatkowej, ale bezskutecznie. Urzędnicy podkreślają, że choć postawa mężczyzny jest godna pochwały, to na anulowanie kary nie pozwala ustawa.
- Resuscytacja przypadkowego przechodnia na ulicy we Wrzeszczu
- Dlaczego urzędnicy nie anulowali mandatu kierowcy?
- Postawa kierowcy była bohaterska, ale to... pole do nadużyć
- Przepisy do zmiany? "To rola ustawodawcy, a nie GZDiZ"
Aktualizacja, 17.03.2023 r.
Po publikacji naszego artykułu skontaktowali się z nami czytelnicy, chętni do opłacenia mandatu internauty. Jak jednak dowiedzieliśmy się w GZDiZ, opłata została już uiszczona przez kierowcę.
Resuscytacja przypadkowego przechodnia na ulicy we Wrzeszczu
Wydarzenia, o których mowa rozegrały się pod koniec zeszłego roku, choć swój finał znalazły dopiero na początku marca 2023 r.
Historia opisana na początku artykułu miała miejsce 14 listopada 2022 r. Mężczyzna jechał wówczas ulicą Własna Strzecha we Wrzeszczu. W pewnym momencie zauważył człowieka, który upadł na ziemię.
- Natychmiast zaparkowałem auto na najbliższym możliwym miejscu tak, aby nie kolidowało w przejeździe na tej jednokierunkowej drodze. Rozpocząłem resuscytację i jednocześnie dzwoniłem po pogotowie - relacjonuje mężczyzna.
Po jakimś czasie na miejsce przyjechała karetka. Ratownicy udzielili pomocy poszkodowanemu, a następnie zabrali go do karetki.
Ale to nie był koniec tej historii dla kierowcy, który jako pierwszy interweniował i być może uratował życie poszkodowanemu. Jakiś czas później otrzymał wezwanie do zapłaty opłaty dodatkowej za brak opłacenia postoju w strefie płatnego parkowania.
Screen z spotted Gdańsk (57 opinii)
- Zadzwoniłem do Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni z wyjaśnieniami - pisze mężczyzna. Przez telefon usłyszał, że od decyzji o "mandacie" powinien się odwołać.
Jego reklamacja dwukrotnie nie została jednak uznana, choć urzędnicy znali okoliczności zdarzenia.
Dlaczego urzędnicy nie anulowali mandatu kierowcy?
Urzędnicy zbadali sprawę tego wyjątkowego mandatu, ale stwierdzili, że nie mogą go anulować.
- Kwestia nałożonej opłaty dodatkowej została wyjaśniona przez Komisję ds. opłat dodatkowych z tytułu nieuiszczenia opłaty za postój pojazdu samochodowego w strefie płatnego parkowania oraz śródmiejskiej strefie płatnego parkowania w Gdańsku, powołanej przez Dyrektora Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni na podstawie złożonego zastrzeżenia przez klienta - mówi Magdalena Kiljan, rzeczniczka GZDiZ.
Po ponownym zwróceniu się przez mężczyznę do Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, po raz kolejny przeanalizowano zasadność nałożenia opłaty dodatkowej oraz udzielono obszernych wyjaśnień w sprawie.
- Mimo zrozumienia opisanej przez klienta sytuacji, jak również docenienia przez GZDiZ postawy podczas zdarzenia w dniu 14.11.2022 r., w świetle obowiązujących przepisów prawa nie ma możliwości "anulowania" przedmiotowej opłaty dodatkowej - tłumaczy Magdalena Kiljan.
Postawa kierowcy była bohaterska, ale to... pole do nadużyć
W nieoficjalnych rozmowach pracownicy GZDiZ przyznają, że postawa kierowcy była bohaterska, ale prawo wiąże im ręce. Ustawa o drogach publicznych, na podstawie której działają, nie przewiduje wyłączeń związanych np. z wyjątkowymi wypadkami losowymi czy sytuacjami wyższej konieczności.
- Urzędnik, który w dobrym odruchu serca anulowałby opłatę, sam naraziłby się na odpowiedzialność - słyszymy.
Argumentują też, że stosowanie wyjątków w takich wypadkach groziłoby masowym wykorzystywaniem podobnych tłumaczeń w procesie reklamacji.
Przepisy do zmiany? "To rola ustawodawcy, a nie GZDiZ"
Problem mógłby rozwiązać katalog sytuacji unormowanych prawnie, które przewidują możliwość odwołania się od "mandatu" przy wykazaniu szczególnych okoliczności, które spowodowały brak wniesienia opłaty.
To bowiem nie pierwsza podobna sytuacja. Rok temu opisaliśmy sytuację naszego czytelnika, który dostał mandat, gdy był w szpitalu z umierającą żoną.
Zmiana przepisów to jednak zadanie dla ustawodawcy, a nie urzędników GZDiZ.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-03-16 17:06
A co tu winien urzędnik zarządu dróg? (69)
anulowałby mandat, to dostałby dyscyplinarkę. Przepisy są zapisane w Ustawie o drogach, a jeżeli tam nie ma wyjątków od mandatów, to pretenjse na Wiejską do Warszawy. Tam siedzą osoby tworzące prawo, nie w GZDIZ
- 232 843
-
2023-03-16 17:09
W normalnych krajach (42)
Normalni urzędnicy głupiego prawa nie przestrzegają.
- 142 35
-
2023-03-16 17:10
(31)
w jakich? Przykłady
- 28 47
-
2023-03-16 17:17
W USA (23)
Na przykład. Funkcjonariusze publiczni nie muszą trzymać się ścisłe przepisów, jeśli te gryzą się ze zdrowym rozsądkiem w danej sytuacji. Np. policjant nie wlepi ci mandatu jeśli za szybko jedziesz bo wieziesz same w ciąży do szpitala itp.
- 69 15
-
2023-03-16 17:33
ależ takie przypadki zdarzają sie i w Polsce, nawet całkiem często ostatnio (8)
i jakoś można - ba nawet policja eskortuje taki samochód
- 69 2
-
2023-03-16 17:59
Tak, ale u nas stosowana jest ta zasada (2)
rzadko. W USA stosuje się ja bardzo często.
- 19 12
-
2023-03-17 07:45
ty usa (1)
to tylko na mapie widzialeś.
- 4 12
-
2023-03-17 08:09
a ty co? Swornegacie? co najwżej?
- 4 0
-
2023-03-16 18:33
Czyli jak widzisz - można i u nas (1)
- 27 0
-
2023-03-17 12:24
można, kiedy prawo na to pozwala
policjant może nałożyć mandat albo upomnieć. Urzędnik nie ma wyboru.
- 2 5
-
2023-03-17 00:41
mieszasz gałęzie prawa (1)
prawo cywilne - respektuje stan wyższej konieczności prawo karne też . prawo administracyjne - jak widać nie .
- 13 4
-
2023-03-17 16:26
stan wyższej konieczności
Ciekawe jak sąd by do tego podszedł. Wydaje mi się, że jednak anulowałby ten mandat jako nałożony bezzasadnie. Przepis administracyjny to jedno, ale ratowanie życia ludzkiego jako dobra nadrzędnego wynika z innych przepisów prawa i sąd raczej musiałby spojrzeć na sprawę całościowo.
- 4 0
-
2023-03-17 12:28
No tak, bo prawo przewiduje takie przypadki, oraz jest proporcjonalne.
- 3 0
-
2023-03-16 17:36
(3)
Czyli tam gdzie istnieje całkowicie inny system prawny...
- 18 1
-
2023-03-16 17:39
Tak. Lepszy. (2)
- 14 4
-
2023-03-16 17:58
Oczywiscie
Prawo zwyczajowe zamiast rzymskiego
- 14 0
-
2023-03-16 19:28
Tak, fantastyczny.
- 3 2
-
2023-03-16 17:45
(2)
a znasz taka lacnska paremie dura lex sed lex? Twarde prawo ale prawo? pocztaj co to znaczy i poczytaj roznice miedzy europejskkim a amerykańskim systemem prawnym
- 3 34
-
2023-03-16 18:25
Aka "Ludzie dla prawa, a nie prawo dla ludzi"
W III Rzeszy też była taka hierarchia wartości. Nie uważam że powinniśmy się jej trzymać.
- 32 1
-
2023-03-16 19:43
Prawo ma być dla ludzi
A nie odwrotnie
- 33 0
-
2023-03-16 18:52
W USA policjant cie zastrzeli bez powodu (4)
- 3 24
-
2023-03-16 19:11
Mieszkam w USA od 30 lat (2)
Ale dużo czasu spędzam również w Polsce. W USA prawo jest o niebo przyjaźniejsze. W Polsce czasami mam wrażenie, ze prawo jest aby utrudniać, a nie ułatwiać życie.
- 41 4
-
2023-03-16 19:25
(1)
Czasami?
U nas system prawny wzorowany jest na modle wschodnia(patrz napakowanie kazdej ustawy w przepisy karne)- 22 1
-
2023-03-17 02:19
Chyba nie byłeś na zachodzie
- 0 3
-
2023-03-17 07:33
Bo ma prawo
- 3 0
-
2023-03-16 19:07
Co innego wlepienia mandatu, a co innego anulowanie już wystawionego. Czujesz różnicę?
- 8 7
-
2023-03-17 15:52
Według tego pacana policjant w takiej sytuacji powinien bezwzględnie wlepić mandat, bo najpierw mandat a potem sobie rodzić!
- 4 0
-
2023-03-16 18:58
UK. Przechodzisz na czerwonym gdy nic nie jedzie (6)
obok stoi policja - nic, zero reakcji. Ale to trzeba odkomuszyć, trzeba normalności w kraju, a tej w Polsce NIGDY nie będzie.
- 43 4
-
2023-03-17 02:23
(5)
To ci się podoba? Ze policja w Uk ma w d przepisy i nie poucza obywatela, ze nie powinien ? Gdzie tu logika? Potem taki baran wchodzi pod auto na czerwonym i myśli ze jest supermanem i zatrzyma tira. Co ma do tego komuna? Uk to stan umysłu. Głupszego narodu nie znam.
- 6 25
-
2023-03-17 05:55
Na czerwonym przechodzisz na własną odpowiedzialność (1)
Spowodujesz wypadek - 100% winy po twojej stronie. Czerwone światło i pusta ulica - przechodzisz i zyskujesz tych parę chwil w drodze. Podobnie jest w Hiszpanii. Ot, takie prawo z myślą o ludziach, a nie paragrafach.
- 27 2
-
2023-03-17 10:50
to w ogóle
po co światła? Ba? po co nawet przejścia? Jak pusta droga przechodzisz gdzie chcesz i kiedy chcesz. Mniej kosztów i prądu... Tak samo samochody ,nie ma nikogo koło przejścia można jechać na czerwonym?
- 3 6
-
2023-03-17 07:36
ale wypadków ze skutkiem śmiertelnym mają dużo mniej niż w Polsce (2)
Tu akurat możliwość przejścia na czerwonym uważam za bardzo dobry przykład, który powinien zostać przeszczepiony do Polski. Skoro nic nie jedzie i nie ma zagrożenia, to po cholerę masz stać? Krzywdę zrobisz wyłącznie sobie.
- 16 3
-
2023-03-17 08:57
(1)
To nie takie proste. Jak wleziesz pod samochód i zostaniesz potrącony to osoba w środku, która ten samochód prowadzi będzię musiała życ z tym że trafiła człowieka śmiertelnie lub nie (to nie ważne, że nie ze swojej winy). Wyobraź sobie jak to jest żyć z przeświadczeniem, że kogoś niechcący zabiłeś i się zastanawiasz czy zrobiłeś wszystko żeby do tego nie doprowadzić. Więc nie pisz że krzywdzisz tylko siebie.
- 5 7
-
2023-03-17 09:38
W Polsce ta wizja absolutnie nikogo nie rusza.
W przeciwnym wypadku nie byłoby przekraczania prędkości.
- 3 1
-
2023-03-16 17:44
Ale prawo nie jest głupie, to urzędnicy gdanscy są delikatnego rozumu (5)
I nic nie poradzisz!
Oni, to jak ruski namiestnik w małym siole- są władza absolutną i mają swoje prawa!- 36 13
-
2023-03-16 18:00
No właśnie prawo jest głupie.
Zmusza ludzi do bezrefleksyjnego przestrzegania przepisów w każdej sytuacji.
- 13 7
-
2023-03-16 18:02
W Polsce prawo jest i**otyczne
Przecież tu można dostać mandat za przekroczenie prędkości przez samochód jadący na lawecie.
- 23 3
-
2023-03-17 07:37
był taki w Gdyni (2)
On też anulował mandaty za parkowanie. I z zarzutami wyleciał z roboty. Też bym nie ryzykował.
- 5 1
-
2023-03-17 08:28
(1)
Ja bym zaryzykowal. Jestem czlowiekiem z zasadami moralnymi, a nie maszyna opierajaca sie na algorytmach.
- 5 2
-
2023-03-17 12:53
Zatrudnij się i anuluj.
Najłatwiej pisać jak się siedzi za monitorem.- 3 1
-
2023-03-16 17:56
(2)
Ale napisali wyraźnie. Można anulować z powodu wyższej konieczności. Ratowanie ludzkiego życia to jest stan wyższej konieczności.
- 39 0
-
2023-03-16 19:47
Urzędnik myśli inaczej (1)
On musi mieć wypisana listę wyższych konieczności.
- 23 0
-
2023-03-17 08:29
Czyli nie jest czlowiekiem, a automatem.
- 9 1
-
2023-03-16 18:45
Dulkiewicz anuluj kobieto
- 28 3
-
2023-03-16 17:10
ale o naganę musiałby ktoś wystąpić, to przecież nie jest automat (4)
tłumaczenie urzędników kompletnie głupie
- 64 6
-
2023-03-16 17:39
(3)
Najgłupsze tłumaczenie jakie słyszałem - bo to prowadziłoby do nadużyć. Czyli jak lepiej żeby chłop zmarł ale bilet trzeba wykupić, wtedy nie byłoby nadużyć. A tak następnym razem ktoś stwierdzi, że najpierw wykupi bilet A potem przystąpi do pierwszej pomocy gdzie może być już za późno
- 62 2
-
2023-03-16 19:09
Tylko jakiś głupek by tak pomyślał.
- 2 12
-
2023-03-17 07:38
jak masz komuś pomóc to nie szukasz miejsca postojowego tylko zatrzymujesz samochód choćby na środku drogi i przystępujesz do (1)
- 8 1
-
2023-03-17 11:06
zostawiasz samochód bezpicznie - a to co innego o d porzuceniu o ktorym piszesz.
to facet zachował sie przytomnie i nie blokował drogi tylko skorzystał z wolnego miejsca
- 5 0
-
2023-03-16 17:20
Urzędnictwo
Od tego jest dyrektor który mógłby wziąć odpowiedzialność za to i anulować.
Szeregowego pracownika rozumiem, że nie chce tego sam robić, bo nie może. To oczywiste.
Ale, żeby ktoś z dyrekcji nie mógł zadecydować...- 68 0
-
2023-03-16 17:50
Bzdury (2)
Stan wyższej konieczności zawsze powinien stać ponad durnymi przepisami
- 50 0
-
2023-03-16 19:29
Jestem ciekaw czy sad wlasnie by tak nie poszedl przy okazji opieprzajac urzad
- 20 0
-
2023-03-18 08:05
i
i stoi.....tylko w tym mieście wszystko stoi na głowie
- 0 0
-
2023-03-16 18:20
Lecz się
Ciekawe co powiedzialaby na ten bełkot twoja matka leżąca na chodniku. Pewnie poprosilaby się wykupienie biletu i dopiero pomóc. Myśl człowieku bo źle z tobą.
- 32 1
-
2023-03-16 18:27
Nadgorliwość gorsza od komunizmu.
- 21 0
-
2023-03-16 19:39
może trzeba im wręczyć dyscyplinarki
za takie podejście, najlepiej zaczynając od stołków kierownikow i dyrektorów
- 19 0
-
2023-03-16 20:43
Każdy ma mieć tak samo źle.
- 4 0
-
2023-03-16 21:03
Wstyd za Urzędników.
Ja bym się pod takim uzasadnieniem nie podpisał. Wstyd, że takie podejście mają Urzędnicy w Gdańsku, w mieście, w którym wartości są bardzo ważne. Przypominam, że życie ludzkie jest wartością największą. Ten Pan mógłby zostawić auto na środku drogi lub na chodniku i żaden Policjant by mu mandatu nie dał. Urząd to inny świat.
- 27 0
-
2023-03-17 08:00
Dawno nie czytałem
głupszego i bardziej naiwnego komentarza.
Urzędnik będzie miał dyscyplinarkę? Przypomnę, że nie tak dawno prezydenta nam zabili i czy któryś urzędnik dostał dyscyplinarkę?- 11 0
-
2023-03-17 08:07
polska kraj dziwna kraj
- 3 1
-
2023-03-17 08:42
Jeśli nie da się anulować mandatu, to po co w ogóle procedura odwoławcza
To jest takie szukanie usprawiedliwień. Trudno wyobrazić sobie bardziej stosowną sytuację do wykorzystania możliwości anulowania mandatu.
Nawet jeśli z prawnych względów mandatu nie można anulować (w co wątpie, bo pismo nie przedstawiło żadnej podstawy prawnej z powodu której byłoby to niemożliwe), to przecież można było koszt tej opłaty wziąć na miasto, żeby chociaż człowiek nie musiał płacić z własnej kieszeni.- 14 0
-
2023-03-17 09:13
prawo jest prawem, przepisy przepisami, ale istnieje jeszcze coś takiego jak rozum
i ja to tylko tu zostawię
z dedykacją dla wszystkich literalnych urzędników
być człowiekiem to trzeba umieć
maszynką do mielenia mięsa już nie koniecznie- 8 0
-
2023-03-17 10:50
Nie chcemy takich urzędników. Chowanie się za przepisami w każdej sytuacji to tchórzostwo i bezmyślność. Mandat anulowany, krótka notatka dlaczego i każdy następny przełożony powinien bronić tej decyzji. Pani prezydent. Proszę natychmiast zwolnić tego urzędnika/czkę i wszystkich podobnie myślących.
- 6 0
-
2023-03-17 12:28
A to, że egzekucja jest bezskuteczna, jeżeli był stan wyższej konieczności.
- 4 0
-
2023-03-17 12:49
Nieprawda, jest masa przepisów, na które zawsze możęsz się powołać. Jest zasada proporcjonalności prawa, jest domniemanie niewinności jak ktoś Cię uważa za winnego, etc. Zawzse zaprzeczaj i mów, że działałeś w dobrej wierze, nie przyznajesz się do żadnego wykroczenia ani uchybienia w pracy, etc. etc.
- 2 0
-
2023-03-17 13:50
A obowiązek udzielenia pomocy w Kodeksie Karnym (Art 162 par 1). Nie można być ukaranym za to, ze postępujesz zgodnie z Prawe a inne postępowanie naraziło by cię na odpowiedzialnośc karną. I tyle w temacie. A jak urzednik tego nie wie, to ech się zwróci do prawnika.
Po nagłosnieniu tej sprawuy jestem pewien, że zostanie odkręcona.- 3 0
-
2023-03-17 17:31
Gdańsk i wszystko jasne
Miasto w ktorym patosądy odbierają dzieci matkom ofiarom przemocy, uniewazniaja dowody przemocy i oddają dzieci oprawcom rodzin. Miasto gdzie czlowiek, jeden z nielicznych wykazujących empatię jest karany za człowieczeństwo. Co za patologia
- 2 2
-
2023-03-17 18:13
co winien urzędnik - w tej sytuacji wlepiając mandat to urzędnik dzban, o inteligencji nie wspomnę
- 2 0
-
2023-03-17 22:31
no własnie zupelnie niewinny
dlatego widząc potrzebujące pomocy - ale na codzień bezmyslnie popychadło - zostawiasz je sam sobie bo szkoda dostać za TO nawet i 50zl mandatu :)
- 1 0
-
2023-03-18 08:00
ten
ten urzędnik łącznie z jego szefem i nadzorującym prezydentem już zasługują na dyscyplinarkę od mieszkańców Gdańska
- 0 0
-
2023-03-16 17:19
A prawo na to... (28)
A jak takie postępowanie urzędników ma się do rozdz. 1 art. 5 ustawy o Państwowym Ratownictwie Medycznym:
1. Osoba udzielająca pierwszej pomocy, kwalifikowanej pierwszej pomocy oraz podejmująca medyczne czynności ratunkowe korzysta z ochrony przewidzianej w ustawie z dnia 6 czerwca 1997 r. Kodeks karny (Dz. U. Nr 88, poz. 553, z późn. zm.)A jak takie postępowanie urzędników ma się do rozdz. 1 art. 5 ustawy o Państwowym Ratownictwie Medycznym:
1. Osoba udzielająca pierwszej pomocy, kwalifikowanej pierwszej pomocy oraz podejmująca medyczne czynności ratunkowe korzysta z ochrony przewidzianej w ustawie z dnia 6 czerwca 1997 r. Kodeks karny (Dz. U. Nr 88, poz. 553, z późn. zm.) dla funkcjonariuszy publicznych.
2. Osoba, o której mowa w ust. 1, może poświęcić dobra osobiste innej osoby, inne niż życie lub zdrowie, a także dobra majątkowe w zakresie, w jakim jest to niezbędne dla ratowania życia lub zdrowia osoby znajdującej się w stanie nagłego zagrożenia zdrowotnego.- 1261 5
-
2023-03-16 18:03
A czy badali (1)
tych urzędników - IQ na poziomie białej myszki - może zwolnić!
- 168 6
-
2023-03-17 08:05
Nie zostawic tego
Bede drazyl ten temat tez. Nie moze tak zostac, miasto bezkarne w wielu drobnych sprawach, ale to drobna sprawa nie jest. To przypomina slynny kryzys z przeszczepami po wypowiedziach politykow PIS kilkanascie lat temu
- 29 1
-
2023-03-16 18:10
czyli (2)
kontrolerzy sobie spokojnie przejechali i nie udzielili pomocy ???? pomijam odpowiedzialność karną, ale to tylko o nich świadczy, oby ktoś z ich rodziny kiedyś nie potrzebował pomocy
- 223 4
-
2023-03-17 12:25
nie, zgłosił jakiś zatroskany mieszkaniec
inaczej mandat byłby na miejscu a nie po kilku miesiącach
- 4 2
-
2023-03-17 14:54
Pytanie czy ta sytuacja miała miejsce? Może nie było zasłabniecia, karetki i bohatera nie ma.
Może pogotowie się wypowie czy w ogóle miało takie wezwanie.
- 0 10
-
2023-03-16 18:14
(12)
A która niby część tego artykułu miała by mieć zastosowanie?
- 14 116
-
2023-03-16 18:36
(11)
A czego w tych paragrafach nie rozumiesz?
- 105 4
-
2023-03-16 19:39
Stan wyższej konieczności (1)
Proszę złożyć pozew do Sądu powołując się na Ustawę o Ratownictwie Medycznym oraz powołując się na stan wyższej konieczności oraz Konstytucję, gdzie jest zapis, że życie obywatela jest najwyższym dobrem. Sprawa wygrana. Ponadto proszę skarżyć ZDiZ już po wygranej sprawie jednak tym razem z powództwa cywilnego o odszkodowanie i zadośćuczynienie za poniesiony stres w związku z tą sytuacją.
- 189 6
-
2023-03-17 14:56
Bardzo dobra rada bo może dowiemy sie czy karetka była wzywana i jak sie czuje pacjent
- 0 5
-
2023-03-16 19:42
Czemu je tak usilnie cytujesz, chociaż nie mają zastosowania (6)
Ochrona dla f. publicznych oznacza, że jeżeli ktoś by zaatakował fizycznie udzielającego pomocy - odpowiada jak za atak na policjanta. Uchylenie odpowiedzialności majątkowej oznacza, że masz prawo np. wybić szybę albo wtargnąć na teren prywatny w celu ratowania kogoś. Opłaty abonamentowe niestety nie są prawami majątkowymi - i powinny być osobno wymienione w ustawie.
- 12 56
-
2023-03-16 19:44
nie muszą być
- 25 6
-
2023-03-16 20:04
(2)
Wedlug tego rozumowania- mozna stluc szybe np. bu uratowac czyjes zycie i nie musiec za nia placic ani odpowiadać karnie, ale wejscie do autobusu by uratowac tego samego czlowieka w tym przypadku powoduje Obowiązek oplacenia biletu?
.............- 99 0
-
2023-03-17 04:13
A kto powiedział że prawo jako system jest w pełni spójne? (1)
- 4 7
-
2023-03-17 07:48
Analiza systemowa i funkcjonalna. Ludzie w komentarzach juz podali potencjalne podstawy prawne, ktore urzednik powinien z urzedu stosować.
Ktos wolal pojsc "standardowa" ścieżka i ma afere
Tutaj naprawde wystarczylo pojsc do.przelozonego,.wyjasnic sytuacje i dostac akceptację na odstapienie od "oplaty dodatkowej". A.jezeli szaraczek tak zrobił, to pewnie przelozony by terwz musial sie niezle tlumaczyc- 15 1
-
2023-03-17 08:30
Gdzie widzisz że jest napisane, ze dotyczy to f. pub.?
- 7 0
-
2023-03-17 11:07
Ile w tym kraju jest funkcjonariuszy publicznych?
Takie pytanie?
- 2 1
-
2023-03-16 19:53
(1)
Opłata za parkowanie nie jest dobrym majątkowym które zostało poświęcone w celu ratowania tego człowieka. Bo tej opłaty wtedy jeszcze nie było.
- 2 36
-
2023-03-16 23:11
Była- naliczała się od postawienia samochodu, to absurdy polskiego prawa i bezmyślność urzędników, którzy nie potrafią myśleć
w takiej, jak ta, sprawie.
- 34 0
-
2023-03-16 18:57
Brawo
komentarz na portalu internetowym wyjaśnił to czego nie mogła komisja urzędników. Czyli po pierwsze kto zapłacił tym ludziom za pracę i dlaczego? Kto poprowadzi im dyscyplinarki za niedopełnienie obowiązków? Czy GZDIZ ma prawo zwrócić się do radcy prawnego zatrudnionego u nich bądź w UM? Jeżeli tak to skąd taka analiza prawna, a jeżeli nie to dlaczego nie mają takiej możliwości? Ja tu widzę niesamowite pole do popisu dla urzędników!
- 68 2
-
2023-03-17 00:07
0szukałeś tu ludzi, aktualny tekst ujednolicony tej ustawy brzmi zdecydowanie inaczej (3)
Setki naiwnie plusujących cię nie sprawdziły, a ja owszem.
- 4 6
-
2023-03-17 07:01
To zacytuj obowiązujący tekst
- 4 1
-
2023-03-17 08:04
W dalszym ciągu... (1)
Art.5 mówi o "Osobie udzielającej pierwszej pomocy..."
Art3 ust 7 mówi czym jest pierwsza pomoc i nie wskazuje, że wykonywac ja może tylko ratownik "kwalifikowany" więc zwykły przechodzien podlega równiez ochronie.
Co więcej, art 6 wskazuje, że osobie, która poniosła szkodę na mieniu powstałą w następstwie udzielania przez nia pierwszej pomocy, przysługuje roszczenie o naprawienie tej szkody do Skarbu Państwa (wojewodę)- 20 1
-
2023-03-19 11:42
Wniosek
Wymaganymi przez Dyrekcje oplatami winien być obciążony wojewoda
- 0 0
-
2023-03-17 04:12
A czy ten przepis dotyczy parkowania? Bo może tylko wykonywania zabiegu medycznego?
- 2 8
-
2023-03-17 08:08
Ponowne rozpatrzenie nadgorliwości i uprzejmości.
Czy ten ćwok co zostawia bileciki za wycieraczką nie widział tego zajścia? Przecież to auto musiało stać blisko miejsca zdarzenia i on nie widział że coś tam się dzieje? A może widział leżącego i nie zareagował bo zauważył wychodzącego człowieka z auta , który nie uiścił opłaty. To może jemu należało by wlepić kare za nieudzielenie pomocy.
- 18 1
-
2023-03-17 08:28
Wszystko się zgadza.
"2. Osoba, o której mowa w ust. 1, może poświęcić dobra osobiste innej osoby, inne niż życie lub zdrowie, a także dobra majątkowe w zakresie, w jakim jest to niezbędne dla ratowania życia lub zdrowia osoby znajdującej się w stanie nagłego zagrożenia zdrowotnego."
Właśnie poświęcił dobra majątkowe, tyle że swoje a nie innej osoby, płacąc mandat.
Kurtyna.- 9 0
-
2023-03-17 09:42
to miasto to mem
- 8 0
-
2023-03-17 10:19
Tylko Urzędnik musiałby być wykształcony a nie zatrudniony pociotek.
- 11 0
-
2023-03-16 17:13
GZ D I Z powinien wystąpić do odpowiedniego ministra z wnioskiem o zmiany w przepisach (11)
- 301 40
-
2023-03-16 17:34
Przepisy sa, tylko....lenistwo nie pozwala sie z nimi zapoznać! (1)
- 40 5
-
2023-03-17 16:46
Gdy zdarzy się kolizja drogowa i masz unieruchomione auto
biegnij szybko opłacić postój, bo twój wypadek to nadużycie
- 1 0
-
2023-03-16 17:35
też prawda
- 13 1
-
2023-03-16 17:58
Opinia prawna najpierw zamiast odpowiedzi bez myśli.
- 14 1
-
2023-03-16 18:06
Zdiz Gdańsk i pisowski minister...
To raczej pewne, że się nie uda.
Oby po tej jesieni się udało- 10 17
-
2023-03-16 19:50
przepis wyraznie pozwala anulowac mandat!! zacytował przepiwsy juz ktos inny!!Ale POwcy jak zawsze NIE da sie!
- 13 6
-
2023-03-16 20:49
Poproś caryce Gdańska
Minister nie ma tu nic do powiedzenia
- 8 1
-
2023-03-16 20:50
misia obejrzyj
i sprawdź czy nie ksiądz.....
- 2 3
-
2023-03-16 21:21
zaczej zawołać jakiegoś lekarza specajlistę...
- 4 0
-
2023-03-16 23:58
Nie zmieni bo karanie jest dochodowe i sie opłaca
- 5 0
-
wczoraj 13:52
A ja uwsażam, że pelna dane odobowe wszystkich, którzy doprowadzili do takiej formy przepisów, powinny
zostac publiczn ie ujawnione. Społeczeństwo powinno mieć świdonmość, kogo nigdy nie wybierać. Należy definitywnie skończyć z anonimowością decydentów.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.